Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

simca1006 zei:
ENTE zei:
Simca1006 wil die mooie winkeldochter eindelijk in z'n familie opnemen...

Die ene is net verkocht, ENTE! :p

Ach, FD, zo spannend is het ook weer niet.

:cool:

Dat is jammer en gelukkig tegelijkertijd (y)

c61ox5.jpg

ENTE zei:
Geen luchtvering. Er zaten exact dezelfde wielen en banden onder.

Sta niet alleen in mijn bevindingen. Heb net even deze Test bekeken. Redacteur was het ook opgevallen en volgens hem heeft de Grand naast de langere wielbasis ook een soepeler afstemming. Afijn, dat gevoel had ik ook al.
De kleine vond ik te stuiterig en niet passend bij het concept. De grote klopt gewoon wel als geheel en is gewoon een erg prettige wagen!
Bij de tests van Autozine werd dat inderdaad ook al opgemerkt, maar ik dacht dat het psychologisch was.
https://www.autozine.nl/text/1162.html
https://www.autozine.nl/text/1157.html

ENTE zei:
Als je zo'n wagen ooit zou willen aanschaffen; neem de grote(y)

Nooit. Ik vind deze en de vorige GP maar lelijke hokken. Het ziet eruit alsof je in een burgerlijke MPV rijdt. De gewone versie ziet er veel dynamischer uit.

Ja...en burgerlijk wil niemand zijn hè!? Dat is ook psychologisch;)
Alhoewel ik de 40K die deze moest ophoesten niet burgerlijk zou willen noemen:D

Laat ik deze pagina eens opleuken met een stel eendjes. De Dolly wil mijn vader nog steeds verkopen (zoals de oplettende CitroMobile-ganger heeft gezien), de Spécial is van mijn halfbroer. Die heeft mijn vader ook net opgeknapt en ga ik binnenkort naar Frankrijk rijden (waar die halfbroer woont en een camping bestiert). Ik hoop op goed weer, lekker met het dakje open binnendoor toeren. :)

De Dolly heb ik voor het eerst gereden op de terugweg van CitroMobile dit jaar. De dag erna is de Spécial verzekerd zodat ik daar ook een rondje mee kon toeren. Wat een wereld van verschil zeg, de Dolly voelt veel luxer aan, met name door de geluidsisolatie. De Spécial is echt een herriemaker, maar pluspunt is dat de motor daarvan veel beter is losgereden door mijn halfbroer (vermoed ik). Hij is enorm veel vinniger dan de wat lijzige Dolly. :D

Vandaag nog een paar leuke eendjes in de buurt gezien, vooral de bestelente is een fraaie(y)

289edkj.jpg

vwzxup.jpg

En ze zijn te koop:T

Leuke trip in het verschiet, MWH (y) Lekker eindje kachelen trouwens, daar kun je je wel even mee vermaken. Blijft de Eend van je halfbroer op Nederlands kenteken?

Ik ga me daar inderdaad rustig mee vermaken. Vrijdag ben ik van plan te vertrekken. Leuke route uitzoeken van dorp naar dorp, stoppen wanneer ik zin heb en ik zie wel hoe lang ik erover doe. Dan nog een paar daagjes op de camping rondkijken/klussen en de vrijdag erop weer terug met mijn ouders in de DS. Mijn vader zit er nu al, die kan als pensionado gaan wanneer hij wil. Mijn moeder vliegt er woensdag naartoe.

De 2CV komt uiteindelijk op Frans kenteken, maar invoer in Frankrijk is nogal een papierwinkel. Ik rijd hem dus gewoon op Nederlands kenteken daar naartoe, dan gaan ze bij een bevriende garage informeren wat er nodig is voor de import en hoe lang dat duurt. Uiteindelijk moeten de Nederlandse papieren weer terug naar Nederland om hem in Nederland officieel uit te voeren.

ENTE zei:
@Elaste: als je gaat kijken, neem je broer mee en praat dialect. Dat doet wonderen!
Hm, als mijn broer dialect proat, dan ik toch ook :p ? En dat Citroën-virus heeft ie van mij ;) .

Stond er nog een prijsje bij? Was er iets te zien van de staat?

Haha, meen mij van een ontmoeting op CitroMobile te herinneren dat FD een iets OOOOOstelijker tongval heeft:)
Prijs weet ik niet. Staat er niet bij. Is een behoorlijk bijzonder adresje hoor! Dit weekend stonden ze op het weilandje naast de doorgaande weg.

Afijn, ie mut moar kiek'n.,,

Denk maar aan een milde soort Ludolfs icm malle Pietje en een vleugje Classic Jaap -toen ie nog in Nieuwleusen zat-.

iDS zei:
citroenAZU zei:
Vandaaqg was de Citroën Jumble in Brussel, prachtig evenement! Mooie locatie, goed weer, wat wil een mens nog meer?!

Organisatie bedankt!

Verdorie op 40 km van bij mij en ik wist van niks. Ik zit duidelijk op de verkeerde websites :cry:
Tja, met een jaarlijkse bijdrage in dit topic loop ik niet ver natuurlijk.
Vraagje aan de regelmatige bezoekers:
de bijdragen van WOF droegen steeds bij tot een positieve sfeer op de website. Ik merk al enige tijd geen berichten meer van hem: forummoe of andere redenen, waarmee het grote publiek geen uitstaans heeft?
Het is spijtig als zo'n mensen het voor bekeken houden.

Nou, daar ie ie dan:

fxbfxd.jpg

Gister een mini-meet gehad met Poekoek en WOF vanwege het feit dat het weer veel te lang geleden was.
WOF maakt het prima, lust nog steeds hamburgers en bier en heeft ook nog steeds 2 Franse gebakjes om in te sturen.

Gister tevens ritueel afscheid genomen van de V40 ( met PSA blok!) en de grote kunstschilder.
Was weer een leuke middag! Die V40 is echt een fijne wagen. Zo erg dat ie weggaat. Heel triest voor Poekoek. En vooral heel erg jammer ook:T

Bij een bekende PSA dealer in Culemborg rondstruinen en uiteraard is dat genieten van al het fraaie oude en nieuwe spul.

wnzx3.jpg

30t3m92.jpg

2zi1wn7.jpg

Na een grote deceptie mijnerzijds (ik zit niet meer zoals vroeger gegoten in een 205 GTi) ging iedereen huiswaarts met een splinternieuwe C4 Cactus. Waarvoor nog onze hartelijke dank!

2i8eyyf.jpg

Uiteraard was een bezoek aan de door WOF aanbevolen wasstraat (ook bij die dealer.....hij heeft volgens mij aandelen)nog het laatste wat mij restte.
Zodoende glimt ie weer als de bekende hondenp*k in de maneschijn!

2gudsph.jpg

WOW, een Simca tourist van het eerste type. Hoeveel rijden er daar nog van rond?? :eek:

En goed om te lezen dat het met WOFke goed gaat. (y)

Greetzz Renate.

Mooi dat het allemaal goed gaat met de mensen. Jammer dat de grote kunstschilder zo'n teleurstelling blijkt.
Ik heb de nieuwe grote kunstschilder ook aan de tand kunnen voelen. Die had echt alle gadgets die je er maar op kon krijgen. Wat mij dan wel opviel was dat sommige functies in de sneeuw condities begonnen uit te vallen. Dode hoek spiegel werkte niet meer goed doordat sensoren smerig werden. Achteruitrijcamera viel niet meer te gebruiken. parkeersensoren gingen af en toe spontaan af omdat er sneeuw tegen aan kwam. En 1 storing zat er in de bochtverlichting, alleen als de auto buiten had overnacht en het was koud geweest.

Dat laatste is misschien een foutje, maar verder zullen alle moderne auto's met die opties er last van hebben ga ik vanuit. Maar goed, wie weet komen wij er op termijn achter. De nieuwe C1 die wij eventueel gaan aanschaffen heeft ook een achteruitrijcamera.

De kans dat de nieuwe C1 er komt is wel wat gestegen. Mijn 106 gaat namelijk binnenkort erg veel kilometers rijden. De C1 deed het al wekelijks zo'n 450 kilometer, maar dat gaat de 106 ook doen. Ik ga volgende maand beginnen met een nieuwe baan met iets meer vooruitzichten dan ik nu heb. Erg blij mee natuurlijk, maar of de 106 dat vol houdt? We gaan het wel proberen in ieder geval! Sinds de aanschaf al zo'n 16000 km gereden.

Zondag nog even ingezet

14215746564_09aab754cd_b.jpg

De 2CV schiet ook wel lekker op. Nieuwe spatborden vandaag opgehaald en morgen worden de velgen gespoten. Ik hoop dat ik dit weekend de 2CV weer op de weg heb, net op tijd voor de koffieklets in Winterswijk zondag. En voor een weekendje weg vlak voordat ik met de nieuwe baan begin.

FD, goed om te horen van de nieuwe baan! (y)

Hier geen uitzicht op Frans.
We zijn wel de boel aan het omgooien (qua werk etc), maar na flink doorrekenen toch maar niet gekozen voor de privé Dacia Logan (toch een beetje Frans) ipv de leasebak. Het "vrije rijden" blijft aantrekkelijker, zelfs met een 25%-bijtellingsvehikel van 40K.
En gezien die nieuwe situatie zal de Alto nog moeten blijven. Als hij al weg gaat komt er niets voor terug.

Gaaf die 1500 Tourist!
Verder goed om te vernemen FD dat je een nieuwe baan hebt. Proficiat.
Op dit moment is mijn persoon vooral heel veel aan het werk. Op zich goed, maar gezien vakantie van een collega (hij zit in Cuba, dus heeft het beter gedaan dan ik wat dat betreft) heb ik het wel heel erg druk nu.

Vandaag de 505 ter Apk aangeboden. Afgekeurd op roest in de wielkast rechtsachter, roest aan veerpoot rechtsvoor, roest in de wielkasten vóór en remleidingen aan vernieuwing toe. Verder nog een lekke uitlaat ergens vooraan.
De huidige Apk is nog geldig tot 18-07, maar het geeft wel aan dat de 505 aan zijn geplande opknapbeurt in juni toe is.
Eerst nog even de 305-505 rit op 14-06 vanaf Houten via Culemborg / Tuil / Waardenburg / Tiel naar eindpunt Kesteren (tegenwoordig ben ik 305 / 505 registervertegenwoordiger bij de PCN) die overigens ook voor algemeen publiek toegankelijk is, dus ook niet leden van de PCN.

Wat mij betreft zijn jullie daar dus ook welkom. Liefst met een auto van PSA stal, maar geen absolute vereiste. Er wordt aan het einde van de rit ook gegeten in Kesteren bij een Pannenkoekenrestaurant, (ook andere menukeuze mogelijk!).

Na deze rit op 14-06 wil ik de 505 gelijk maar wegbrengen in Ochten om hem op te laten knappen. Kosten?? Euro 3500,= waarna hij er dan weer netjes en gespoten bij zou moeten staan.

Wel een domper, die afkeur alhoewel ik ook zeker niet een goedkeur had verwacht, maar wel een beetje op gehoopt. Dat is toch wat makkelijker, niet hoeven schorsen e.d. Vermoedelijk zal dan de 505 eind september weer inzetbaar zijn als alles loopt zoals ik denk.

Oh ja, ter afwisseling rijd ik nu een poosje met de Tagora, die ik zaterdag bij het Grensrijdsterhonk in Raamsdonksveer heb opgehaald.
Ter achterlating van de 605. Die 605 heb ik overigens al op 194 op de teller gehad (190 echte kilometers per uur). De top zou 205 km/h moeten zijn, maar bij 190 voel je wel dat de 605 er niet voor is gemaakt om zó hard te rijden.

Ter verduidelijking: we hebben het hier over een 605 2.0 SLI, basisversie met een leeg wagengewicht van 1375 kgs. Dus 205 Euro wegenbelasting per kwartaal. Als je je netjes aan de 100 houdt, wat dus niet altijd lukt..:), is een verbruik van 1 op 12 te realiseren met een rustige voet bij het optrekken.

@ ENTE: bedankt voor het getoonde medelijden (y) Het valt behoorlijk zwaar, het vertrek van die enigszins Franse stuiterbak.

@ FD: leuk om te horen dat waar je het op Citromobile hebt gehad ook zo uit heeft mogen komen :) Hopelijk zit je daar goed de komende tijd!

@ Appie: dat is een best klus die voor de 505 op de agenda staat. Staat de auto eigenlijk binnen als ie niet gebruikt wordt? Ik kan mij voorstellen dat dat een stuk beter zal zijn voor het behoud van de auto.

De 505 is natuurlijk tot en met half 2013 als dagelijkse auto ingezet.
Tussendoor stond ie wel in de garage meestal. Maar ja, sinds ik op mezelf woon is de garage op 1 km afstand, en dus staat/stond ie vaak buiten voor de deur.

Daarnaast, als ik hem gebruikte, stond ie bij mijn werk ook altijd buiten.
En in de winter reed ik er gewoon mee door. Wat dat betreft heeft het zout in de jaren wel zijn tol geëist. Daar is nu de 605 lijdend voorwerp van geworden sinds afgelopen december.

Een econoscope zit er vanaf GR uitvoeringen op. Het is heel moeilijk (zeker met optrekken) om het groene lampje alleen maar aan te hebben. Als je dat zou willen, trek je op als een slak, en gaan mensen echt bumperkleven.
Ja, heb er ook nog een filmpje van gemaakt. Echter, dan staat hij al wel op de 333333.

Op de achtergrond hoor je op de radio: Don't stop me now! Van Queen. Toevalstreffer, maar wel heel toepasselijk op dat moment.:)

A.BRANDHORST zei:
Een econoscope zit er vanaf GR uitvoeringen op. Het is heel moeilijk (zeker met optrekken) om het groene lampje alleen maar aan te hebben. Als je dat zou willen, trek je op als een slak, en gaan mensen echt bumperkleven.
Ja, heb er ook nog een filmpje van gemaakt. Echter, dan staat hij al wel op de 333333.

Op de achtergrond hoor je op de radio: Don't stop me now! Van Queen. Toevalstreffer, maar wel heel toepasselijk op dat moment.:)

Reed jij juist niet altijd zo ;)?

Wel een goed nummer zeg (y)

Zo, aan het eind van deze week ben ik weer officieel frans rijder. :cool:

Voor een buitenstaander zal het niet bijzonder zijn, voor mij is het voor nu de juiste auto met daarbij symbolische en warme herinneringen.

Ik zag gistermiddag een ONK XM en dat bracht mij op het idee om eens te kijken wat er daarvan op de markt te koop zou zijn.. Bij een eerste blik kwam ik heel iets anders tegen, van hetzelfde merk -dat wel- wat vele malen verstandiger was om in eigendom te nemen. ;)

Kortom, je gaat toch weer 406 rijden!

De 2CV heeft ook weer wat nieuwe onderdelen gekregen. Ander stuurhuis gemonteerd, wat een verschil! En ik heb de velgen opgeknapt. Plus wat voorspatborden vervangen, het resultaat....

14260270374_55d9c18eb5_b.jpg

De X zit wel in de type aanduiding.

Het is één van de laatste modellen van zijn generatie.
Praktisch.

12 jaar geleden heb ik hetzelfde type gereden, in dezelfde kleur(benaming) maar andere tint.
;)

Poekoek zei:
Reed jij juist niet altijd zo ;)?
Ja, toen ik de Renault 19 nog had, reed ik wel zo inderdaad. Maar die had een keurig verbruik van circa 1 op 17,5 als je 100 reed.
Of bedoel je juist nu?:p

Dan klopt het beeld wat je van me had/hebt, niet meer.:)

Heb jij een AX gekocht Dura?
Er blijft anders nog 1 smaak over, BX.

Ja, maar ik schat Durashift niet in als een CX-rijder. Da's te groot (lees eigenlijk: te zwaar) voor 'm qua wegenbelasting.

Terug
Bovenaan