Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Zo ook even stil geweest, erg druk de laatste tijd.

Gisteren hebben we een tijdelijke auto in ontvangst genomen.
Die gaan we de komende week tot in de extremen testen, een Citroen C4 Grande Picasso met alle opties.
12256769074_66d2c51df2_b.jpg

Ik ben dit jaar als fotograaf betrokken bij de Winter Trial. Erg gaaf dus om mee te maken. Geluk ook nog eens dat Citroen mij wel een auto wilde uitlenen. Dus in alle luxe gaan we op pad dat is wel eens wat anders dan met de 106 of de 2CV...

Foto's volgen uiteraard van de paar Franse deelnemende auto's...

Dat is gaaf Niko! Dat heb je mooi geregeld.
Heel veel plezier en succes. (y) We verwachten inderdaad wel wat mooie plaatjes natuurlijk.

Elaste zei:
Wat zit er op de velg van het voorwiel van die Picasso eigenlijk?

Dat is voor snelle montage van een sneeuwketting.

Gaaf! https://www.caradisiac.com/Nouvelle-Citroen-C4-Cactus-fuite-premiere-92194.htm

S7-Nouvelle-Citroen-C4-Cactus-fuite-premiere-312508.jpg

S7-Nouvelle-Citroen-C4-Cactus-fuite-premiere-312507.jpg

Zal ik maar een collega gaan zoeken die zin heeft in een Volvo ;)?

Je moest toch zo nodig die Volvo hebben? :T

Ik vind die prikmobiel wel geinig. Maar verder is het naar mijn smaak over the top.

Hoe kom je daar zo bij :LOL:?

Naar die Airbumps ben ik wel benieuwd hoe ze in het echt ogen.

Toch ook even mijn gezicht hier laten zien. Kan niet anders dan heel tevreden zijn met de huidige Franse auto's. De Peugeot 205 CTI doet het elke dag opnieuw keurig. Een van de meest betrouwbare auto's die we ooit hebben gehad. Nu ongeveer 85.000 km op de klok, dus een erg zwaar leven heeft hij ook niet gehad. Hoewel die korte ritjes ook hun tol kunnen eisen. Sinds 1994 is hij al bij ons, dus het is zeker een blijvertje.

Sinds kort ook een Citroen Saxo bijgekocht. Een 1.4 uit 1999 met automaat. Kwam vrij van de eerste eigenaresse en ik kon hem eigenlijk niet laten staan voor €750,-. Een bijzonder prettig stadsautootje, met een keurig schakelende automaat. Zeer comfortabel (ook op de snelweg). Erg tevreden over. En met 54.000 km nog goed voor vele jaren rijplezier.

Dan nu het volgende, er is mij gevraagd een Peugeot 207 1.6 automaat uit 2009 te verkopen voor een familie. Eerste eigenaar en slechts 16.500 km op de klok. Opties, zoals ACC, CC, automaat, ingebouwde radio, elektrische ramen en lederen stuur zijn aanwezig. Ik vind het moeilijk inschatten wat hij waard is. Er zit wat schade rondom, oppervlakkig, maar toch. En op internet staat van alles tussen de 7.500 en 12.000,-. Heeft iemand hier iets meer ervaring met dit soort auto's?

m1myg4hbp6uj_600.jpg

Inderdaad gaaf en sneller dan verwacht gereed?

Ik denk wel dat deze auto een felle kleur nodig heeft, om de accenten goed uit te laten komen.
In het wit op de foto vind ik hem tegenvallen.

Inderdaad zal een flesje lijnzaadolie voor de kunststofdelen wel erbij geleverd mogen worden ;-)

Ik ben benieuwd wat Ente ervan vindt... zakelijk gezien heb je bij binnenkomst in ieder geval een gespreksonderwerp.. anders dan basale zaken als prijs/omzet/klanttevredenheid etc..

m1myg4ib1tul_100.jpg

jeust zei:
Dan nu het volgende, er is mij gevraagd een Peugeot 207 1.6 automaat uit 2009 te verkopen voor een familie. Eerste eigenaar en slechts 16.500 km op de klok. Opties, zoals ACC, CC, automaat, ingebouwde radio, elektrische ramen en lederen stuur zijn aanwezig. Ik vind het moeilijk inschatten wat hij waard is. Er zit wat schade rondom, oppervlakkig, maar toch. En op internet staat van alles tussen de 7.500 en 12.000,-. Heeft iemand hier iets meer ervaring met dit soort auto's?

Is het een drie- of vijfdeurs, Jeust?

Lage kilometerstand kan voordeel- of nadeel zijn.. Zoals je zelf schrijft is slijtage door stilstand niet altijd een voordeel...
Hangt er ook vanaf hoe de volgende eigenaar hem gaat gebruiken.. Bij voortzetting van kleine ritten (of weinig grote ritten) kan er weinig stuk gaan..
Wordt er straks 20K per jaar, over vaak lange afstanden, gereden.. dan kan zomaar het opgebouwde condens in de uitlaat tot roetsvorming en vervanging ervan leiden..
Ik heb dit zelf meegemaakt met de Cinquecento Sporting die wij destijds aanschaften met 18.5K op de teller en inderdaad wat lak schade rondom..

Qua waarde, particuliere verkoop, zou ik op zo'n 38 -43 % van de nieuwwaarde gaan zitten .. bij een driedeurs aan de onderkant en vijfeurs aan de bovenkant. Het blijft wel een exclusieve uitvoering en volautomaat (toch?)

Nee, geen lijnzaadolie! Gebruikte het zelf eerst ook, maar viezigheid blijft er vreselijk aan vast zitten!

ow, ik had die tip van jou inderdaad..
Heb zelf zo'n fles in de schuur staan maar nooit moeite genomen om het erop te smeren.. ;)

Is het een drie- of vijfdeurs, Jeust?

Lage kilometerstand kan voordeel- of nadeel zijn.. Zoals je zelf schrijft is slijtage door stilstand niet altijd een voordeel...
Hangt er ook vanaf hoe de volgende eigenaar hem gaat gebruiken.. Bij voortzetting van kleine ritten (of weinig grote ritten) kan er weinig stuk gaan..
Wordt er straks 20K per jaar, over vaak lange afstanden, gereden.. dan kan zomaar het opgebouwde condens in de uitlaat tot roetsvorming en vervanging ervan leiden..
Ik heb dit zelf meegemaakt met de Cinquecento Sporting die wij destijds aanschaften met 18.5K op de teller en inderdaad wat lak schade rondom..

Qua waarde, particuliere verkoop, zou ik op zo'n 38 -43 % van de nieuwwaarde gaan zitten .. bij een driedeurs aan de onderkant en vijfeurs aan de bovenkant. Het blijft wel een exclusieve uitvoering en volautomaat (toch?)

Het is een 5-deurs gelukkig. Ja dat verhaal over hoe de nieuwe eigenaar hem gaat gebruiken herken ik wel. Het is echter wel zo dat nog altijd veel mensen in NL zich blind staren op de km-stand. Ze zijn bereid om een flinke premium te betalen als de km-stand laag is. Dat voordeel hoop ik te hebben. Even kijken, 43% v/d nieuwprijs komt uit op €9.460,-. Vind ik een mooie prijs om te vangen, vraagprijs moet dan iets hoger zijn natuurlijk.

wat is de tijd die de verkoper heeft?

Als je de vraagprijs op, ik noem maar wat, 10.500 zet.. dan weet je zeker dat de koper probeert om onder de 10 uit te komen..

Misschien moet je hem scherp neerzetten, voor iets onder de 10 en de onderhandelmarge kleiner maken.
9 netto in handen lijkt mij redelijk.

Mooie foto's inderdaad!

@ Durashift: sorry en gelukkig maar! Mocht je nog eens iets zoeken dan bieden sites als carclean.nl prima producten voor schappelijke prijzen. Lijnzaadolie is nog uit mijn studententijd, dus het moest zo goedkoop mogelijk zijn ;)

Durashift zei:
Ik ben benieuwd wat Ente ervan vindt... zakelijk gezien heb je bij binnenkomst in ieder geval een gespreksonderwerp.. anders dan basale zaken als prijs/omzet/klanttevredenheid etc..

Haha! Sinds ik niet meer bij een beursgenoteerde megabrouwerij werk, zijn de onderwerpen weer veel minder basaal:D

En over de Cactus kan ik kort zijn; prachtig verfrissend maar door de montage van een ETG op de diesel absoluut onbespreekbaar. Zo'n bak ga ik never-nooit meer rijden en al zeker niet uit vrije wil.

Ik vind dit toch weer een heerlijk eigen Citroen ontwerp, ben zeer benieuwd naar een liveconfrontatie.

Of ik hem ooit zelf zou kopen? Ik weet het niet, mijn volgende week op te halen Captur is me vooralsnog 'wild' genoeg. :D

Met de automaat krijg je wél die geweldige voor'bank' bij de Cactus... Een reden om wél de automaat te kiezen.

ENTE zei:
En over de Cactus kan ik kort zijn; prachtig verfrissend maar door de montage van een ETG op de diesel absoluut onbespreekbaar. Zo'n bak ga ik never-nooit meer rijden en al zeker niet uit vrije wil.

Ik voelde ´m aankomen toen ik de specificaties zag, jammer. :cry: Want samen een broodje Wesley Sneijderham eten was voor herhaling vatbaar. :cool:

Zal even een zeer fraaie zin quoten uit het Cactus topic van een of andere kwaker.....

ENTE zei:
@derMagistrat: Concessies als: iedere dag je ergeren?
Enkel als je jezelf het rijgedrag van een fossiel aanmeet valt er met de huidige bak enigszins te leven...:T

@Simca1006: het een hoeft het ander natuurlijk nooit uit te sluiten:T

het zal wel niet in jouw / of WG budget passen.. maar ik vind een BMW i3 wel wat voor jou, Ente.
Magistrale acceleratie en nooit 'gedoe' met schakelmomenten..
+ heerlijk 'automatisch' rijden.

Lekker, Sneijder ham.. met een van 'Ga(a)r(l)nalen croquet erbij zal het een explosieve smaak in de mond geven;)

Ik hou het qua BMW bij mijn oldskool 6 in lijn:)

Een elektoauto past sowieso niet bij mijn gebruik. Rij veel kilometers op een dag en het risico om stil te vallen is dan erg groot.
Zit volgens mij rond dezelfde catalogus waarde als de huidige grote kunstschilder, dus dat lijkt mij geen obstakel.....alhoewel een BMW altijd buiten ieder budget gaat vanwege de leuke extra's...

Buiten dat kan ie mij niet bekoren qua uiterlijk. Niet onbelangrijk.

Kanshebbers tot nu toe in totaal willekeurige volgorde en de een wat meer kanshebber dan de ander:

-Mazda 6 SportBreak
-Peugeot 308 SW (die nieuwe)
-Citroen C5 Tourer
-Skoda Octavia station
-Alfa Romeo Guilietta SW (als ie nog komt...)
-Suzuki SX4 Cross
-Nissan Qashqai
-VW Golf

Heel stiekem heb ik nog een Laguna Coupe Monaco zitten configureren. Totaal belachelijk, want in het verleden behaalde resultaten......en eigenlijk te klein voor het gebruik...maar tocho_O

12.jpg

Renault-Laguna-Coupe-Monaco-GP-interiorx1280x1024.jpg

laguna-laguna-coupe-gts-big.jpg

enkele verrassende modellen op 't lijstje.. Ente.

Inderdaad, bij de BMW mag je al 2 mille optellen voor het snellaad pakket.. om je vrees voor stilvallen in te binden..
Of je kiest voor de R(ange) EX(tender) versie.

maar goed, het oog wil ook wat. ;)

Ik denk wel dat jij (jullie) er een hele leuke rij-test over kan (kunnen) schrijven;)

Durashift zei:

En dan kom je uit op een BMW i3?
Misschien een leuk concept, maar qua materiaal BMW onwaardig.
Ik heb erin gezeten op het Salon, maar ik vind het helemaal niks.
Dat samengeperste papier in het interieur, de achterdeurklink die op een Dacia niet zou misstaan.........
Al stopten ze er een 6 in lijn in...........

Verder een uiteenlopend lijstje, ENTE.
Qua Mazda vond ik de 3-sedan veel mooier dan de 6. Lijn past die maat iets beter en het interieur is moderner gestyled.
308 SW is wel mooi uitgepakt.

De Laguna Coupé blijft een geweldig model, ENTE (y) Ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk gaat worden, zoals gezegd een erg divers lijstje.

Wat betreft de Cactus vs. ETG; heel jammer dat de ETG verplicht is om de bank te kunnen krijgen. Ondanks dat die bank geweldig is zou ik geen 'verplichting' aan willen gaan met die bak. In de C4 van WOF vond ik 'm best lekker, maar de ervaringen nadien zijn een stuk minder positief. Hopelijk gaan ze gewone automaten leveren of handbakken waarbij de bank ook beschikbaar komt.

De ETG-bak is dus van een nieuwe generatie en is grondig aangepakt op de kritiekpunten.

Autoexpress.co.uk zei:
This six-speed gearbox is an updated version of the ‘ETG’ semi-automatic gearbox.

Citroen says it has improved the throttle response and changing times of this gearbox, and also made it less susceptible to creeping in traffic and at low speed but manual versions are predicted to make up the majority of Cactus sales.

Read more: https://www.autoexpress.co.uk/citroen/65732/citroen-cactus-2014-full-details-pictures-and-price#ixzz2sjHRdfJZ

Moet wel een hele fijne bak worden.
In den beginne was er de sensodrive, was niet zo goed.
Toen kwam de EB6V, volgens Citroen echt een stuk minder slecht.
Bleek toch niet waar.
Toen kwam er de EGS (rij ik nu mee) wat volgens Citroen echt een hele verbetering was op de EB6V. Maar dat blijkt wederom niet helemaal waar, ze zeggen het zelf.

Maar uiteindelijk is er dan straks de ETG! :D

Rembrandt zei:
Durashift zei:

En dan kom je uit op een BMW i3?
Misschien een leuk concept, maar qua materiaal BMW onwaardig.
Ik heb erin gezeten op het Salon, maar ik vind het helemaal niks.
Dat samengeperste papier in het interieur, de achterdeurklink die op een Dacia niet zou misstaan.........
Al stopten ze er een 6 in lijn in...........

Smaken verschillen..
Ik heb er 2x ingezeten én één keer een half uurtje mee gereden.
De kwaliteit van de handgreep achterdeur (buitenzijde neem ik aan?) herken ik niet.. Terwijl ik mij nog goed de plastic kwaliteit van een Sandero buitenhandgreep kan heugen..

Tuurlijk neem ik de verkooppraat van de BMW 'product genius' dat de "i3 de ruimte van een 3 serie biedt & de interieurkwaliteit van een 5 serie" niet geheel serieus.. maar ik vind dat, zeker in een goede maar 'dure' uitvoering de verwachte 'BMW kwaliteit'/materiaal keuze wel gehaald is.

Dat 'papier' vind ik recht doen aan de groene, duurzame gedachte dat met de i3 toch beoogt wordt.
Zo'n natuurlijk detail zou in de Cactus ook aanwezig moeten zijn..

Zo binnenkort even bij lezen, maar na een heftige week ben ik weer thuis.

Ik heb deze week als officiele fotograaf bij the Winter Trial gefotografeerd. onderweg geweest met de Grande Picasso. Waar we in eerste instantie ons irriteerden aan wat eigenaardigheden is de auto toch aan je gaan groeien en ga ik hem wel missen, wat een fijne bak was dat zeg!
Ruimte vond ik erg tegen vallen en veel opties erg overdreven, maar toch, als je in de koude winter met een natte broek op warm leer (stoelverwarming) kunt gaan zitten, is dat toch erg prettig!

Regelmatig ook wat extra mensen vervoerd, uitvallers e.d. en dat paste uiteindelijk toch ook weer prima!

Wat meer foto's volgen uiteraard.
Een DS is 2e geworden in de Club Klasse.

gave dingen deze week: heel hoog in de lijst, rijden op een bevroren meer! Voor ons helaas niet als proef, maar toch we hebben met de Picasso op het ijs gereden!

Alvast 2 foto's!

12370438165_79e145778d_c.jpg

1508083_10202892792977852_210137173_n.jpg

Iemand trouwens de laatste Octane NL al gelezen?
Staat nog iets met 2CV's in op pag 90...kan ik echt heel erg aanraden!

Top, leuke ervaring / belevenis lijkt mij.
Goed voor je persoonlijke PR;)

Octane maar eens doorkijken bij de Kiosk.

Zo weer thuis!

Leuke intense ervaring gehad met de Winter Trial, op plekken geweest wat je nooit zou verwachten, en ook te kort helaas. Zoals Noorwegen de eerste keer alleen in het donker bezoeken.
Geen tijd hebben om Oslo te verkennen ondanks daar een nacht te slapen, maar wanneer je om zes uur 's morgens weg rijdt kom je wel opeens een rendier tegen, ook erg gaaf natuurlijk!

Veel van Zweden gezien. Delen van de WRC meegemaakt, helaas geen actie, dat stond wel in de planning, maar wij waren nog op pad om een team te repatrieren.

De C4 Grande Picasso dan, die hebben we bijna 4400 km gereden. Erg fijne bak!
115 pk eHdi, met handbak, de motor was wat weinig soms. Verbruik viel erg tegen ten opzichte van de fabrieksopgave. Maar wel full options en dat is erg gaaf. Het glazen dak is erg mooi, lekker veel licht in het interieur. Toch nog typische Citroen dingen meegemaakt, bochtverlichting gaf soms storing, dat is de xenon verlichting wat mee draait in de bochten. Verder is de ergonomie soms niet echt handig. Het duurde echt wel een week voordat we een beetje gewend waren aan de menu's van het touch screen. In plaats van knoppen zo'n scherm is niet echt een verbetering, je weet wel na een tijdje alles te vinden, maar je bent te lang afgeleid van het rijden.
Ook 4 verschillende rolknoppen op het stuur is handig, maar je vergist je nog wel eens in welke je moet gebruiken.

De auto reed erg soepel en vlot, dat is heerlijk voor de bestuurder, iets minder voor passagiers. De gordel trekt al vrij aan bij stevig remmen voor de passagier, dat was wel eens vervelend.

Over het algemeen....ik ga hem missen, wat een heerlijke bak was dit. Citroen Nederland echt super bedankt voor het ter beschikking stellen van de auto, helemaal top!

12442757275_18a7170d69_b.jpg

12443236274_7f6a096cfd_b.jpg

12442893123_b48ac9fb68_b.jpg

Chique interieur in die Picasso zeg!

Overigens heb ik het idee dat ze weer lekker bezig zijn in Frankrijk, met de nieuwe Twingo als 2e leuk auto in ca. een week tijd:

m1mygmsbr9b1_800.jpg

Kom maar op met die achterwielaandrijving en de motor achterin, ik ben erg benieuwd!

Heey,

misschien kennen jullie me nog van een aardige tijd terug : heb citroen xantia en citroen zx volcane gereden. Na een lange tijd geen auto te hebben gehad een VW Polo gekocht (deze werd na 4 dagen total loss gereden was vast een teken) een peugeot 306 break gekocht.

1474400_475647732551895_1329796345_n.jpg

Altijd al deze kleur willen hebben, mooie peugeot 406 velgen gevonden op marktplaats, armleuning er in gezet, kleine subwoofer, kachelradiateur vervangen. 260000 KM ervaring en nog als nieuw

ziet er netjes uit, denniz(y)

diesel?

-------------------

'Wij [size=x-small]eigenlijk Peugeot[/size] hebben de Duitsers verslagen'.

Peugeot stoot VAG van de troon bij Top 10 van (op papier..) de zuinigste auto's van dit moment..

https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2014/februari/nieuwe-top-10s-zuinige-autos?ovaherk=news-and-tips

@FD: Ik heb het een en ander gevolgd op FB, leuke plaatjes hoor. (y)
Maar ik kan je niet "liken" helaas.

Greetzz Renate.

Heey Durashift,

Nee is de 1.6 Benzine met ong 100 PK handgeschakeld 5 bak.

Verbazingwekkend dat alles nog zo nieuw aanvoelt van binnen behalve de knipperlicht en ruitenwisser schakelaars (PSA kwaal van die tijd)
-Stoelen zijn nog als nieuw geen doorzakkingen of brandgaten en dergelijke.
-geen krassen of wat dan ook van binnen, alle kapjes heel.

onderhuids geen roest alleen onder de motorkap (airco heeft gelekt) wil ik nog weg laten werken.
stuurt strak
schakelt strak

oftewel er is zuinig mee om gegaan en ik ben dit dus ook van plan.

klopt, 306 is (evenals 406 vind ik) een uitgerijpt model met prima kwaliteit..
Jammer dat veel mensen dat destijds niet wisten;)

Zo'n 306 is een hartstikke fijne auto!
Mooie kleur ook

Mijn vader heeft in juli 2000 een nieuwe 306 1.6 XT Break gekocht, antraciet, met schuifdak, zonder airco
Hij heeft hem nog steeds, heeft nu 180.000 gelopen en de enigste onkosten waren elke 30k een beurt, 2x nieuwe banden en een distributiewissel
That's it

306 vond ik een van de fijnste auto's die ik gehad heb!

Renate> `leuk dat je mij gevolgd hebt, maar hoezo kun je niet likken? Probleem met Facebook?

Er komt veel Frans spul aan inderdaad. Op Facebook al een discussie gehad over design van de 108. Ach het zijn moderne bakkies, met hun moderne gezicht en de auto's lijken altijd weer op elkaar helaas. De nieuwe 108 sprak mij wel aan, het zal niet lang duren voordat de C1 ook gepresenteerd wordt.
Dat is voor ons een serieuze auto als opvolger van onze huidige C1. Naar verwachting zullen we waarschijnlijk onze oude houden trouwens.

Die grande picasso was echt füll options schitterende auto van binnen, leer, alles zat erop. Ik mis hem stiekem wel hoor, hij reed echt fantastisch!

FLYING DUCKMAN zei:
De nieuwe 108 sprak mij wel aan, het zal niet lang duren voordat de C1 ook gepresenteerd wordt.

Breaking news..... 24 februari worden de beelden vrijgegeven van de nieuwe C1! Dus nog even geduld.

De nieuwe Clio met achterwielaandrijving en de motor achterin. (y)
Back to the future?

@FD: ik heb geen idee waarom dat niet kan. Misschien omdat ik een zakelijk account heb of ik heb nog niet genoeg volgers?:rolleyes:

Greetzz Renate.

Zakelijk account op Facebook? Dat bestaat niet. Wel kun je bedrijfspagina's aanmaken, maar die zijn altijd gekoppeld vanuit je persoonlijke account. En zelfs vanuit je pagina kun je foto's e.d. liken.

Bedrijfspagina, dat bedoel ik ja. :T

Maar waarom ik niet kan liken weet ik ook niet.

Maar goed, we dwalen af.
Gisteren is de Dame weer voor 2 jaar AP goedgeKeurd. :D

Greetzz Renate.

Nog meer breaking news:

Deze Fransrijder blijft Fransrijder!

Afgelopen week de definitief de keuze gemaakt voor de nieuwe 308.

Peugeot-308.jpg

Voor de liefhebbers van de specs lijstjes:

Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 120pk HDi 6versn.

Kleur & interieur:
Vernismetaallak Noir Perla Nera
Cognackleur finesse leder

Opties:
CD speler, achteruitrijcamera en stoelverwarming.
RVS instaplijsten en transparante dorpelbescherming bagageruimte.

Verder heeft zo'n apparaat o.a. al standaard:

LED plafonnières voor en achter + 2 LED leeslampjes achterin
Aluminium rails met verplaatsbare sjorogen in de kofferbak
Middenarmsteun achter met skiluik
Korte dakantenne (dat is fijn, hoeven we die niet meer te wisselen)
Glazen panoramadak (helaas niet te openen....beetje halve 404:D )
Extra getinte acherruit (icm sjorogen....hmmm)
Extra getinte achterste zijruiten
Chroomomlijsting van de zijruiten (sjiek!)
Aluminiumkleurige dakrails
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelend dimlicht
Automatische follow-me-home verlichting
Automatische ruitenwissers d.m.v. regensensor
Climate control gescheiden regelbaar met koolstof pollenfilter
Elektrisch inklapbare buitenspiegels met instapverlichting
Parkeerhulp voor en achter

De keuze ging tussen de Mazda6 en deze Peug. Uiteindelijk gaf het interieur van de Peug (echt vele malen mooier, zeker met leder) en natuurlijk de obligate bijtelling de doorslag. Bedankt kabinet, voor een auto die volledig aan mijn wensen voldoet betaal ik binnenkort een schijntje in vergelijk met nu (y)
Levering zal rond de zomer zijn.

Terug
Bovenaan