Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

ENTE zei:
En dan check je na een paar weken die 308 en Passat en zie je dat ze na 2 dagen al het land uit waren.

Die mooie witte Megane wacht vast en zeker hetzelfde lot:)

Jij had diesels denk ik? De Mégane is een benzine en kon wel eens populair zijn. Moet alleen de toekomstig eigenaar wel adviseren de 6 maanden garantie erbij te pakken want de distributieketting ratelt alweer een tijdje.

FLYING DUCKMAN zei:
Nico GTR zei:
Het is.....aantrekkelijk!

1 ding niet vergeten.....maar dan nog......:rolleyes:

47-XT-RF%20%287%29.JPG

Hmmm nee die zou ik laten staan inderdaad ;-) Zelfde reden dat wij blij waren dat de C3 total loss verklaard werd, wordt nooit zoals nieuw! De buurman heeft met de storm ook pech gehad, zijn Skoda kwam onder puin terecht van wat het dak afwaaide. Auto is ongeveer 10 cm kleiner geworden. Ach kan wel weer gerepareerd worden zeggen ze bij de schade afhandeling. Hij heeft er geen vertrouwen in en is al op zoek naar een andere auto.

Hehe, toch ben ik bezig met de historie te achterhalen, ben al een heel eind....en vanavond telefoneren met iemand die weet waar de auto is gerepareerd. :D

Wel MRB vrij maar daar doe ik het niet voor. Is een hobby-autootje.
En of die Ni-Cd accu's nou zo milieuvriendelijk zijn...?

Gilletti zei:

Dat vraag ik me van de versleten/oude accu's van de moderne auto's ook af.

Super gaaf Gilletti!
Ik heb er zelf lang over gedacht om zo'n elektrische 106 of Saxo te kopen, maar ik zag er erg tegenop er een uit Frankrijk te moeten halen. Het lijkt mij voor mijn dagelijks woon- werkverkeer echt een uitkomst...

ginkelvanmichiel zei:
Super gaaf Gilletti!
Ik heb er zelf lang over gedacht om zo'n elektrische 106 of Saxo te kopen, maar ik zag er erg tegenop er een uit Frankrijk te moeten halen. Het lijkt mij voor mijn dagelijks woon- werkverkeer echt een uitkomst...

Ik denk dat het stiekem nogal tegenvalt hoor, klein bereik, duurt lang voordat accu's opgeladen zijn, topsnelheid 80? 90? kortom, leuk idee destijds, maar je hebt er niets aan. Koppel van die auto's is ook erg matig, dus ook nog eens een trage auto.

Maar wel ultiem gaaf om zo'n vroeg elektrisch voertuig te hebben. In de stad is zo'n ding perfect, moet je verder dan de 15-20 km dan is het al nauwelijks interessant genoeg lijkt mij.

OOk wel eens aan gedacht of dat interessant kan zijn en snel afgeschoten ;-)

Ik zou er wel dolgraag eens mee willen rijden trouwens!

Wow, ik wist helemaal niet dat er een elektrische variant van de Peugeot 106 is geweest! Ontzettend gaaf (y)

Ik heb mijn 206 afgelopen week over de 200.000 KM heen gereden, trouwens :) Met mijn vorige Peugeot 306 heeft m'n moeder hem over de 100.000 KM heen gereden toen ze hem een dag moest lenen, maar met deze heb ik de mijlpaal gelukkig zelf mogen meemaken! :p

26025361698_7c757f4515_z.jpg

2 ton, tjonge dat heb ik nog nooit langs zien komen. De R19 was er al overheen (van 263k naar 315k gebracht), de Clio RS van 82k naar 144. De Mégane RS van 42k naar 88k en de Mégane III Estate van 17 km naar 135.200 inmiddels. En volgende week weer opnieuw beginnen met 15,2 km op de teller.

Gister met Nico even de nieuwe vierwieler aangepakt voor aflevering aankomende zaterdag. Daarna even naar buiten en naast de huidige gezet. Dan zie je toch al snel de zeven designjaren verschil... De III Estate werd leverbaar vanaf juli 2009, de IV Estate september 2016.
CwIBVty.jpg

d6g6kUM.jpg

@ adinsx: Ik vind de Mégane III eigenlijk wel een ontzettend tijdloos ontwerp, vooral de achterkant ziet er nog heel fris uit moet ik zeggen :T

@ Nico: Och, binnen 2 jaar moet dat toch wel te doen zijn, niet? :p

Mijn 9-3 was de tweede auto over de 3 ton. Alles bij elkaar opgeteld is de 2CV de eerste ;-)
Daarnaast de nodige auto's wel over de 2 ton gehad, de 309, 306, Xsara, 205, 106, de 900 is zelfs alweer over de 2 ton!

De C3 heeft het niet gehaald helaas! Volgende week zijn we er eindelijk vanaf is de bedoeling. Duurt allemaal lang met de verzekering :-(

Afgelopen donderdag uitlaat van de 2CV nog kapot gereden op een zandweg door te langzaam te rijden...tja kan ook nog. Ondertussen alweer vervangen.
De DS 3 bevalt echt heel erg goed, mooie auto, lekker donker, vind het erg mooi, heerlijke donkere uitstraling, echt fantastisch. Vandaag deze foto nog gemaakt

28166615209_075a785a94_b.jpg

Gilletti zei:

Leuke, redelijk unieke, aanwinst. (y)

Moderner batterijpakketje inbouwen?

Voor de prijs van een nieuw accupakket moet je helaas wel enkele duizenden Euro's uittrekken.
Modernere Lithium-Ion accu's zijn nog duurder en daarbij moet ook het batterij-management aangepast worden.
Voordeel is daarbij wel dat de auto 150 tot 200 kilo lichter wordt en de actieradius waarschijnlijk verdubbelt.

Maar vooralsnog levert het pakket nog ongeveer 75% van zijn originele capaciteit, dus ga ik er wat dat betreft niks aan doen.

FLYING DUCKMAN zei:
(..)

Afgelopen weekend nog technische keuring gehad van de 2CV voor de wintertrial. De 2CV is er klaar voor, we hebben alle papieren nu binnen, oke stikker op de auto. Zaterdag voor de keuring nog even alles ingepakt, gereedschap, hulpmiddelen e.d. Nu aftellen, over een kleine 2 weken zijn we op pad heerlijk!..
(..)

Je, bijna forum naamgenoot is nu op weg naar Finland / Noordkaap voor een ritje met de Finse 2CV vereniging, hoorde ik van de week op de radio (2).

https://nl-nl.facebook.com/Flying-Duckmen-452678941530916/

Bekend?

Een aantal leuke oude Fransozen op deze foto:

wFOBQ5z.jpg

Simca 1100, 2 Renaults 16, een 2CV en natuurlijk de bijzondere Matra Bagheera en de semi-Fransoos Simca Chrysler 180. Foto is uit 1976, gemaakt op het circuit van Zandvoort.

Gilletti zei:
Voor de prijs van een nieuw accupakket moet je helaas wel enkele duizenden Euro's uittrekken.
Modernere Lithium-Ion accu's zijn nog duurder en daarbij moet ook het batterij-management aangepast worden.
Voordeel is daarbij wel dat de auto 150 tot 200 kilo lichter wordt en de actieradius waarschijnlijk verdubbelt.

Maar vooralsnog levert het pakket nog ongeveer 75% van zijn originele capaciteit, dus ga ik er wat dat betreft niks aan doen.

iemand van het Fiat Pandaclub Forum heeft een Panda Elettra waarbij hij onder andere het accupak (dat eerst de volledige achterzijde van de auto vulde) vernieuwd voor moderne accu's. Dat scheelde zoveel dat hij er nu wél een achterbank in kon zetten. Daar wordt de auto dagelijks gebruikt.

https://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=33&t=13936

Gaan jullie bij zo'n foto ook altijd de kentekens controleren op RDW....kijken of ze nog bestaan? Ik wel :):confused:

Ik denk dat de kans minimaal is dat er momenteel nog één van die auto’s in NL rond rijdt. Alles zal al wel sinds lange tijd verschroot zijn.

Durashift zei:
FLYING DUCKMAN zei:
(..)

Afgelopen weekend nog technische keuring gehad van de 2CV voor de wintertrial. De 2CV is er klaar voor, we hebben alle papieren nu binnen, oke stikker op de auto. Zaterdag voor de keuring nog even alles ingepakt, gereedschap, hulpmiddelen e.d. Nu aftellen, over een kleine 2 weken zijn we op pad heerlijk!..
(..)

Je, bijna forum naamgenoot is nu op weg naar Finland / Noordkaap voor een ritje met de Finse 2CV vereniging, hoorde ik van de week op de radio (2).

https://nl-nl.facebook.com/Flying-Duckmen-452678941530916/

Bekend?

Ja ik ken ze (via facebook) en wist dat ze weer op pad gingen.
Zelf ondertussen klaar voor the wintertrial! De start is bij BMW Munchen morgen

26187042748_42efb4ab30_z.jpg

Heel veel plezier en succes met de Wintertrial Niko. (y)
Breng de Duckie en jullie zelf weer heel terug! Tof dat jullie dit gewoon doen.

Zo even goed nieuws uit Oostenrijk, met de 2CV van Joost zijn wij gisteren gehuldigd op de 2e plek in de Challenge klasse van the wintertrial. Echt fantastische week gehad, heel gaaf gereden en gestuurd. Nu langzaam klaar maken en naar huis rijden ;-)

Blijft leuk die Franse auto's..
Nog steeds de wens om in een 205 GTi te rijden!

26353644308_64e16fe844_c.jpg

28446729439_cfb4814079_c.jpg

Een waanzinnig avontuur, ik kan alleen maar zeggen, heb je het geld er voorover, heb je een juiste auto, dan ga voor het, een van de gaafste weken die je mee kunt maken!

@Giletti: Mocht je nu op ideeën zijn gekomen voor de elektrische 106 en nog donoren/onderdelen nodig hebben: In Frankrijk staat nog een lading overheids-exemplaren te koop voor onderdelen voor een appel en een ei.
106jes: https://www.webencheres.com/materiels-occasions-143978/vehicules/voitures/lot-de-3-peugeot-106-electrique
AXen: https://www.webencheres.com/materiels-occasions-143981/vehicules/voitures/lot-de-4-citroen-ax-electrique
Partner/Berlingo: https://www.webencheres.com/materiels-occasions-143983/vehicules/voitures/lot-de-4-utilitaires-electrique

Ik moet me overigens best inhouden bij het doorkijken van al die overheidsveilingen. Mocht ik per ongeluk ineens met een ex-ambulance Renault Master verschijnen, dan weten jullie waar hij vandaan komt. Gelukkig staat het CT-formulier met de flinke lijst afkeurpunten er ook op. :)

Ja zoiets is echt een avontuur om te doen. Het erge is, is net een verslaving, je wilt zo weer. Dit jaar maar eens kijken waar we af en toe aan mee gaan doen. Voorlopig even rustig aan. ;-)

MWH zei:
(..) In Frankrijk staat nog een lading overheids-exemplaren te koop voor onderdelen voor een appel en een ei.
106jes: https://www.webencheres.com/materiels-occasions-143978/vehicules/voitures/lot-de-3-peugeot-106-electrique
(..)

Ik zag op NOS.nl een item over de veilingen van Franse overheden. Die moeten bezuinigen.. maar personeel ontslaan ligt moeilijk, dus verkoopt men het tafelzilver. :p

Dankje! De advertentie had ik via iemand anders ook al onder ogen gekregen. Houd het in de gaten...nog twee dagen.
Maar het is wel wat ver om om te halen. Zeker omdat het alleen 'meuk' betreft. En de grote vraag; waar laat ik het hier dan weer? :)

@Niko, waren jullie goed gesponsord of heb je het hele jaar gespaard?

Gilletti zei:
@Niko, waren jullie goed gesponsord of heb je het hele jaar gespaard?

Beide,

Hebben toch een groot deel zelf moeten betalen. Meer dan ik ooit voor zo'n rally heb uitgegeven, maar goed de een gaat op wintersport, zal wel net zo duur zijn, de ander gaat een weekje autorijden... :)

Stond nog iets in de telegraaf van afgelopen maandag geloof ik. Maar dat was het Stan Huijgens journaal, dus wat bekende namen worden opgenoemd die geld hebben, daar hoor ik uiteraard niet bij, blut nu :)

Zo. De Xantia had ik vorige week maandag al verkocht. Vanmiddag (eindelijk) de vervanger hiervoor op kunnen halen!

w16et7csveczv.jpg

Een XM TurboCT uit 1999 met 261.000 km op de teller.

Gaaf ding!

Het (verplicht) rijden van een auto van de zaak doet je soms wel eens verlangen naar het rijden van zo’n dagelijkse wagen. Begrijp me goed, ik ben blij dat er om de 3 jaar een fijne splinternieuwe bolide op het erf staat (waar je trouwens tegenwoordig weer vorstelijk belasting over moet betalen, maar dat terzijde) maar de keerzijde is dat je als dagelijks vervoer dus nièt zoiets als een XM op het erf hebt staan.
Tuurlijk kan ik opteren om naast de bestaande hobby auto’s zoiets te kopen, maar daar zal ik in de praktijk dan toch niet mee rijden denk ik...

Ik fantaseer wel eens wat ik zou rijden als ik niet verplicht zou moeten leasen; zo’n XM maakt een grote kans! Net als een Thesis of een oude 7-serie of een S-Klasse of een C6 of....

Kortom; geniet van zo’n XM(y)

Terug
Bovenaan