Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Mooi, gefeliciteerd!

Denk dat de kleurencombi binnen/buiten erg mooi zal staan.
Heb een paar 308'en in het echt, in zwart, gezien.. Is diep donker zwart.. Mooi als ie schoon is.

Mooie keuze, ENTE.
Succes met wachten tot je weer in een bak mag roeren.;)

eerste-fotos-308-sw-online-06.jpg

Gefeliciteerd! Daar ga je veel plezier van hebben, daar zorgt die handbak wel voor.

Mooie geshopte SW die je post trouwens ;)

Verhip, zie ik nu ook pas!

Deze serie lijkt meer te kloppen:

Peugeot-308-SW.jpg

....maar dan met deze snuit en wielen en denk er chroom bij rond de ramen:

peugeot-308-active-1-2-vti-5-d-7510613-1.jpg

De snuit deze week live gezien. Koplamp schikking lijkt verdacht veel op een aloude R11, niet verkeerd want dat vond ik altijd wel een stoer snuitje.
Door het missen van LED koplampen zal ik ongetwijfeld minder zicht hebben in het donker, maar die Audi kerstboomstrook heb ik vanaf het begin niet mooi kunnen vinden.

Dank voor de betuigingen!

Kijk, het blijft toch Frans in huize ENTE.

Gefeliciteerd man, mooie keuze. (y)
Nu lekker dagen aftellen en de folder op het nachtkastje. Deed ik althans altijd als er een nieuwe wagen kwam.

WOF

Heb geen nachtkastje meer in de nieuwe hut:)

In de aanloop naar de definitieve keuze wel dealers bezocht waar helaas alle euforie welke gepaard kunnen gaan met de zoektocht naar een nieuwe wagen vakkundig tot beneden nul werden gereduceerd. Wat bestaan er vreselijk trieste dealer bedrijven:cry: En maar klagen dat het slecht gaat; geen wonder!!

(enkele goeie daargelaten)

Gefeliciteerd ENTE, mooie kar zo te zien.

Jammer dat veel dealers die zo belangrijke voorpret vakkundig weten te vernietigen. :(

Greetzz Renate.

Gefeliciteerd ENTE. Kan hem je aanbevelen! (y).
Zwart met cognac is ook smullen. Lekker non-standaard.
Als straks mijn 17" zomerwielen eronder zitten zal ik eens foto's plaatsen (heb nu nog niet eens fatsoenlijke platen geschoten).

renate zei:
De nieuwe Clio met achterwielaandrijving en de motor achterin. (y)
Back to the future?

Zo, is er alweer een nieuwe Clio?
Of toch Twingo? ;)

Mooie keuze Ente!

Ik ga zeker wel uitkijken naar de nieuwe C1. Eigenlijk hebben we al besloten bij Citroen te blijven.
Onze C1 is onlangs weer probleemloos door een onderhoudsbeurt gekomen. Het plan is dat we hem zeker door rijden tot de 200.000 km. En dat moet volgend jaar zover zijn.
Ik heb wel interesse in een ander merk, Zweeds wat niet meer bestaat. Maar eerlijk gezegd zijn die kosten nog wel hoog. En gezien de onzekere tijden met werk (aflopend contract wat niet verlengd gaat worden) is er op dit moment geen ruimte voor zoiets.

We hebben het er al wel over gehad misschien onze huidige C1 er naast te houden totdat hij echt door z'n wielen zakt. Realiteit is dat deze auto nu een waarde heeft wat het niet meer interessant is om hem in principe in te ruilen. En de waarde staat ook ongeveer gelijk aan wat ik aan een andere auto zou uitgeven.

Toch zouden we wat groter willen rijden soms. De Cactus is daarom voor ons zeer interessant. Maar een beetje leuk aangekleed gaat deze ook al over de 20 mille heen. Een leuke aangeklede C1 zou ons daarom ook wel bekoren, zeker als daar een iets sterkere (82 pk) motor in zit. En een open dak scoort bij ons ook erg goed!

Bovendien houden kleine auto's die goedkoop rijden ruimte voor andere leuke dingen, vinden we ook niet onbelangrijk.

Dit jaar verwacht ik dat we nog met onze C1 en vooral ook de 106 zullen rijden. Met de laatste heb ik wel wat kleine problemen, maar hij brengt mij toch overal en daar gaat het om. Binnenkort moet ik de kop er wel afhalen, ding begint aardig olie te lekken ondertussen.

Gisteren begonnen met een ander interieur plaatsen. Toch iets meer comfort zo'n sportstoeltje.

12543761813_5466a977c7_b.jpg

Liep hier niet toevallig een liefhebber van lichtblauwe auto's rond...? https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m779982575-citroen-ln-0-6-1977-blauw-2-cylinder.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Mooie LN! ik volg dit topic vooral voor de wat oudere franzosen leuk :)

Poekoek zei:
Liep hier niet toevallig een liefhebber van lichtblauwe auto's rond...? https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m779982575-citroen-ln-0-6-1977-blauw-2-cylinder.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Geen idee, ik heb al een tijd niets meer van hem vernomen....

Ding zou hier zo in de schuur passen.(y) Maar ja, dan staat ie maar te staan. Worden ze ook niet beter van.

Richard B zei:
Mooie LN! ik volg dit topic vooral voor de wat oudere franzosen leuk :)

Bijna alle oude dames zijn ondertussen het topic uit...
Routenationale heeft die fakkel zo'n beetje overgenomen.

@fd: waar komen die stoelen uit? Qua vorm zeg ik 106 of 205, maar qua bekleding weer niet...

Uit een 106 XSi zijn de stoelen afkomstig.

LN is een leuke auto zeg!

Ik ben toch wel steeds Zweeds aan het kijken. Er is wat hoop op een langere werkperiode, dus misschien dat er dit jaar toch wat groters gaat komen ipv de 106

ginkelvanmichiel zei:
@Ente

dat staat de LN nu ook. Beter warm binnen en af en toe een zondagsritje dan koud op straat toch?

Klopt zeker!

Ik zie dat de overbiedingen al met €1,- gaan....triest:cry: Welkom in de wereld van de 'liefhebbers'.....

Brrr :(
Die hoef ik ook niet irl te zien. Wat zijn sedans tegenwoordig vaak toch gekunstelde gedrochten. Behalve een aantal (duitse) modellen die duidelijk bovenmodaal zijn.

Mwau ik vind die 301 nog wel gaan haha.

Vandaag even bezig geweest met de auto :)

achterwisser gerepareerd( was gelukkig alleen relais)
de middenconsole vervangen (van alu naar houtlook)
binnenspiegel vervangen( was slecht aan het worden aan de randen)

verder weinig mee gemaakt.

Geen lelijke auto zo'n 301 maar hij oogt wel erg basic voor de Westerse markt.

Het zonnetje schijnt buiten dus ik denk er hard over om de zomerbanden maar vast weer te monteren.
Des te meer omdat ik gisteren mijn zomerwielen voor de 308 heb opgehaald. Als privé rijder wil ik toch even nét wat anders dan de rest natuurlijk. :T

Betreft originele Peugeot 17" Ligne "S" velgen welke ik donkergrijs heb laten poedercoaten. Naar mijn idee zijn ze goed gelukt!
Als ze er onder zitten volgen er (eindelijk) meer foto's.

Haha, Henk de privé rijdert. Subtiel als ie is...:T
Knappe wielen(y)

Inderdaad zal het een hele toer worden om je te onderscheiden als 308 rijder;)

De Emeraude 17" heeft overigens ook mijn aandacht:

jante-emeraude-17.png

Ondanks dat het ontwerp van de standaard 'Quartz' ook prima is. Denk dat dit net even iets voller staat.

ENTE zei:
De Emeraude 17" heeft overigens ook mijn aandacht:

Ondanks dat het ontwerp van de standaard 'Quartz' ook prima is. Denk dat dit net even iets voller staat.

Die Quartz vind ik eigenlijk ook veel mooier dan de "Topaze" die standaard op de Allure zitten.
Emeraude heb ik nog niet in het echt gezien maar ook een strakke velg (weinig tierlantijnen dus goed). Weet niet hoe de gepolijste delen zich na een tijdje houdt.
Ze lijken een beetje op de "Melbourne" van de oude 308.

jantes%20308%20021.JPG1..jpg

Dag lijkt er inderdaad verdacht veel op! Best fraai wiel, zal 'm mailen naar de dealer. Kunnen ze er vast rekening mee houden:)

Goeie keuze Ente, dan stap ik wel weer opnieuw in iets Japans :D
Qua wielen zou je natuurlijk ook Borbet CA kunnen kiezen. Lekker basic en eenvoudig te reinigen.

Borbet+CA.jpg

Da's ook een leuk wieltje(y)

Maar ik hou het bij een originele velg. Als er onverhoopt een probleem ontstaat is de velg geen onderwerp van discussie... (Was destijds bij de Megammel met de ENZO-V wielen namelijk het geval, bleek overigens wel aan de auto te liggen. Uiteraard:))

Wellicht staan die Borbetjes beter onder een witte plug-in :p

Net de cabrio uit de winterslaap laten ontwaken; zonder probleem! Altijd fijn(y)

Wat een genot om weer in een strak sturende wagen te rijden, was bijna vergeten hoe dat was. Dan merk je dat zo'n Grote Kunstschilder met EGS een serieus ander verhaal is...
Nieuwsgierig hoe die Peug uiteindelijk zal zijn. Best vreemd om een auto te kiezen waar je geen ene meter mee gereden hebto_O

Het is er weer voor, Ente. Morgen ook nog.. of wordt het dan een duur (brandstof) werkdagje? ;)

die witte plug-in heeft ook een lange winter+zomer slaap gehad;)
[size=x-small]zeker ook starten & spanning?[/size]

Mooi weer, dus eindelijk de auto gewassen en maar eens wat foto's genomen.
Ben weer zeer tevree met de kleur. :cool:

mooi, Giletti.
Kleur is op 't oog ongeveer gelijk aan de 308 SW van enige tijd geleden, toch?

Misschien ooit de kappen van de mistpitten in kleur spuiten?
Dat is nu het enigste zwarte kunststof dat te zien is.

Die kappen zijn van een ander soort kunststof, lijkt me prima zo zwart.
Mooie wagen, Gilletti(y)

@Durashift: de kabel van de km teller lag er vast af :)

Hier wat plaatjes van de Captur waarin ik sinds valentijnsdag rondrijd. Het is even wennen om van een Megane Estate over te stappen naar een Captur. Tot op heden nog geen moment spijt gehad. Met mijn aanhoudende rugellende is zo'n hogere instap wel erg prettig.

Je ziet ze steeds vaker die Capturs.
In de juiste kleurstelling (waaronder ook deze oranje/zwarte) is het echt een leuke auto. (y)

Ze verkopen ook erg goed hoorde ik van de verkoper. De helft van de klanten kiest voor een ivoorkleurige met zwart dak.

Ik zie ze ook heel erg veel in donkergrijs (met zwart dak). Maar zelfs in saai donkergrijs is het toch een leuke auto.

Vandaag trouwens de Alpine weer eens tot leven gewekt. Ik wilde de garage een beetje opruimen, en als de Alpine dan toch naar buiten moet en het is prachtig weer, dan ook maar meteen een ritje maken om alles weer eens warm en los te maken. Heerlijk. (y)

Er komen hier mooie auto's voorbij zeg (y)!

@ Gilletti: heb je ook een foto van je 308 met de 17 inch velgen er onder? Mooie kleur heb je ze in laten coaten, dat staat denk ik erg mooi met het rood.

@ vertmaori: gave kleurencombi! Het oranje vond ik wel wat fletser in het echt dan in de brochure, het roomwit wat je regelmatig ziet vind ik daarom een mooi alternatief. Heb je de stoelen nou nog met leer laten bekleden?

Poekoek zei:
@ Gilletti: heb je ook een foto van je 308 met de 17 inch velgen er onder? Mooie kleur heb je ze in laten coaten, dat staat denk ik erg mooi met het rood.

Dat gaat helaas nog niet. De banden (Michelin) zijn nog in bestelling en dus niet gemonteerd.
Als het zo blijft kwakkelen met de winter ga ik ze er wel z.s.m. onder leggen denk. Ben zelf ook zeer benieuwd hoe het zal staan!

Poekoek zei:
Er komen hier mooie auto's voorbij zeg (y)!

@ vertmaori: gave kleurencombi! Het oranje vond ik wel wat fletser in het echt dan in de brochure, het roomwit wat je regelmatig ziet vind ik daarom een mooi alternatief. Heb je de stoelen nou nog met leer laten bekleden?

Dat is nog niet gebeurd! Ik heb nog niet gevonden wat we eigenlijk willen... heb een prijsopgaaf laten maken voor maatwerk naar eigen ontwerp, maar dat werd ons te duur: boven de 3000 euro.

Die C1 vind ik veel leuker ogen dan de 108, die toch wat saai is.

@ vertmaori: begrijpelijk verhaal, dat is wel een hele klap geld. Heb je nu de two-tone Zipper bekleding? Die vond ik eigenlijk ook best mooi.

vertmaori zei:
Dat is nog niet gebeurd! Ik heb nog niet gevonden wat we eigenlijk willen... heb een prijsopgaaf laten maken voor maatwerk naar eigen ontwerp, maar dat werd ons te duur: boven de 3000 euro.

Reclame mag eigenlijk niet maar op dit adres heb ik het interieur van één van projecten opnieuw laten bekleden.
Niet duur, goed leer, heel veel keuze en het werk ziet er goed uit.

O ja, die C1 vind ik ook eigenlijk best geinig. Lekker eigenwijs terwijl de 108 het meer serieuze alternatief is.
FD, wanneer ga je hem bestellen? :T

Terug
Bovenaan