Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Onderstel is zelfs geraakt. Toen die afgesleept werd, toen schraapte de ophanging over de straat. Dus even afwachten of het economisch rendabel is om te repareren. Zit zelfs nog een vouw in het plaatwerk voor het achterwiel. Achterdeur gaat nog wel goed open en dicht, had wel het idee dat het plaatwerk wat dichter op elkaar zat.

Afgelopen weekend is onze trouwe Citroen C3 uit 2002 na 250.000 km te hebben gelopen helaas in een terminale toestand gekomen
Ik reed van de snelweg af en in een keer een inmens gebonk vanuit de motor, nauwelijks nog stationair lopen, inhouden Enz Enz.
Met horten en stoten heb ik Enschede nog kunnen bereiken
Uiteraard bij de garage gezet en daar bleek het aantal gebreken zo groot te zijn dat, gezien de waarde van de C3, repareren geen zin meer heeft
Ze gaat nu naar de sloop, ik wil namelijk niet iemand anders met een kapotte auto opzadelen door haar nog te verkopen via Marktplaats

Adieu C3, het waren 5 mooie jaren / 100.000 mooie Kilometers

Nu dus op zoek naar wat anders, waarschijnlijk een Alfa 147.
Staat mooi naast onze Alfa 159 :D

Kapotte injectoren, gaatje in spruitstuk ( niet te lassen helaas ), ergens kortsluiting in de kabelboom, kapotte map-sensor en nog een paar dingen

Hier gaat de C3 ook weg, zoveel is wel duidelijk, hij zal total loss verklaard worden.

Waarschijnlijk gaan we ook geen Citroen meer rijden.....DS.....

FLYING DUCKMAN zei:
Hier gaat de C3 ook weg, zoveel is wel duidelijk, hij zal total loss verklaard worden.

Waarschijnlijk gaan we ook geen Citroen meer rijden.....DS.....

Een echte of nog een omgekatte Citroën;)

Jammer van de C3. Hopelijk heeft mevrouw geen nekklachten opgelopen...

Die stress van hedendaagse verkeer was voor mij een reden om destijds het hele oude spul te verkopen. De mensheid heeft daar in het algemeen geen enkel begrip/benul voor en van.

Nee merk ik ook hoor, met de 2CV vind ik het in de spits niet leuk om te rijden. Uberhaupt is het niet leuk om in de spits te rijden. Zelfs de Saab met 140 pk komt tegenwoordig wat te kort...

DS is leuk, maar ook nog wel verschrikkelijk duur. Dus de beslissing is er nog lang niet. Maar het zal zeker gaan tussen C3 (oude model wat we hadden) of DS3

Heel herkenbaar. Ik rijd een Opel uit '91, 3 dagen per week op en neer naar Lelystad. (400 km per week). Ik begin steeds banger te worden dat ik in de spits door al die gestreste mede a27-bereiders platgereden wordt... Ik kachel dus nu maar met de vrachtwagens mee. Ik ben dus toch maar aan het kijken voor iets stevigers...

ginkelvanmichiel zei:
Heel herkenbaar. Ik rijd een Opel uit '91, 3 dagen per week op en neer naar Lelystad. (400 km per week). Ik begin steeds banger te worden dat ik in de spits door al die gestreste mede a27-bereiders platgereden wordt... Ik kachel dus nu maar met de vrachtwagens mee. Ik ben dus toch maar aan het kijken voor iets stevigers...

Dat had ik toen al met mijn 106, toen ingeruild voor Saab 9-3, was ook zo'n fijne bak. die is weer ingeruild voor de C3

Hé hallo.

Die angst/onzekerheid voor het drukke verkeer in combinatie met het rijden met een oud autootje is ook hier herkenbaar.
Om die reden hebben wij 2 jaar geleden modern blik gekocht.

Toch rijden wij bij mooi weer nog steeds in onze klassieke wagentjes, en ik moet zeggen dat wij er nog steeds van genieten.
Ook het in het woon/werk verkeer doen wij dit en ik kan niet ontkennen dat ik er stiekum genot in schep dat ik, als ik mijn achteruitkijkspiegel kijk, iemand bijna een stuk uit zijn/haar stuur zie bijten vanwege het feit dat het niet opschiet. :LOL:

Maar toegegeven leuk is het niet echt meer.

Verder gaat het aan deze kant helemaal top, ik tuf parttime (lees; als ik zin heb) met een vrachtwagen rond en maak mij bij mijn collegae* niet populair omdat ik niet sneller wil dan 83 km/pu.

Ergens geeft dat hetzelfde effect als met een klassieker rijden, alleen is deze iets groter.
Daarmee krijg je niet meer respect of zo, maar men is wel wat voorzichtiger om tot op de bodem van de mogelijkheden in het verkeer te gaan.

*Het gaat hier niet om de collegae van mijn bedrijf maar om de "barre gaanders" die zich kennelijk schamen dat zij chauffeur zijn, want die hebben de gordijnen zover naar voren geschoven dat je ze niet ziet. Bovendien zijn velen daarvan geen beroepschauffeur maar stuur vasthouders.
( Dit moest ik ff kwijt :T)

Greetz Renate.

P.S. Iedereen nog de beste wensen voor 2018 (en 2019 mocht ik dat tegen die tijd wéér vergeten).

Een voordeel van steeds meer moderne auto's. Ze remmen ook steeds vaker vanzelf, waarschuwen voor auto's in de dode hoek, etc. etc. Maar inderdaad, het wordt steeds gehaaster. Ik plan al jaren mijn externe afspraken pas vanaf 10.00 uur, en tot 15.00 uur zodat ik buiten de 'spits' om kan rijden. Maar zelfs dat maakt nu al niet meer uit. Om 11.30 is het ook druk, wordt er onnodig van banen gewisseld, heb je trage linksrijders, lompe linksrijders, etc. etc.

Ik heb een veilig nieuwe auto, en nog lease ook dus tja, als we dan botsen zit ik redelijk veilig én morgen staat er weer wat anders. Maar het maakt de drukte op de weg niet leuker. En al helemaal als je, zoals jullie mede liefhebbers, een eigen auto hebt én ook nog eens een klassieker.

Dat laatste is vooral het verschil tussen lease auto en eigen auto. Wij krijgen geen lease auto, aan de ene kant fijn, geen bijtelling e.d. maar aan de andere kant als hij kapot is, dan kost het zelf geld, terwijl je er toch van afhankelijk bent, dus dat is wel erg jammer.

Vanavond paar auto's bekijken.

FLYING DUCKMAN zei:
Dat laatste is vooral het verschil tussen lease auto en eigen auto. Wij krijgen geen lease auto, aan de ene kant fijn, geen bijtelling e.d. maar aan de andere kant als hij kapot is, dan kost het zelf geld, terwijl je er toch van afhankelijk bent, dus dat is wel erg jammer.

Had je geen all risks verzekering?

dens zei:
Private lease misschien? Is tegenwoordig helemaal hot.

Het is goedkoper om een nieuwe auto te kopen dan private lease. Wij rijden veel te veel kilometers daarvoor, als je een blokje rond gaat 1x in de week, ja dan is het interessant, maar met 30.000 km per jaar is het absoluut niet rendabel.

speedtouch zei:
FLYING DUCKMAN zei:

Had je geen all risks verzekering?

Jazeker wel, maar dan nog, met een leaseauto maakt het volgens mij niets uit kwa premie, zal wel meestal gelijk zijn. Bij je eigen auto is dat toch anders!

Vandaag met twee verschillende DS3's gereden, 1 met en 1 zonder Xenon verlichting. Conclusie wij gaan op zoek naar 1 met. En zijn zelfs al in onderhandeling.

Speedtouch, yep 110 pk.

In principe rond, op afwachting van de verzekeringszaken die nog lopen, maar verwacht dat het goed gaat lopen

38963682324_e131054a28_c.jpg

Sinds dit weekend heb ik er weer een bijzondere Peugeot bij.
Ik heb een heuse 106 Electric uit 1998 gekocht. :D

Wat een leuk ding en ondanks de originele batterijen nog een aardige actieradius van 80km.
Moet wel wat aan gebeuren maar dat is vooral cosmetisch.

Gilletti zei:

Wat een leuk ding en ondanks de originele batterijen nog een aardige actieradius van 80km.

Ben benieuwd naar wat fotomateriaal! Succes met de aanwinst!

Gilletti zei:

Dat is lachen zeg! Heel af en toe zie je ze nog wel eens voorbij komen in een artikel of voor veel geld online aangeboden worden dus erg lachen dat je er 1 hebt aangeschaft!

Helaas nog te jong voor een leuk artikel in Klassiek en Techniek

Veel geld kostte deze gelukkig helemaal niet. :D
Foto's, tja, sinds Photobucket raar doet upload ik eigenlijk alleen via Tapatalk en dat ondersteunt AutoWeek niet.

Meteen even nieuwe bandjes, matjes en een spiegel besteld. En later even goed polijsten en dan is het weer een knap wagentje.
Qua rijden is het totaal niet te vergelijken met moderne EV's. Het is traag met optrekken en heeft een erg beperkte topsnelheid.

Ik verbaas me toch elke keer weer hoe klein de wereld soms is....

Ik wist al van meerdere mensen hier op t forum dat ik gemeenschappelijke kennissen had, nu kan dat niet missen natuurlijk bij sommigen. Zo blijkt nu ook bij procesengineer Niko. ;) (y)

Nico GTR zei:

Ik wist al van meerdere mensen hier op t forum dat ik gemeenschappelijke kennissen had, nu kan dat niet missen natuurlijk bij sommigen. Zo blijkt nu ook bij procesengineer Niko. ;) (y)

Ik kwam via dit forum jaren geleden ook weer in contact met Niko, is een oud klasgenoot van me van de lagere school
Kleine wereld inderdaad :D

Nico GTR zei:

haha ja kennissenkring is soms klein, maar kortom, collega van mij is weer kennis of familie van jou of jijzelf?? ;-) kortom ik weet het nog niet!

Trouwens laatste blog in voorbereiding op de wintertrial!

https://www.flyingduckman.com/mentale-voorbereiding/

a.s. zaterdag hebben we de technische keuring, nog 2,5 week tot de start....zo waanzinnig veel zin in! Mooiste rally die je denk ik kunt rijden ;-)

FLYING DUCKMAN zei:
Nico GTR zei:

haha ja kennissenkring is soms klein, maar kortom, collega van mij is weer kennis of familie van jou of jijzelf?? ;-) kortom ik weet het nog niet!

Joop. (y) leren kennen via mijn opleiding automotive.

De Captur inmiddels opgehaald. na 1 week en 700 km verder tot nu toe een zeer fijne auto. alleen is nu alweer voor schade reparatie weg......
De buurman vond het leuk na een aantal borrels om zijn asx vol te parkeren met ongeveer 20 km per uur op mijn captur zn zijkant.
Dus de verzekering gaat kijken wat er mogelijk is. 2 deuren zijn sowieso aan vervanging toe en ook de dorpel en een velg zijn beschadigd,,
Zal morgen ff fotos oploaden van voor en na

90 Pk valt me zeker niet tegen en met een verbruik van 1:18 is goed te leven(y)
Maar zal t voor nu ff moeten doen met een ** Up totdat de schade is hersteld.

Is gewoon zwaar balen, heb je net veel geld neergelegd voor je nieuwe bolide, komt de buurman eraan en die ramt het erin. Ik ben ook altijd bang dat een buurkind de deur te hard open gooit en tot stilstand komt op een van onze auto's. Hier voor de deur heb ik in ieder geval al eens schade gehad door buren.... meerdere keren zelfs

Same here. Kom je terug van drie weken zomervakantie zit er op de Clio van de wederhelft een forse kras van 99% zeker een fietsstuurtje. Uiteraard had niemand wat gezien terwijl de kids buiten speelden. Let wel: kids van 1 tot 3, die spelen niet alleen buiten.

Heb buurtonderzoek gedaan en alle kinderfietsjes bekeken of het stuur scherpe delen had. Gaf natuurlijk wat gedoe "wil je nou zeggen dat mijn kind dat heeft gedaan!"
"Nee, ik vraag alleen even of ik het kinderfietsje mag bekijken."

Man man, uiteindelijk geen dader kunnen vinden. Wel zetten we nu bij oud/nieuw of straks met de vakantie de tweede auto weg. Bij de Vd Valk hier in de buurt of bij mijn ouders. Ben er wel klaar mee dat onvoorzichtige gedoe.
En met de nieuwe GT over twee weken achter het huis is het weer extra opletten. Nu beschermt de III de Clio nog een beetje :)

Ach ja, het kan je helaas overal overkomen.

De Peug bracht ik naar de dealer en kreeg ‘m terug met een fraaie parkeerdeuk. De werkplaatschef maar volhouden dat het ook thuis gebeurd kon zijn...De beste man wist blijkbaar niet dat ik op een locatie woon waar de enige auto’s die van ons zelf zijn.
Is overigens wel gemaakt, na wat aandringen.

Ik ben wel zo’n mafkees die altijd op een hoek parkeer. Kan er maar aan 1 kant een deukje komen. Herkenbaar?

Heel herkenbaar. Of ik parkeer wat verder weg omdat daar wel een hoekplekje is. Dan maar wat verder lopen.
Wasstraat heeft ie nog nooit gezien, en na 135.000 km dan ook nog steeds deuk en kras vrij. Alleen 1 zomerwiel heeft een schampplekje. Eigenlijk krijgt LeasePlan een prima auto terug over een 14 dagen.

adinsx zei:
Heel herkenbaar. Of ik parkeer wat verder weg omdat daar wel een hoekplekje is. Dan maar wat verder lopen.
Wasstraat heeft ie nog nooit gezien, en na 135.000 km dan ook nog steeds deuk en kras vrij. Alleen 1 zomerwiel heeft een schampplekje. Eigenlijk krijgt LeasePlan een prima auto terug over een 14 dagen.

Zojuist de Octaaf met foamlans, 2 emmertjes, 2 washandschoentjes schoongemaakt. Het heeft ook iets van therapie :p

Die 308 kon ook gewoon de showroom in. Zelfs na 180.000km.
Veel mensen snappen dat niet. Ach, iedere gek z’n gebrek!

Tijdelijk had ik zo’n Passat vol- maar dan ook extreem vol met krassen en ingebrande vogelschijt. Daar was geen eer aan te behalen, maar heb het toch geprobeerd.
Ik kan gewoon slecht tegen een vieze auto. Vooral het interieur.
Die VW ben ik serieus op los gegaan.
Zag er na afloop weer toonbaar uit.

En dan check je na een paar weken die 308 en Passat en zie je dat ze na 2 dagen al het land uit waren.

Die mooie witte Megane wacht vast en zeker hetzelfde lot:)

adinsx zei:
En voor dat ene schaafplekje krijg je dan vrolijk een rekening waarvoor ze de hele auto zouden kunnen overspuiten....

ENTE zei:
adinsx zei:

Zojuist de Octaaf met foamlans, 2 emmertjes, 2 washandschoentjes schoongemaakt. Het heeft ook iets van therapie :p

Die 308 kon ook gewoon de showroom in. Zelfs na 180.000km.
Veel mensen snappen dat niet. Ach, iedere gek z’n gebrek!

Tijdelijk had ik zo’n Passat vol- maar dan ook extreem vol met krassen en ingebrande vogelschijt. Daar was geen eer aan te behalen, maar heb het toch geprobeerd.
Ik kan gewoon slecht tegen een vieze auto. Vooral het interieur.
Die VW ben ik serieus op los gegaan.
Zag er na afloop weer toonbaar uit.

Ik ben zeker geen poetser, maar elke 2 weken sta ik wel bij de wasplaats om de auto schoon te maken. Niet door de wasstraat met de borstels, maar gewoon in zo'n spuitcabine. Daarna ziet de auto er altijd weer fraai uit! Daarom balen we ook dat de C3 beschadigd was, want hij zag er echt nog netjes uit! Zelfs het interieur afgelopen kerst nog helemaal schoon gemaakt, ook inclusief ruiten. Daarom is de dagwaarde ook wel wat hoger ingeschat verwacht ik.

Ondertussen staat de DS3 voor de deur, man wat een schitterende auto is dat zeg, echt blij mee! Gisteren voor het eerst een langer stuk mee gereden, kilometerstand is zeg maar meteen verdubbeld ;-). En dat beviel echt heel erg goed!

Afgelopen weekend nog technische keuring gehad van de 2CV voor de wintertrial. De 2CV is er klaar voor, we hebben alle papieren nu binnen, oke stikker op de auto. Zaterdag voor de keuring nog even alles ingepakt, gereedschap, hulpmiddelen e.d. Nu aftellen, over een kleine 2 weken zijn we op pad heerlijk!

38902303245_87deb528fc_c.jpg

39801335751_7d0e594d19_z.jpg

39091314094_9db4c96fbe_c.jpg

Nico GTR zei:
Het is.....aantrekkelijk!

1 ding niet vergeten.....maar dan nog......:rolleyes:

47-XT-RF%20%287%29.JPG

Hmmm nee die zou ik laten staan inderdaad ;-) Zelfde reden dat wij blij waren dat de C3 total loss verklaard werd, wordt nooit zoals nieuw! De buurman heeft met de storm ook pech gehad, zijn Skoda kwam onder puin terecht van wat het dak afwaaide. Auto is ongeveer 10 cm kleiner geworden. Ach kan wel weer gerepareerd worden zeggen ze bij de schade afhandeling. Hij heeft er geen vertrouwen in en is al op zoek naar een andere auto.

Terug
Bovenaan