Het grote algemene elektrische auto topic. "Elektrisch rijden neemt vlucht"

Pjötr zei:
Eens en niet eens.... ik denk dat er 2 soorten EV's zullen komen, de kleine stadsdingen, waar de range niet zo belangrijk is, gezien het feit dat woon-werk vaak nog geen 50 km per dag is. Vaak zullen deze auto's bereden worden door slechts één persoon, dus ruimte is niet heel erg nodig, misschien een 2e stoel.
Daarnaast zullen er toch ook wel grotere wagen zijn, zeg maar zoals bijvoorbeeld onze "gewone" auto's, auto's die een eind kunnen rijden, en niet onderdoen voor onze gewone auto's.

Eigenlijk een beetje de situatie eind jaren 50 begin jaren 60 in Europa:
De motor/dwergauto voor de gewone man:
vehicle_ad_standard_image_c6bff798f027869d1e81b3cc903748b8.jpg

De luxe auto voor de meer gefortuneerden ...
vehicle_ad_standard_image_c1a99b060477f2ce9ef1d94ca7455c6c.jpg

Tegenwoordig met de zware voertuigeisen voor auto's (airbags/kreukelzone) lukt dat niet meer, en zul je voor de kleine betaalbare
EV uit moeten wijken naar een motorfiets/driewielachtige, waarvan de voertuigeisen veel minder streng zijn.
Of een EV brommobiel met beperkte snelheid ...

Elektrische.jpg

Bofkont zei:
Nobody in Particular zei:

Zolang er maar genoeg mensen tegen zijn, we leven immers in een democratie.
Niets geen achterhoede gevecht wat mij betreft, we zullen die EV onzin met vuur en te zwaard bestrijden :)

Quote uit het artikel:

Er is ook nog een economische reden om de elektrische auto te promoten. Als een groot gedeelte van het wagenpark schoon is, krijgen we er grond voor terug. Geluidsoverlast langs (snel)wegen neemt af en de lucht wordt schoner, waardoor wonen naast de snelweg ineens een stuk minder onaantrekkelijk zal zijn. Dat levert in ons overbevolkte land enorm veel economische waarde op die meer dan opweegt tegen de eventuele schade van de autobranche.

Bij snelheden boven de 50 km/h overheerst vooral het geluid van de banden ...

Positieve effect op luchtkwaliteit door EV overschat ...

Want ook EV's hebben banden die lawaai maken en door slijtage fijnstof veroorzaken.

Blackadder the 5th zei:
Bofkont zei:

Zolang er maar genoeg mensen tegen zijn, we leven immers in een democratie.
Niets geen achterhoede gevecht wat mij betreft, we zullen die EV onzin met vuur en te zwaard bestrijden :)

Quote uit het artikel:

Er is ook nog een economische reden om de elektrische auto te promoten. Als een groot gedeelte van het wagenpark schoon is, krijgen we er grond voor terug. Geluidsoverlast langs (snel)wegen neemt af en de lucht wordt schoner, waardoor wonen naast de snelweg ineens een stuk minder onaantrekkelijk zal zijn. Dat levert in ons overbevolkte land enorm veel economische waarde op die meer dan opweegt tegen de eventuele schade van de autobranche.

Bij snelheden boven de 50 km/h overheerst vooral het geluid van de banden ...

Positieve effect op luchtkwaliteit door EV overschat ...

Want ook EV's hebben banden die lawaai maken en door slijtage fijnstof veroorzaken.
Is dat wel ' fijnstof' ?

Als je bij stockcarraces naast de baan staat, voel je een regen van rubber deeltjes op je huid neerdalen.

Enneh: ik rij nu drie tot vier jaar met een oude plofauto van 1000 euro. Wanneer denk je dat ik een elektromobiel ga kopen?

rke zei:
Is dat wel ' fijnstof' ?

Als je bij stockcarraces naast de baan staat, voel je een regen van rubber deeltjes op je huid neerdalen.

Enneh: ik rij nu drie tot vier jaar met een oude plofauto van 1000 euro. Wanneer denk je dat ik een elektromobiel ga kopen?

Die rubber deeltjes vallen naar mijn idee meer in de categorie "grofstof", net als de slechte afgestelde voorkamerdiesels van vroeger
die dikke zwarte rookwolken uitbraakten bij volle belasting. Dat bleef tenminste nog in de neus hangen, fijnstof dringt tot
diep in de longen door ...

Echte prijspakkers zijn er niet te vinden op marktplaats: Th!nk city 2010 - 6950 Euro
Vind het nog een smak geld voor een auto van 8 jaar oud ...
$_85.JPG

Voor wie nog een gebruikte elektrische bus zoekt: Elektrische lijnbus 40 km
$_85.JPG

De leeftijd & km-stand doet vermoeden dat dit een mislukt vervoersproject uit het verleden is.
Je heb trouwens wel een uniek voertuig, gezien het typeplaatje ... ;)

tja, de meeste EV's gaan naar het buitenland... Afgelopen vakantie in Polen, Letland & Litouwen trucks en trucks en trucks vol met auto's die kant op zien gaan, met ook veel Prius & Honda Insight erop. Natuurlijk zijn de echt oudere auto's lastig te verkrijgen, gezien dat er weinig van werden verkocht.

Maar ik geloof ook dat hier werk voor onze overheid is, want zoals de vergroening nu gaat, werkt averechts.. De leaserijders rijden erin omdat het fiscaal vriendelijk is, en is de periode voorbij, dan gaat meer als de helft naar het buitenland.
De auto's "moeten" eigenlijk natuurlijk hier blijven, want zo kunnen mensen als RKE, maar ook ikzelf nooit een EV kopen. Maar ja aan de andere kant, wie zit er op een auto te wachten met een range waarmee je alleen je straat uit kan komen?

Dat is ook de reden waarom ik niet zo goed snap dat de goedkopere auto's niet vanuit China hierheen worden gehaald (al dan niet via grijze import), de kleinere trucks worden wel naar hier gehaald (DFSK, Changan etc), maar waarom niet "gewone" auto's.

Wil men de EV echt tot een (blijvend) succes maken, dan moet er gewoon flink subsidie op, maar ja dat kost geld. Het is natuurlijk volstrekt belachelijk dat de mensen die een auto leasen, wel de vruchten kunnen plukken en (tenenkrommend gezegd) de gewone man niet. Eigenlijk zou ook een occassion als Prius aantrekkelijk moeten zijn, ik noem even iets met weinig of geen wegenbelasting bijvoorbeeld.
Natuurlijk haal je dan ook mensen met geld over de streep, maar dat is de enige manier om een EV aantrekkelijk te maken.

En hoewel de EV zeker een goede ontwikkeling is, en ook steeds beter wordt, zal het in mijn ogen echt nog wel even duren voordat "ze" de gewone auto gaan vervangen.
Uiteraard marketing technisch moet de consument zich maar aanpassen, en tijden veranderen en dat soort gedachten....
Maar de gemiddelde Polo, Up, Cuore, i10 rijder gaat natuurlijk nooit zijn comfortable auto inruilen voor een mopet-auto met een range van 20 km en die zo minimalistisch is, dat zelfs de jaren 80 VW's luxe waren.

Pjötr zei:
Maar ja aan de andere kant, wie zit er op een auto te wachten met een range waarmee je alleen je straat uit kan komen?

het zit allemaal tussen de oren
Het gemiddelde woon-werkverkeer in Nederland bedraagt 22,6 kilometer. 4 op de 10 Nederlanders hoeft zelfs de woonplaats niet uit.
https://autorai.nl/gemiddeld-woon-werkverkeer-in-nederland-226-kilometer/

[size=x-small]*geratel over uitzonderingen incoming[/size]

Het is niet perse de range, maar meer de combinatie met de lange laadtijd. Als in 5 minuten de accu weer vol zou kunnen zijn, dan zou het hele range verhaal geen punt meer zijn. Niemand vindt het een punt om even te tanken want dat moet nu ook. Ik hoef bijvoorbeeld dagelijks maar 50 km enkel te rijden, dus dat zou heen en terug op een lading kunnen. Echter, als ik het een keer vergeet en ik moet onderweg ergens tanken, dan verdubbelt mijn reistijd alleen omdat ik moet laden. Dat is gewoon niet praktisch. Ik zou best een elektrische auto willen, maar ik ben geen early adopter en daarom niet bereid extra te betalen enkel vanwege het feit dat het elektrisch is.

Carfanatic zei:
Pjötr zei:
Maar ja aan de andere kant, wie zit er op een auto te wachten met een range waarmee je alleen je straat uit kan komen?

het zit allemaal tussen de oren
Het gemiddelde woon-werkverkeer in Nederland bedraagt 22,6 kilometer. 4 op de 10 Nederlanders hoeft zelfs de woonplaats niet uit.
https://autorai.nl/gemiddeld-woon-werkverkeer-in-nederland-226-kilometer/

[size=x-small]*geratel over uitzonderingen incoming[/size]

Uiteraard..... daarom koopt men ook massaal een Twizzy om woon-werk-verkeer af te leggen....

Maar daar sloeg mijn opmerking niet op, de eerste EV's hadden een range van lik mijn vestje, en dan is er nog eens de zwakker wordende accu...
Niet echt aantrekkelijk om je zuinige auto mee te vervangen lijkt me.

dickey zei:
Het is niet perse de range, maar meer de combinatie met de lange laadtijd. Als in 5 minuten de accu weer vol zou kunnen zijn, dan zou het hele range verhaal geen punt meer zijn. Niemand vindt het een punt om even te tanken want dat moet nu ook. Ik hoef bijvoorbeeld dagelijks maar 50 km enkel te rijden, dus dat zou heen en terug op een lading kunnen. Echter, als ik het een keer vergeet en ik moet onderweg ergens tanken, dan verdubbelt mijn reistijd alleen omdat ik moet laden. Dat is gewoon niet praktisch. Ik zou best een elektrische auto willen, maar ik ben geen early adopter en daarom niet bereid extra te betalen enkel vanwege het feit dat het elektrisch is.

En als je hem nou bij je werkgever aan de stekker zou kunnen hangen? Als ik een dienst heb van 6 à 9 uur zou een accu ook weer opgeladen zijn.

Carfanatic zei:
dickey zei:

En als je hem nou bij je werkgever aan de stekker zou kunnen hangen? Als ik een dienst heb van 6 à 9 uur zou een accu ook weer opgeladen zijn.

Ik zie bij diverse werkgevers elektrische fietsen, scooters en motorfietsen aan de 220 hangen. Dan zit er een gewoon 220 volt stopcontact (een wandcontactdoos) en met verdeelsnoertjes en kabeltjes worden de voertuigen gratis opgeladen voor de terugreis - en misschien weer heen ook.

Er zijn bij veel werkgevers op het eigen parkeerterrein ook vaak laadpalen voor auto's te vinden. Vaak wel weinig laadpalen waardoor het opladen om de beurt moet maar ook dat werkt prima. 4 uur de ene bolide laden en 4 uur de andere bolide.
Dat is... als je met de auto het bedrijfsparkeerterrein op mag. Een gunst die wel eens alleen aan het management gegund wordt.

Natuurlijk zou je op het werk kunnen opladen als er genoeg laadpunten zijn. Maar wat als dat niet kan of je bent het een keer vergeten. Dan moet je dus lange tijd wachten op je accu. Eigenlijk hetzelfde als waarom mensen een grote station kopen: voor die ene keer in het jaar dat er bepakt en bezakt naar de camping gegaan wordt. Die ene keer in het jaar (of vaker) wanneer je niet thuis of op het werk kunt laden en dus lang moet wachten komt nooit goed uit. Aangezien auto's meer en meer witgoed worden is de belangrijkste eis dat ze het gewoon doen en niet dat je erop moet wachten

En emotie is ook wel een goede. Ik vroeg me onlangs af of elektrische auto's ook ooit net zoveel emotie los zouden kunnen maken als auto's met een verbrandingsmotor. Die laatste hebben mensen vrijheid gegeven en waren symbool van luxe. Door de geschiedenis en autosport vonden we auto's met meer cilinders interessanter dan diegene met minder. Sportpakketten met extra luchthappers, verchroomde uitlaten, extra uitlaten, extra koelsleuven, speciale versnellingsbakken (flippers, automaat, dubbele koppeling, cvt), turbo, hoeveelheid kleppen, cilinderinhoud en ga zo maar door.

Wat gaat er in de toekomst voor zorgen dat een elektrische auto ook emoties losmaakt? Of is een elektrische auto definitief witgoed geworden en spenderen we onze emoties dan aan andere zaken?

dickey zei:
Ik vroeg me onlangs af of elektrische auto's ook ooit net zoveel emotie los zouden kunnen maken als auto's met een verbrandingsmotor.
Nee. Maar laat ik maar niet beginnen over de 'emotie' van de gemiddelde leasediesel want die schijnt hier nogal heilig te zijn. ;)

dickey zei:
Natuurlijk zou je op het werk kunnen opladen als er genoeg laadpunten zijn. Maar wat als dat niet kan of je bent het een keer vergeten. Dan moet je dus lange tijd wachten op je accu.
Vergeten doe je maar één keer denk ik. Of vergeet je ook wel eens te tanken?

dickey zei:
Eigenlijk hetzelfde als waarom mensen een grote station kopen: voor die ene keer in het jaar dat er bepakt en bezakt naar de camping gegaan wordt.
Het liefst natuurlijk een 4x4. Met een trekhaak waar de boot en caravan tegelijk achter kunnen. (y)

Dakloos zei:
dickey zei:
Ik vroeg me onlangs af of elektrische auto's ook ooit net zoveel emotie los zouden kunnen maken als auto's met een verbrandingsmotor.
Nee. Maar laat ik maar niet beginnen over de 'emotie' van de gemiddelde leasediesel want die schijnt hier nogal heilig te zijn. ;)

Ik interpreteer je reactie alsof een leasediesel geen emotie bezit. Daar ben ik het mee eens. Echter, van een megane of golf of andere c-segmenter zijn ook versies die wel meer emotie hebben door een dikkere motor, meer snelheid, meer beleving ander geluid en andere optiek. Een Nissan Leaf heeft geen emotie, maar hoe zou ervoor gezorgd kunnen worden dat er wel een emotionele variant van komt? Zoiets? Snelle Renault Zoe

Dakloos zei:
dickey zei:
Natuurlijk zou je op het werk kunnen opladen als er genoeg laadpunten zijn. Maar wat als dat niet kan of je bent het een keer vergeten. Dan moet je dus lange tijd wachten op je accu.
Vergeten doe je maar één keer denk ik. Of vergeet je ook wel eens te tanken?

Als het lampje begint te branden dan kijk ik waar ik ga tanken. Binnen 5 minuten rij ik weer verder met een volle tank. Met een batterijauto vergt het volhouden van de batterij iets meer planning en discipline.

NIP,

dit vind jij opwindend of niet dan :)
Eerst zien dan geloven, hoop dat er een ontzettende weerstand nog gaat komen van kopers en fabrikanten.

Groot gelijk, Kont. Eerst zien. En als je je ogen maar stijf dicht houdt is er niets te zien. Met één oog op een spleetje zie je hoogstens een exponentiële groei in markten die ertoe doen. Wat is dat nou helemaal, hmm? En al die tientallen miljarden die in de ontwikkeling van emissievrije en stille auto's worden gepompt (en dus niet meer in de echte ontwikkeling van broembroem- en hengheng-auto's), het is allemaal maar een hype. Al die autofabrikanten hebben er gewoon helemaal niks van begrepen - en jij wel. Op basis daarvan kun je nog best geloven en hopen en eigenlijk de vaste overtuiging hebben dat de wereld het al jaren volledig bij het verkeerde eind heeft en dat jouw toekomstbeeld - waarin alles zo fijn en vertrouwd bij het oude zal blijven - bewaarheid zal worden.

Ga maar rustig slapen, Kont. Er is niks aan de hand, alles sal reg kom, je hoeft nergens bang voor te zijn. Morgen word je wakker en blijkt het allemaal een boze droom te zijn geweest. Er verandert immers nooit wat in de wereld, dus nu ook niet. :D

NIP,

Zal vast ooit zover komen, maar komende 10 jaar veranderd er godzijdank nog weinig.
Maar als autoliefhebber toch om te gruwen helemaal als dat autonoom rijden zal doorzetten.

Gisteravond voor het eerst een Tesla Model X bekeken, in gezeten en gereden.

Net als Jeremy Clarkson ben ik nog steeds erg sceptisch tegenover het merk, maar ja als je kennissen hebt die de zooi verkopen en de gelijke interesse van Renault en RS ligt op tafel dan ben je toch geneigd ergens overheen te stappen.
Ik vind de Zoe van Renault een erg fijne auto, goed gebouwd, fijne acceleratie, redelijk bruikbaar maar toch vaak niet voldoende voor mijn gebruik van een auto. Het feit dat ik nu never nooit niet een dergelijke auto kan betalen laten we maar even buiten beschouwing.

Tesla heb ik voor het eerst kennis mee gemaakt in de vorm van een Tesla Model S 60, waarna ik later een paar keer in een Roadster heb plaatsgenomen, die helaas nooit mogen rijden. :(
Ook uiteraard heel snel, maar de bouwkwaliteit was echt zwaar onder de maat.

De Model X is gewoon heel erg lelijk, echt een enorme auto, maar hij is anders. Het went en ik vind hem beter te pruimen dan eerder. Het rijden? Dit was het topmodel, een X P100D....wat een machine! Ludicrous? Ja echt! Jeetje wat gaat dat hard! Mijn brein had heel even moeite het te accepteren dat we al zo snel waren, de remmen ook! Man....dat ding staat snel stil.
Inderdaad ook de bocht wil het, net als de Model S, best redelijk om. Een direct vergelijk met of de extra hoogte nog een negatief effect had kon ik vanwege de tussenliggende tijd niet maken.
Bouwkwaliteit.....mwoh het kan beter! Het kan echt vele malen beter, maar de technische gimmicks werken (vooralsnog) en het valt me mee.....maar absoluut niet op een level dat de prijs waardig is. 150.000 euro goed? Nee bij lange na niet!

Ook qua real life range die de auto liet zien was ik positief verrast, 490 km tot empty is vrij veel, er zijn dagen dat ik het haal, maar dan heb ik tussendoor ook wel ergens de tijd om de auto te laden. Dit exemplaar zat nu vol, ging die avond na 150 km de oprit op en werd vanochtend na 196 km op zijn werk (klant tussendoor) aan de lader gelegd. Zonder blikken of blozen, dus daarvoor chapeau!

Degradatie van Tesla en dergelijke weet ik meer, dus daar geef ik geen commentaar op. Maar zoals ze het aanpakken is wel netjes!

Kort gezegd.....model X heeft me wel positief verrast, ik zou het niet kunnen rijden, vind het echt een enorme robot en veel en veel te zwaar, het is echt niet nodig om zoveel energie te verbruiken namelijk. Een Tesla roadster met deze kwaliteit voor 50.000 euro? Mwoh dat kan wel eens een heel erg goede auto worden! Maar dan hoeft de grens van performance niet nogmaals verbroken te worden.....dit is echt een gevaarlijk apparaat.

Ergens wel leuk....

De Schaduw zei:
BMW-rijders vinden elektrisch geweldig

Verkeerde weergave van de inhoud van het artikel. (Dat ik, inderdaad, deze keer wel een keertje gelezen heb)

Een titel mist uiteraard nuance. Maar feit is dat negentig procent van de BMW EV-rijders niet meer terug wil.

Wat zou volgens jou een betere weergave zijn?

Maar feit is dat negentig procent van de BMW EV-rijders niet meer terug wil.

Dat dus. :) (Tenminste, volgens het artikel.)
Met die huidige titel zeg je namelijk dat Bofkont en ik (onder andere) elektrisch rijden geweldig vinden. Ik geloof niet dat dat zo is. :D

Okee, dus om helemaal volledig te zijn had de kop moeten luiden "BMW EV-rijders willen bijna allemaal niet anders meer - maar sommige andere BMW-rijders, die nog nooit in een BMW-EV hebben gereden, vinden het maar niks".

Zoiets?

Okee, dus om helemaal volledig te zijn had de kop moeten luiden "BMW EV-rijders willen bijna allemaal niet anders meer - maar sommige andere BMW-rijders, die nog nooit in een BMW-EV hebben gereden, vinden het maar niks".

Zoiets?

Dit staat er boven: Once you go EV, you don’t go back. And BMW intends to keep it that way.

Vertaalt door google: Als je eenmaal EV bent, ga je niet terug. En BMW is van plan het zo te houden

Dat mensen verknocht aan hun (elektrische) auto kunnen raken is niet zo vreemd. Is wel vaker voorgekomen ...

1996 General motors EV-1

Quote hieruit:
Nadat de uitlevering in ’96 begon en er in zeven jaar tijd ongeveer 1.160 exemplaren zijn gebouwd, reden er heel wat tevreden EV-rijders rond in de steden Los Angeles, Sacramento, Phoenix en Tucson. In deze plaatsen werd de EV1 in eerste instantie aangeboden. General Motors bedacht zich echter en kwam tot de conclusie dat de markt voor elektrische auto’s niet rendabel was. Vooral de kosten die men zou mislopen bij de verkoop van reserveonderdelen (een EV is minder onderhoudsgevoelig) zouden een rol hebben gespeeld. Boze tongen beweren dat ook een aantal oliemaatschappijen invloed hebben uitgeoefend om het project te annuleren.

Ze hebben er zelfs een documentaire over gemaakt: Who killed the electric car - trailer

whokilledtheelectriccar.jpg

Dakloos zei:

Die accu's liggen bovendien niet alleen achterin, maar ook voorin. "Het klassieke 911-probleem wordt daarmee eigenlijk opgelost", vertelt mede-oprichter Martijn van Dijk. "De wegligging van die auto is aantrekkelijk voor sommigen, maar buitengewoon lastig voor de meesten. Daar heeft onze auto geen last meer van." Samen met vriend en compagnon Jurgen Moerman is Martijn al even bezig zijn met de ontwikkeling van deze bijzondere neo-klassieker.

Dat listige weggedrag maakte de klassieke 911 tot een echte rijders auto, die met beleid moest worden bereden.

Doen ze er meteen ook ABS/ESP en adaptieve cruisecontrol bij? Oh, en als ze toch bezig zijn maak hem meteen geschikt voor
autonoom rijden, dan laten we het rijplezier wel aan de computer over ... ;)

Die 911 kan mij wel bekoren, en volgens het bedrijf gebruiken ze alleen donorauto's die in zo'n vergane staat waren dat er anders toch weinig eer aan te behalen was. En zo komen er eigenlijk dus meer klassieke Porsches op de weg in plaats van minder (y) kost alleen wel even 300k.

Zadelsnuiver zei:
Die 911 kan mij wel bekoren, en volgens het bedrijf gebruiken ze alleen donorauto's die in zo'n vergane staat waren dat er anders toch weinig eer aan te behalen was. En zo komen er eigenlijk dus meer klassieke Porsches op de weg in plaats van minder (y) kost alleen wel even 300k.

Wat ik zeer betwijfel. Je kunt veel krijgen en veel doen met het chassis van een 911. Het is heel veelzijdig en dat laten bedrijven als Singer en STRAAT wel zien. Maar ja.....opzich is het grappig.

Het is de truc van plofmotor vervangen door accu plus elektromotor maar dan overduidelijk.

Het zou mogelijk kunnen zijn dhz-pakketten in de handel te gooien waarmee je een plofmotor met bak vervangt door elektriek. Er zijn genoeg amateurs die dit kunstje in schuurtjes uitvoeren en voor veel gevraagde auto's met slechte motoren zou een ombouwpakket een goed idee kunnen zijn.

Dat duurt dus nog wel even ... ;)
. Voor de Govern is de doelstelling om voor 2050 alle auto’s op elektriciteit te laten rijden waardoor het wagenpark op de Balearen dus 100% elektrisch moet zijn als onderdeel van de Ley del Cambio Climático y Transición Energética. De Govern van de Balearen wil zo voldoen aan de akkoorden van Parijs waarbij men heeft afgesproken de uitstoot van CO2 te elimineren op de archipel in het jaar 2025.

Vraag me af hoe ze dat willen gaan doen, als er aan de verdere uitstoot van vliegtuigen/boten/vrachtwagens geen dwingende maatregelen
worden opgelegd. Dan zijn ze in Giethoorn al veel verder, gezien dit bericht uit 2004 ...
Naast auto’s gelden deze nieuwe regels ook voor motoren en brommers die in de toekomst ook alleen nog maar op elektriciteit mogen rijden, net zoals voor bestelwagens. Over vrachtwagens wordt niets geschreven maar wel over boten en vliegtuigen die wel nog gewoon op normale brandstof mogen varen en vliegen, net zolang totdat de techniek oplossingen vindt.

Tesla Model S verkoopt in Europa beter dan inheemse concurrenten

Maar Kont heeft natuurlijk gelijk: de concurrentie verkoopt nog steeds auto's, dus 'niet iedereen' wil een EV.
Sterker nog: iedereen aan de EV is ontzettend slecht voor het milieu blijkt uit onderzoek van Toyota. Laatst nog een stuk over gelezen in de Autovisie. Lang niet alle landen hebben nl de mogelijkheid om de elektriciteit milieuvriendelijk op te wekken met voldoende capaciteit. Dan is het beter om de overcapaciteit van andere landen te gebruiken en deze energie in de vorm van bijvoorbeeld waterstof te transporteren naar de landen met minder capaciteit. Oftewel de plofmotor zal zeker niet verdwijnen. :) Hooguit verandert de brandstof van Benzine naar Waterstof.

Auto-fan zei:
Sterker nog: iedereen aan de EV is ontzettend slecht voor het milieu blijkt uit onderzoek van Toyota.

Als ik alleen stekkerloze hybrides en handgebouwde waterstofauto's kon leveren, dan zou dat ook de uitkomst van mijn onderzoek zijn. Ik zou dan wel zo'n beetje de enige zijn met die uitkomst, maar ik zou het wel van de daken schreeuwen. In m'n eigen belang.

Laatst nog een stuk over gelezen in de Autovisie.

Had die spreekbuis van de fossiele wereld er ook dit onderzoek bij betrokken? Nee hè?

Overigens komen alle serieuze wetenschappelijke onderzoeken over de hele wereld steeds weer tot die conclusie. Alleen lieden die een ander, eigen fossielbelang hebben komen met slecht onderbouwde, steeds weer snel onderuit gehaalde onderzoeken, waarin ze het tegendeel aannemelijk proberen te maken. In hun eigen belang.

Terug
Bovenaan