A
Anoniem
Guest
Nico GTR zei:Daarbij zijn er problemen met waterstof en problemen met elektriciteit, voordeel van waterstof is dat het de range anxiety wegneemt, je de productie veel lokaler kunt maken en geen gezondheidsproblemen krijgt door een groeiend magnetisch veld als wij met zijn allen ons statussymbool aan het opladen zijn om vervolgens in de file naar t werk te gaan.
Range anxiety zit vooral tussen de oren van mensen die nog nooit een EV hebben gehad. Laatst hoorde ik iemand aan een EV-rijder vragen hoe lang het wel niet duurde om z'n auto op te laden. Het antwoord was: "Geen idee. Hoe lang duurt het opladen van jouw mobiele telefoon?". Zo'n paradigmaverschuiving valt nog niet mee, hoor.
Stroom kun je veel makkelijker - en de komende decennia hoe dan ook heel veel goedkoper - lokaal maken en opslaan dan waterstof. Als je waterstof met elektrolyse maakt ben je eerst bezig om van stroom waterstof te maken, die je vervolgens weer omzet in stroom. Je vindt zelf een EV al inefficiënt - wat dacht je van de gierende inefficiency van waterstof als tussen-energiedrager?
Ik weet niet veel, maar toevallig weet ik wel wat over EMC en EMV. Op basis van die kennis ben ik van mening dat je FUD verspreidt. Magnetische velden zijn er bij het laden natuurlijk wel, maar ze worden heel goed afgeschermd om te kunnen voldoen aan de essentiële eisen voor EMC. De normen die voor EMC gelden zijn nog strenger dan de ICNIRP-normen voor elektromagnetische velden die om gezondheidsredenen worden gesteld. Daardoor worden de ICNIRP-normen in de praktijk nooit overschreden. Dat betekent dat andere apparaten in de omgeving al EMC-problemen ondervinden, ver voordat onze gezondheid geschaad kan worden.
Mag ik je toch es uitnodigen om bij de dingen die op ons afkomen wat minder naar mogelijke problemen te kijken en meer naar kansen en mogelijkheden? Natuurlijk is de toekomst niet perfect, maar je put je steeds alleen maar uit in het benadrukken van wat jij als negatief ziet en houdt uit ale macht vast aan wat je hebt en waarvan je gelooft dat het voor jou goed is. Dan is elke grote verandering natuurlijk altijd bagger en kom je nooit verder.