Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Hadden het laatst over (dronken) acties uit het verleden, moest er even aan denken afgelopen nacht:
Ik slaap altijd vrij licht, ik werd wakker van stemmen buiten. Feest in het dorp 2km verderop, dus vast lui die terugkomen. Of uit de stad.
Ik hoorde wat lawaai en had het idee dat ze met spullen gingen slepen. Dus ik uit bed en richting de kamers van de meiden, die bij hun oma logeerden. Ik had mooi zicht op de straat voor huis, want de ramen stonden open. En ja hoor, daar wagelde een duidelijk beschonken figuur met het mannetje dat wij hebben staan tegen de hardrijders. Zo'n groene, vlag is al een keer gejat...
Dus ik riep de vraag waar ze die neer gingen zetten, schrok een ander van die erbij liep. Sorry meneer, we leggen hem hier wel neer. Daarna nog wat lawaai. Ik dacht, zie het morgen wel. Zijn ergere dingen, maar toch kan ik mij er wel aan storen. Daarna bleef er lawaai (harde stemmen) van buiten komen, dus lag nog even wakker.
Vanochtend zag ik het mannetje weer staan, dus mijn vriendin gelijk lachend, je hebt het gedroomd. Ik wist zeker van niet, ik liep erheen, zat er een briefje op...
20260809-122543.jpg

Vind ik dan toch wel erg netjes!

Met dat mannetje heb ik ook een leuke:
Telkens werd dat mannetje omgetrapt.
Tot ik op een bepaald moment na twee uur ‘s nachts nog op was.
Kwam er ook zo’n duidelijk beschonken persoon op de fiets langs, die speciaal de straat overstak om even een trap tegen het mannetje te geven.
Ik had echter de Octavia met de neus naar het mannetje staan. En bij de Octavia stond de “leaving-home” zo ingesteld dat zowel dimlicht als mistlampen aangingen.
Dus met 1 druk op de afstandsbediening stond de dronkaard ineens vol in het licht.
Die schrok vervolgens zo dat ie van z’n fiets donderde en niet wist hoe snel hij weg moest wezen.
:ROFLMAO:

Met dat mannetje heb ik ook een leuke:
Telkens werd dat mannetje omgetrapt.
Tot ik op een bepaald moment na twee uur ‘s nachts nog op was.
Kwam er ook zo’n duidelijk beschonken persoon op de fiets langs, die speciaal de straat overstak om even een trap tegen het mannetje te geven.
Ik had echter de Octavia met de neus naar het mannetje staan. En bij de Octavia stond de “leaving-home” zo ingesteld dat zowel dimlicht als mistlampen aangingen.
Dus met 1 druk op de afstandsbediening stond de dronkaard ineens vol in het licht.
Die schrok vervolgens zo dat ie van z’n fiets donderde en niet wist hoe snel hij weg moest wezen.
:ROFLMAO:
Haha heb eens precies hetzelfde gedaan, eerst auto vh slot (vrij luide typische 2x piep vh BMW alarm) en erna alle lampen incl de xenon aan.

Ach ja ik heb zelf wel eens iets mee genomen van de Coolsingel. Geen handige plek om dat te doen ;)

Vandaag met de neefjes naar de speeltuin. Aangezien de auto van mijn schoonzus en zwager nu geen airco heeft maar ff met onze autos gegaan.

Toch handig dat er Isofix zit in die Megane van mij.

Hier moeten ze daarna tot 140 (of 145?) cm van een kinderstoel in een zitverhoger.
Gordels A zijn veelal niet instelbaar in de hoogte en de riem loopt zonder zitverhoger te dicht tegen de keel is de reden daarachter, moet echt over je borstkas gaan.

Hier moeten ze daarna tot 140 (of 145?) cm van een kinderstoel in een zitverhoger.
Gordels A zijn veelal niet instelbaar in de hoogte en de riem loopt zonder zitverhoger te dicht tegen de keel is de reden daarachter, moet echt over je borstkas gaan.
Precies. Veel mensen kiezen te snel om de stoeltjes eruit te doen.
Maar op een gegeven moment passen ze gewoon niet meer op die zitverhogers. Dan komen ze met de schouders in de knoei bij die hoofdsteunen.

Ik laat ze nu ook zo lang mogelijk op die zit verhogers zitten. Wat @Rembrandt zegt is echt veiliger.

M’n oudste komt alleen nu wel met z’n benen in de knoei tov de comfort stoelen

Gaat helemaal de verkeerde kant op bij jullie de laatste 24 uur… 5 serie eruit en nu caravan? Heb je een interventie nodig?! Geef maar even een signaaltje :p
Zeg, ik was eigenlijk meer van plan om zometeen richting Giethoorn een beetje bootjes te gaan kijken dan naar de randstad te kachelen.

Want voordat jij er bent heeft mevr Dude dr tijd al wel benut om dhr Dude professioneel te slopen
:)

Aah bootjes, daar heb ik ook nog wel een zwak voor…!
Ik ook, maar vooral om af en toe mee te gaan met iemand. Laatst lang over gehad met iemand. Die kosten, ai ai ai. Toegegeven, het was een boot van +20m , maar alleen al die aanlegplaatsen voor weekendje, goede genade.

@De Dude Voldoende voor die sleurhut van rembrand hierboven blijkbaar. Je hebt al awd, komt wel goed dan voor die paar keer per jaar. Wel even E bewijs halen, geen gezeur en goed voor de bewustwording.

Sea Ray of Bayliner van 8m mag er hier wel komen, zal echter ook wel duur zijn in onderhoud, maar dat zijn oldtimers ook :ROFLMAO:

images

Zo’n Bayliner heb je voor 30-40 mille, maar geen idee wat de OPEX is…
Dat gaat vrij snel. Benzinekosten voor een dagje varen. Stalling waar je in en uit kan. Onderhoud vam de motor. Trailertje niet vergeten.
Maar... als jullie een schipper nodig hebben hoor ik het wel. Ik heb een vaarbewijs.

De reden dat ik geen boot heb... als je niet bij het water woont dat moet je een dagje varen gaan plannen.

Terug
Bovenaan