Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ook in de '00 voor een grote machinebouwer (200+ mensen) gewerkt, waar echt nog een soort 'familie'-sfeer en saamhorigheid heerste. Iedereen wilde de ander(e afdeling) wel helpen in het belang van het werk. De directeur was ooit als tekenaar daar begonnen en zo langzaam opgeklommen tot directeur. Een collega viel van de trap, de dag voor zijn verhuizing en kon niks meer. De directeur liep de werkplaats in en "Jij!...jij!....jij! en jij! gaan NU Kees helpen met verhuizen!". Voor zo'n leidinggevende doe je dan ook die stapjes extra.Mijn tweede werkgever was ook zo’n man. Stond van smorgens 5 tot savonds 7 voor al zn mensen klaar. Tot snachts int weekend aan toe als de drukte piekte. Dan gooide hij onderdelen in zn auto en ging zelf sleutelen bij een klant met storing.
Wederzijds stond zn personeel daardoor ook altijd voor hem klaar
Goede laatste 800km dan!Hopelijk goede reis gehad @Twix ? Hier vandaag slow start en zo maar naar het ontbijt, hadden geen zin om weer om 07:00 te vertrekken. Zitten in heel fijn hotel die we zeker gaan onthouden voor de volgende keer.
Nog 800 km te gaan, ga via Kassel ook op aanraden van Claude.
Top, hopelijk een fijne reis gehad naar de heimat!Onze trip zit erop. We zijn weer thuis in Houston.
Tenzij de aard van het werk (bij mij toen buitendienst/storingsdienst) overuren met zich meebrengt ben ik erg op mn hoede bij bedrijven die het standaard verwachten.Ook in de '00 voor een grote machinebouwer (200+ mensen) gewerkt, waar echt nog een soort 'familie'-sfeer en saamhorigheid heerste. Iedereen wilde de ander(e afdeling) wel helpen in het belang van het werk. De directeur was ooit als tekenaar daar begonnen en zo langzaam opgeklommen tot directeur. Een collega viel van de trap, de dag voor zijn verhuizing en kon niks meer. De directeur liep de werkplaats in en "Jij!...jij!....jij! en jij! gaan NU Kees helpen met verhuizen!". Voor zo'n leidinggevende doe je dan ook die stapjes extra.
In 2011 is het bedrijf verkocht aan een beursgenoteerd (investerings)bedrijf. In 2012 werd de directeur op straat gezet door een 'gladjakker' uit Schotland en vervangen door een 'saneerder'. Er werd alleen maar gestuurd op geld en KPI's. Ontslagrondes volgden...de 'ziel' verdween uit het bedrijf. Begin 2014 vertrokken.
Het verhaal van de directeur maakt mij, 14 jaar na dato gek genoeg, nog steeds boos/verdrietig.
Ik ging toen in 2014 naar een bedrijf dat toeleverancier was van o.a. ASML. Het werk was mooi en uitdagend en de directe (gelijke) collega's waren ook ok. Maar ik kon (uiteindelijk) niet met de leidinggevenden overweg. Mijn 2 jongens hadden toen nog basisschool-leeftijd en die moest ik 2x per week ophalen uit de BSO. Na 8,5 uur netto werken naar huis gaan (45-60 minuten) om ze op te halen en dan de opmerking krijgen "Neem je een halve snipperdag?" of "Kinderen zijn lastig!" van een verstokte vrijgezel te moeten horen ben je wel klaar mee. Regelmatig op een zaterdagochtend met collega's 4 uurtjes terugkomen om het werk af te krijgen (Wat ClioRouge dus ook had met leidinggevenden die maar werk aannamen en geen extra capaciteit regelden. Collega's riepen al "we werken al 2 jaar over!"). In mijn nieuwe contract voor 2015 (en later) stond een regeling opgenomen dat de eerste 10(!) overuren PER week NIET meegerekend/uitbetaald werden; pas af het 11e uur werd er 1 uur uitbetaald...duh!
Ik had daar natuurlijk geen zin in, om de dikke Volvo van de directeur te financieren, dus had contract niet getekend.
"Steek het contract maar ergens in waar de zon niet schijnt!"
Mijn vrouw ontplofte toen nog bij het lezen van hun voorstel.
Dus in mijn carriere ook al van alles meegemaakt! Voor mij is werkplezier en goede bedrijfssfeer belangrijker dan meer geld kunnen verdienen bij een k**-bedrijf.
En weer zie ik een link naar het onderwijsTenzij de aard van het werk (bij mij toen buitendienst/storingsdienst) overuren met zich meebrengt ben ik erg op mn hoede bij bedrijven die het standaard verwachten.
Niets mis mee om in piektijden een tand bij te zetten, maar 10u gratis als je geen loonschaal hebt waar dat in verwerkt zit is wel heel bizar.
Hangt van je keuze af. Wil je carriere maken en links en rechts in de keuken kijken is het vrij logisch. Heb je daar geen behoefte aan en je werkgever is een goeie gast, waarom dan gaan?Ik vind het niet per se logisch dat je maximaal 3 jaar dezelfde functie doet en/of voor dezelfde werkgever werkt.
Hart voor een bedrijf/werkgever is ook wat waard vind ik.
Bij ons staat dat werkgever het bij drukte mag verwachten. Vaak gaat dat dan over een paar uurtjes per week of een keer een avondje doorpakken, dus dat is imho ook nog minimaal. Zou iemand dat consequent weigeren krijg je dat wel te horen, maar dat lijkt me logisch, want daar teken je wel voor. Maar praktisch zit er nooit druk van werkgever achterEn weer zie ik een link naar het onderwijs
Ik weiger dat, maar krijg dat wel te horen tijdens het functioneringsgesprek...
Ja 3 jaar in dezelfde functie maximaal, ik zit nu iets meer 5 jaar bij hetzelfde bedrijf maar ik heb al 2 x flinke promotie gemaakt.
Mooi rijtje!3 op een rij
![]()
Eentje. Een "right". Tenminste, dat zal ze zelf op een gegeven moment wel vinden. Dat ze "right" is... dit is een klein taalgrapje. Geeft niet als niet iedereen deze meteen doorheeft.Hoeveel mini’s heb je?![]()
Was het maar waar. Ik houd nooit bij hoe duur een vakantie is geweest. Blijft een vakantie leuk van.Top, hopelijk een fijne reis gehad naar de heimat!
En uiteraard is ook hopelijk de schaliegas installatie in je yard blijven draaien zodat je tijdelijke afwezigheid aldaar ook nog geld heeft opgebracht ipv gekost. De exclusieve Hollandse vistestaurants die je frequenteert zijn duur, het is dan ook geen boerenboef zoals bij Frans op den Bult zijn gerenommeerd truckers resto![]()
Mee eens!Niets mis mee om in piektijden een tand bij te zetten, maar 10u gratis als je geen loonschaal hebt waar dat in verwerkt zit is wel heel bizar.
Heb ik volgens mij eerder toegelicht, maar hoe het is en mijn idee daarover:Bij ons staat dat werkgever het bij drukte mag verwachten. Vaak gaat dat dan over een paar uurtjes per week of een keer een avondje doorpakken, dus dat is imho ook nog minimaal. Zou iemand dat consequent weigeren krijg je dat wel te horen, maar dat lijkt me logisch, want daar teken je wel voor. Maar praktisch zit er nooit druk van werkgever achter
Mijn ervaring met meren in de alpen is dat ze steenkoud zijn, maar wel hete zomer nu...Net even een duik in het meer genomen, heerlijk!
Nu even lekker lunchen, prima weekendje zo![]()
Ah, het water uit je meer komt niet uit de bergen. Jullie vullen hem zelf uit de kraan?Ik woon niet in de Alpen hè
Plus het is hier al 2 maanden 30 graden plus, water is alles behalve koud, staat ook wel een halve meter lager inmiddels.
Geen bergen om de hoek en geen rivier die in dit meer uitmond…Ah, het water uit je meer komt niet uit de bergen. Jullie vullen hem zelf uit de kraan?
Inderdaad - het wordt nog een leuke logistieke puzzel morgen - 3 landen er op Zaventem, eentje op Charleroi. Die eerste 3 kan ik oppikken in een station relatief in de buurt, maar ik moet wel naar Charleroi voor dat eentje. Is een ongeleid projectiel - een warhoofdige minderjarige puberzoon die voor het eerst alleen vliegt (zijn mama blijft er wat langer). Wat kan er zoal misgaan?
Oeps!....
Iets wat je niet moet doen, is je vrouwlief laten schrikken, als ze net haar middagslaapje doet! Was net goed 'vertrokken' toen ik de slaapkamer binnen kwam om te vertellen dat ik naar een platenzaak ging... Bad timing!![]()
welke plaat heb je gekocht ?Oeps!....
Iets wat je niet moet doen, is je vrouwlief laten schrikken, als ze net haar middagslaapje doet! Was net goed 'vertrokken' toen ik de slaapkamer binnen kwam om te vertellen dat ik naar een platenzaak ging... Bad timing!![]()
Waarschijnlijk vond ze het de vorige keer lekkerder. Net wat meer smaak.Vanavond komt schoonmoeders een paar patatjes mee eten, dus dat wordt weer vissen naar complimenten.
automakelaartim.nl
Ik ging voor CCR, Pink Floyd Wish you were here of Metallica Ride the Lightning of Kill 'm all. Géén van dat alles! Wel met een plaat van The Who met o.a. Who are you erop naar huis gegaan. Wilde niet met lege handen naar huis en de plaat was maar 10,-.welke plaat heb je gekocht ?
Of een briefje op aanrecht: Ben weg!Beter appen![]()
Ik stuur dan inderdaad altijd een app-je. Werkt prima.Of een briefje op aanrecht: Ben weg!
Wat voor complimenten verwacht je helemaal?! Wat heb je een fantastische frikandel, je ballen zijn helemaal niet bitter, die soufle vloeit heerlijk uit en dat witte sausje erbij doet me aan vroeger herinneren?Zo!...net effe de Tefal frituurpan schoongemaakt. Oude olie er uit, chirurgisch schoongemaakt met o.a. wattenstaafjes voor de kleine moeilijke plekjes. Straks nieuwe frituurolie er in. Vanavond komt schoonmoeders een paar patatjes mee eten, dus dat wordt weer vissen naar complimenten.
Of een briefje op aanrecht: Ben weg!
Euhm, 21.900€ dokken om één kromme velg te vervangen is Bugatti Chiron money?
Zal het niet worden denk ik.