Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Het zal toch niet zo worden dat we allemaal opeens verstandig gaan doen? Er rijden hier al twee autoliefhebbers in een Toyota Camry.
Zo verstandig was niet direct mn bedoeling eerlijk gezegd
:)

Beetje heroverwegen zo af en toe is niet verkeerd imo. Daarbij zijn de huidige brandstofrijders toch zo'n beetje de laatste lichting, de volgende aankoopronde zal voor velen een elektrische worden.
Yep, en van de jeugd zijn er steeds meer die voor de gadgets gaan ipv rijbeleving.

Daarentegen proberen we onze kids de liefde voor petroleum, diesel en benzineblokken over te brengen. Dat is vandaag wel weer gelukt

Hmja, brandstofauto/rijbeleving is zo'n beetje voorbij, kan je ze wel willen bijbrengen maar over een jasr of 10 staat dat in hetzelfde rijtje als de stoommachine: mooi stukje techniek, van vroeger.

Cons:
  • Kost veel per km
  • Afschrijving gaat nu echt hard gok ik
  • Zal steeds meer ‘klein’ ongemak zijn nu
  • meerwaarde ‘doorrijden’ 0 zowel op kruissnelheid als stoppen tov de tesla.
  • Binnenruimte voor de kinderen is echt minder tov de tesla
  • Grote auto en nu na vakantie is het weer 99% alleen
Pro’s
  • Rijdt fantastisch, als blok op de weg
  • De stoelen zijn echt fantastisch. Geen ene keer hoeven verzitten, rekken strekken. Ik zit nu op de bank alsof ik niet een hele dag heb autogereden
  • Zescilinder

Wat wil je nou, een grote auto of niet? Het is jammer dat de andere auto een tesla is, met een ix3 of Glc zou je makkelijker kunnen zeggen ‘dit is de gezins/familie/vakantie auto’ en dat jij dan een leuke z4 (g29?e89?) naast hebt bijv.

Nee hoor, dat is geen vraag ;)

Zat vandaag bij de IJssalon (witte de wit) buiten met de kleine een ijsje te eten. Er stond schuin tegenover de straat (bij bar picar, voor de mensen die de straat kennen) een práchtige bruine w212. AMG pakket, schuifdak open, dagrijverlichting aan, ster op de kap… kon m’n ogen er niet vanaf houden.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 22.950
Kilometerstand: 46.700 km
Bouwjaar: 06/2009

:love:

Zag er laatst 1 voorbij komen met stoelkoeling, luft, h/k, eshd, distronic, vol elec stoelen… dat icm die v8.. beter wordt het niet..?

Hmja, brandstofauto/rijbeleving is zo'n beetje voorbij, kan je ze wel willen bijbrengen maar over een jasr of 10 staat dat in hetzelfde rijtje als de stoommachine: mooi stukje techniek, van vroeger.
True, ik denk ook dat we hier buitenaf relatief meer verleden in stand houden. Als ik zie hoeveel oude(re) tractoren (meer mijn wereld dan auto’s) er in gebruik blijven is dat een heel andere verhouding dan bij auto’s. Spul uit de jaren 80/90 is gigantisch populair omdat er nog vrijwel geen software in zit. Onderdelenvoorziening is is vrij goed, dat gaat nog jaren door.

Heb ik iedereen weggejaagd?

Carkiller gaat voor nog een ronde?
Twix last van een jetlag?
Mevr Dude heeft meegelezen en de 5 wordt as we speak verkocht?
R W is nog een Mercedes aan het kopen?
Machiner heeft het licht gezien en de RS4 wordt opgehaald? Mevr Machiner ziet het verschil vast niet ..

En Niseko telt de uren af tot iedereen weer veilig en wel even op zijn nest geland zal zijn. Gebeurt zelden buiten de schoolvakanties dat we met ons 5 zijn. Meestal is het 0, 1, 2 of 3.

Ah dan maar zeggen ‘veel praktischer zo een station’
Met dat argument ben ik van een golf 7 naar de A4 geupgrade. Kleine kans dat ze daar nog een keer genoegen mee neemt…

Hahaha, terug naar corporate dus

Wat wil je nou, een grote auto of niet?
Ik vind een auto van formaat E of F segment het fijnste qua rijden, maar zelf een grote zware dure daily is het nu minder ‘waard’ voor mij nu we m niet meer gaan inzetten voor vakanties (denk ik).

Het is jammer dat de andere auto een tesla is, met een ix3 of Glc zou je makkelijker kunnen zeggen ‘dit is de gezins/familie/vakantie auto’
Dit is natuurlijk volledig jouw mening. Er zijn heel veel gezinnen wereldwijd die dit als auto hebben.

De opties zijn:
  1. De 5 ‘op’ rijden en doorsparen voor dé eindbaas auto. In volgorde van logica: Een 540i die ik ga kietelen, een X5 50e, een 750i of een B5.
  2. De 5 verkopen en een pool auto tijdelijk. Doorsparen voor de eindbaas auto
  3. De 5 verkopen, een fijne lease auto die niet al te duur is en een fun auto voor erbij met inruilwaarde van de 5
Ik ben niet geneigd nu een lease auto te kiezen omdat ik niet nu wil vast zitten aan een contract (discussie paar dagen terug)

Heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde. Wil het liefst een E of 5 rijden maar voor die paar duizend km per jaar alleen slaat het gewoon echt helemaal nergens op.

Heb je 1,2 en 3 al s doorgerekend? Als 2 significant sneller je doel bereikt.. (buiten de bijtelling houden het liefst?) 750i/B5 zijn wel echt eindbaas auto’s ! 3 is idd vastketenen en dat zou ik zelf ook niet zo snel doen..

Als bmw rijder kan ik mij bijna niet voorstellen dat je blij wordt van een tesla als hoofdauto/enige privé auto (scenario B). Of is dat voor jou om het even met ix3 of Glc EV? Mensen die niks met auto’s hebben; oké. Maar jij?

Oef dit is echt m’n ‘bereikbare’ droom Ferrari

Same

Als bmw rijder kan ik mij bijna niet voorstellen dat je blij wordt van een tesla als hoofdauto/enige privé auto (scenario B). Of is dat voor jou om het even met ix3 of Glc EV? Mensen die niks met auto’s hebben; oké. Maar jij?
Nee ikzelf niet, dat is de hoofd familie auto, wat die nu dus ook is.

De model Y is heerlijke auto om in NL te crossen, naar de dierentuin te gaan, grote boodschappen mee te doen etc.

Maar op zich een daily model 3 performance zonder bijtelling en iets leuks ernaast is best aantrekkelijke optie

Helder @De Dude, ik heb recent nog tesla en id4 op langere ritten ondervonden, mijn emotie blijft voorlopig nog de overhand houden merk ik wel.

Mijn echtgenote attendeerde me gister op een ‘21er RS4 bij de man waar de A4 ook weg komt..toen won de ratio het toch echt wel boven de fata morgana van twee zescilinders op de dam
:rolleyes:

de con van binnenruimte durf ik wel weg te gummen. Maar dat is er slechts 1…
Dat kan ik wel aanraden, financieel misschien iets minder...

Oef dit is echt m’n ‘bereikbare’ droom Ferrari
Als we het hebben over ‘bereikbaar’, dan kom ik momenteel eerder in dit…

Maar als ik het op dit moment ook moet kunnen onderhouden wordt het dit… :p

Helder @De Dude, ik heb recent nog tesla en id4 op langere ritten ondervonden, mijn emotie blijft voorlopig nog de overhand houden merk ik wel.

Mijn echtgenote attendeerde me gister op een ‘21er RS4 bij de man waar de A4 ook weg komt..toen won de ratio het toch echt wel boven de fata morgana van twee zescilinders op de dam
:rolleyes:

de con van binnenruimte durf ik wel weg te gummen. Maar dat is er slechts 1…
Als je vrouw je al attendeert op een RS4 moet je zeker gelijk toehappen. Dan is ze het ermee eens. Ken zelf weinig vrouwen die zo zijn. ;) ‘Schat, ik wil toch nog even terugkomen op de RS4 die je voorstelde…’ :p

Laatst bewerkt:
We staan in goed gezelschap hier!

IMG-6225.jpg

Het dromen over een Ferrari Mondial is leuk, maar terug naar de realiteit… ;)
Knappe bus. Een set lichtmetalen velgen zal hem echt super maken. Maar de indeling is natuurlijk belangrijker.

Knappe bus. Een set lichtmetalen velgen zal hem echt super maken. Maar de indeling is natuurlijk belangrijker.
Zeker. Al kwam ik er net achter dat het een handbak is, mijn ouders vinden automaat fijner. ;) Verdere eisen: vanaf 2018 en max 140.000 km. Hoeft (nog) niet aangepast te zijn, maar dit is wel de richting die ik zoek.

Heeft die Transit Custom Bus dan wel een standkachel maar geen airco of is men dat vergeten vermelden?
Ik zou wel weten wat ik liefst zou hebben… Het is een krappe niche dus tja, niet te kieskeurig zijn zeker? Ook een automaat zou fijn zijn in het verkeer van vandaag.

Zat vandaag bij de IJssalon (witte de wit) buiten met de kleine een ijsje te eten. Er stond schuin tegenover de straat (bij bar picar, voor de mensen die de straat kennen) een práchtige bruine w212. AMG pakket, schuifdak open, dagrijverlichting aan, ster op de kap… kon m’n ogen er niet vanaf houden.
Dan ken je zeker ook wel die kleding/interieurwinkel die naast de ijswinkel zit? Ik wel (helaas :rolleyes:)

Terug
Bovenaan