Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Precies mijn gedachte. Een leenauto is ook een stukje klantenbinding. Je klanten een nieuw model laten ervaren met de hoop dat ze er ooit zo eentje zullen aanschaffen. Voor een AMG-rijder lijkt me een Smart dan niet echt een logische stap.
Wij hebben 5 jaar leenauto's gereden tijdens onze X5 periode. Die klantenbinding was echter wel uit bittere noodzaak.

Je kunt dat niet zo beoordelen mbt klantenbinding, want dat wordt hier niet zo gezien, Zwitserland is een totaal andere markt, alles kost geld hier en een leenauto valt in het niet tov andere kosten. Ik probeer dit ook al sinds jaar en dag de Engelse bij te leren, Zwitserland is geen Europa en zal dat nooit worden. Engeland nu ook niet meer maar dat terzijde.

Dit bedrijf zet 200 miljoen per jaar om, die verkopen een paar duizend Mercedessen per jaar, ik denk dat daar menigeen dealer in Belgie en Nederland van kan dromen.

Ik heb zakelijk bedingt dat wij tm 18% korting krijgen op de nieuwprijs als wij bij hun kopen, dat is meer waard dan een gratis leenauto van 50-100 euro.

Het gaat snel hier qua pagina's - na FRA is ITA hét Europese land van de tractorenbouwers - Lamborghini, Ferrari Tr, Fiat en noem ze maar op. Veelal vergane glorie, maar goed, een greep uit het verleden

Fiat-615.avif

Had ik het nu goed? En zo ja, wat is de Award?
Ja, je zat goed - hoe, geen idee, Google Lens of zo - 614 is een ABS pomp van een Polo. 112,95€ - verrassend weinig.

ik bedenk wel een passende Award in de AI wedstrijd als je ooit nog eens wint. Met Sint-Juttemis of als Kerstmis en Pasen samenvallen zo :LOL:

Ja, je zat goed - hoe, geen idee, Google Lens of zo - 614 is een ABS pomp van een Polo. 112,95€ - verrassend weinig.
Ik zal je uitleggen hoe ik het heb gedaan en het geeft een inkijkje hoe ik AI gebruik en waarom ik het geweldig vind.

Allereest het fotootje in Gemini geladen en gevraagd wat het is... een ABS pomp, was het antwoord. Vervolgens gevraagd naar de geschiedenis van ABS met betrekking tot Mercedes. Ik verwachtte een link daar, maar dat was het niet.
Vervolgens gevraagd of er iets relevants kan zijn tussen die pomp en "614". Ik kreeg meteen een hele uitleg hoe "6" en "14" categorieen zijn en dat binnen VAG daardoor bijn elke ABS pomp "614" in het onderdeelnummer heeft.

en een vrouw waar ik van hoop dat ze minder gaat werken

Heb de lange termijn even wat minder prio gegeven, om meer in het nu te leven.
Waarom zou je willen dat je vrouw minder gaat werken?

Om meer in het nu te leven.... Is ook heel belangrijk vind ik nu. Veel onrust in de wereld, kan er nu beter van gaan genieten.

En daar dan een jonge blonde bimbo met een grote “longinhoud” naast je...
(of let je dan te weinig op de weg?)

Nee die zitten liever in wat jongers

Maar uh, waar het hart vol van is.. iets te bekennen Robert?

Waarom zou je willen dat je vrouw minder gaat werken?

Om meer in het nu te leven.... Is ook heel belangrijk vind ik nu. Veel onrust in de wereld, kan er nu beter van gaan genieten.

Heb het idee dat het nu teveel voor haar is, het is niet nodig ook, netto verschil met dagje minder werken is verwaarloosbaar zeker omdat een halve dag minder BSO per week ook sprake van is dan.

Ik heb een Smart #1 mee, vrij nieuw nog, elektrisch, ligt goed op de weg, net ff 150 km mee gereden, alleen wel heel veel hard plastic van binnen en alles via het scherm en dat is wel gewoon irritant.

IMG-6107.jpg

In de showroom nog even naar de GLC EV gekeken, zit toch wel mooi in elkaar! Kwaliteitsbeleving best wel goed, was wel een afgeladen versie (bijna 100.000 euries)
Mijn zus(je) rijdt zo'n Smart#1 en is daar best tevreden over. 2x per week 130km enkele reis.

@ClioRougeflamme Pittig verhaal op 12:34 uur heb je geschreven zeg!
Als ik dat zo lees zou ik denken "Wegwezen!...bekijk het maar!"
Als een leidinggevende zo met zijn personeel omgaat door uit z'n slof te schieten bij een (terechte) vraag over toch extra werk aannemen maar er geen capaciteit voor hebben, dan neem je je personeel niet serieus.

Ik heb die situaties ook 3x meegemaakt en ben toen zelf weggegaan. Voor zo'n 'club' wil ik niet werken.

Ik ben heel tevreden en blij met m'n vrouwtje.
Persoonlijk moet ik er niet meer aan denken om met een jong 'ding' te gaan..Pfff
Kost je veel te veel energie, om die maar tevreden te houden.

Gelukkig nog heel tevreden :-)
Nee hoor...Ik niet!
Ik heb mijn 'midlife' al lang geleden gehad. Heeft huwlijk doorstaan.
Al kan ik nog best naar een mooie meid/dame kijken, maar het is in de loop der jaren wel 'anders' geworden.

Wat heb je gekocht destijds? Rode cabrio?

@ClioRougeflamme Pittig verhaal op 12:34 uur heb je geschreven zeg!
Als ik dat zo lees zou ik denken "Wegwezen!...bekijk het maar!"
Als een leidinggevende zo met zijn personeel omgaat door uit z'n slof te schieten bij een (terechte) vraag over toch extra werk aannemen maar er geen capaciteit voor hebben, dan neem je je personeel niet serieus.

Ik heb die situaties ook 3x meegemaakt en ben toen zelf weggegaan. Voor zo'n 'club' wil ik niet werken.

@ClioRougeflamme heeft voor zijn gevoel veel geïnvesteerd en gegeven maar krijgt niet terug waar hij op gerekend had. Bekend patroon, loyaliteit gaat in het werkende leven niet altijd twee kanten op. Die les leren we allemaal, en schrale troost is dat je dat niet snel een tweede keer gaat overkomen, je gaat beter op je grenzen letten en dingen vastleggen. Succes met het vinden van een andere baan, komt vast goed.

@ClioRougeflamme Hulde hoe je nadenkt en dat verwoordt hier. Zal wel los lopen en in orde komen met en voor jou. Uitnodiging was oprecht en gemeend, mocht je op enig moment willen.

@De Dude Leuk dat je het vraagt en inderdaad goed onthouden. Eind 2022 heb ik bedrijf verkocht en al mijn nevenactiviteiten neergelegd. Kalenderjaar 2023 als sabbatical gehouden. Samen met mrs. hele mooie reizen gemaakt, opleiding gevolgd, tijd met familie en vrienden gehad. Waardevol!
Begin 2024 heb ik wat zzp-opdrachten aangenomen. Daarnaast sinds eind 2024 betrokken geraakt bij een adviesbureau in de ecologie. Zat diep in financiële problemen, heb ik weer overeind mogen helpen. Daar ben ik nu sinds anderhalf jaar interim-directeur en investeerder... Interim nog even want 1 september a.s. start er een directeur in dienst.
Parallel hierin naar ClioRF is dat die directeur overkomt van een concullega, waar hem al vijf jaar participatiekansen werden voorgehouden. Belofte die niet is ingelost. Daardoor was hij ontvankelijk voor overstap en wij zijn dolblij met hem. En ja inderdaad, bij ons treedt hij ook meteen toe als aandeelhouder.

Naast de zakelijke avonturen van oktober 2022 tot en met nu nog volop bezig geweest met ontwerpen en (laten) bouwen van mijn droomhuis. Verhuizing was afgelopen maart, nu nog finishing touches - met name de tuin.

Nevenactiviteiten nu als toezichthouder, bestuurder en vrijwilliger in verschillende gremia (Oorlogsmuseum Overloon, Europa Pact Fryslân, KNAC, BDC-Dutch Region) en tot aan verhuizing in vorige gemeente met lokale politiek.

Hopelijk is dan wat ze effectief gedaan hebben buiten em snel door de carwash jassen door een 16 jarige vakantiejobber ook niet 0 dan :sneaky:

Goed om te zien dat de KNVB eindelijk eens een ruggengraat heeft:

Hopelijk volgen andere (toonaangevende) bonden dit voorbeeld en komt Infantino hier niet mee weg.
Laten we hopen dat dit niet verandert én dat het impact heeft.

Nee hoor JL86, de AMG is een super fraaie auto en al helemaal in die uitvoering van jou - ik wou gewoon zeggen dat in de professionele wereld waarin zowel jij, de garage, de rest van de forummers en ikzelf actief zijn “gratis” gewoon niet bestaat.

One way or another betaal of betaalde je ervoor met een eerder hoge aankoopprijs en een bijhorend pakket, een service contract of weet ik het. Heeft het voordeel van de overzichtelijkheid en voorspelbaarheid, maar voor gratis gaat enkel de zon op.

Voordeel is wel dat je vrouw nu weer volop kan los gaan met shoppen met het uitgespaarde geld :LOL:
Heeft ze die Watch om op reis te gaan dan eigenlijk ooit gedragen?

Nee hoor JL86, de AMG is een super fraaie auto en al helemaal in die uitvoering van jou - ik wou gewoon zeggen dat in de professionele wereld waarin zowel jij, de garage, de rest van de forummers en ikzelf actief zijn “gratis” gewoon niet bestaat.

One way or another betaal of betaalde je ervoor met een eerder hoge aankoopprijs en een bijhorend pakket, een service contract of weet ik het. Heeft het voordeel van de overzichtelijkheid en voorspelbaarheid, maar voor gratis gaat enkel de zon op.

Voordeel is wel dat je vrouw nu weer volop kan los gaan met shoppen met het uitgespaarde geld :LOL:
Heeft ze die Watch om op reis te gaan dan eigenlijk ooit gedragen?
Met het uitgespaarde geld heeft JL de 500 gekocht. :p

Gratis zal het niet zijn maar het is standaard 10 jaar gratis onderhoud, zal wel in koopprijs verrekend zijn (die de eerste koper betaald heeft ;)) Garantie is 3 of 4 jaar dacht ik en kun je tegen betaling bijkopen.

Bij JLR was het wel andere koek, daar kost een grote service beurt gewoon CHF 1.800,- zonder extra’s.

Mn vrouw heeft dat horloge nooit gedragen… Ze heeft een Blancpain moonphase en AP dus als je dan kunt kiezen tussen Versace en die andere twee dan is de keuze snel gemaakt :ROFLMAO:

Nu heeft ze al weer haar target gezet op het volgende cadeau… daar moet ik wel de Fiat voor verkopen :ROFLMAO:

Gratis zal het niet zijn maar het is standaard 10 jaar gratis onderhoud, zal wel in koopprijs verrekend zijn (die de eerste koper betaald heeft ;)) Garantie is 3 of 4 jaar dacht ik en kun je tegen betaling bijkopen.

Bij JLR was het wel andere koek, daar kost een grote service beurt gewoon CHF 1.800,- zonder extra’s.

Mn vrouw heeft dat horloge nooit gedragen… Ze heeft een Blancpain moonphase en AP dus als je dan kunt kiezen tussen Versace en die andere twee dan is de keuze snel gemaakt :ROFLMAO:

Nu heeft ze al weer haar target gezet op het volgende cadeau… daar moet ik wel de Fiat voor verkopen :ROFLMAO:
Anders geef je haar de Fiat, toch? :p

Terug
Bovenaan