Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Dat is wel ontzettend warm ja! Pfff! Maar @Jay DoubleYou hoe gaat een VvE of zorginstelling dat oplossen?

Ligt er idd aan hoe het geregeld is, maar een zorginstelling mag wmb verlangen dat zn installateur een vervanger heeft voor storingen.

Oma van mijn vrouw woont in zo’n serviceflat achtig gebeuren. Gebeurd daar zoiets dan word verwacht dat de huismeester er achteraan gaat.

Is nu Sneekweek en dat betekent erg veel lawaai op haar locatie. Dus alles potdicht, 's nachts luchten ho maar. Heeft ook wel een zware deur. Nu nog zelfstandig met zorg aan huis maar haar dochters (mijn moeder/tante) zijn wel bezig met een aanvraag voor een aanleunwoning o.i.d. maar die liggen ook niet voor het oprapen.
Zonnescherm is montage/constructiefout. Geeft een hoop gedoe en dat wordt niet even snel opgelost. En ze zit met haar balkon op het zuidwesten dus veel zon naar binnen. Slaapkamers gelukkig wel koeler.

Dat snap ik, alleen ik bedoel meer hoe gaan die de hitte uit de woning krijgen als je een hittegolf hebt…
Kijken of er een paar cm water op het dak gezet kan worden. Vandaag kan het weer wat afkoelen dus dan zorgen dat de boel gefikst word voor er weer volle zon komt
:)

• Leuk
Waarderingen: JL86
Daar nog wellicht niet misschien. Teken van nog teveel lagen..

Feit blijft dat we vaak kapot gemanaged worden en ze hogerop het praktische (en werkelijke) inzicht van de medewerker die 'on site' werkt niet willen/kunnen/willen zien. Terwijl daar op de werkvloer wél de ideën of oplossingen een aantal knelpunten zitten.

Mensen die commentaar op een bepaalde werkwijze hebben worden hogerop vaak gezien als kritisch en soms zelf negatief.. omdat dat zo misschien dan zo overkomt. Of omdat ze het zo geleerd hebben.

Dat kost de medewerker soms de kop. Of het bedrijf een pro-aktieve medewerker.
Kans gemist en jammer voor beide.
Onderwijs is/wordt mijns inziens ook kapot gemaakt door management.

Tja, om zoiets nog op je 'oude dag' te moeten meemaken is :rolleyes: .
Hier is het nog bouwverlof, je krijgt letterlijk geen ene stielman te pakken voor zoiets. En als er nu al één is, is het of een prutser en/of betaal je een volle mep van hier tot daar.
Volgende week terug tropisch weer - kan je evt. een mobiele airco kopen / huren / lenen om tenminste de slaapkamer wat koel te houden? Als het gehoor al wat afgenomen is, zal dat gezoem 's nachts niet veel uitmaken.

Overigens had ik een fout bij de tol, toen we de autostrada opdraaide pakte die m’n tol kastje niet en later naar bleek was ook het fysieke ticket ongeldig.

Sta je dan bij Oostenrijk met letterlijk tientallen auto’s achter je , boze blikken vermijdend :p

Moet zeggen het werd snel opgelost. Aangeven welke stad/dorp je de autostrada bent opgegaan, ze checken eea (denk ik :p) en je kan betalen.

Laatst bewerkt:
Het is hier eigenlijk al 2 maanden tropisch weer, krijg de hitte er ook niet meer uit, gelukkig vanochtend even een momentje. Kwestie van overleven totdat de temperatuur een beetje daalt, meer kunnen we niet doen!

Vloerkoeling is dan wel fijn, maar het is natuurlijk geen airco.

Kreeg deze doorgemaild :

Bijhorend commentaar "je rijdt zodanig weinig met die MX-5 dat je beter dit kan kopen - met de weinige kms die je doet 1x in de 3 jaar tanken en 1x in de 40 jaar op onderhoud - 485K km is niks voor dat blok En als het dak het niet doet er gewoon een goede dreun op geven". Getekend mijn broer. Van je familie moet je het hebben :LOL:

Onderwijs is/wordt mijns inziens ook kapot gemaakt door management.
Ja snap ik en lees/hoor ik ook veel op het nieuws.
Naast het nieuws vind iedereen er ook wat van..

Het onderwijjs en de waardes van de CO2 melders, maximale temperatuur, de paniek..
Bij 32 graden stuur je de kids naar huis waar het soms ook 32 graden (of meer) is. Dat lost niks op.
Het lost alleen de verantwoordelijk op ipv het probleem. Echte Clean Desk Policy. Ofwel.. nu is mijn probleem plots de jouwe.. fijne dag! Niet mijn insteek maar past wel in deze tijd.

Naast de al aanwezige werkdruk heb je het maar op te lossen als de omstandigheden dat opvoeren.. nou, echt mijn respect voor de die-hards in het onderwijs die daar de schouders óók nog ff onderzetten.

Ik ben vanuit mezelf helemaal niet gelovig (Katholieke opvoeding en deen opgedrongen oma-omgeving daargelaten) en altijd verre verwijderd gebleven van enig georganiseerd geloof..

Maar dat de wereld van 'ons-samen-sterk' naar 'mij-en-individueel' gaat veranderen lijkt me wel duidelijk.
De nieuwe menstijd van 'de slapende feniks' (zoek maar op) lijkt wel echt bezig.

Iedereen mag nu doen en denken wat goed is. En krijgt een poduim.
Dat brengt discussies. En ons alleen maar verder van elkaar.

.

Het onderwijjs en de waardes van de CO2 melders, maximale temperatuur, de paniek..
Bij 32 graden stuur je de kids naar huis waar het soms ook 32 graden (of meer) is. Dat lost niks op.
Het lost alleen de verantwoordelijk op ipv het probleem. Echte Clean Desk Policy. Ofwel.. nu is mijn probleem plots de jouwe.. fijne dag! Niet mijn insteek maar past wel in deze tijd.

Naast de al aanwezige werkdruk heb je het maar op te lossen als de omstandigheden dat opvoeren.. nou, echt mijn respect voor de die-hards in het onderwijs die daar de schouders óók nog ff onderzetten.

Ik ben vanuit mezelf helemaal niet gelovig (Katholieke opvoeding en deen opgedrongen oma-omgeving daargelaten) en altijd verre verwijderd gebleven van enig georganiseerd geloof..

Maar dat de wereld van 'ons-samen-sterk' naar 'mij-en-individueel' gaat veranderen lijkt me wel duidelijk.
De nieuwe menstijd van 'de slapende feniks' (zoek maar op) lijkt wel echt bezig.

Ik ben ook niet gelovig (wel opgevoed (PKN)) maar amen to that!

Waar vind we inspiratie voor pagina 617 op onze geliefde AW site - welnu hier dus, bij klokje Rond (416.617 KM) en Alfa!

Alfa-617.avif

Volgende pagina's mogen naar de Rover en dan kunnen BMW fans hun hartje ophalen

Laatst bewerkt:

.
Ik ben ook niet gelovig (wel opgevoed (PKN)) maar amen to that!
Ik denk vooral, zal heus niet overal zijn, maar dat wat de Bijbel letterlijk zegt steeds meer wordt losgelaten door kerken. Om maar een voorbeeld te noemen: wel zeggen Christelijk te zijn, maar dan toch deelnemen aan oorlogen. (Ps. 11:5) Dat snap ik niet, en zo zijn er wel meer dingen.

Zal best, maar die had ik niet in gedachten
:)

Klinkt goed, maar hoe ontfutselen we de overheid dat spijkerpistool?
Ja echt lastig. Maar dat we in de EU in alles doorslaan is wel evident.

Kijk ik zeg het wel romantisch over Italië maar dat land is zo bureaucratisch als de pest. We hebben best wat Italiaanse vrienden die weg zijn gegaan en echt niet meer terugkomen vanwege relatief lage loon en de administratieve, financiële, Fiscale rompslomp.

Zo slecht is het in NL niet. Alleen is de belastingdruk echt heel hoog.

Ja echt lastig. Maar dat we in de EU in alles doorslaan is wel evident.

Kijk ik zeg het wel romantisch over Italië maar dat land is zo bureaucratisch als de pest. We hebben best wat Italiaanse vrienden die weg zijn gegaan en echt niet meer terugkomen vanwege relatief lage loon en de administratieve, financiële, Fiscale rompslomp.

Zo slecht is het in NL niet. Alleen is de belastingdruk echt heel hoog.
Klopt, het is in mijn ogen ook vooral die reflex om gelijk ergens een regeltje voor te bedenken als er een keer iets mis gaat. Als ik kijk naar hoe we 10 jaar geleden machines onder spanning brachten en testen en hoe krampachtig dat nu gaat..

Klopt, het is in mijn ogen ook vooral die reflex om gelijk ergens een regeltje voor te bedenken als er een keer iets mis gaat. Als ik kijk naar hoe we 10 jaar geleden machines onder spanning brachten en testen en hoe krampachtig dat nu gaat..
We zijn zo bang geworden en vertrouwen onszelf als mens en maatschappij nergens meer in plus willen alles optimaliseren. Kijk naar alle verplichte dingen in de auto. In een apparaat op een weg +100 km/u rijden waar anderen dit doen brengt risico’s met zich mee. Dit naar 0 risico brengen lukt niet tenzij je al het plezier uit het leven slaat.

Zelfde als met roken, drinken.

Dat het ze samenleving wat kost.. binnen genieten, maar met mate, laten vallen onder de noemer genieten van het leven kost ook wat. Daar boven (en dus druk op zorg), de ‘gebruiker’ betaalt.

Dat snappen de Italianen dan wel weer beter.

Wat ik wel krom vind aan het hele systeem, en dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar wanneer iemand die rookt COPD of longkanker krijgt stijgen mijn zorgkosten (premie) als niet-roker ook.

Precies, van de kleine dingen genieten, morgen even met de T-Bird in de avond naar een mooi Argentijns Steak House.

In de ochtend even lekker in het meer zwemmen en zondag naar oldtimer meet.

Ik heb ook COPD Jay W. Omdat je dat begrip kent weet je wellicht ook dat het een ongeneeslijke longziekte is, maar gelukkig niet terminaal. Foute eerste diagnose van de huisarts (“een onschuldig zomergriepje”), foute ingreep ziekenhuis 1 (“prikje in de linker long”) en hoppa voor je het weet moet je voor de zware operatie verplicht een document ondertekenen voor afstand van je organen als het foutgaat met de ingreep onder kunstmatige coma.

Niet-roker, maar goed. Het is vervelend die COPD, bij momenten zeer vervelend en echt hinderlijk in het dagelijkse leven dan, maar je leert ermee omgaan en leven… het is manageable om zo te zeggen.
Je kan er zelfs “stokoud” mee worden, maar sommige kettingrokers en bierzuipers worden ook stokoud. :giggle:

Laatst bewerkt:
Ik heb ook COPD Jay W. Omdat je dat begrip kent weet je wellicht ook dat het een ongeneeslijke longziekte is, maar gelukkig niet terminaal. Foute eerste diagnose van de huisarts (een zomergriepje), foute ingreep ziekenhuis (prik in de linker long) en hoppa.

Niet-roker, maar goed. Het is vervelend die COPD, bij momenten zeer vervelend en echt hinderlijk in het dagelijkse leven, maar je leert ermee omgaan en leven..
Je kan er zelfs “stokoud” mee worden, maar sommige kettingrokers en bierzuipers worden ook stokoud. :giggle:
Dat weet ik. En ik weet ook dat het niet altijd door roken hoeft te komen. ;) Medische fouten zijn verschrikkelijk.

Wat ik wel krom vind aan het hele systeem, en dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar wanneer iemand die rookt COPD of longkanker krijgt stijgen mijn zorgkosten (premie) als niet-roker ook.
Andersom gaat de gemiddelde roker behoorlijk eerder de pijp uit (sorry, zag de speling pas later) en kost weer minder ouderenzorg en aow. Daarnaast zorgt krom maar waar die accijns er weer voor dat andere zaken minder belast worden. Niet dat ik roken wil promoten hoor, alleen zo zwart/wit is het meestal niet.

Systeem krijg je nooit compleet ‘eerlijk’. Zo is denk ik vrij goed bedacht. Anders krijg je een willekeur aan wat wie wel/niet acceptabel vind

Dat weet ik. En ik weet ook dat het niet altijd door roken hoeft te komen. ;) Medische fouten zijn verschrikkelijk.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Of dat nu een huisarts, chirurg of bouwkundig ingenieur is..

Ik zit er zelf niet zo mee maar sindsdien zijn we hier allemaal zeer zwaar (wellicht over)verzekerd voor dat soort toestanden. Ook mijn ex-vrouw, ook de pluskindjes van mij partner, betaal ik voor.
Want als daar iets misgaat kom ik ook al snel in de sh.t en daar heb ik geen zin in.

Ik weet dat het erg klinkt Jay en het is oprecht niet verkeerd bedoeld, maar als ik moet kiezen tussen aan COPD lijden of aan een rolstoel gebonden en dus deels afhankelijk moeten zijn van anderen voor zaken die normaal for granted zijn, ik zou het wel weten…
Rapporteer dit bericht gerust als je er aanstoot aan neemt.

Tja liever een verzekeringssysteem waar we allemaal aan mee betalen en de een het meer gebruikt dan de ander. Dan geen systeem en dat je bij het ziekenhuis eerst je credit card moet swipen.

Terug
Bovenaan