Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Zo vanmorgen lekker thuis wat opgeruimd, daarna met de motor bezig geweest.. mevrouw SJ naar de kapper (2u+), dus samen met de kleine lekker ijsje gehaald en in de stad gewandeld. Nu op een terrasje met een wijntje en arancini.. leven kan slechter zijn :-)

Foto voor p.620 is al van even gare kwaliteit als de moto's die ze bouwen.
En hopelijk leest mijn broer en die hard KTM-freak hier niet mee of ik kan de hulp bij dat klusje op mijn buik schrijven. Gelukkig heeft hij een BMW GS voor als zijn KTM weer eens in panne staat...

KTM-620-LS4-SC-2.jpg

Laatst bewerkt:
Husky zie je ook behoorlijk, gasgas en honda komt ook regelmatig voorbij bij de dutch mx gp. Febvre, concurrent van Herlings, zit bij Kawasaki. Denk dat het veld wel redelijk gemengd is

Bedoel je met Husky een Husqvarna? Zag ik op de motorbeurs, grote offroad, wist niet dat ze niet maken. Mooi spul, ik ken het alleen als tuingereedschap.

En ook dat geweldige V8 blok dat ze aan Volvo leverden. Powerboats.

De maand voor ik met pensioen ga, laat ik mijn Yam racetweetakt volledig uitdruppen van alle mogelijke vloeistoffen in dat ding en zoek ik wat boertige kerels die em voor flink wat bier op het terras (nadien) naar boven willen dragen (bel étage woning dus leven op het eerste). Ding weegt droog iets van een 140 kg.
Komt goed en Niseko-in gaat dan gewoon ontploffen :LOL:

Ik ging voor CCR, Pink Floyd Wish you were here of Metallica Ride the Lightning of Kill 'm all. Géén van dat alles! Wel met een plaat van The Who met o.a. Who are you erop naar huis gegaan. Wilde niet met lege handen naar huis en de plaat was maar 10,-.

Ga morgen wel naar een groter 'dorp', ook een platenzaak. Wordt toch anders te warm om iets te ondernemen.
Hier in het Haagse, Delftse en Rotterdamse 3 zaken zitten die echt een begrip zijn in de platenwereld ! :)

Hier zit de eerste was weer in de wasmachine ! Prima reis gehad vandaag al was het wel echt druk. Vanaf Oberhausen tot NL grens eindelijk echt kunnen doorrijden zonder steeds te moeten afremmen, invoegen, uitvoegen etc. Oftewel toen ging voor het eerst pas de ACC aan…

104 km/u gemiddeld incl 3x van de weg af dus best prima. Wel 100 liter benzine doorheen gejaagd op 800 km … Gister was het 80 liter ook op ~800 km.

Deze hele reis geeft veel stof tot nadenken wat ik nou wil met de 5 serie.

Zwijg stil. Hilarische discussie op WA met mijn vriendin. Kort samengevat:

“Ik zal blij zijn als we morgen hier allemaal zijn, ik zal al zoveel mogelijk voorbereiden voor de BBQ”
“Hoe ga je dat doen, je bent zeker 5-6h kwijt om je zoon op te halen in BxL South?”
“Komt goed schat”
“Hopelijk zijn ze alle 3 goed moe van de verplaatsing!”
“Huh waarom, ik ben zo blij dat het full house is morgen en kijk uit naar lekker eten?”
“Ja hallo? ” (en een niet nader te noemen emoticon)
“OK, ik snap wat je bedoelt maar wat doen we als ze niet moe zijn?”
“In de auto dan maar”

Staat precies hevig…

Deze hele reis geeft veel stof tot nadenken wat ik nou wil met de 5 serie.
Vertel
:)
Zwijg stil. Hilarische discussie op WA met mijn vriendin. Kort samengevat:

“Ik zal blij zijn als we morgen hier allemaal zijn, ik zal al zoveel mogelijk voorbereiden voor de BBQ”
“Hoe ga je dat doen, je bent zeker 5-6h kwijt om je zoon op te halen in BxL South?”
“Komt goed schat”
“Hopelijk zijn ze alle 3 goed moe van de verplaatsing!”
“Huh waarom, ik ben zo blij dat het full house is morgen en kijk uit naar lekker eten?”
“Ja hallo? ” (en een niet nader te noemen emoticon)
“OK, ik snap wat je bedoelt maar wat doen we als ze niet moe zijn?”
“In de auto dan maar”

Staat precies hevig…
giet dat goe in die MX?
:)

Vrees ik wat voor MACHINER…
Ze had blijkbaar kletterende ruzie gehad met haar ex over wanneer haar kinderen nu terug naar hem gaan. Dan is het lontje nogal kort en hou ik me veiligheidshalve redelijk op de vlakte of ik deel ook in de spreekwoordelijke klappen.

Is hun probleem en ik duld ook geen gemoei van haar over de regeling die ik heb voor mijn kind. En ik heb een pesthekel aan ruzie. Morgenvroeg haar katjes dan voor de zekerheid maar terug brengen naar haar huis of ik krijg daar ook nog gedonder mee. Onze kat zal die kleintjes missen, zijn tiger copycats maar dan in formaat 1/2de. Echte lieverds :love:

Bezig geweest de hondemand passend te maken op mijn nieuwe fiets maar dat die ook nog op de oude fiets past. Daar was ik de voormiddag moet zoet mee. Toen kwam Jannevrouw thuis van haar werk en zijn we nog een flink stuk gaan fietsen. Daarna nog samen gezorgd dat de nieuwe fietsen op de camper passen.

Vrees ik wat voor MACHINER…
Ze had blijkbaar kletterende ruzie gehad met haar ex over wanneer haar kinderen nu terug naar hem gaan. Dan is het lontje nogal kort en hou ik me veiligheidshalve redelijk op de vlakte of ik deel ook in de spreekwoordelijke klappen.

Is hun probleem en ik duld ook geen gemoei van haar over de regeling die ik heb voor mijn kind. En ik heb een pesthekel aan ruzie. Morgenvroeg haar katjes dan voor de zekerheid maar terug brengen naar haar huis of ik krijg daar ook nog gedonder mee. Onze kat zal die kleintjes missen, zijn tiger copycats maar dan in formaat 1/2de. Echte lieverds :love:
He foi. Blijf dan maar uit de buurt van dat lontje voordat je als uitlaatklep dient
:rolleyes:

Cons:
  • Kost veel per km
  • Afschrijving gaat nu echt hard gok ik
  • Zal steeds meer ‘klein’ ongemak zijn nu
  • meerwaarde ‘doorrijden’ 0 zowel op kruissnelheid als stoppen tov de tesla.
  • Binnenruimte voor de kinderen is echt minder tov de tesla
  • Grote auto en nu na vakantie is het weer 99% alleen
Pro’s
  • Rijdt fantastisch, als blok op de weg
  • De stoelen zijn echt fantastisch. Geen ene keer hoeven verzitten, rekken strekken. Ik zit nu op de bank alsof ik niet een hele dag heb autogereden
  • Zescilinder

Cons:
  • Kost veel per km
  • Afschrijving gaat nu echt hard gok ik
  • Zal steeds meer ‘klein’ ongemak zijn nu
  • meerwaarde ‘doorrijden’ 0 zowel op kruissnelheid als stoppen tov de tesla.
  • Binnenruimte voor de kinderen is echt minder tov de tesla
  • Grote auto en nu na vakantie is het weer 99% alleen
Pro’s
  • Rijdt fantastisch, als blok op de weg
  • De stoelen zijn echt fantastisch. Geen ene keer hoeven verzitten, rekken strekken. Ik zit nu op de bank alsof ik niet een hele dag heb autogereden
  • Zescilinder
Dus je zoekt een EV met fantastische stoelen die als een blok op de weg ligt en dan een leuke 6-cilinder ernaast :p

Nou ja is dus wel überhaupt de vraag of ik nog een eigen benzine auto wil die veel kost per km als hoofd auto

In iedergeval wil ik dan iets jongers.

De ratio wint het nu ff van de emotie.

In de taal van Molière zeggen ze beschaafd "quand on aime, on ne compte pas".

Laat zich wat krom vertalen naar Hollands als "Tevrédeeuh va die waggie? Boejeuh wa ut kost jochie" :LOL:
Ik weet 100% zeker dat mijn MX-5 minstens 5x zoveel kost - per km, niet absoluut uiteraard.

Tja, je weet wat je hebt aan die auto - een stap terug zal het niet snel worden en dus zal het niet goedkoper worden...

180 liter benzine, €300-400? Dan snap ik wel dat het pijn doet. EV laden kost max de helft, zeker met abonnement. Aan de andere kant, vakantie mag geld kosten, de reis ook?

Helder @De Dude, ik heb recent nog tesla en id4 op langere ritten ondervonden, mijn emotie blijft voorlopig nog de overhand houden merk ik wel.

Mijn echtgenote attendeerde me gister op een ‘21er RS4 bij de man waar de A4 ook weg komt..toen won de ratio het toch echt wel boven de fata morgana van twee zescilinders op de dam

Want die tikt minimaal ook al de cons aan, lekker vertrouwd?
de con van binnenruimte durf ik wel weg te gummen. Maar dat is er slechts 1…

Helder @De Dude, ik heb recent nog tesla en id4 op langere ritten ondervonden, mijn emotie blijft voorlopig nog de overhand houden merk ik wel.

Mijn echtgenote attendeerde me gister op een ‘21er RS4 bij de man waar de A4 ook weg komt..toen won de ratio het toch echt wel boven de fata morgana van twee zescilinders op de dam

de con van binnenruimte durf ik wel weg te gummen. Maar dat is er slechts 1…
Con is iets beter in X5 , maar vergis je niet jij hebt sport en comfort zijn echt veel dikker. Denk dat het netto niet super veel scheelt tov mijn auto (ik wil sowieso comfort stoelen als ik weer voor BMW (X)5/7 ga

180 liter benzine, €300-400? Dan snap ik wel dat het pijn doet. EV laden kost max de helft, zeker met abonnement. Aan de andere kant, vakantie mag geld kosten, de reis ook?
Mwoah pijn pijn. Zijn kosten die ik normaal ook al heb en prima vind. Ik kom nu alleen op een punt alleen dat ik me afvraag OF ik het er nog voor over heb. Dat is het meer.

Overigens is het ietsje meer. Heb totaal 4,000 km gereden deze vakantie en 1 op 9 gemiddeld dus 444 liter x €2.10 gemiddeld is best wat geld.

Dat kan ik eigenlijk niet meer uitleggen nu we zo’n goede 2e auto erbij hebben die denk ik €150-200 aan laad kosten zou hebben.

Ik heb het wat vaag gehouden wbt benzine kosten maar als ik dit rekensommetje zo neerleg bij mevrouw dan zegt ze echt volgend jaar gaan we met de Tesla :-). En terecht..

Laatst bewerkt:
Het zal toch niet zo worden dat we allemaal opeens verstandig gaan doen? Er rijden hier al twee autoliefhebbers in een Toyota Camry.

Beetje heroverwegen zo af en toe is niet verkeerd imo. Daarbij zijn de huidige brandstofrijders toch zo'n beetje de laatste lichting, de volgende aankoopronde zal voor velen een elektrische worden.

Als die Camry het best past voor het gebruik dat je voor ogen hebt, waarom niet?
Ik word er niet warm of koud van want past niet bij wat ik van mijn auto verwacht, geen sedan. Maar als iemand er oprecht blij mee is (en iedereen vierkant uitlacht met de lage running cost van deze D / randje E-segmenter) dan begrijp ik dat maar al te best!
Ben zelf een Mazda-fan geworden, maar ik schat en Toyota / Subaru / Honda hoger in qua engineering... niet op het vlak van materiaalgebruik en afwerking.

Het zal toch niet zo worden dat we allemaal opeens verstandig gaan doen? Er rijden hier al twee autoliefhebbers in een Toyota Camry.
Geef het een week :p dan ben ik wel weer happy. Dat de auto hinderlijk trilde speelt denk ook mee want heb gewoon geen fijne 1,600 km achter de rug.

Terug
Bovenaan