ginkelvanmichiel’s wagenpark: 305: uitgelijnd!

Die stoelen staan inderdaad fantastisch! In de 304 S kon je af fabriek bruin leer krijgen maar in de 305 volgens mij niet meer, maar dit is helemaal in die stijl. (y)

En inderdaad, bij de eerste generatie zit het contactslot nog links en de richtingaanwijzer rechts. Het went snel!
Bij de Japanse auto's die bedoeld zijn voor de Japanse lokale markt (JLM ;)) heb je hetzelfde: de richtingaanwijzer zit aan de rechterkant. Bij de AE86 heb ik er wat minder moeite mee omdat er maar één hendel aan het stuur zit: de verlichting en ruitenwissers zitten allemaal op het dashboard. In het begin had ik er meer moeite mee met mijn dagelijkse auto als ik na een lange rit in de AE86 omschakelde en de ruitenwissers bediende bij de eerste de beste rotonde.:LOL:

Die stoelen staan inderdaad fantastisch! In de 304 S kon je af fabriek bruin leer krijgen maar in de 305 volgens mij niet meer, maar dit is helemaal in die stijl. (y)
Enkel in de GL geheel bruin skai. Maar standaard was skai met een Jersey inzetstuk. En uiteraard, het is die Jersey stof die niet tegen zonlicht kan!

Zo zag de geheel skai-bekleding eruit.
04ddd5088a717b4c95694693f84f40981ed55c0c.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag voor de tweede keer met de Peugeot getankt. Kassa…! Uiteraard met een slokje loodvervanger erbij. De eerste 350 kilometer was het verbruik 1:11,1. Ik hoop dat dit met het vervangen van de remschijven nog richting de 1:12/1:13 kruipt. Met wat meer snelwegen zal het sowieso nog wel wat zuiniger moeten kunnen. Ook hem weer even 140 kilometer uitgelaten. Het rijdt uitstekend!

Dat is inderdaad een leuk bijkomend toeval! Heel gaaf dat je dit soort details terug brengt op de 305. (y)

Dat ziet er heel netjes uit. Net alsof die er al 40 jaar op zit! (y)
Heb je alleen een enkele sticker laten maken of moest je meerdere afnemen?

Nou, volgende stap in het project Peugeot: de remschijven vervangen. Ze bleken vrij krom dus je trilde de auto uit bij een snelweg-afrit. Die krengen zitten alleen achter het wiellager, dus dat moet er eerst af (inclusief de naaf, fusee, etc). En je raadt het al: bij het moeten afslijpen van de bout is de draagarm/fuseestuk geraakt. Dus die moet vervangen worden nu. (en ook de fuseekogelhoesjes waren aan hun einde). Wederom kassa en de Franse economie gespekt, twee nieuwe draagarmen zijn onderweg. o_O

Het noodweer van gisteren avond heeft hier -gelukkig- niet voor schade gezorgd. In de straat zijn meerdere bomen ontkroond, maar de takken zijn gelukkig zover we nu weten niet op de auto’s beland. In de buurt verder meerdere bomen om. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
IMG-8491.jpg

IMG-8486.jpg

Wie de schoen past… :p
Zie maar dat Twixin haar dure Louboutins niet naar je hoofd gooit omwille van je stoere haantjesgedrag hier op het forum over frisse en fruitige kippetjes ;)
Hier weinig impact van het onweer, veel geknal maar geen windstoten zeggen de huisgenoten, ik sliep al.

Mijn ding is het niet, maar leuk dat liefhebbers zich ontfermen over een klassieker!

De afgelopen 10 jaar heb ik met veel plezier (en indertijd mondelinge toestemming van het team grijs) mijn auto geparkeerd naast mijn huis op een stukje bestrating waar ooit een glasbak stond. Helaas, in de afgelopen 4 weken heeft er iemand 16(!) meldingen openbare ruimte gedaan over de Dyane die daar stond, met teksten als landjepik, er niet langs kunnen en last van overhangend groen. De boa was zeer coulant en in eerste instantie zei hij dat als ik de auto strak langs het hek zou zetten zodat er voldoende ruimte zou zijn het geen enkel probleem moest zijn, mits er geen meldingen meer zouden komen. Maar helaas, na 13 juni kwamen er nóg 4 meldingen binnen. Dus helaas, ik mag er niet meer staan.

En de reden was duidelijk: ik was het zat dat er mensen tegen mijn auto's aanreden, en, gezien de parkeerdruk zorgde ik voor minder parkeerdruk. Nu staat de auto dus gewoon langs de weg met dus een parkeerplek minder. Zou dat zijn volgende klacht gaan zijn?

Laatst bewerkt:
Een beetje leven en laten leven is er niet meer bij. Het zal me ook niets verbazen dat deze melder ook niet een keertje heeft aangebeld om onder het genot van een goede bak koffie dit geschil even te bespreken.

Lekker anoniem in je app de frustie uit lopen hangen...

Succes met je buurt ;)

Een beetje leven en laten leven is er niet meer bij. Het zal me ook niets verbazen dat deze melder ook niet een keertje heeft aangebeld om onder het genot van een goede bak koffie dit geschil even te bespreken.

Lekker anoniem in je app de frustie uit lopen hangen...

Succes met je buurt ;)
precies dat. De meneer van de handhaving gaf ook aan dat de melder niet in gesprek wilde gaan. Jammer...

16 keer in vier weken…dan heb je ook geen leven zeg :rolleyes:

Overigens zou ik als gemeente bij dit soort meldingen zeggen ‘prima, we pakken het op, maar uw naam word bekent als melder’

Vraag me af of deze zifterij dan nog gebeurd. Lekker anoniem zeuren is veel te makkelijk

Aan de andere kant, het lijkt op een voetpad/doorgang. Gemeentegrond, tja als de auto ook maar een beetje in de weg staat.... Ik kan ook op de stoep parkeren, kun je als voetganger er wel soort van langs. En dat levert ook een bekeuring op.

Nee, ik heb in overleg met de teams groen en grijs afgesproken dat ik daar kon parkeren als ik het ook zou bijhouden, dus vegen snoeien etc. Maar ja, mondeling, dus dat zet nu geen zoden meer aan de dijk.

Je kan eens kijken of je die grond erbij kan kopen. Bij ons huis was er ook een stuk gemeentegroen waar ooit (decennia geleden) de afspraak was dat de vroge bewoners die bijhielden. Toen het huis in de verkoop kwam schrok de gemeente wakker en wilde graag van het groenstrookje af - dus dat is nu officieel onderdeel van de tuin. De meeste gemeentes willen graag van dat soort reststukjes af.

Wel hilarisch is dat oudere buurtbewoners nog steeds opmerkingen maken (en er schijnt er zelfs eentje geprobeerd een klacht te hebben ingediend) dat we grond hebben ingepikt.

Je kan eens kijken of je die grond erbij kan kopen. Bij ons huis was er ook een stuk gemeentegroen waar ooit (decennia geleden) de afspraak was dat de vroge bewoners die bijhielden. Toen het huis in de verkoop kwam schrok de gemeente wakker en wilde graag van het groenstrookje af - dus dat is nu officieel onderdeel van de tuin. De meeste gemeentes willen graag van dat soort reststukjes af.

Wel hilarisch is dat oudere buurtbewoners nog steeds opmerkingen maken (en er schijnt er zelfs eentje geprobeerd een klacht te hebben ingediend) dat we grond hebben ingepikt.
Hier in de regio is dat een paar jaar geleden nog een aardig relletje geweest. De gemeentes gingen al die stukjes snippergroen in kaart brengen, en mensen kregen bericht dat ze hun jaren onderhouden groen in konden leveren of tegen een flinke prijs van de gemeentes kopen. Uiteindelijk ging het voor wat redelijker bedragen weg, maar de manier waarop de lokale overheid te werk ging is niet echt gewaardeerd..

Hier in de regio is dat een paar jaar geleden nog een aardig relletje geweest. De gemeentes gingen al die stukjes snippergroen in kaart brengen, en mensen kregen bericht dat ze hun jaren onderhouden groen in konden leveren of tegen een flinke prijs van de gemeentes kopen. Uiteindelijk ging het voor wat redelijker bedragen weg, maar de manier waarop de lokale overheid te werk ging is niet echt gewaardeerd..
Je was me voor, het zou zo mijn gemeente kunnen zijn geweest (Wijdemeren).

Regio Buren? Daar werden ze ook wakker en stukjes postzegel weer willen beheren.... of overkopen voor € 200 per m2

Prijs was bij ons niet onderhandelbaar en was nog redelijk stevig. Maar we hadden in de tuin ook een gedoogconstructie waar totaal niet moeilijk over werd gedaan om officieel te maken en wat geen cent gekost heeft.
Al met al best redelijk. Wel het Kadaster heel wat keren op bezoek gehad.

Nee, ik heb in overleg met de teams groen en grijs afgesproken dat ik daar kon parkeren als ik het ook zou bijhouden, dus vegen snoeien etc. Maar ja, mondeling, dus dat zet nu geen zoden meer aan de dijk.
Wellicht is de mondelinge afspraak bij de gemeente in de systemen (of in het archief) vastgelegd. Je kunt dit navragen. Zeker als je de naam nog weet van de medewerker met wie je destijds de afspraak hebt gemaakt.

Ik heb dat ook al gehad, iemand 3 deuren verder die zich stoorde aan mijn camper op mijn oprit. Dus die sprak mij aan dat hij daar weg moest. Ik vertelde dat ik dat niet ging doen. Waarop hij dreigde de pilitie te bellen. Ik zei hem doe dat gerust en vertelde hem ook wat er in de apv van de gemeente over staat.

2 dagen later vertelde hij me dat ik gelijk had en dat hij er mocht staan. Nou staat hij er ook geen maanden, dan breng ik hem wel naar de stalling heb ik zelf ook meer ruimte op de oprit.

Maar omdat hij het netjes kwam bespreken en ik ook normaal reageerde hebben we nog regelmatig een 'buurtgesprekje'. Zo kan het dus ook.

Het mooiste woord van de dag “Snippergroen” :cool:

Ik prent ze hier ook in dat grond hebben, ruimte, privacy, groen, mooi uitzicht en rust een luxe wordt deze eeuw.
Niet dat het veel effect heeft, maar goed, ze lachen mij gewoon uit als er weer eens moet gewerkt worden qua onkruid, maaien, snoeien, hout sprokkelen etc. wij hebben ca. 1,2 hectare bijeengesprokkeld en daar zal het bij blijven.
Prijzen gaan tegenwoordig echt nergens meer over.

Wel goed nieuws: De afgelopen 13 jaar huurde ik een garagebox. Al langere tijd was ik op zoek naar een box met vergelijkbare maten die ik zou kunnen kopen. Vandaag was de overdracht! Binnenkort dus opknappen en dan begint de verhuizing!

Hij is nog iets groter dan wat ik nu huur: 6,30 diep, 3,65 breed en op een buis van de blokverwarming na 2,17 hoog. Ook fijn: er is verlichting!

Terug
Bovenaan