Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Mevrouw Lebowski voelt zich niet lekker dus naar bed. Zit je dan in je uppie. Maar eens even bedenken wat ik ga doen.

Zat te denken aan een ommetje nog hier (la passeggiata) maar net sigaar opgestoken en daarmee rondlopen vind ik vrij knorrig

Datsun-Nissan-610.jpg

Datsun / Nissan 610 GTX2000

Gaat het nog steeds om plastic horloges hier? :sick:
Ga toch auto's duwen
Nee kijk nooit naar de VO2 max, volgens mij registreert die Apple Watch dat ook niet
Volgens mijn wederhelft wel, al geeft haar Garmin een andere waarde aan, iets hoger.

Ik ging kijken hoe dat zat, even Google gevraagd. Kwam een formule uit, dan zit ik op 60. Geloof ik niet, zou topsport niveau zijn. Die één keer per week volleybal, no way. Garmin zit op 47, dus jij wint @Robert 69

Bij ons zit het aan beiden kanten in de familie, dus ik ga ervanuit dat wij de ziekte nog wel een keer tegen gaan komen.

Ik heb al epilepsie "via mijn moeder", hopelijk blijft het daarbij. Haar beide ouders wel kanker, sterker nog, zo'n beetje al mijn pake (opa) zijn broers/zussen allemaal gehad. Dus zal wel ergens in de genen zitten. Gaan het zien.

Voor nu welterusten en succes morgenochtend, hopelijk kan een ieder de ochtend doorkomen zonder forum :whistle:

Bij ons zit het aan beiden kanten in de familie, dus ik ga ervanuit dat wij de ziekte nog wel een keer tegen gaan komen.
Klinkt fatalistisch Twix, maar is hier jammer genoeg ook het geval zowel bij mij, mijn ex-vrouw als huidige partner (met wie ik geen kinderen heb).

Probeer er niet te veel over door te denken en een goede combinatie / balans te vinden tussen een leuk leven leiden maar tegelijk toch ook denken aan de gezondheid, dus beweging, voeding, alcohol, niet roken en noem het maar.

Het is echt een klote ziekte die iedereen helaas direct / indirect meemaakt. Ik probeer ook te balanceren tussen zorgeloos goed leven en basis gezond en sterk houden. Alles met mate. Nu ietsje meer, zo wat minder.

Ben niet bang voor de dood, maar de angst om m’n kinderen niet groot te zien worden wordt wel steeds sterker, soms tegen het neurotische aan. Is ook samen met dat er iets met m’n kinderen of vrouw gebeurt m’n enige angst.

Klinkt fatalistisch Twix, maar is hier jammer genoeg ook het geval zowel bij mij, mijn ex-vrouw als huidige partner (met wie ik geen kinderen heb).

Probeer er niet te veel over door te denken en een goede combinatie / balans te vinden tussen een leuk leven leiden maar tegelijk toch ook denken aan de gezondheid, dus beweging, voeding, alcohol, niet roken en noem het maar.
Ik ben er verder niet zo mee bezig hoor. Maar als je weet dat het in de genen zit kan je er wel bedacht op zijn en te zorgen dat je eventuele problemen op tijd herken.

Ik probeer wel enigszins gezond te leven. Ik eet bijvoorbeeld alleen ongezond als ik het echt lekker vind.

Ben niet bang voor de dood, maar de angst om m’n kinderen niet groot te zien worden wordt wel steeds sterker, soms tegen het neurotische aan. Is ook samen met dat er iets met m’n kinderen of vrouw gebeurt m’n enige angst.
Zo ben ik er zeker niet mee bezig. Maar... een belangrijke reden om fit te zijn en te blijven is mijn dochter. Dat motiveert wel.

Absoluut Twix, zo sta ik er ook in.
Tegellijk is er ook grote medische vooruitgang op dat gebied. Ik weet wel dat dat bij jullie in de USA een arm, been en rib kost op zijn minst, maar het is er.
Verstandig als je bent heb je dat malheur ook wel geregeld / verzekerd via NL. Dan kost het enkel een arm ;)

Ik ook niet meer. Want ik weet dat er één aan 'De andere zijde' op mij wacht, als het mijn tijd is.
"We can meet again somewhere
Somewhere far away from here".
(Harry Styles - Sign of the Times)
Zelfde geldt voor mij…

“We've come a long way from where we began
Oh, I'll tell you all about it when I see you again”

(Charlie Puth - See You Again)

Best handig zo’n forumpauze….
De caravan glimt als een dolle. Volgens mij is ie nog nooit zo schoon geweest. :cool:

Even een rondje rijden met caravan (beetje gevoel krijgen bij nieuwe combinatie) en dan kan-ie weer even de stalling in.

Ik weet het, maar de combinatie van het heel erg met zorg uit zoeken van een prachtige auto en daar heel veel berichten aan besteden en dan die hele auto binnen een paar jaar er helemaal doorheen jassen. Het kan aan mij liggen, maar dat deed mij pijn. Het zal allemaal wel werk zijn, dat snap ik ook wel, maar ik had hier verschrikkelijk veel moeite. Binnen vier jaar een met zorg samengestelde auto klaar voor de sloop. Dat is niet mijn idee van het genieten van een auto. Die Ketelapper mag wat mij betreft echt de boom in.
Hoi @Soloman , tijdens vakantie nu eens gezocht op mijn forumnaam en dan kom je zulke posts tegen. Ik zou je graag eens ontmoeten en verkennen hoe je tot jouw veroordelingen komt zonder veel achtergrondkennis te vergaren. Een week vakantie geeft mij ook de tijd en rust om er uitvoerig op te antwoorden.

In de jaren dat ik mijn voormalige bedrijf runde, reed ik inderdaad veel. Bij lange na geen 100.000 kilometer, maar zo'n 70.000 kilometer per jaar was het wel. Niet omdat ik dat zo leuk vond, maar omdat het functioneel was voor mijn werk en dat van de 75 mensen die ik in dienst mocht hebben. Ik sloot leasecontracten af op drie jaar / 210.000km. Daarvoor heb ik de eerste keer moeten l*llen als Brugman om dat voor elkaar te krijgen, want de leasemaatschappij wilde eigenlijk maximaal 150.000km. Ik vond het niet correct naar klanten en collega's om na twee jaar telkens weer een nieuwe auto te hebben. Met pijn en moeite heb ik lang geleden voor het eerst zo'n contract voor elkaar gekregen. Na inleveren van die auto drie jaar en 215.000km later, werden er op kantoor dozen gebak en een bos bloemen bezorgd. Gebak voor iedereen en de bloemen voor mij. Bedankje van Leaseplan voor de uitzonderlijke staat waarin ik de auto had ingeleverd.

Mijn auto's zijn in die werkjaren grotendeels werkplek geweest. Reken maar uit... met een gemiddelde snelheid van 70 km/u, zat ik er 1.000 uren per jaar in. De combinatie van liefhebberij én intensief gebruik lag ten grondslag aan het gedetailleerd samenstellen ervan. Hele bewuste afwegingen om binnen budget te kiezen wat ik voor mijn gebruik noodzakelijk of wenselijk vond, daarna kijken hoeveel budgetruimte er nog over was voor de keuzes uit liefhebberij.

Ik verwonder me erover wat jij mogelijkerwijs met auto's doet, om te denken dat mijn auto's na die drie jaar klaar zouden zijn voor de sloop? Meest sprekend over mijn omgang met auto's mag daartegenover wellicht zijn, dat de leasemaatschappij mij korting op het tarief is gaan geven omdat ik consequent vér onder de gangbare ROB-cijfers 'scoorde' en de auto's optisch in nieuwstaat inleverde.Ik heb een rustige rijstijl; heel veel met de cruise control op de toegestane snelheid, anticiperend gedrag (gevolg van chauffeursbaan in studententijd en rijopleiding CCV2), verbruik vaak in de buurt van de fabrieksopgave. Ter illustratie: remblokken pas na 177.000km aan vervanging toe, banden na 90.000km, variabel onderhoudsinterval dat uitgaat van 'default' 30.000km sprong altijd pas na 37.000 tot 40.000km aan.

Ik was mijn auto's regelmatig en altijd met de hand, ik polijst mijn auto's minimaal één keer per jaar, vaak twee keer. Na verkoop van mijn bedrijf heb ik mijn toenmalige lease-A6 zelf overgenomen en daarmee tot leeftijd van ruim 5 jaar doorgereden. Een inruilbod van € 34.300 op die A6 van vijf jaar oud en ruim 200.000km op de teller (aanschaf was 82k), komt op mij niet over als 'klaar voor de sloop'.

Een aantal ex-(lease)auto's van mij is terechtgekomen bij bekenden, die daar nog jaren lang plezier van hebben gehad, of zelfs nog steeds hebben. Juist omdat zij weten hoe ik met de auto's ben omgegaan.

Tenslotte, alle auto's waarbij ik niet gebonden werd aan een leasecontract, verblijven langer in huize ketelapper. De A3 van mrs. nadert de 9 jaren, mijn ex-cabrio S4 heb ik bijna 9 jaar in bezit gehad, mijn huidige A8 en Bentley hebben allebei dit jaar hun eerste apk gehad en ik denk nog lang niet aan vervanging daarvan.

Ik hoop van ganser harte dat ik hiermee met enige terugwerkende kracht jouw pijn en moeite heb kunnen verzachten :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan