Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Oh, Twixin Mini zit nog in het kinderzitje. Gelukkig kan ze wel de gordels zelf vast doen. Alleen help ik haar een beetje bij het klimmen in de Bronco.

Ja maar en-en-en principe gaat nog niet helemaal op hier, dan moet ik wel wat andere dingen laten gaan.

Ik zie dus serieus het verschil niet tussen die caravans :’)
Zijn ook in principe dezelfde (Knaus 650), maar met een andere indeling.
De eerste heeft een stapelbed. Dat heb ik eigenlijk niet meer nodig.
De tweede is een oversized twee-persoons caravan met een queensbed. :cool:

Ah, mij favoriete onderdeel: overbieden. Mijn huurden nog wel eens een caravan. Meesten wogen die zo'n 3000 kg.

Wil meer zeggen, dat een 5 al 2000kg kan/mag trekken is best knap tov een auto die er praktisch voor gemaakt is met 2.5k

In de VS mogen de meer trekken toch? Zelfde auto?

Ik heb het eigenlijk nooit vergeleken. Ik weet alleen wat mijn Fords mogen trekken. De regels zijn wel wat soepeler.

Overigens zijn caravans hier ontzettend lomp gebouwd. Dus dat extra trekgewicht heb je wel nodig.

Vanochtend trouwens nog even in de nieuwe Volvo EX60 gezeten en een Zeekr. Kleine standje op een oldtimer conferentie… De Zeekr voelt beter aan dan de Volvo, maar die schijnt niet zo fijn te rijden. Afgelopen week ook in de GLC EV gezeten en die staat toch echt wel duidelijk op een hoger niveau hoor. Ik snap dat Volvo mee probeert te doen, maar is niet dezelfde klasse.

Jep mag 2,000 kg trekken. Is dat veel? Ik heb echt 0 idee bij wat een caravan weegt
2000kg is best veel voor een caravan.
Maar kan altijd gekker, toen ik nog kind was stonden we op een camping waar een Duitser een zelf gebouwde caravan had, die was kleiner dan die op de foto maar woog 3500 kilo.

Ik had altijd best een grote en zware caravan (max 1500kg).
Maar tegenwoordig met die movers, luifels etc erop heeft een kleinere caravan ook al snel een max gewicht van 1500-1700kg.

Sea Ray of Bayliner van 8m mag er hier wel komen, zal echter ook wel duur zijn in onderhoud, maar dat zijn oldtimers ook :ROFLMAO:

images
Van een boot heb je maar 2 keer plezier van!

Wil meer zeggen, dat een 5 al 2000kg kan/mag trekken is best knap tov een auto die er praktisch voor gemaakt is met 2.5k

In de VS mogen de meer trekken toch? Zelfde auto?
In de VS knopen ze overal een trekhaak onder. Zelfs een R53 (Mini Cooper S eerste generatie) is een trekhaak voor.
Verlichting aansluiten doen ze in de VS echter heel vaak niet viel me op. Heel bijzonder.

Ik zit hier trouwens ook tussen het water, maar heb alleen een kano :)
Onlangs met werk een avondje door de Amsterdamse grachten gevaren, toch wel lekker zo op een bootje zitten.

Heb ik iedereen weggejaagd?

Carkiller gaat voor nog een ronde?
Twix last van een jetlag?
Mevr Dude heeft meegelezen en de 5 wordt as we speak verkocht?
R W is nog een Mercedes aan het kopen?
Machiner heeft het licht gezien en de RS4 wordt opgehaald? Mevr Machiner ziet het verschil vast niet ..
Ik word bepaalde opmerkingen wel eens beu inderdaad. Maar wegjagen was niet aan de orde.

Zonder gekheid, als ik aan het water zou wonen zou ik een bootje kopen. Er is bijna niets fijner dan lekker over het water scheren.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Paniek in de tent om 9:00 uur op onze rust-zondag...

Schoonmoeder van 81 heeft kapotte magnetron. Deur sluit niet meer.
Prima, komen eraan. De enorm grote Mediamarkt In 'The Mall of Netherlands' is op de route dus pikken ff nieuwe op en wisselen hem wel.

Aangekomen bij de Mediamarkt..
'Hoi, doe mij die Inventum maar'... die hebben we niet op voorraad meneer.
'Dat is raar, website zei van wel. Doe dan die Inventum maar'.. sorry meneer, hebben we ook niet.
'Dan je die daar.. die voor mijn neus op de plank staat, doos hoef je niet voor me te zoeken'... nee meneer dat kan niet.

*zucht*

Het is echt als de ITs van vroeger.. die ene staat hier wel maar hebben we niet... maar déze wel.
Tenslotte maar een onbekend merk meegenomen die ze wél hadden en ook redelijk begrijpelijk was voor een 81 jarige.

Hij zal het vast de ping-en-klaar maaltijden warm maken maar het blijft een opgave bij 30+ graden.

En je raad het al.. na neerzetten van dat ding komt het bericht dat de afvoer van de gootsteen ook verstopt zit..
Na reinigen van syfon, een plopper, baking soda en azijn had ze gelijk.. die zat echt volledig dicht.
Uur later de hoop maar opgegeven.. nu wachten op de ontstoppingsdienst met het Zondagstarief om de boel op te lossen.

Tot zover onze Zondag die door dit soort mantelzorg even opgeslokt wordt. En dat bij 30 graden buiten.

Vanochtend trouwens nog even in de nieuwe Volvo EX60 gezeten en een Zeekr. Kleine standje op een oldtimer conferentie… De Zeekr voelt beter aan dan de Volvo, maar die schijnt niet zo fijn te rijden. Afgelopen week ook in de GLC EV gezeten en die staat toch echt wel duidelijk op een hoger niveau hoor. Ik snap dat Volvo mee probeert te doen, maar is niet dezelfde klasse.
Had ook niks anders verwacht. Op het moment dat jij een Volvo zou verkiezen boven een Mercedes zou ik hoogstpersoonlijk in de auto stappen en naar Zwitserland rijden om samen een geschikte psychiatrische instelling uit te zoeken waar je die waanbeelden uit je hoofd kan drijven en jezelf kan terugvinden :)

Had ook niks anders verwacht. Op het moment dat jij een Volvo zou verkiezen boven een Mercedes zou ik hoogstpersoonlijk in de auto stappen en naar Zwitserland rijden om samen een geschikte psychiatrische instelling uit te zoeken waar je die waanbeelden uit je hoofd kan drijven en jezelf kan terugvinden :)

Hij heeft wel gelijk

Zonder gekheid, als ik aan het water zou wonen zou ik een bootje kopen. Er is bijna niets fijner dan lekker over het water scheren.
Is het ook, zus en zwager hebben een bootje en gaan regelmatig varen, maar je moet wel aan het water wonen.

Over een paar jaar kun je denk ik beter gewoon direct een nieuwe bestellen bij Coolblue. Die zal er sneller zijn dan een bij de MM kopen.

Over een paar jaar kun je denk ik beter gewoon direct een nieuwe bestellen bij Coolblue. Die zal er sneller zijn dan een bij de MM kopen.

Same day delivery zijn ze vgm al mee bezig, weet nog dat Nespresso in 2010 ofzo een van de eerste was - heb daar nog aan gewerkt

Paniek in de tent om 9:00 uur op onze rust-zondag...

Schoonmoeder van 81 heeft kapotte magnetron. Deur sluit niet meer.
Prima, komen eraan. De enorm grote Mediamarkt In 'The Mall of Netherlands' is op de route dus pikken ff nieuwe op en wisselen hem wel.

Aangekomen bij de Mediamarkt..
'Hoi, doe mij die Inventum maar'... die hebben we niet op voorraad meneer.
'Dat is raar, website zei van wel. Doe dan die Inventum maar'.. sorry meneer, hebben we ook niet.
'Dan je die daar.. die voor mijn neus op de plank staat, doos hoef je niet voor me te zoeken'... nee meneer dat kan niet.

*zucht*

Het is echt als de ITs van vroeger.. die ene staat hier wel maar hebben we niet... maar déze wel.
Tenslotte maar een onbekend merk meegenomen die ze wél hadden en ook redelijk begrijpelijk was voor een 81 jarige.

Hij zal het vast de ping-en-klaar maaltijden warm maken maar het blijft een opgave bij 30+ graden.

En je raad het al.. na neerzetten van dat ding komt het bericht dat de afvoer van de gootsteen ook verstopt zit..
Na reinigen van syfon, een plopper, baking soda en azijn had ze gelijk.. die zat echt volledig dicht.
Uur later de hoop maar opgegeven.. nu wachten op de ontstoppingsdienst met het Zondagstarief om de boel op te lossen.

Tot zover onze Zondag die door dit soort mantelzorg even opgeslokt wordt. En dat bij 30 graden buiten.
En daarom verliest mediamarkt al jaren terrein van online en Coolblue

Ik reed dan mee. Ken nog iemand uit Doorn die ook wel mee wilt, maar dan juist om voor Volvo te overtuigen :D

Terug
Bovenaan