Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Voiture>
Klopt weer aan het werk sinds december. Al een verlenging gehad van een aantal maanden, nu is het vooral weer afwachten hoe het zich ontwikkeld. In juni weet ik pas meer.

en de Franceling, dat is een tijdje geleden

Deze schitterende Alpine A106 Mille Miles uit 1957. Ze zijn ingeloot voor de Mille Miglia volgende maand, erg gaaf dus om hierin mee te doen.

13793952793_7e74e1da9f_b.jpg

nog een paar andere voitures die voor mijn lens verschenen laatste maanden
13794303774_983a1d8434_b.jpg

13794286574_8b6fe50045_b.jpg

13667187613_dcfbf79180_b.jpg

13441654013_a3dbab7d55_b.jpg

13441762133_1928e16d46_b.jpg

13441879383_b54bc35b32_b.jpg

12864584343_cc144053dd_b.jpg

Mooie foto's / franceling FD.

Van mijn kant niet heel veel nieuws en zo vergaat het velen hier zo te zien aan het aantal posts. :)

Maar goed, vandaag de Alpine weer APK goedgekeurd.
Autobedrijf Vogels uit Gemert heeft de CO afgesteld, ring van de schakelvorken vervangen (die ben ik bij de laatste rit verloren....:confused:) en haar APK afgemeld.

En aan deze tweet te zien vonden ze het leuk weer eens een Alpine te zien:
twitter.com/VogelsRenault/status/459270920566104064

bijbehorende foto:
1896862_699266976781572_5935203736589638493_n.jpg

O ja, en als vervangende auto natuurlijk om een Renault met achterwielaandrijving en motor achterin gevraagd......... Dus een Twizy meegekregen. :):D = FUN!! (y) :cool:

Bij deze zal ik mij ook maar weer eens melden.

@FD: mooie foto's, in het laatste Losagne magazine staat over die A106 Mille Miles een mooi artikel.

@Renault15.17: gefeliciteerd met de APK en wat is het toch een gaaf ding. (y)

Van mijn kant valt er niet veel anders te melden dan dat ik weer eens op vakantie geweest ben, wijn gekocht heb, geklooid gewerkt aan de Franse klassiekertjes en mijn overige tijd zo bourgondische mogelijk heb ingevuld. :D

@alleen: wie gaat er op 3 mei naar Citromobile, misschien kunnen we er een France minimeet van maken?

Greetzz Renate.

Ben er niet bij dit jaar, plichtplegingen op beide dagen. Jammer, want kon dit jaar nog voor het laatst met de grote kunschilder op de parking verschijnen:)

Iemand Klik al gezien? Kan je het uren op volhouden!

Vandaaqg was de Citroën Jumble in Brussel, prachtig evenement! Mooie locatie, goed weer, wat wil een mens nog meer?!

Organisatie bedankt!

Hier wat plaatjes van vandaag;

Citroën Jumble Atomium by azu250, on Flickr
080 (Kopie) by azu250, on Flickr
098 (Kopie) by azu250, on Flickr
140 (Kopie) by azu250, on Flickr
178 (Kopie) by azu250, on Flickr
202 (Kopie) by azu250, on Flickr
221 (Kopie) by azu250, on Flickr
239 (Kopie) by azu250, on Flickr
355 (Kopie) by azu250, on Flickr
262 (Kopie) by azu250, on Flickr
260 (Kopie) by azu250, on Flickr
402 (Kopie) by azu250, on Flickr
435 (Kopie) by azu250, on Flickr
Brussel... by CitroenAZU, on Flickr

en de rest van de foto's:
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157644374076384/

Erg mooie foto's Martijn!

Vandaag een introductie gehad van de C4 cactus en de nieuwe C1. Vooral die laatste is voor ons erg interessant. Conclusie, leuke auto, de vraag is alleen, wanneer staat hij voor de deur. Nu maar hopen dat mijn contract snel nog verlengd wordt..

14051146511_13a2f436d8_b.jpg

14051145422_876dc62150_b.jpg

14051145262_414bab9c7d_b.jpg

14054802794_ccffbeb213_b.jpg

14054802644_3158314afb_b.jpg

14074360823_998784e566_b.jpg

Mooie foto's weer Martijn en top locatie natuurlijk daar onder het Atomium. Lekker weertje erbij, helemaal goed!

Dat gaat snel met die Cactus en C1, had ze nu nog niet in de showroom verwacht.
Moet zeggen dat ik het beide toch wel een absolute positieve aanvulling vind van het veel te saaie autolandschap van tegenwoordig.

ENTE zei:
Iemand Klik al gezien? Kan je het uren op volhouden!
Yep. Als je nog op het Peugeotforum zou komen, had je het eerder geweten. :T

Wéér ENTE zei:
Bekende familie, mooie testimonial

Zeker bekend!
Miel helaas al enige tijd niet meer gesignaleerd hier.

Haha, daar heb ik het ook gezien Gilletti. Ben mij al geestelijk aan het voorbereiden op de zesde Peugeot en was weer aan het struinen op Lion d'or(y)

De Citrofiel zal het vast te druk hebben met afstuderen!

Ik zie hier weer mooie foto's voorbij komen (y)

@ renate & FD (en AZU ook wel gok ik zomaar): ik ben er zaterdag met mijn vader. We willen, naast al het klassiekergeweld, de C4 Cactus eens goed gaan bekijken. Nu ik een nieuwe baan heb geaccepteerd (zie Mijn Auto topic) is de kans erg groot dat er ook weer een Franse auto komt voor dagelijks gebruik. De 308 vind ik interessant, de C4 Cactus zo mogelijk nog interessanter (y) Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de C4 Cactus in het echt toont, en ook hoe ie qua interieur in elkaar steekt.

Helaas verwacht ik er nog niet met de BX bij te zijn, die is niet op tijd klaar.

Ja, ik ben er beide dagen!

Die C4 Cactus vind ik ook echt heel leuk. BroerAZU heeft inmiddels zo'n nieuwe C1 besteld met open dak.

Van de week is de Saxo hier in de straat aangereden en de dader weer door natuurlijk...

Pff, wat wordt ik daar altijd ziek van, dit is al de zoveelste keer. Bumper en spatbord gekrast en de spiegel dubbel. Allemaal niet schokkend maar wel irritant.

Maar aangezien ik nu toch niet echt met de besteleend verder kan maar wat tijd in het plastieke hok gestoken. Ik ergerde me al tijden kapot aan die ranzige achterruitjes die verweerd waren en de zwarte plakstrips op de voorportieren die verschrompeld waren. Ik had onlangs via het forum 2 nette achterruitjes gescoord (hoefde alleen het verduisteringsfolie er maar af te halen) en heb de plakstrip verwijderd en dit gedeelte met een spuitbusje gewoon zwart gewapperd. Dat ziet er al weer wat beter uit....

Schade;
9 by azu250, on Flickr
8 by azu250, on Flickr
7 by azu250, on Flickr

Verweerde achterruiten voor en na;
2 by azu250, on Flickr
3 by azu250, on Flickr
10 by azu250, on Flickr

Ranzige plakstrips;
4 by azu250, on Flickr
6 by azu250, on Flickr
5 by azu250, on Flickr

1 by azu250, on Flickr

Binnenkort nog even de rechter deurverbreder/skirt vervangen voor eentje zonder schade en wie weet wordt het dan nog wat :)

ziet er weer netjes uit.

De C4 cactus is ook wel een mooie auto hoor. de formaten kloppen beter in het echt dan op de foto's. Maar sommige combinaties met kleuren met die airbumps moet ik wel aan wennen. Maar over het algemeen echt een leuke auto en die stoelen zijn echt perfect. Interieur uberhaupt vind ik zelf super geslaagd.
het touch screen is wat wennen, soms moet je wat zoeken, maar het is dezelfde die ook bv op de Grande Picasso zit en na een weekje weet je de weg wel.
Niet zo intuitief als die in de C1 gebruikt wordt.

Verder wat ik positief vind, de dakrails kunnen eraf, of tenminste optie om ze niet te bestellen, lelijke dingen

14074362103_f5965c97c5_b.jpg

14031209906_713bd4fbe5_b.jpg

14051145651_2004f852de_c.jpg

14074361793_0068d05f10_b.jpg

14031209146_4608a85ff1_b.jpg

14051144571_c530fd2d5e_b.jpg

Gilletti zei:
Netjes weer Martijn! (y). Die B-stijl folietoestand herinner ik me wel van mijn 106.
Balen van de schade. :(

De Rallye heeft het ook iets, inderdaad irritant. Verder kan ik mij alleen maar aansluiten bij Gilletti.

@ FD: bedankt voor het posten van de foto's. Hoe voelde die Airbumps eigenlijk aan in het echt? Lijkt mij vrij apart. Overigens vind ik de parelmoer witte met bruine Airbumps nog het fraaiste, andere kleurstellingen heb ik nog niet al te veel mee. De dakdragers vind ik dan juist wel weer leuk, het lijkt mij een vrij apart gezicht zonder (nog geen foto's van gezien helaas).

citroenAZU zei:
Vandaaqg was de Citroën Jumble in Brussel, prachtig evenement! Mooie locatie, goed weer, wat wil een mens nog meer?!

Organisatie bedankt!

Verdorie op 40 km van bij mij en ik wist van niks. Ik zit duidelijk op de verkeerde websites :cry:
Tja, met een jaarlijkse bijdrage in dit topic loop ik niet ver natuurlijk.
Vraagje aan de regelmatige bezoekers:
de bijdragen van WOF droegen steeds bij tot een positieve sfeer op de website. Ik merk al enige tijd geen berichten meer van hem: forummoe of andere redenen, waarmee het grote publiek geen uitstaans heeft?
Het is spijtig als zo'n mensen het voor bekeken houden.

@FD, AZU en Poekoek: Ik zal naar jullie uitkijken, ik kom met Pipomobiel. :D

@Ente: jammer dat je er niet bij kunt zijn.

@AZU: balen van die schade. (n) Maar wel weer netjes opgeknapt.
En, bedankt weer voor de mooie plaatjes uit Brussel.

Verder heb ik over die moderne meuk geen commentaar/reactie. o_O
Of was dit nu wel een reactie? :T

Greetzz Renate.

P.S. Voor wat betreft WOF, zodra mensen een sociaal leven krijgen zie je ze minder op fora. :)

WOF leeft nog. Dat is best Knab:)

Binnenkort is er 'off the record' een kleine meet met wat rituele afscheidsmomenten van enkele Automobielen.
We zullen foto's maken met een recente krant in de hand als bewijs dat WOF nog steeds bestaat!

Maar je hebt gelijk, iDS we missen zijn bijdragen. Heb begrepen dat hij momenteel echt moet werken, carrière gaat natuurlijk voor.
Binnenkort schijnt hij bij DWDD en P&W te zien zijn. Gaat als een komeet!

Evenblij met... WOF

..kan ook een combi zijn wat mij betreft.;)

Wat mij opvalt, in marketingtechnisch zin, het verschil in de 'pay-off' tussen de C1 en Cactus..

Bij de C1 klopt ie, wat mij betreft. The Urban Mobile Device.

Die van de Cactus vind ik echt zaaddodend saai: Het antwoord op de vraag van vandaag :confused:

Dit past meer bij de C4 zonder Cactus, wat mij betreft.

Bij het klokkenspel van de drieling is goed gekeken naar de huidige Smart fortwo, vind ik.

Wofke is druk, maar het topic is sowieso erg rustig de laatste tijd!

Wel leuk om de presentatie te zien van deze C1, werd heel duidelijk gewezen naar de Up! en de producten van Kia. En aangestipt waarom deze beter zou zijn.

Uiteindelijk is de C1 aan de top luxer en flink duurder geworden. Met de 82pk motor sluit het nu beter aan op de andere auto's binnen de C groep. En met de C4 cactus kun je duidelijk zien waar Citroen in de toekomst naar toe gaat.

De C4 zal wel over niet al te lange tijd het veld ruimen. De C5 zal ook nog wel komen, maar ook flink goedkoper worden.
De C3 zal die nog blijven bestaan? Ik denk eerder dat ze zoiets gaan doen als alleen een C3 Picasso oid.

Ze willen veel modellen schrappen blijkbaar en dat zie je nu al door modellen dichter naar elkaar toe te brengen. Waar de C1 eindigt in prijs begint de C4 Cactus.

De DS lijn die staat op zich, maar de DS3 begint ook pas rond de 20, meer dan de C4 cactus!

Een C4 Cactus is natuurlijk ook niet veel meer dan een grotere C3, met een compleet andere jas. Vergelijk het met de 208 vs. 2008. Slimme marketing om er C4 voor te plakken, maar dat is het natuurlijk niet (kijk alleen al naar de buitenmaten).

Wat ik begrepen heb is dat Citroën een groter verschil wil creëren tussen de C-lijn en de DS-lijn. De DS3 is 4 jaar terug de trendzetter geweest voor de luxere DS-lijn, de C4 Cactus voor de eenvoudigere C-lijn. Wat mij betreft een goed idee, dit kun je duidelijk verkopen naar klanten en mensen weten op den duur waar ze aan toe zijn bij een bepaald model.

Lang niet iedereen gezien vandaag, vind het toch wat lastiger mensen te spotten dan op de oude locatie, ik kan hier nog maar niet aan wennen.

maar desondanks wel een leuke dag gehad!

13910727357_e73fa6b84d_b.jpg

14097365315_e400cc8832_b.jpg

13910736537_92c4d887f5_b.jpg

14074356426_0156306d69_b.jpg

14094351402_e71a8c14cf_b.jpg

14094249091_dd3a8c1a98_b.jpg

14097459645_4901d3963c_b.jpg

14094365562_730e1997b4_b.jpg

14117564263_661c59c633_b.jpg

14094292001_ae5d68fa6c_b.jpg

meer hier: https://www.flickr.com/photos/bloemendal-fotografie/sets/72157644442270796/

Leuk! Dank voor de foto's.
Heel vreemd, was vandaag toch een aardig stukkie weg....onderweg totaal geen bijzondere Citro's zien rijden:confused:

Die stonden toen waarschijnlijk al op de parkeerplaats, want wat was het druk naar mijn idee! Leuke dag gehad, ondanks dat ik niet echt een doel had qua onderdelen o.i.d.. Gewoon gezellig rondgelopen met m'n vader, die er voor het eerst in 10 jaar of zo weer was. Over 1 ding was ik heel erg enthousiast: de C4 Cactus. Wat een geweldige auto (y)!

Hierbij een selectie van mijn foto's:

P1050766_zpsabf6ae87.jpg

P1050767_zps80bed8eb.jpg

P1050773_zps2116cb06.jpg

P1050774_zpsbcb64dcf.jpg

P1050778_zps7ebd6644.jpg

P1050780_zps634f9e8d.jpg

P1050781_zps4c24b3f5.jpg

P1050786_zps23b7adf4.jpg

P1050787_zps9a7dac3b.jpg

P1050795_zps71f34004.jpg

P1050796_zpsb0f49638.jpg

P1050799_zps51729d21.jpg

P1050818_zps6f4d90f6.jpg

P1050828_zpsea4f6d91.jpg

De rest van mijn foto's zijn hier te vinden.

Dank voor de foto's, heren.
Kenteken C6 is goed gevonden, wat mij betreft.

Zou de eigenaar een hele serie hebben met de voorgangers van de C6?

Ik heb op de parkeerplaats ook verschillende filmpjes gemaakt van voorbij rijdende Citroëns. Best leuk zo'n filmfunctie op een fototoestel :)

2CV met Solex op een aanhanger met 1 wiel: https://youtu.be/JoTTjh5OClE
BX DIGIT (+ een DS5): https://youtu.be/uUv7NQsOpqc
Zwarte Traction Avant: https://youtu.be/QPJtokA4Hh8
Blauwe Traction Avant: https://youtu.be/IIMuVZnhavk (let op 1 van de figuranten...)
ID: https://youtu.be/BJ7p0oVLciU
SM 1: https://youtu.be/0le7Pct---8
SM (en CX) 2: https://youtu.be/YClwnDF8iw4
Visa 2-cilinder: https://youtu.be/XH5-HKsm8hc
BX 16 RS Bleu Iris: https://youtu.be/pYvXj8WMcP4

Ook twee dagen CitroMobile erop zitten. Zaterdag zelf met de BX gekomen, zondag op de heenweg met pap in de DS meegelift (zullen vast geen foto's van zijn, hij had geen zin om te lopen dus zette hem op de 'foute auto parking'). De terugweg reed ik in de Dolly die mijn vader te koop had staan onder het afdak. Mijn eerste meters in een 2CV, als voorbereiding op mijn trip binnenkort. FD heeft mijn vader nog op de foto gezet zo te zien. :D

Mooie foto's!

Vandaag m'n eigen Citro wat minder mobiel. Terugroepactie op de grote kunstschilder, iets met distributie riem. Toch maar snel laten uitvoeren.
Tevens laatste beurt 160000km voordat ie foetsie gaat.

Heb nu een 155pk nieuwe grote kunstschilder mee in Rembrandt uitvoering. Ongelofelijk fijn rijdende wagen, ook best ongelofelijk dat de Grande Picasso zoveel fijner is dan de normale. Hmmm...

Edit: Alleen ook hier net als in de normale Picasso nutteloze accessoires als de maffe radarcruisecontrol en de hyper actieve lane departure warning. Beide systemen zou ik subiet laten uitschakelen. Voor de rest: fijne reiswagen(y)

wat een bijzonder fraaie vroege godin zeg! man man, zijn ze origineel in deze tint oranje geleverd?

Mijn oude 2CV staat ook tussen deze veiling trouwens! toen was hij nog niet roze met wit, maar hij staat er wel bij.

Balen dat de grote kunstschilder zoveel problemen oplevert. De nieuwe heb ik zelf ook uitvoerig aan de tand kunnen voelen en rijdt erg lekker vond ik ook. Paar dingen vond ik zelf wat minder, of ik moest er aan wennen dat kan ook.

Volgende week ga ik waarschijnlijk nog naar iets kijken. Allemaal even onder sterk voorbehoud, maar mocht het wat worden dan horen jullie het.

ENTE zei:
Heb nu een 155pk nieuwe grote kunstschilder mee in Rembrandt uitvoering. Ongelofelijk fijn rijdende wagen, ook best ongelofelijk dat de Grande Picasso zoveel fijner is dan de normale. Hmmm...

Vertel, wat was het verschil? Het schijnt wel dat de diesel wat lekkerder op de weg ligt, doordat het wat hogere gewicht op de neus. En had je luchtvering op de Grande?

Wezenlijk verschil in rijden heb ik op identieke Picasso's in een grande of korte variant nooit gemerkt. De terugroepactie met de distributieriem is een modificatie en geen probleem dus lijkt me indien er niks aan de hand is.

Nu ik enige tijd bijna geen Franse auto meer rijd, behalve een duizendje of 3 per jaar met de 205 CJ ben ik wel weer toe aan iets Frans. Heb iets op het oog maar nog niks concreets. Afwachten dus.

De grote vond ik opmerkelijk comfortabeler. Heb beide Picasso's gereden in de 155pk benzine uitvoering in Exclusive trim. Dus 100% vergelijkbaar.
Grande is als geheel beter in balans. De 18" waren ronduit stuiterig bij de normale en bij de verlengde niet.
De wagen voelde stabieler. Ook qua geluid stiller (echter ook bij dit exemplaar een irritante fluittoon op de snelweg...)

ENTE zei:
Simca1006 wil die mooie winkeldochter eindelijk in z'n familie opnemen...

Die ene is net verkocht, ENTE! :p

Ach, FD, zo spannend is het ook weer niet.

:cool:

ENTE zei:
De grote vond ik opmerkelijk comfortabeler. Heb beide Picasso's gereden in de 155pk benzine uitvoering in Exclusive trim. Dus 100% vergelijkbaar.
Grande is als geheel beter in balans. De 18" waren ronduit stuiterig bij de normale en bij de verlengde niet.
De wagen voelde stabieler. Ook qua geluid stiller (echter ook bij dit exemplaar een irritante fluittoon op de snelweg...)

Dan heeft dat vast aan die banden gelegen. Want verder is er geen verschil toch? Of heeft de Exclusive bij de GP nog luchtvering achter?

Geen luchtvering. Er zaten exact dezelfde wielen en banden onder.

Sta niet alleen in mijn bevindingen. Heb net even deze Test bekeken. Redacteur was het ook opgevallen en volgens hem heeft de Grand naast de langere wielbasis ook een soepeler afstemming. Afijn, dat gevoel had ik ook al.
De kleine vond ik te stuiterig en niet passend bij het concept. De grote klopt gewoon wel als geheel en is gewoon een erg prettige wagen!

Als je zo'n wagen ooit zou willen aanschaffen; neem de grote(y)

Terug
Bovenaan