• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Tja, borstel gebruiken in de wasbox blijft een risico.
Ja dat weet ik.
Maar is mij met een spons ook wel eens gebeurd dat er een heeeeeel klein stukje gruis in is gekomen en zo 3 krasjes op de achterklep gemaakt. Gewoon emmer water en een handspons op de oprit, dus...

Ik gebruik speedwax, daarna alleen de hogedrukspuit van de wasbox.
Dus 4 X per jaar of zo echt wassen met een washandschoen is dan genoeg.

Hier een handschoen en zelfs 3 emmers op de oprit. Inmiddels ook pre-wash gekocht. Laatst voor het eerst wasbox gedaan met voorwas en afspoelen. Werd niet echt mooi. Auto blijft nu best mooi schoon met dit weer. Soms een vervelende vogel...

Hier een handschoen en zelfs 3 emmers op de oprit. Inmiddels ook pre-wash gekocht. Laatst voor het eerst wasbox gedaan met voorwas en afspoelen. Werd niet echt mooi. Auto blijft nu best mooi schoon met dit weer. Soms een vervelende vogel...
Drogen met microvezeldoek vaak wel een noodzaak, gewoon op laten drogen zie je altijd.

Washandschoen en 2 emmers water. Spons is ook een risico.
Die spons was ook paar jaar terug 2021 of zo. Ik gebruikte later ook een washandschoen en 2 emmers. Elke keer flink uitknijpen en spoelen. Maar nu heb ik geen oprit meer en ben ik veroordeeld tot de wasbox of toch wassen op straat in een (langs) parkeervak recht voor mijn huis. weet alleen niet hoe de buren reageren, want wassen op straat is door gemeentelijke verordening verboden en staat een boete op.

Drogen met microvezeldoek vaak wel een noodzaak, gewoon op laten drogen zie je altijd.
Klopt, alleen was de auto niet schoon genoeg, de doek werd vies dus niet verder gedroogd. Als ik thuis de auto was, droog ik wel na met een doek. Heb een nieuwe, echt een topper, hele auto super fijn droog. Is echt een heel groot en best zwaar.

Pfff... typisch Nederland dit?
We hebben een boom in de voortuin en omdat deze de oprit omhoog werkt, besloten deze te kappen. Vandaag een hovenier gevraagd voor advies, die was toevallig bij de buren bezig. Kappen of verplaatsen, dat laatste is te duur. En heb zelf geen locatie.
Wel zonde, maar zo'n oprit is ook niks...
Hij zei dat we wel een kapvergunning nodig hebben. Dus ik denk, dat regel ik even. Nou niet dus! Allemachtig, wat een omslachtig gedoe. Ik bel morgen eerst wel even met de gemeente. Hopelijk een duidelijke medewerker aan de telefoon:cautious:

Pfff... typisch Nederland dit?
We hebben een boom in de voortuin en omdat deze de oprit omhoog werkt, besloten deze te kappen. Vandaag een hovenier gevraagd voor advies, die was toevallig bij de buren bezig. Kappen of verplaatsen, dat laatste is te duur. En heb zelf geen locatie.
Wel zonde, maar zo'n oprit is ook niks...
Hij zei dat we wel een kapvergunning nodig hebben. Dus ik denk, dat regel ik even. Nou niet dus! Allemachtig, wat een omslachtig gedoe. Ik bel morgen eerst wel even met de gemeente. Hopelijk een duidelijke medewerker aan de telefoon:cautious:

Oprit wat verhogen?

Ik bedoel dat de gemeente kan komen kijken. Maar zo te lezen erg gezonde boom...
Ja groeit ook erg hard. Voor de kenners, het is een Robinia. Wel heel mooie boom hoor! En opgekweekt door een dierbaar persoon welke overleden is, dus voelt wel naar. Maar nogmaals, we hebben nu een drempel in de oprit, ook niet relaxed...

Ja groeit ook erg hard. Voor de kenners, het is een Robinia. Wel heel mooie boom hoor! En opgekweekt door een dierbaar persoon welke overleden is, dus voelt wel naar. Maar nogmaals, we hebben nu een drempel in de oprit, ook niet relaxed...
Kan die ene forse wortel dan niet gewoon verwijderd onder je oprit?

De MX5 en de camper moet ik wel met de hand wassen. Dus de Volvo is de pineut en gaat meestal de wasstraat in.

Wortels weghalen en betonnen border langs de oprit?
Optie is ook een wortelscherm plaatsen, maar dan heeft de boom maar in twee richtingen wortels, dat levert teveel gevaar op bij storm. En het wil hier flink waaien. Staat gewoon op een slechte plek. Morgen eerst de omtrek meten op 1.30 meter, misschien kom ik weg met <20cm doorsnee oftewel +_62 cm omtrek

Kan die ene forse wortel dan niet gewoon verwijderd onder je oprit?
Dat kan ik doen (kan ik zelf) alleen is er een tweede wortel met hetzelfde begonnen en is het kenmerkend voor deze boom dat dit gebeurt. Oftewel, gebed zonder end!
En dat gaat niet zomaar even. Door de zware storm van een tijd terug is er bij ons een boom omgegaan. Hele tuin moest op de schop om dat wortelstelsel eruit te krijgen. Moest zelfs een graafmachientje aan te pas komen.

Dat is het probleem wellicht. Plus hij staat behoorlijk in het zicht, ga daarmee geen risico lopen, gezien de hoogte van de boete...
Ik begrijp je probleem, maar het lijkt me ook niet helemaal de bedoeling als iedereen maar naar eigen behoeften bomen om gaat hakken. Lastig dat het zo'n procedure is, maar als de reden gerechtvaardigd is, wel zo netjes dat dit de te doorlopen stappen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan