Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Nou ja ligt er maar aan waarvan je geniet natuurlijk, puur als vervoersmiddel is zo'n Skoda prima ;-)

Zo'n Laguna biedt heel wat meer avontuur en passie :)

BMW M3 CSL zei:
Nico GTR zei:
Als je gaat chippen....3 keuzes, BR-performance, Fastchip en Dekker. ;)

Verder nogmaals...mooie wagen. ;) Die 106 had je overigens moeten houden....die beginnen nu langzaam met heel hard stijgen in prijs, zeker een originele!

Kom jou ook overal tegen... ;)

Goed zoeken. Zijn er nog 4 over. ;)

Ik ken Tunex niet, maar zolang de ervaringen goed zijn is het ook goed. Ik weet niet of hij een standaard map levert of custom werk maar verder.....idd. klinkt prima.

@ente ooh ja dat geloof ik zo. Ik kijk al met grote vreze naar de Nederlandse prijzen van een RS182, dus dat word nog diep in de buidel tasten.

FLYING DUCKMAN zei:
Nou ja ligt er maar aan waarvan je geniet natuurlijk, puur als vervoersmiddel is zo'n Skoda prima ;-)

Zo'n Laguna biedt heel wat meer avontuur en passie :)

Zo is het maar net!
Zelfs de -volgens-velen-als-beste-en-meest-betrouwbare -aller-Laguna’s-bestempelde-Laguna lll- had inderdaad karrevrachten vol avontuur en passie:D

ENTE zei:
Ohja, er ging onlangs een lampje branden, ruitenwisvloeistof was bijna op...

Sinds xenon is vervangen door led (en sproeiers niet meer verplicht zijn) is dat indicatielampje ook maar weggelaten.
Ik had dat liever gehad dan mijn 'hippe' instapverlichting met Peugeot logo...
Maar dat is nog lang geen reden om Skoda te gaan rijden. :T

Goedenavond, Heeft iemand hier ervaring met een Captur 90 TCE. Krijg hem 13 januari geleverd in 2018 model.
verwachte levertijd was 4 maanden maar via de dealer uit Duitsland laten komen. De auto is 12 december besteld maar is al binnen. Het gaat om een 90 TCE in zen uitvoering, bijkomend voordeel is dat een Duitse uitvoering standaard climate control heeft e de uitgebreidere navigatie heeft. Heb de auto gekocht na een proefrit in clio 90 tce omdat de dealer allen een captur diesel had staan

Ritmo1983 zei:
Goedenavond, Heeft iemand hier ervaring met een Captur 90 TCE. Krijg hem 13 januari geleverd in 2018 model.
verwachte levertijd was 4 maanden maar via de dealer uit Duitsland laten komen. De auto is 12 december besteld maar is al binnen. Het gaat om een 90 TCE in zen uitvoering, bijkomend voordeel is dat een Duitse uitvoering standaard climate control heeft e de uitgebreidere navigatie heeft. Heb de auto gekocht na een proefrit in clio 90 tce omdat de dealer allen een captur diesel had staan

Hoe toevallig heeft mij vadurr (ik klink nu als een echte AW forummer :p ) onlangs een Captur gekocht.

Geen 90 maar een 120 TCe, met alle toeters en bellen.
Uiteraard stond hij vorige week stil langs de kant van de weg met een storing... geen gein. Zo vader, zo zoon hoor ik sommige van jullie al denken.

De wagen is even gereset en doet het nu weer!
Sleutelkaart moest ook weer in het dock.

Wel is zo’n Captur een leuke verschijning met een fijne hoge zit (pa is een kwieke senior, maar een hoge zit is belangrijk).
In de klasse van de compacte Cross-overs een toppertje.

We hebben de auto aangeschaft omdat mijn wederhelft een een progressieve vorm van reuma heeft en een hogere auto beter voor haar is.
Hoef dus niet zoveel problemen te verwachten als met mijn 2009 Laguna. 2x kaart defect en al 3 x de kaartlezer vervangen terwijl de auto pas 62500 km gereden heeft....... De auto is in 2010 aangeschaft met 3000 op t tellertje.

Had trouwens van de dealer begrepen dat t sowieso slim is om 1 keer week met de sleutelkaart in de kaartlezer te rijden omdat de baterij dan geladen wordt/ Als de batterij leeg is dan heb je een probleem. Hij moet dan opnieuw ingelezen worden voor t lieve somma van 100 euri

Heb nog een c 4 cactus overwogen, maar mijn dealer deed een goed bod op de Laguna ondanks dat hij weet wat er aan mankeert, bandenspannings sensoren, airbag waarschuwing op t dashboard, linkerraam gaat niet meer omlaag, navi die de weg kwijt is..etc etc. moest naar vrienden in lijnden bij Amsterdam en volgens de navi moest ik bij Arnhem de grens over en dan via Emmen weer terug komen!!!

Inlezen wordt ook steeds duurder hè. Werkzaamheden van 10 minuten verkopen voor 100 euro is toch veredelde diefstal.

Hoe dan ook, in de Clio vind ik de tce90 net aan, in de Captur geen idee. Maar lijkt mij fijner met de 120pk versie.

Hoe dan ook. Veel plezier ermee.

Ritmo1983 zei:
Hoef dus niet zoveel problemen te verwachten als met mijn 2009 Laguna....

Ik durf daar geen reactie op te geven. Blijft toch een soort van Russisch Roulette.
Mijn 2008 Laguna3 was een drama, ondanks dat de statistieken anders laten zien voor de ‘3’.

Ook met een splinternieuwe Renault zal je het moeten treffen. Collega van mij heeft een -zo-uit-de-verpakking Talisman. Geweldige auto om te zien.
Ongelofelijk wat hij meemaakt. Lekkages, storingen, afbrekende elementen...

Gelukkig is het een voorloper en wacht ie op iets superb’s :)

Nico GTR zei:
BMW M3 CSL zei:
Nico GTR zei:
Als je gaat chippen....3 keuzes, BR-performance, Fastchip en Dekker. ;)

Verder nogmaals...mooie wagen. ;) Die 106 had je overigens moeten houden....die beginnen nu langzaam met heel hard stijgen in prijs, zeker een originele!

Kom jou ook overal tegen... ;)

Goed zoeken. Zijn er nog 4 over. ;)

Ik ken Tunex niet, maar zolang de ervaringen goed zijn is het ook goed. Ik weet niet of hij een standaard map levert of custom werk maar verder.....idd. klinkt prima.

Bij Tunex kun je kiezen tussen een standaard mapping en volledig naar wens op rollenbank, uiteraard kies ik dan voor het laatste.

Wat betreft het sleutelkaart verhaal hierboven; deze moet je inderdaad af en toe in de kaartlezer steken zodat hij opgeladen wordt. Ondanks het gemak van keyless entry en go. Ik vind die functie trouwens echt een luxe hoor, verbaasde me ook dat een auto uit 2006 dat had. Helemaal in de klasse waarin de Laguna zich begeeft. Misschien overdrijf ik, maar kwam dan ook uit een 306. :)

En luxe went snel ;). Sommige héle prijzige auto's hebben het niet zoals de Giulia Q van 125k onlangs. Die stond dus gewoon een hele dag open op de parkeerplaats...
Sowieso het op slot gaan bij weglopen is redelijk uniek. Volgens mij alleen Renault en Ford, en op een VAG'er kun je het aanzetten, maar dan gaat ie meteen op slot bij het deuren dichtgooien. En niet wanneer je 3 meter van de auto bent.
Elektrische handrem is nog zoiets. Mijn Mégane III heeft het wel, de Clio IV van de wederhelft niet. Gisterochtend liep de Clio dus gewoon uit het vak terwijl ik net was uitgestapt. Handig...

Goed. Ik hoop hier volgende week wat moois te plaatsen want als het goed is rolt 'de opvolger' dan van de trailer bij de dealer. (y)

Het koste wat moeite allereerst om te mogen afwijken van het VAG-beleid. Dat lukte. Vervolgens offerte van een Talisman Estate en Mégane Estate ingediend. Talisman viel af vanwege leaseprijs en D-segment. C-segment is hier gebruikelijk. Maar de uitvoering was wel in orde, en na een nog kleine aanpassing ging de dikste offerte de molen door. In het kort:

Mégane IV Estate GT 205 in het (in mijn ogen) prachtige Iron Blue:
0005SKZDFYL2JLCY-C122-F4.jpg

Voorzien van leuke standaard-uitrusting als keyless, full-led, cruise control, climate control, blind spot, verkeersbordherkenning, etc. etc. Nouja, alles wat op een moderne C-segmenter zit aangevuld met GT-specifiek: Vierwielsturing, Sportchassis, 7-traps EDC, schakelflippers, ontzettend lekkere sportstoelen.

Onder de kap een 1.6 TCe met 205 pk, 280 Nm. Een stuk prettiger dan de huidige 1.2 TCe met 130 pk en 205 Nm. :)

Dan nog wat beter uitgerust met de nodige opties (alleen geen leer, alcantara i.v.m. te warm, en geen ACC)
- Head-up display in kleur
- Elektrische handrem
- Rlink 2 potrait + Bose, DAB+, etc.
- Parkeersensoren rondom, achteruitrijcamera + automatisch inparkeren
- Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
- Verwarmde voorstoelen

En accessoires:
- 18" Magny Cours (wordt de zomerset)
- afneembare trekhaak

Zelf voeg ik nog wat zaken toe als:
Sharkfin, Luxe kentekenplaten, Kofferbakmat, silvervision knipperlichtlampjes voor en achter, en een zonneschermenset op maat.
Dus ja, het wordt een lekker complete auto ;).

Krijg net overigens een whatsapp dat de auto morgen al aankomt. En laat ik nou een vrije agenda hebben morgenmiddag. :T

Supermooie auto. Heb ook ff een megane overwogen alleen door de reuma van mijn vrouw ging m dit niet worden, auto is net iets laag voor een gemakkelijke uitstap.

Had mijn Captur ook graag in een andere kleur willen hebben maar omdat ik m snel wilde hebben in verband met alle storingen in de Laguna kon ik alleen kiezen tussen een volledig oranje of een zwarte. nu vind ik zwart geen vervelende kleur dus gekozen voor een zwarte omdat oranje toch iets te trend gevoelig is.

Ha topic komt weer een beetje tot leven! Fijn!

Allemaal leuke Renaults komen voorbij nice! Toch snap ik niet dat Renault het voor elkaar kan krijgen toch telkens weer problemen te veroorzaken. De statistieken gaven ook aan dat je beter geen Franse auto kon rijden, Renault stond stijf onderaan en Peugeot er vlak boven.

Wij zitten dan met name in de Citroen hoek en onze C3 doet het tot nu toe echt voorbeeldig. Geen rare elektrische storingen, wel afgelopen week een paar afdekkapjes die opeens los kwamen bij de voorruit. Waarschijnlijk doordat er sneeuw en ijs onder is gekomen. Gelukkig zag ik het op tijd, dus even verwijdert en de dealer heeft ze netjes weer terug geplaatst. Dan is mijn opmerking wel...tja blijft Frans he ;-)

Maar als wij voor een oplvolger zouden gaan zou dat zeker weer Frans zijn en het liefst Citroen. Zo een(d)kennig zijn wij dan weer wel...

ENTE zei:
Hoe toevallig heeft mij vadurr (ik klink nu als een echte AW forummer :p ) onlangs een Captur gekocht.

Geen 90 maar een 120 TCe, met alle toeters en bellen.
Uiteraard stond hij vorige week stil langs de kant van de weg met een storing... geen gein. Zo vader, zo zoon hoor ik sommige van jullie al denken.

De wagen is even gereset en doet het nu weer!
Sleutelkaart moest ook weer in het dock.

Wel is zo’n Captur een leuke verschijning met een fijne hoge zit (pa is een kwieke senior, maar een hoge zit is belangrijk).
In de klasse van de compacte Cross-overs een toppertje.

[Echte AW forummer modus aan]

de cactus van me chikkie loopt al 10000 kilom. zonder storingh hattie betâr een citroen kunne regelen.

[Echte AW forummer modus uit/]

WOF :)

Ik vind het overigens wel frappant, Renault heeft een samenwerking met Nissan en mijn zus heeft vorig jaar een nieuwe Kaikai gekocht. In een jaar en 16.000 kilometer al meer kapot geweest dan met een 2011 C4 Picasso in 100.000km en 5,5 jaar.

De Cactus bevalt heerlijk en nog geen slagje verkeerd. Alweer 10.000 op de klok. De C5 heeft in bezit ook alweer 17.500 afgelegd, maar heeft een hardnekkig probleem met de ruitbediening. De bediening van het raam LA reageert niet goed als je hem met de knoppen in het linker voorportier bedient. wordt door Ruesink Zutphen telkens onder garantie/coulance opgelost, maar ik ben al vier keer voor dit probleem teruggeweest en heb nu maar voorgesteld dat er een andere garage naar mag kijken. Schijnbaar krijgen zij het niet voor elkaar. Verder een heerlijke zweefteef en nog steeds reuze blij mee.

WOF :LOL:

Wings of freedom zei:
[Echte AW forummer modus aan]

de cactus van me chikkie loopt al 10000 kilom. zonder storingh hattie betâr een citroen kunne regelen.

[Echte AW forummer modus uit/]

WOF :)

Welke moter heb ie?

De beste wensen iedereen!
Hier weinig nieuwe ontwikkelingen op autogebied. Althans, als het even meezit is de R15 carrosserie tegen het eind van het jaar gelast en gespoten terug. Maar dat kan ook wel begin 2019 worden.

SAM_4080 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Ook uit de regio Zuid-West Nederland vandaan het goede voor 2018 gewenst.
De Talbot Tagora is weer door de Apk gerold 18 dec.
A.s. donderdag moet de 605 weer voor de apk.(de afspraak staat dan iig) Bijna 298000 kilometers op de klok van de 605.

Hopelijk is dit het jaar dat de 505 ook weer gerenoveerd is.
Nee geen nieuwe auto, of andere. Gewoon doorrijden met de oude meuk.

Overigens de Tagora nog 1 van de 4, de Solara nog 1 van de 6, de 505 nog 1 van de 82 en de 605 nog 1 van de 92.
De aantallen zakken dus schrikbarend.

Na 22000 km gereden te hebben vanaf april in een 500 euri twingo zonder ellende kwam de apk om de hoek
Kosten ong 250 euro voor wat laswerk , bandje en remmerij voor . Het viel mee
Tot dat de koppeling het begaf. Besloten om deze na 21 jaar en 268000 km weg te brengen.
Renault vaak vervloekt .
En was op weg naar de sloop.
Kwam langs de autofit voormalige renault dealer en denk stap gewoon binnen misch heeft die nog een leuk afdankertje staan.
Ik me verhaal uit leggen en kreeg al gauw de vraag hoe moet het er uitzien. Mijn antwoord beetje apk motorisch ,technisch goed voor de rest boeit me niet.
Hmm oke was het antwoord.
Heb een scenic uit 2000 op leer en c.c na full options inc deelbare klep.
onderhouds history bekend
en mag hem helemaal binnenste buiten kering op de brug.
Nadeel de blankelak laat overal los.
Voor een paaltje geraakt voorbumper schade en motorkap licht.
Maand apk
Heel goed bekeken leek wel goed verders
toen de prijs
twingo hier laten en 200 er bij.
gelijk gedaan en happy owner van een scenic bwj 2000 1.6 16v rxt in een appelgroene kleur sinds 30-12

Dan was de deal denk ik wat hoger geweest... Hoe zijn de dorpels van de Scénic? Is meen ik een van de zwakke punten bij die auto.

Iedereen inderdaad een mooi en gezond 2018 toegewenst!

Voor mij moet dit het jaar worden dat de 403 eindelijk weer de weg op gaat. Op enkele details na is hij eindelijk weer klaar.
De 'basic' restauratie was toch wat uit de hand gelopen... :T

En Herman78 en Adinsx beide alvast veel plezier met jullie nieuwe bolides!
Allebei wagens met een leuk kleurtje, daar houd ik wel van.

Weet iemand wat de APK regels nu zijn? Wordt dat voorstel, dat alles ouder dan 50 jaar vanaf mei niet meer APK plichtig is, nu ook ingevoerd?
De zoektocht op internet geeft me nog niet echt uitsluitsel.

Hmm... ik heb ergens van de RDW een document liggen met de wijzigingen die half mei in gaan i.v.m. een event / publicatie. Zal eens kijken of het daar in vermeld staat. (y)

En dank. Inderdaad beide heerlijke kleuren. :)
Ik geniet vooral van nieuw blik, en niet zozeer de oude nostalgische modellen. Wellicht komt dat ooit nog eens. :T

Heb ook nog altijd niet gevonden waar onze R17 Découvrable heen is en hoe het daarmee staat. Was een leuke auto en project, maar tijdtechnisch totaal niet haalbaar. :)

Het is nog niet rond dat alle auto's die vanaf nu 50 jaar en ouder worden vrijgesteld zijn van APK, dus oude regels zijn nog van kracht!
https://www.klassiek-techniek.nl/nieuws/apk-vrijstelling-regels-50-jaar-en-ouder

Dankje Niko!
Sowieso wil ik de 403 nog even laten keuren, gewoon voor de zekerheid na al die jaren stilstand.
Voor die twee tientjes lijkt het helemaal niet verkeerd als er nog even iemand anders kritisch naar kijkt.

adinsx zei:
Ik geniet vooral van nieuw blik, en niet zozeer de oude nostalgische modellen. Wellicht komt dat ooit nog eens.

Meer nieuwe auto's gaan rijden, dan komt dat vanzelf. Man, wat waardeer ik die ouwe rommel steeds als ik weer overstap :)

Geen bemoeiende piepjes, e.d. Denk ik? ;)

Lane warning, etc gaan meteen uit op de nieuwe denk ik. Bemoeials in de auto geen behoefte aan :)

adinsx zei:

Lane warning, etc gaan meteen uit op de nieuwe denk ik. Bemoeials in de auto geen behoefte aan :)

Ik zal niks zeggen...:T

Maar Lane warning werkt niet zo fijn als het enkel een piepje is. Als het echter ook een beetje tegenstuurt.....(y)

Heb er 200 voor betaald .
Dat was de deal. 200 en zelf apk erop. En mocht op de brug kijken. Wat hij niet wist dat ok monteur ben geweest en apk heb gedaan.
Ik heb gezien dat ie er zo doorheen kon vliegen.
En ik had gelijk.
Alleen 4 lampjes 2 x stad en 2 x knipperlicht. Totale kosten 40 euri

adinsx zei:

Juist niet! Een goede lane assist (dus niet slechts een piepende 'warning'), goede adaptieve cruise control en overige bemoeials waardeer ik zeer. Vooral Mercedes-Benz is hiermee erg goed bezig en die systemen gebruik ik (dus) graag. Deze mogelijkheden passen goed bij de gefilterde rijbeleving die veel nieuwe auto's bieden en maken lange reizen - eerlijk is eerlijk - ontspannener dan voorheen mogelijk was. Mede dankzij de perfecte multimediasystemen en geweldige geluidsinstallaties die tegenwoordig mogelijk zijn.

Het is vooral het pure, ongefilterde en rauwe wat mij aantrekt in oudere auto's. In mijn 306 voel ik in een snelle bocht bijna op welk blokje van het bandenprofiel ik rijd, waar vrijwel alle moderne auto's dat gevoel grotendeels filteren. En dat terwijl het onderstel van m'n oudje een betere balans biedt tussen comfort en sportiviteit dan de modernste BMW's doen.

Kortom, op zaken als stilte, infotainment en veiligheid lever ik in, maar op het gebied van rijbeleving geeft m'n oude hok me veel terug. En dat allemaal met de armoedige instapmotor.

Nico GTR zei:
adinsx zei:

Ik zal niks zeggen...:T

Maar Lane warning werkt niet zo fijn als het enkel een piepje is. Als het echter ook een beetje tegenstuurt.....(y)

Geen idee hoe LDW bij andere merken werkt maar bij de mijne heb ik het uitgezet.
Ik rijd veel provinciaal en als ik niet precies in het midden van de rijbaan rijd dan begint ie al meldingen te geven via een lampje.
Piepen doet hij gelukkig pas als het systeem meerdere keren het stuur heeft moeten corrigeren.

Verder ga ik mee met Elco, oudjes geven meer rijdbeleving.
Recent nog weer bij zo'n mooie 306 cabrio gestaan. Meerdere gehad maar ik moet het niet (meer) doen.
Ik ben er te groot voor waardoor ik net te hoog zit in deze auto. Mijn E46 325Ci cabrio had ik daarentegen nooit weg moeten doen.
Gelukkig hebben mijn oude Peusjes een schuifdak. :D

Oh, ik moet jullie helemaal gelijk geven als het gaat om rijbeleving. Ongefilterd, rauw stuurgenot, ook al heb je maar 100 paardjes onder de kap kan zeker net zo leuk, of nee leuker, zijn op bochtige dijken.
En eens Elco, goede ADAS is goud waard voor relaxed cruisen en afstanden maken. Ik rij maar 30k/jaar waarvan de helft privé, en de echt lange stukken gebruik ik ook nauwelijks de cruisecontrol eigenlijk. Ja 's avonds laat.

Mede daarom ook niet ACC genomen. Sowieso is die bij Renault maar beperkt tussen 50 en 150 km/u, én als je de kleine lettertjes goed leest (zijn er een paar mee het schip in gegaan), staat erbij dat de normale cruise control, ook alleen tussen die snelheden werkt. Even een lange rit in Duitsland met de CC op 160 zit er dan dus niet in. Bijzonder... en daarmee ook no-go voor mij. Ga het niet missen, en ergernis al helemaal geen zin in. ;)
Als het goed werkt, helemaal prima. Zo niet -> Uit of niet bestellen.

Net nog een berichtje uit Doesburg. De auto is weer een stukje completer met het binnenkomen van de zomerset.
wInPEzX.jpg

Waar de auto overigens ook op afgeleverd wordt, om een dag of twee later weer terug op de winterwielen gezet te worden. De dealer mag de winterbanden niet leveren voor op de originele 17". Dus de kale wielen gaan na aflevering naar Euromaster, daar komen de winterbanden er op. En dan kan ik na het weekend de auto op winterbanden zetten indien dat voor het weer nodig is. Heel handig...

herman78 zei:
Heb er 200 voor betaald .
Dat was de deal. 200 en zelf apk erop. En mocht op de brug kijken. Wat hij niet wist dat ok monteur ben geweest en apk heb gedaan.
Ik heb gezien dat ie er zo doorheen kon vliegen.
En ik had gelijk.
Alleen 4 lampjes 2 x stad en 2 x knipperlicht. Totale kosten 40 euri

Op zich niet verkeerd inderdaad voor dat geld kun je eigenlijk geen buil vallen. Rij je een jaar en moet er daarna weer een andere komen, dan heb je een jaar lang goedkoop gereden in ieder geval.

Elco zei:
adinsx zei:

Juist niet! Een goede lane assist (dus niet slechts een piepende 'warning'), goede adaptieve cruise control en overige bemoeials waardeer ik zeer. Vooral Mercedes-Benz is hiermee erg goed bezig en die systemen gebruik ik (dus) graag. Deze mogelijkheden passen goed bij de gefilterde rijbeleving die veel nieuwe auto's bieden en maken lange reizen - eerlijk is eerlijk - ontspannener dan voorheen mogelijk was. Mede dankzij de perfecte multimediasystemen en geweldige geluidsinstallaties die tegenwoordig mogelijk zijn.

Het is vooral het pure, ongefilterde en rauwe wat mij aantrekt in oudere auto's. In mijn 306 voel ik in een snelle bocht bijna op welk blokje van het bandenprofiel ik rijd, waar vrijwel alle moderne auto's dat gevoel grotendeels filteren. En dat terwijl het onderstel van m'n oudje een betere balans biedt tussen comfort en sportiviteit dan de modernste BMW's doen.

Kortom, op zaken als stilte, infotainment en veiligheid lever ik in, maar op het gebied van rijbeleving geeft m'n oude hok me veel terug. En dat allemaal met de armoedige instapmotor.

Ik snap dat steeds beter eerlijk gezegd. Het gevoel voor het nieuwe als voor het oude. Ik heb steeds meer hetzelfde moet ik tot mijn ergernis toegeven. Sterker nog, doordeweeks kan ik mij dood ergeren om in de auto te zitten. Het is te druk, te chaotisch en te gestressed op de weg. Ik pak daarom steeds vaker de fiets en vind dat echt heerlijk, kan er van genieten even een ommetje te maken van of naar het werk. Soms pak ik in plaats van 8 kilometer rustig 20 kilometer, heerlijk! Met de auto rijden door de spits is gewoon niet leuk. Het is compleet belachelijk dat ik er soms langer over doe met de auto als rechtstreeks met de fiets. Mme Duckman werkt nog steeds verder weg en die krijgt ook steeds meer stress door het autorijden. Er staan steeds meer files, mensen rijden asocialer, rijden te hard bij snelheidsbeperkingen, snijden om nog net de afrit te halen etc.... met de moderne hulpmiddelen is dat allemaal een stuk relaxter rijden. Ik breng haar wel eens weg en dan heb ik vooraf gewoon geen haast. Ik ga niet mee in dat drukken in de kleine gaatjes, bumperkleven op de linkerbaan etc. Het heeft totaal geen zin, ik ben hooguit iets later op de plaats van bestemming, dan praat je echt over seconden tot een paar minuten. Je hebt de stress niet, het verbruik niet, het risico niet in ongevallen terecht te komen etc.. Door de weeks rij ik dan ook wel eens als een dweil, rustig, kalm, afwachtend. In het weekend bij historische rally's vind ik het heerlijk om eindelijk door te kunnen rijden. De weg vrij en open, soms wat te hard, behalve in dorpen en steden, maar gewoon lekker rijden met de oldtimer echt fantastisch!

Ik kijk ook ontzettend uit naar volgende maand de wintertrial. Daar zijn we een week lang letterlijk aan het rijden op de max, fantastisch om te doen, om alles uit een auto te halen voor een goed resultaat. En dan denk je dat gaat dan zeker knetterhard, nou gemiddelde snelheid ligt op z'n hoogst op een regularity op 48 kilometer per uur. Op sneeuw is dat een hele grote uitdaging en fantastisch om te doen.

Wij hebben drie auto's nu. Lang gedacht en nog steeds stiekem wel, om er misschien een keer vier van te maken. Die vierde moet dan een echte klassieker zijn geprepareerd voor historische rally's of tochten. Maar langzamerhand ben ik steeds meer de 2CV daar voor in orde aan het maken. Dit jaar weer veel goede voornemens om toe te passen op de 2CV. Uiteindelijk wordt die dit jaar ook alweer 36 jaar oud. Bovendien heb ik hem begin volgende maand 20 jaar! Ik ga de komende weken nog even wat oude foto's doorspitten en scannen om een mooi eerbetoon te maken ;-)

Helaas is de C3 vandaag bij ongeval betrokken geweest, iedereen maakt het goed, dus geen zorgen daar, maar schade is fors helaas :-(

Komende dagen afwachten of het te repareren is.

39601239651_d6579764d1_b.jpg

Terug
Bovenaan