Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ook, maar die lage 6 cyl motor ligt relatief laag en klinkt echt geweldig als je doorhaalt als K1600GT met een optionele Akrapovic demper!
In de stad en files een klein drama, maar in de US wellicht een feestje om daarmee te rijden op de eindeloze Highways richting de horizon en de ondergaande zon.
Duur ding ook zeker als je in de optielijst grasduint…

Ook, maar die lage 6 cyl motor ligt relatief laag en klinkt echt geweldig als je doorhaalt als K1600GT met een optionele Akrapovic demper!
In de stad en files een klein drama, maar in de US wellicht een feestje om daarmee te rijden op de eindeloze Highways richting de horizon en de ondergaande zon.
Duur ding ook zeker als je in de optielijst grasduint…
Ik heb de mijne voor USD 14.000 gekocht toen 'ie 2 jaar oud was. De mijne is overigens de GTL.

Tatra 613 zoals getest door AW (Cornelis) - een luchtgekoelde V8 die achter het Ijzeren Gordijn de strijd aanging met de Britse 'Double R'

img

Ik ga regels licht overtreden door het hier toch over auto's te hebben, maar het is vakantie-gerelateerd dus ik vind het off-topic genoeg :ROFLMAO: .

Ik ben op zoek naar een 4x4 huurauto, waarbij de onderstaande auto's beschikbaar zijn bij verhuurders die worden aangeraden door zo'n reisblogding. De echte Nederlander in mij is daarbij (natuurlijk) op zoek naar de beste prijs-kwaliteitverhouding, maar ik vind het stiekem ook wel vet om in zo'n dikke Toyota met V8 te rijden. Het moet natuurlijk ook betrouwbaar zijn, maar het liefst ook wat moderne, comfortabele opties.

Die Toyota 4Runner voor $120 per dag is dan misschien een mooie middenweg, of toch een wat oudere Land Cruiser? Tips zijn erg welkom!

e7aa47573c8150993dbdffacce73b562.png
Land cruiser!!

@De Dude , betreffende Infantino

Kan bijna niet. Maar het zal me niet verbazen als hij uiteindelijk aan kan blijven.
@De Dude

Excuses zijn gemaakt. We kunnen verder.

Laatste dag hier vandaag , morgen naar huis. Voelt alsof we al maanden weg zijn wat een goed teken is. Ook wel weer zin om de zomer in NL nog goed mee te maken. Geen zin om te werken wat ik normaliter wel heb, maar al wat langer bezig in mn hoofd of dit het nu is, dus het verbaast me niet.

Laatste dag hier vandaag , morgen naar huis. Voelt alsof we al maanden weg zijn wat een goed teken is. Ook wel weer zin om de zomer in NL nog goed mee te maken. Geen zin om te werken wat ik normaliter wel heb, maar al wat langer bezig in mn hoofd of dit het nu is, dus het verbaast me niet.
Lijkt internationaal vrachtwagenchauffeur je niet iets?

Had ik ook en heb 31/7 ontslag genomen :whistle:

31/8 red je nog!
Oooh de knoop doorgehakt? Heel goed, je zat al lang te twijfelen natuurlijk. Heb je al iets anders op het oog of rustig kijken?

Ikzelf zie nog genoeg kansen voor ontwikkeling en er is nog genoeg te doen, maar er is geen ruimte meer voor echt grote stappen die ik wil maken en heb te maken met een aantal dynamieken die mij demotiveren / energie kosten en niet snel veranderen.

Zit op een driespoor: 1) Dit blijven doen, 2) Hetzelfde wat ik nu doe maar ander bedrijf waar groeikansen beter zijn (lees groter bedrijf) of 3) al de ‘volgende stap’ elders.

Het liefst #3 , maar als ik eerlijk ben heb ik op bepaalde vlakken nog net te weinig vlieguren.

We hadden het hier over iPads paar dagen terug. Gister zat ik bij gebrek aan een boek (heb ze allemaal uitgelezen deze vakantie) op de iPad de krant te lezen aan de rand vh zwembad.

Dat ding werd zó heet dat ik m niet meer kon vastpakken, vooral het metaal (?) van de achterkant was echt heet. Dat kan toch eigenlijk niet? Goed ik zat in de zon en het is hier ver boven de 30 graden, maar hoe doet men dat op plekken waar het altijd heet is?

Gevolg was ook dat Apple de rekenkracht terugschroefde om oververhitting te voorkomen en ik er niks meer mee kon..

Snel even door de kranten bladeren is een ochtendroutine, 2 dingen sprongen er voor mij uit.

De NL fietsenreus Accell (Batavus, Sparta, Koga, Babboe etc.) flirt met het bankroet (slecht);

De Belgische tolerantie flitsmarges blijven behouden ipv ingekrompen; concreet : gewone wegen pas boete bij + 7 km/h te hard, snelwegen bij +9 km/h overschrijding (goed).

Mijn ervaring is dat je dan in feite al weg bent, je moet enkel nog iets tegenkomen dat je aanstaat.

Mijn ervaring is dat je dan in feite al weg bent, je moet enkel nog iets tegenkomen dat je aanstaat.
Jep helemaal eens! Zo was het bij mn vorige werkgever ook en dat ook erkennen en omarmen is belangrijk want dan kom je ook dat andere tegen. Anders verzuur je en ga je echt met de pest in je lijf naar je werk. Nu is dat nog niet het geval

“Kenny's”??
Klinkt qua naam eerder als één of andere cheape fastfood keten dan een zaak waar ik mijn dure AMG zou achterlaten voor onderhoud hoor :oops:
Trinkgeldkasse met QR code. Bevestiging van bovenstaande. Personeel wordt er ook uitgebuit. En een Barista met de naam Eddy boezemt ook al niet veel vertrouwen in.

We hadden het hier over iPads paar dagen terug. Gister zat ik bij gebrek aan een boek (heb ze allemaal uitgelezen deze vakantie) op de iPad de krant te lezen aan de rand vh zwembad.

Dat ding werd zó heet dat ik m niet meer kon vastpakken, vooral het metaal (?) van de achterkant was echt heet. Dat kan toch eigenlijk niet? Goed ik zat in de zon en het is hier ver boven de 30 graden, maar hoe doet men dat op plekken waar het altijd heet is?

Gevolg was ook dat Apple de rekenkracht terugschroefde om oververhitting te voorkomen en ik er niks meer mee kon..
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met mijn tablet bij buiten gebruik. En ik gebruik hem ook gewoon buiten in Texas.

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met mijn tablet bij buiten gebruik. En ik gebruik hem ook gewoon buiten in Texas.
Ook in de volle zon zoals De Dude? Ik herken wel wat hij zegt met mijn iphone, die wordt dan soms zo heet dat je 'm amper kan vastpakken.

“Kenny's”??
Klinkt qua naam eerder als één of andere cheape fastfood keten dan een zaak waar ik mijn dure AMG zou achterlaten voor onderhoud hoor :oops:
Trinkgeldkasse met QR code. Bevestiging van bovenstaande. Personeel wordt er ook uitgebuit. En een Barista met de naam Eddy boezemt ook al niet veel vertrouwen in.
Ik dacht dat het aan mij lag; "Kenny's" klinkt eerder als hamburgers dan Mercedes...

Laatst bewerkt:
“Kenny's”??
kun je over struikelen, maar iemand die de moeite neemt kopjes en suikerzakjes van zn eigen naam te voorzien sla ik hoger aan dan categorie beuntoko

Oooh de knoop doorgehakt? Heel goed, je zat al lang te twijfelen natuurlijk. Heb je al iets anders op het oog of rustig kijken?

Ikzelf zie nog genoeg kansen voor ontwikkeling en er is nog genoeg te doen, maar er is geen ruimte meer voor echt grote stappen die ik wil maken en heb te maken met een aantal dynamieken die mij demotiveren / energie kosten en niet snel veranderen.

Zit op een driespoor: 1) Dit blijven doen, 2) Hetzelfde wat ik nu doe maar ander bedrijf waar groeikansen beter zijn (lees groter bedrijf) of 3) al de ‘volgende stap’ elders.

Het liefst #3 , maar als ik eerlijk ben heb ik op bepaalde vlakken nog net te weinig vlieguren.
Ik heb momenteel hetzelfde, voor het eerst het gevoel in mijn loopbaan bij mijn eerste werkgever na inmiddels bijna 10 jaar: wat doe ik hier eigenlijk nog? Eerste gesprekken zijn inmiddels gevoerd maar nog erg divers en vooral gericht op: ga ik in hetzelfde werkveld elders aan de slag of neem ik een andere afslag?

De eerste gesprekken leverde stof tot nadenken of, dus kan dat sowieso aanraden.

“Kenny's”??

Dat zijn nogal een hoop aannames!

Kenny’s is een begrip hier, grote Mercedes dealer. Ontzettend mooie showroom ook, hebben 6 locaties dacht ik. Mooi familie bedrijf, ik ken de eigenaar ook, top gasten. Echte ondernemers in hart en nieren!

Over die iPads, wij hebben er 4 waaronder de latest and greatest Pro met de M5 chip. De evolutie tussen die toestellen (tss 10 jaar oud en nieuw) is echt enorm. Voor de M5 chip was eerst een “vapor chamber” aangekondigd, een soort passieve koeling maar dat is geschrapt. Echter met de volgende M6 en M7 chip kunnen ze er allicht niet meer van onder. Dus nu doen ze beroep op een software ingreep, het toestel vertraagt als het te warm wordt uit zelfbehoud (thermal throttling). Maar die chamber neemt plaats in en de klant verwacht van een tablet steeds smaller, lichter, krachtiger, nog een beter scherm, excellente batterijduur etc. Combineer het allemaal maar eens als fabrikant…
Er zijn nu al toestellen die op de technische limiet qua dikte zijn door de USB-C aansluiting :oops:

Bij dure auto’s zie je ook meer en meer dat die de inductieladers voor telefoons ook gaan koelen, dingen worden anders veel te warm bij snelladen.

Terug
Bovenaan