Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Hopelijk goede reis gehad @Twix ? Hier vandaag slow start en zo maar naar het ontbijt, hadden geen zin om weer om 07:00 te vertrekken. Zitten in heel fijn hotel die we zeker gaan onthouden voor de volgende keer.

Nog 800 km te gaan, ga via Kassel ook op aanraden van Claude.

Reis was prima. Heb in het vliegtuig Amsterdamned 2 kunnen kijken. Jeugdsentiment.

Verder is de vlucht gelukkig nooit zo spannend. Ook Twixin Mini vindt vliegen doodnormaal. Ze is echt een makkelijke reisgenoot.

Wat ons wel opviel hoe snel we deze keer door de immigratie gingen. We hebben zelfs onze paspoorten niet laten zien... Global Entry is echt fijn.

Hoeveel mini’s heb je? ;)

yxivq2efs1ufsp7ncvvs.png

Mijn tweede werkgever was ook zo’n man. Stond van smorgens 5 tot savonds 7 voor al zn mensen klaar. Tot snachts int weekend aan toe als de drukte piekte. Dan gooide hij onderdelen in zn auto en ging zelf sleutelen bij een klant met storing.

Wederzijds stond zn personeel daardoor ook altijd voor hem klaar
Ook in de '00 voor een grote machinebouwer (200+ mensen) gewerkt, waar echt nog een soort 'familie'-sfeer en saamhorigheid heerste. Iedereen wilde de ander(e afdeling) wel helpen in het belang van het werk. De directeur was ooit als tekenaar daar begonnen en zo langzaam opgeklommen tot directeur. Een collega viel van de trap, de dag voor zijn verhuizing en kon niks meer. De directeur liep de werkplaats in en "Jij!...jij!....jij! en jij! gaan NU Kees helpen met verhuizen!". Voor zo'n leidinggevende doe je dan ook die stapjes extra.
In 2011 is het bedrijf verkocht aan een beursgenoteerd (investerings)bedrijf. In 2012 werd de directeur op straat gezet door een 'gladjakker' uit Schotland en vervangen door een 'saneerder'. Er werd alleen maar gestuurd op geld en KPI's. Ontslagrondes volgden...de 'ziel' verdween uit het bedrijf. Begin 2014 vertrokken.
Het verhaal van de directeur maakt mij, 14 jaar na dato gek genoeg, nog steeds boos/verdrietig.

Ik ging toen in 2014 naar een bedrijf dat toeleverancier was van o.a. ASML. Het werk was mooi en uitdagend en de directe (gelijke) collega's waren ook ok. Maar ik kon (uiteindelijk) niet met de leidinggevenden overweg. Mijn 2 jongens hadden toen nog basisschool-leeftijd en die moest ik 2x per week ophalen uit de BSO. Na 8,5 uur netto werken naar huis gaan (45-60 minuten) om ze op te halen en dan de opmerking krijgen "Neem je een halve snipperdag?" of "Kinderen zijn lastig!" van een verstokte vrijgezel te moeten horen ben je wel klaar mee. Regelmatig op een zaterdagochtend met collega's 4 uurtjes terugkomen om het werk af te krijgen (Wat ClioRouge dus ook had met leidinggevenden die maar werk aannamen en geen extra capaciteit regelden. Collega's riepen al "we werken al 2 jaar over!"). In mijn nieuwe contract voor 2015 (en later) stond een regeling opgenomen dat de eerste 10(!) overuren PER week NIET meegerekend/uitbetaald werden; pas af het 11e uur werd er 1 uur uitbetaald...duh!
Ik had daar natuurlijk geen zin in, om de dikke Volvo van de directeur te financieren, dus had contract niet getekend.
"Steek het contract maar ergens in waar de zon niet schijnt!"
Mijn vrouw ontplofte toen nog bij het lezen van hun voorstel.

Dus in mijn carriere ook al van alles meegemaakt! Voor mij is werkplezier en goede bedrijfssfeer belangrijker dan meer geld kunnen verdienen bij een k**-bedrijf.

Hopelijk goede reis gehad @Twix ? Hier vandaag slow start en zo maar naar het ontbijt, hadden geen zin om weer om 07:00 te vertrekken. Zitten in heel fijn hotel die we zeker gaan onthouden voor de volgende keer.

Nog 800 km te gaan, ga via Kassel ook op aanraden van Claude.
Goede laatste 800km dan!

Ja 3 jaar in dezelfde functie maximaal, ik zit nu iets meer 5 jaar bij hetzelfde bedrijf maar ik heb al 2 x flinke promotie gemaakt.

Onze trip zit erop. We zijn weer thuis in Houston.
Top, hopelijk een fijne reis gehad naar de heimat!

En uiteraard is ook hopelijk de schaliegas installatie in je yard blijven draaien zodat je tijdelijke afwezigheid aldaar ook nog geld heeft opgebracht ipv gekost. De exclusieve Hollandse vistestaurants die je frequenteert zijn duur, het is dan ook geen boerenboef zoals bij Frans op den Bult zijn gerenommeerd truckers resto :whistle:

Ook in de '00 voor een grote machinebouwer (200+ mensen) gewerkt, waar echt nog een soort 'familie'-sfeer en saamhorigheid heerste. Iedereen wilde de ander(e afdeling) wel helpen in het belang van het werk. De directeur was ooit als tekenaar daar begonnen en zo langzaam opgeklommen tot directeur. Een collega viel van de trap, de dag voor zijn verhuizing en kon niks meer. De directeur liep de werkplaats in en "Jij!...jij!....jij! en jij! gaan NU Kees helpen met verhuizen!". Voor zo'n leidinggevende doe je dan ook die stapjes extra.
In 2011 is het bedrijf verkocht aan een beursgenoteerd (investerings)bedrijf. In 2012 werd de directeur op straat gezet door een 'gladjakker' uit Schotland en vervangen door een 'saneerder'. Er werd alleen maar gestuurd op geld en KPI's. Ontslagrondes volgden...de 'ziel' verdween uit het bedrijf. Begin 2014 vertrokken.
Het verhaal van de directeur maakt mij, 14 jaar na dato gek genoeg, nog steeds boos/verdrietig.

Ik ging toen in 2014 naar een bedrijf dat toeleverancier was van o.a. ASML. Het werk was mooi en uitdagend en de directe (gelijke) collega's waren ook ok. Maar ik kon (uiteindelijk) niet met de leidinggevenden overweg. Mijn 2 jongens hadden toen nog basisschool-leeftijd en die moest ik 2x per week ophalen uit de BSO. Na 8,5 uur netto werken naar huis gaan (45-60 minuten) om ze op te halen en dan de opmerking krijgen "Neem je een halve snipperdag?" of "Kinderen zijn lastig!" van een verstokte vrijgezel te moeten horen ben je wel klaar mee. Regelmatig op een zaterdagochtend met collega's 4 uurtjes terugkomen om het werk af te krijgen (Wat ClioRouge dus ook had met leidinggevenden die maar werk aannamen en geen extra capaciteit regelden. Collega's riepen al "we werken al 2 jaar over!"). In mijn nieuwe contract voor 2015 (en later) stond een regeling opgenomen dat de eerste 10(!) overuren PER week NIET meegerekend/uitbetaald werden; pas af het 11e uur werd er 1 uur uitbetaald...duh!
Ik had daar natuurlijk geen zin in, om de dikke Volvo van de directeur te financieren, dus had contract niet getekend.
"Steek het contract maar ergens in waar de zon niet schijnt!"
Mijn vrouw ontplofte toen nog bij het lezen van hun voorstel.

Dus in mijn carriere ook al van alles meegemaakt! Voor mij is werkplezier en goede bedrijfssfeer belangrijker dan meer geld kunnen verdienen bij een k**-bedrijf.
Tenzij de aard van het werk (bij mij toen buitendienst/storingsdienst) overuren met zich meebrengt ben ik erg op mn hoede bij bedrijven die het standaard verwachten.

Niets mis mee om in piektijden een tand bij te zetten, maar 10u gratis als je geen loonschaal hebt waar dat in verwerkt zit is wel heel bizar.

Ik werk nu bijna 7 jaar voor hetzelfde bedrijf, wel in 3 verschillende functies. Nu sinds 2 jaar leidinggevende functie. Gelukkig vrij klein en hecht allemaal, dus gaat allemaal vrij vanzelf, dat scheelt wel.

Tenzij de aard van het werk (bij mij toen buitendienst/storingsdienst) overuren met zich meebrengt ben ik erg op mn hoede bij bedrijven die het standaard verwachten.

Niets mis mee om in piektijden een tand bij te zetten, maar 10u gratis als je geen loonschaal hebt waar dat in verwerkt zit is wel heel bizar.
En weer zie ik een link naar het onderwijs :ROFLMAO:

Ik weiger dat, maar krijg dat wel te horen tijdens het functioneringsgesprek...

Ik vind het niet per se logisch dat je maximaal 3 jaar dezelfde functie doet en/of voor dezelfde werkgever werkt.
Hart voor een bedrijf/werkgever is ook wat waard vind ik.
Hangt van je keuze af. Wil je carriere maken en links en rechts in de keuken kijken is het vrij logisch. Heb je daar geen behoefte aan en je werkgever is een goeie gast, waarom dan gaan?

Genoeg bedrijven hier waar mensen met 45/50 dienstjaren met pensioen gaan. Of waar zelfs 3 generaties als werknemer bij hetzelfde bedrijf zitten. Denk dat we hier redelijk honkvast zijn

En weer zie ik een link naar het onderwijs :ROFLMAO:

Ik weiger dat, maar krijg dat wel te horen tijdens het functioneringsgesprek...
Bij ons staat dat werkgever het bij drukte mag verwachten. Vaak gaat dat dan over een paar uurtjes per week of een keer een avondje doorpakken, dus dat is imho ook nog minimaal. Zou iemand dat consequent weigeren krijg je dat wel te horen, maar dat lijkt me logisch, want daar teken je wel voor. Maar praktisch zit er nooit druk van werkgever achter

Hoe het in NL zit weet ik niet, maar hier zijn de wat oudere leerkrachten (35+ of zoiets) gewoon vastbenoemd - starters nu is een ander verhaal!
Tenzij ze haar ouders en haar partner (hellup) probeert te vermoorden zit die van mij daar dus gebeiteld tot aan haar pensioen… op haar school mogen ze de samenvatting van het functioneringsgesprek dat niet plaatsvindt gewoon zelf schrijven (ik doe dat) en zelfs hebben ze er een aantal templates voor.. :LOL: . Alles om de administratie van het departement onderwijs maar “nuttig” bezig te houden.

Ja 3 jaar in dezelfde functie maximaal, ik zit nu iets meer 5 jaar bij hetzelfde bedrijf maar ik heb al 2 x flinke promotie gemaakt.

Nice

Ik hier 1x, de 2e was dus beloofd maar ga ik niet op zitten wachten na 2x uitstel

Twee werkgevers terug heb ik in 3 jaar bij 3 afdelingen (waarvan de laatste een nieuwe, zelf opgezet) in 4 functies gezeten :ROFLMAO:

(Mogelijk ben ik het probleem)

Hoeveel mini’s heb je? ;)
Eentje. Een "right". Tenminste, dat zal ze zelf op een gegeven moment wel vinden. Dat ze "right" is... dit is een klein taalgrapje. Geeft niet als niet iedereen deze meteen doorheeft.

Top, hopelijk een fijne reis gehad naar de heimat!

En uiteraard is ook hopelijk de schaliegas installatie in je yard blijven draaien zodat je tijdelijke afwezigheid aldaar ook nog geld heeft opgebracht ipv gekost. De exclusieve Hollandse vistestaurants die je frequenteert zijn duur, het is dan ook geen boerenboef zoals bij Frans op den Bult zijn gerenommeerd truckers resto :whistle:
Was het maar waar. Ik houd nooit bij hoe duur een vakantie is geweest. Blijft een vakantie leuk van.

Mee eens!
Hun argument destijds was ook, dat mijn brutoloon ook (zo) hoog lag (of ze zeggen het alleen maar...) in vergelijk met mijn directe collega's. Ze hadden zelfs een staffel daarvoor: Een 'simpele' produktiemedewerker (niet negatief bedoeld uiteraard) kreeg zijn eerste 2-3 overuren per week ook al niet uitbetaald, pas bij 35 of 44 uren kregen zij hun eerste uur uitbetaald.

Zij zijn er later vanaf gestapt, omdat zij:
A) geen nieuw personeel genoeg konden vinden om te groeien ( asml booming)
B) vakbonden hebben er werk van gemaakt.

In 2018 via detachering nog een half jaar terug geweest/gevraagd. Omdat het werk en directe collega's wél leuk was. Andere leidinggevende waar ik wel mee door eén deur kon (hij vroeg mij terug). Hij kon ook "Nee!" zeggen tegen meer werk aannemen van asml. Uiteindelijk heeft hem dat ook genekt, directie minder blij en een boze klant. Hij 'promoveerde' naar de Calculatie/Offerte- afdeling. Kreeg mijn oude leidinggevende weer terug. En toen weer vertrokken, da's voordeel van detachering.

Bij ons staat dat werkgever het bij drukte mag verwachten. Vaak gaat dat dan over een paar uurtjes per week of een keer een avondje doorpakken, dus dat is imho ook nog minimaal. Zou iemand dat consequent weigeren krijg je dat wel te horen, maar dat lijkt me logisch, want daar teken je wel voor. Maar praktisch zit er nooit druk van werkgever achter
Heb ik volgens mij eerder toegelicht, maar hoe het is en mijn idee daarover:
1659 uur per jaar voor 1 fte, zo'n 40 uren onderwijs (12 vakantie) oftewel 41,5u per week. Met mijn 3 dagen zit ik op zo'n 25u per week, mits ik de vakantie dan 0 doe. Simpel gezegd 3 dagen van 8 tot 17 en dan heb ik mijn uren wel gemaakt. Dat is op papier.
De praktijk, ik maak meer uren. Dat vind ik niet een groot probleem, maar er zijn wel grenzen.
Wat ik vooral vervelend vind, is dat anderen veel meer uren maken (eigen tijd) en dat de lat is. Dit is nog los van de piek bij drukte, welke je ongeveer 2x per jaar hebt.

Ik vind het echt geen probleem om overuren te maken en hoef deze ook niet allemaal uitbetaald te krijgen. Maar ik wil er wel wat voor terug, waardering. En dat gaat mis.

Mijn grootste uitdaging; wat dan? Als bèta ben ik wel een "odd one out" in het basisonderwijs. Maar ik heb al meerdere trajecten gedaan en heb geen idee helaas. En het lesgeven zelf vind ik leuk; vooral het zien groeien en kunnen helpen. Helaas raakt dit steeds meer op de achtergrond voor mijn gevoel.

Nu weer even lekker hardlopen!

Ik woon niet in de Alpen hè :p

Plus het is hier al 2 maanden 30 graden plus, water is alles behalve koud, staat ook wel een halve meter lager inmiddels.

Zo!...net effe de Tefal frituurpan schoongemaakt. Oude olie er uit, chirurgisch schoongemaakt met o.a. wattenstaafjes voor de kleine moeilijke plekjes. Straks nieuwe frituurolie er in. Vanavond komt schoonmoeders een paar patatjes mee eten, dus dat wordt weer vissen naar complimenten ;) .

Ga zo even naar een platenzaak een paar dorpen verderop. Even kijken, ben er nog niet eerder geweest. Heb nog een paar lp's op mijn verlanglijstje staan. En aangezien vrouwlief een tas gekocht had van de gezamelijke rekening (mocht van mij), is het nu mijn beurt om het saldo iets meer richting nul te brengen zogezegd.

Oeps!....
Iets wat je niet moet doen, is je vrouwlief laten schrikken, als ze net haar middagslaapje doet! Was net goed 'vertrokken' toen ik de slaapkamer binnen kwam om te vertellen dat ik naar een platenzaak ging... Bad timing! (n)

Word het tijd dat de vrouw weer terug komt @Niseko ? Je komt aardig los de laatste dagen
:)
Inderdaad - het wordt nog een leuke logistieke puzzel morgen - 3 landen er op Zaventem, eentje op Charleroi. Die eerste 3 kan ik oppikken in een station relatief in de buurt, maar ik moet wel naar Charleroi voor dat eentje. Is een ongeleid projectiel - een warhoofdige minderjarige puberzoon die voor het eerst alleen vliegt (zijn mama blijft er wat langer). Wat kan er zoal misgaan?

En ze verwachten 's avonds zelfgemaakte gazpacho en een BBQ die tot in de puntjes verzorgd is & de vrouw verwacht nadien ook nog wel iets vrees ik met grote vrezen :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Oeps!....
Iets wat je niet moet doen, is je vrouwlief laten schrikken, als ze net haar middagslaapje doet! Was net goed 'vertrokken' toen ik de slaapkamer binnen kwam om te vertellen dat ik naar een platenzaak ging... Bad timing! (n)
welke plaat heb je gekocht ?

Reis gaat hier voorspoedig. Denk kilometertje of 100 achter een Cayenne GTS op Duits kenteken kunnen rijden die lekker de baan vrij maakte ;).

Nog ~400 km.

Wel is het echt onprettig rijden met die velg. Bij bepaalde snelheid (100-130 km/u) een vervelende resonantie in de cabine. Spijt dat ik niet gewoon naar die zaak ben gereden in Italië Maarja.. in NL zsm fixen.

Net trouwens voor €2,79 getankt in Duitsland. Bizar duur. Aan de weg I know maar geen zin om een dorp in te gaan.

Laatst bewerkt:
Euhm, 21.900€ dokken om één kromme velg te vervangen is Bugatti Chiron money?
Zal het niet worden denk ik.

welke plaat heb je gekocht ?
Ik ging voor CCR, Pink Floyd Wish you were here of Metallica Ride the Lightning of Kill 'm all. Géén van dat alles! Wel met een plaat van The Who met o.a. Who are you erop naar huis gegaan. Wilde niet met lege handen naar huis en de plaat was maar 10,-.

Ga morgen wel naar een groter 'dorp', ook een platenzaak. Wordt toch anders te warm om iets te ondernemen.

Zo!...net effe de Tefal frituurpan schoongemaakt. Oude olie er uit, chirurgisch schoongemaakt met o.a. wattenstaafjes voor de kleine moeilijke plekjes. Straks nieuwe frituurolie er in. Vanavond komt schoonmoeders een paar patatjes mee eten, dus dat wordt weer vissen naar complimenten ;) .
Wat voor complimenten verwacht je helemaal?! Wat heb je een fantastische frikandel, je ballen zijn helemaal niet bitter, die soufle vloeit heerlijk uit en dat witte sausje erbij doet me aan vroeger herinneren?
:LOL:

Terug
Bovenaan