Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Goede vraag @Twix, denk standard afgaande op de foto. Ik kan ook niet zo makkelijk op de Amerikaanse Ford website ivm m’n locatie instelling hier in Italië :p
Zelf eens een RAM 1500 gehuurd toen familie op bezoek was. Lieve help, ik had geen idee dat er achterin bij die '1.5' waar Twix over spreekt zó weinig beenruimte is. Oftewel, we reden dan maar 'gezellig' met ons drie op de voorbank. :p

IMG-3036.jpg
Goede vraag @Twix, denk standard dus single afgaande op de foto. Ik kan ook niet zo makkelijk op de Amerikaanse Ford website ivm m’n locatie instelling hier in Italië :p
Nee, dit is een cabine met de suicide doors en achterbank. Is wel krap hoor.

Akkoord, zou ook iets recenters nemen - jammer dat de motorisatie en 2WD / 4WD er niet bij staat.
Ik neig naar Twix zijn keuze of de vrij recente RAV4 met deze info.
Maar een Sequioa met een V8 zou ook wel fijn vervoer zijn lijkt me.

Als dat de keuzes zijn, zou ik de centen aan iets leukers besteden en de Rav4 (wel alleen als awd) of Subaru kiezen denk ik. Wel toffe bestemming
(y)

Is toch het offtopic topic - als je netjes de forum regels respecteert moet wat fun toch kunnen?

Ik heb nog een leuke; mijn lief zit met haar jongens en de schoonouders op Tenerife en ik zorg voor haar 2 katjes in haar huis, dus eten & drinken geven + de kattenbak die ze delen:oops: in orde houden. Zogezegd. Ik ben die 2 mini's & hun voer en die bak daar gewoon gaan halen en ze zitten in mijn huis en bij mijn kat. Verloopt probleemloos!!
Allemaal goed en wel tot we aan het videobellen waren en één van die katjes de stem van haar baasje herkende en eens nieuwsgierig kwam kijken en door beeld liep. Wat volgde was de betere West-Vlaamse furie en schuttingtaal kan ik zeggen :ROFLMAO:
Oi! Jij had dus iets gedaan wat niet helemaal de bedoeling was…
:)

Zelf eens een RAM 1500 gehuurd toen familie op bezoek was. Lieve help, ik had geen idee dat er achterin bij die '1.5' waar Twix over spreekt zó weinig beenruimte is. Oftewel, we reden dan maar 'gezellig' met ons drie op de voorbank. :p
Nee, dit is een cabine met de suicide doors en achterbank. Is wel krap hoor.
Ja zat ff te googlen, is echt krap inderdaad. Dat ga ik niet doen. Dank voor meedenken!

Een midsized luxury SUV is ongeveer even duur dus denk dat ik dat doe. Krijg standaard upgrade dus benieuwd waar ze tzt dan mee komen.

Wat me wel opviel is dat die large sized SUVs opeens veel duurder zijn geworden. Die Suburban’s en Expeditions kon je ‘vroegah’ juist relatief goedkoop huren

Die 1.5 cabine is meer voor bagage en boodschappen dan voor mensen...

De full size SUVs zijn ook in aanschaf flink duurder geworden. Zijn gewilde autos.

Die oom waar ik het over had in PB heeft net een nieuwe 2500 gekocht haha. Flink ding is dat. Z’n oude stond dacht ik 300k miles op ofzo, gekocht nieuw toen wij er in 2018 waren.

Verkijk je er niet op. Zo'n Sequoia uit die tijd is echt niet zo indrukwekkend. Is meer een SUV dan terreinwagen. Ik zou altijd een Landcruiser bóven een Sequoia kiezen.

Akkoord, zou ook iets recenters nemen - jammer dat de motorisatie en 2WD / 4WD er niet bij staat.
Ik neig naar Twix zijn keuze of de vrij recente RAV4 met deze info.
Maar een Sequioa met een V8 zou ook wel fijn vervoer zijn lijkt me.
e1ccd6d093c36738acc69e3047e81a67.png

Is dit meer naar wens? ;)

Ik heb alleen informatie die beschikbaar is gesteld door de verhuurder opgenomen, zo heeft verhuurder #3 nogal weinig info online gezet...

Dit lijkt mij ook wel echt mega dik @Polaris. Benzine kost daar toch geen roggel
Volgens het internet kostte het vorige week gemiddeld €1,07 per liter. Misschien eens navragen wat ik daar met mijn laadpas kan doen :ROFLMAO:

2008 landcruiser, die dingen zijn redelijk onverwoestbaar toch? Dat is mij altijd verteld, alle grote ritten in Tanzania en Zimbabwe daarmee gedaan als we werden gereden. Zelf reden we in een oude Landrover of een Isuzu. Ik vond het top, als ik Nederland een degelijke reden had (werk o.i.d.) reed ik een pick-up :p

Maar wellicht is de RAV4 ook lekker, moderner! En zo'n Forester, is dat nog boxer, ja toch? Heerlijk!

Ik speelde net even een potje Geoguessr (single player, maar 'no panning, moving, or zooming' en 10s). Ik moet dan zien te raden waar in de wereld de Streetviewfoto genomen is binnen 10 seconden. Lekker pittig dus. Maar goed, op een gegeven moment zie ik dit, iemand een gokje waar dit zou kunnen zijn?

image.png

Ik speelde net even een potje Geoguessr (single player, maar 'no panning, moving, or zooming' en 10s). Ik moet dan zien te raden waar in de wereld de Streetviewfoto genomen is binnen 10 seconden. Lekker pittig dus. Maar goed, op een gegeven moment zie ik dit, iemand een gokje waar dit zou kunnen zijn?

image.png
Hoe nauwkeurig moet het zijn? Ik dacht gezien de pickups Noord USA of Canada.

Weet het wss al, had google een vraag gesteld over iets in de foto wat vrij specifiek schijnt te zijn

Hebben we het over dezelfde? ;) De HZJ78 is er in ieder geval al vanaf 1999. Volgens mij wordt deze voor Afrikaanse landen nog steeds gebouwd.
Nee, ik was te snel, die in 2008 is heel anders inderdaad. Wist niet dat ze al zo snel waren veranderd :geek: de J70-serie doelde ik op!
2008 model is lelijk
Weet je, het is vakantie, f*ck it, Lexus LX570 en dan heb je ook nog je V8 maar in ieder geval eentje met wat pit en tevens vol luxe!
En inderdaad, vakantie kost geld. Mag je nog steeds yolo roepen? Ik doe op vakantie niet moeilijk, rest van de weken let ik meer op de centen. Wat is het totaal plaatje, kan je het missen, enigzins waard? Doen!

Hoe nauwkeurig moet het zijn? Ik dacht gezien de pickups Noord USA of Canada.

Weet het wss al, had google een vraag gesteld over iets in de foto wat vrij specifiek schijnt te zijn
Het is in Houston!! (@Twix )

Blijkbaar zitten er enkele sneeuwfoto's vanuit Houston tussen. Pfff, wie gokt er nou bij 'sneeuw, Amerikaans wijkje' op Houston. :(

Edit: Ja, die bomen zijn waarschijnlijk te zuiders, maar ik ben geen arborist..

Ik ga regels licht overtreden door het hier toch over auto's te hebben, maar het is vakantie-gerelateerd dus ik vind het off-topic genoeg :ROFLMAO: .

Ik ben op zoek naar een 4x4 huurauto, waarbij de onderstaande auto's beschikbaar zijn bij verhuurders die worden aangeraden door zo'n reisblogding. De echte Nederlander in mij is daarbij (natuurlijk) op zoek naar de beste prijs-kwaliteitverhouding, maar ik vind het stiekem ook wel vet om in zo'n dikke Toyota met V8 te rijden. Het moet natuurlijk ook betrouwbaar zijn, maar het liefst ook wat moderne, comfortabele opties.

Die Toyota 4Runner voor $120 per dag is dan misschien een mooie middenweg, of toch een wat oudere Land Cruiser? Tips zijn erg welkom!

e7aa47573c8150993dbdffacce73b562.png

Heb een Sequoia en Prado in zuid-Amerika gehuurd, seq was duidelijk fijner (luxer/euimer)

Zou uit dit rijtje voor de LX gaan

-Bewust- iets gedaan dat niet helemaal de bedoeling was zelfs.
Inderdaad. Omdat wij niet bij elkaar in de buurt wonen @ werk en locatie scholen / hobbies kinderen leek me dat een zeer pragmatische oplossing om die 2 katjes even naar hier te halen en zondag avond gewoon terug naar hun huisje te brengen. Foto’s gemaakt van waar die zak voer en die bak EXACT staan voor de zekerheid of ze heeft dat door.
Is wel tof die 2 kleine katten in huis. Ik werd giga uitgelachen toen ik een kattentoren met plek voor 4-5 katten kocht voor mijn kat en zie, die komt nu erg goed van pas!

Heb zelf een ram 1500 gehad en die was juist errrug ruim achterin

Maar had dan ook volledige achterdeuren

Reed als een dweil (maar goed dat doet een Seq ook)

Heb zelf een ram 1500 gehad en die was juist errrug ruim achterin

Maar had dan ook volledige achterdeuren

Reed als een dweil (maar goed dat doet een Seq ook)
Ha ja, net na vertrek pakte ik op de snelweg een bocht naar een andere snelweg. Een bocht die ik al vaker met onze HRV had genomen.
...
Oh my, ik kon nog net op tijd ín de bocht remmen, haha.

Inderdaad. Omdat wij niet bij elkaar in de buurt wonen @ werk en locatie scholen / hobbies kinderen leek me dat een zeer pragmatische oplossing om die 2 katjes even naar hier te halen en zondag avond gewoon terug naar hun huisje te brengen. Foto’s gemaakt van waar die zak voer en die bak EXACT staan voor de zekerheid of ze heeft dat door.
Is wel tof die 2 kleine katten in huis. Ik werd giga uitgelachen toen ik een kattentoren met plek voor 4-5 katten kocht voor mijn kat en zie, die komt nu erg goed van pas!

Vrouwen + praktisch = :rolleyes: o_O

Hmm, de verschillen in logica even terzijde moet ik zeggen dat ik wel gezegend ben met een praktisch ingestelde echtgenote. Geen klagen over.
Dat klinkt hetzelfde als zeggen dat vrouwen geen slecht gevoel voor humor hebben, maar een ánder gevoel.

Gelukkig heb je daar de Camry en k1600 voor…!

Of.. uh.
De K1600 is verrassend wendbaar. Dat is echt verrassend. Hij is zwart, maar zwaartepunt ligt laag.
De Camry rijdt goed. Niet meer en niet minder. De Camry is als een Volkswagen Golf.

De K1600 is verrassend wendzaam. Dat is echt verrassend. Hij is zwart, maar zwaartepunt ligt laag.
De Camry rijdt goed. Niet meer en niet minder. De Camry is als een Volkswagen Golf.

Ik heb een k1200lt gehad (en een RT), snap wel wat je zegt. Die k1600 is nog 10x beter.

Camry ligt nog bijzonder stabiel in lange doordraaiers.. geen suv, dat helpt echt.

Terug
Bovenaan