A
Anoniem
Guest
rke zei:Ik zie dat ik hem online moet bestellen...
Wanneer ga je dat doen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
rke zei:Ik zie dat ik hem online moet bestellen...
Pjötr zei:Eens en niet eens.... ik denk dat er 2 soorten EV's zullen komen, de kleine stadsdingen, waar de range niet zo belangrijk is, gezien het feit dat woon-werk vaak nog geen 50 km per dag is. Vaak zullen deze auto's bereden worden door slechts één persoon, dus ruimte is niet heel erg nodig, misschien een 2e stoel.
Daarnaast zullen er toch ook wel grotere wagen zijn, zeg maar zoals bijvoorbeeld onze "gewone" auto's, auto's die een eind kunnen rijden, en niet onderdoen voor onze gewone auto's.
Nobody in Particular zei:
Bofkont zei:Nobody in Particular zei:
Zolang er maar genoeg mensen tegen zijn, we leven immers in een democratie.
Niets geen achterhoede gevecht wat mij betreft, we zullen die EV onzin met vuur en te zwaard bestrijden![]()
Er is ook nog een economische reden om de elektrische auto te promoten. Als een groot gedeelte van het wagenpark schoon is, krijgen we er grond voor terug. Geluidsoverlast langs (snel)wegen neemt af en de lucht wordt schoner, waardoor wonen naast de snelweg ineens een stuk minder onaantrekkelijk zal zijn. Dat levert in ons overbevolkte land enorm veel economische waarde op die meer dan opweegt tegen de eventuele schade van de autobranche.
Is dat wel ' fijnstof' ?Blackadder the 5th zei:Bofkont zei:Nobody in Particular zei:
Zolang er maar genoeg mensen tegen zijn, we leven immers in een democratie.
Niets geen achterhoede gevecht wat mij betreft, we zullen die EV onzin met vuur en te zwaard bestrijden![]()
Quote uit het artikel:
Er is ook nog een economische reden om de elektrische auto te promoten. Als een groot gedeelte van het wagenpark schoon is, krijgen we er grond voor terug. Geluidsoverlast langs (snel)wegen neemt af en de lucht wordt schoner, waardoor wonen naast de snelweg ineens een stuk minder onaantrekkelijk zal zijn. Dat levert in ons overbevolkte land enorm veel economische waarde op die meer dan opweegt tegen de eventuele schade van de autobranche.
Bij snelheden boven de 50 km/h overheerst vooral het geluid van de banden ...
Positieve effect op luchtkwaliteit door EV overschat ...
Want ook EV's hebben banden die lawaai maken en door slijtage fijnstof veroorzaken.
rke zei:Is dat wel ' fijnstof' ?
Als je bij stockcarraces naast de baan staat, voel je een regen van rubber deeltjes op je huid neerdalen.
Enneh: ik rij nu drie tot vier jaar met een oude plofauto van 1000 euro. Wanneer denk je dat ik een elektromobiel ga kopen?
Pjötr zei:Maar ja aan de andere kant, wie zit er op een auto te wachten met een range waarmee je alleen je straat uit kan komen?
Ideaal voor de elektrische fiets...Carfanatic zei:Het gemiddelde woon-werkverkeer in Nederland bedraagt 22,6 kilometer. 4 op de 10 Nederlanders hoeft zelfs de woonplaats niet uit
Carfanatic zei:Pjötr zei:Maar ja aan de andere kant, wie zit er op een auto te wachten met een range waarmee je alleen je straat uit kan komen?
het zit allemaal tussen de oren
Het gemiddelde woon-werkverkeer in Nederland bedraagt 22,6 kilometer. 4 op de 10 Nederlanders hoeft zelfs de woonplaats niet uit.
https://autorai.nl/gemiddeld-woon-werkverkeer-in-nederland-226-kilometer/
[size=x-small]*geratel over uitzonderingen incoming[/size]
dickey zei:Het is niet perse de range, maar meer de combinatie met de lange laadtijd. Als in 5 minuten de accu weer vol zou kunnen zijn, dan zou het hele range verhaal geen punt meer zijn. Niemand vindt het een punt om even te tanken want dat moet nu ook. Ik hoef bijvoorbeeld dagelijks maar 50 km enkel te rijden, dus dat zou heen en terug op een lading kunnen. Echter, als ik het een keer vergeet en ik moet onderweg ergens tanken, dan verdubbelt mijn reistijd alleen omdat ik moet laden. Dat is gewoon niet praktisch. Ik zou best een elektrische auto willen, maar ik ben geen early adopter en daarom niet bereid extra te betalen enkel vanwege het feit dat het elektrisch is.
Carfanatic zei:dickey zei:Het is niet perse de range, maar meer de combinatie met de lange laadtijd. Als in 5 minuten de accu weer vol zou kunnen zijn, dan zou het hele range verhaal geen punt meer zijn. Niemand vindt het een punt om even te tanken want dat moet nu ook. Ik hoef bijvoorbeeld dagelijks maar 50 km enkel te rijden, dus dat zou heen en terug op een lading kunnen. Echter, als ik het een keer vergeet en ik moet onderweg ergens tanken, dan verdubbelt mijn reistijd alleen omdat ik moet laden. Dat is gewoon niet praktisch. Ik zou best een elektrische auto willen, maar ik ben geen early adopter en daarom niet bereid extra te betalen enkel vanwege het feit dat het elektrisch is.
En als je hem nou bij je werkgever aan de stekker zou kunnen hangen? Als ik een dienst heb van 6 à 9 uur zou een accu ook weer opgeladen zijn.
Nee. Maar laat ik maar niet beginnen over de 'emotie' van de gemiddelde leasediesel want die schijnt hier nogal heilig te zijn.dickey zei:Ik vroeg me onlangs af of elektrische auto's ook ooit net zoveel emotie los zouden kunnen maken als auto's met een verbrandingsmotor.
Vergeten doe je maar één keer denk ik. Of vergeet je ook wel eens te tanken?dickey zei:Natuurlijk zou je op het werk kunnen opladen als er genoeg laadpunten zijn. Maar wat als dat niet kan of je bent het een keer vergeten. Dan moet je dus lange tijd wachten op je accu.
Het liefst natuurlijk een 4x4. Met een trekhaak waar de boot en caravan tegelijk achter kunnen.dickey zei:Eigenlijk hetzelfde als waarom mensen een grote station kopen: voor die ene keer in het jaar dat er bepakt en bezakt naar de camping gegaan wordt.
Dakloos zei:Nee. Maar laat ik maar niet beginnen over de 'emotie' van de gemiddelde leasediesel want die schijnt hier nogal heilig te zijn.dickey zei:Ik vroeg me onlangs af of elektrische auto's ook ooit net zoveel emotie los zouden kunnen maken als auto's met een verbrandingsmotor.![]()
Dakloos zei:Vergeten doe je maar één keer denk ik. Of vergeet je ook wel eens te tanken?dickey zei:Natuurlijk zou je op het werk kunnen opladen als er genoeg laadpunten zijn. Maar wat als dat niet kan of je bent het een keer vergeten. Dan moet je dus lange tijd wachten op je accu.
Bofkont zei:Maar als autoliefhebber toch om te gruwen helemaal als dat autonoom rijden zal doorzetten.
BMW-rijders vinden elektrisch geweldig
De Schaduw zei:BMW-rijders vinden elektrisch geweldig
Verkeerde weergave van de inhoud van het artikel. (Dat ik, inderdaad, deze keer wel een keertje gelezen heb)
Maar feit is dat negentig procent van de BMW EV-rijders niet meer terug wil.
Nobody in Particular zei:Okee, dus om helemaal volledig te zijn had de kop moeten luiden "BMW EV-rijders willen bijna allemaal niet anders meer - maar sommige andere BMW-rijders, die nog nooit in een BMW-EV hebben gereden, vinden het maar niks".
Zoiets?
Nadat de uitlevering in ’96 begon en er in zeven jaar tijd ongeveer 1.160 exemplaren zijn gebouwd, reden er heel wat tevreden EV-rijders rond in de steden Los Angeles, Sacramento, Phoenix en Tucson. In deze plaatsen werd de EV1 in eerste instantie aangeboden. General Motors bedacht zich echter en kwam tot de conclusie dat de markt voor elektrische auto’s niet rendabel was. Vooral de kosten die men zou mislopen bij de verkoop van reserveonderdelen (een EV is minder onderhoudsgevoelig) zouden een rol hebben gespeeld. Boze tongen beweren dat ook een aantal oliemaatschappijen invloed hebben uitgeoefend om het project te annuleren.
Nobody in Particular zei:Binnenkort gewoon bij elke parkeerplek een stopcontact - al was het alleen maar om dit soort kleutergeneuzel voor te zijn
Dakloos zei:
Die accu's liggen bovendien niet alleen achterin, maar ook voorin. "Het klassieke 911-probleem wordt daarmee eigenlijk opgelost", vertelt mede-oprichter Martijn van Dijk. "De wegligging van die auto is aantrekkelijk voor sommigen, maar buitengewoon lastig voor de meesten. Daar heeft onze auto geen last meer van." Samen met vriend en compagnon Jurgen Moerman is Martijn al even bezig zijn met de ontwikkeling van deze bijzondere neo-klassieker.
Zadelsnuiver zei:Die 911 kan mij wel bekoren, en volgens het bedrijf gebruiken ze alleen donorauto's die in zo'n vergane staat waren dat er anders toch weinig eer aan te behalen was. En zo komen er eigenlijk dus meer klassieke Porsches op de weg in plaats van minderkost alleen wel even 300k.
. Voor de Govern is de doelstelling om voor 2050 alle auto’s op elektriciteit te laten rijden waardoor het wagenpark op de Balearen dus 100% elektrisch moet zijn als onderdeel van de Ley del Cambio Climático y Transición Energética. De Govern van de Balearen wil zo voldoen aan de akkoorden van Parijs waarbij men heeft afgesproken de uitstoot van CO2 te elimineren op de archipel in het jaar 2025.
Naast auto’s gelden deze nieuwe regels ook voor motoren en brommers die in de toekomst ook alleen nog maar op elektriciteit mogen rijden, net zoals voor bestelwagens. Over vrachtwagens wordt niets geschreven maar wel over boten en vliegtuigen die wel nog gewoon op normale brandstof mogen varen en vliegen, net zolang totdat de techniek oplossingen vindt.
Sterker nog: iedereen aan de EV is ontzettend slecht voor het milieu blijkt uit onderzoek van Toyota. Laatst nog een stuk over gelezen in de Autovisie. Lang niet alle landen hebben nl de mogelijkheid om de elektriciteit milieuvriendelijk op te wekken met voldoende capaciteit. Dan is het beter om de overcapaciteit van andere landen te gebruiken en deze energie in de vorm van bijvoorbeeld waterstof te transporteren naar de landen met minder capaciteit. Oftewel de plofmotor zal zeker niet verdwijnen.Nobody in Particular zei:Tesla Model S verkoopt in Europa beter dan inheemse concurrenten
Maar Kont heeft natuurlijk gelijk: de concurrentie verkoopt nog steeds auto's, dus 'niet iedereen' wil een EV.
Auto-fan zei:Sterker nog: iedereen aan de EV is ontzettend slecht voor het milieu blijkt uit onderzoek van Toyota.
Laatst nog een stuk over gelezen in de Autovisie.