Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Onze shiba luistert ook goed.

61Nc4C+igiL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg
Dus zoals de Shiba in de film van Hachi zijn ze dus ook echt? :ROFLMAO: Die wilde eerst ook niks met een bal weet ik nog.
Heb de film op DVD. :p

Dus zoals de Shiba in de film van Hachi zijn ze dus ook echt? :ROFLMAO: Die wilde eerst ook niks met een bal weet ik nog.
Heb de film op DVD. :p
Hachi was eigenlijk een Akita, maar dat is in wezen een grotere Shiba. Alleen toen Hachi een puppy was werd 'ie gespeeld door een Shiba.

Maar ja, Shiba's staan niet bekend als gehoorzaam. Onze luistert daarentegen vrij goed.

Ik had een beagle, die komen standaard zonder gebruiksaanwijzing en ga je nooit krijgen :p.

Nee hoor, die van ons luisterde echt goed voor een beagle. Nooit cursus gedaan. Luisterde altijd direct naar mij, Ging nooit verder dan 200m van mij vandaan, was extreem lief voor de kinderen. Vrat alleen af en toe wat van de tafel als je niet keek :p.

Honden als een herder had ik denk wel cursus gedaan. Ik wil eigenlijk nog ooit een ridgeback of bouvier als we meer m2 ruimte hebben. Dat ga ik niet met m’n goede gedrag goed trainen.

Voor een volgende zit ik enerzijds een beetje te kijken naar een cane corso of rottweiler, alleen vrouwlief wil bij voorkeur geen kwijlbak meer.

Cursus ben ik wel voorstander van, tis bij de grote jongens wel lastig een goede te vinden, de meeste hondenscholen zijn niet ingesteld op de slome psychische ontwikkeling van molossers. Heel zwart/wit heb je met een jaar nog een soort pup xxl rond dansen. Die gaan met 1,5/2 puberen en zijn met 3 eindelijk ‘volwassen’. Daar vergissen mensen zich in.

Ik vind de grote draken fantastisch, maar persoonlijk zou ik die graag gereguleerd zien met eisen als veel ruimte, baas met aantoonbare ervaring of al een houder cursus gedaan voor aankomst hond en aparte gedragscursus. Zijn te vaak leuk en stoer wat achteraf mis gaat.

@MACHINER Helemaal mee eens, sterker nog, ik zou een basis- en minimaal 1 opvolgende cursus verplicht stellen. Die eerste 3jr zijn zo bepalend voor een hond en zeker types als die jij noemt maar ook herders of de een tijdje terug zo populaire Ridgebacks zijn potentiële moordwapens.

Ik ook maar ook die zijn helaas erg doorgefokt de laatste jaren.
Aussies zijn heerlijke honden maar met voorwaarden, anders wordt het ellende.
Ja dat doorfokken is verschrikkelijk. Loopt hier ook een doorgezakte Duitser in het dorp, zo sneu. Buren had een labrador, die had ook last van de heupen. Hebben ze in laten slapen, iets van 3 jaar oud? Echt zo zielig dan.

Ik heb dan wel een boomertje masr ben er mee op cursus geweest en heb daarna ook nog lang samen getraind. Gevolg een hondje dat goed luistert maar ook soms aan mijn praten hoort waar de grens ligt. En nog steeds om de paar maanden gaan we oefenen.

Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat hij samen met andere honden goed gedrag vertoont, al vanaf zijn pup zijn gaat hij gemiddeld eens per week met een uitlaatservice het bos in. Met allerlei andere honden van een teckel tot een amerikaanse stafford. Daardoor weet hij precies met welke hond hij contact kan leggen en waar hij (doet hij letterlijk) met een boog omheen moet lopen.

Ik snap ook weinig van een hoop eigenaren die bijvoorbeeld een herder hebben die zo vals als wat is naar anderen. Als je niet bereid bent er een goede hond van te maken zou je zo'n hond niet moeten nemen.

Wij hadden een behoorlijk strenge ballotage destijds toen we voor een hond gingen kijken. Waren ook alleen maar fokkers gelinkt aan de Beagle club maar ging niet van 1 op andere dag, ook 1x geweigerd omdat ze ons te jong vonden (waren 26 toen).

Vind ik heel goed.

Ik heb nog een business plan liggen in deze wereld. Toch maar eens van stal halen. Nog geïnteresseerden om mee te doen / in te stappen? ;)

Wij hadden een behoorlijk strenge ballotage destijds toen we voor een hond gingen kijken. Waren ook alleen maar fokkers gelinkt aan de Beagle club maar ging niet van 1 op andere dag, ook 1x geweigerd omdat ze ons te jong vonden (waren 26 toen).

Vind ik heel goed.

Ik heb nog een business plan liggen in deze wereld. Toch maar eens van stal halen. Nog geïnteresseerden om mee te doen / in te stappen? ;)
Dat hotel in Italië?

Rhodesian die mijn ouders destijds hadden was top, wel hebben ze het tijdens NL winter best koud buiten...beter iets voor bij je Italiaanse hotel @De Dude .

Zelf daad bij woord gevoegd en rondje gereden met en ID.Buzz GTX, tsja...je voelt dat ie mokerzwaar is maar voor de rest is het best ok. Ik zie het meer als mpv dan als bus dus ik krijg er minder error van dan jij @MACHINER.
Ook nog even twee i5 Touring bekeken (niet gereden) maar ik weet het nog niet, werd er niet warm van.

Volgens heb ik het verhaal weleens verteld van mijn vriendin haar tante in Zimbabwe? Die had meerdere honden. We gingen daar jaren geleden eens heen, toen werd ik gewaarschuwd, die honden moeten niks van mannen hebben.
Nou, niks aan de hand, beetje blaffen toen we aankwamen maar na het nodige gesnuffel was het goed. Ze had ook een Duitse herder, die klom altijd half op schoot bij mij. Kan gewoon, herder als schoothondje :ROFLMAO: en dus een ridgeback. Daarnaast nog een vuilnisbak, die was de kleinste, maar wel de baas haha.

Vind ik heel goed.

maybe

Volgens heb ik het verhaal weleens verteld van mijn vriendin haar tante in Zimbabwe? Die had meerdere honden. We gingen daar jaren geleden eens heen, toen werd ik gewaarschuwd, die honden moeten niks van mannen hebben.
Nou, niks aan de hand, beetje blaffen toen we aankwamen maar na het nodige gesnuffel was het goed. Ze had ook een Duitse herder, die klom altijd half op schoot bij mij. Kan gewoon, herder als schoothondje :ROFLMAO: en dus een ridgeback. Daarnaast nog een vuilnisbak, die was de kleinste, maar wel de baas haha.
Ja joh, die Herders kennen hun eigen formaat niet. De onze lag ook vaak over mij heen in de rolstoel. Wel voorzichtig, maar toch… :ROFLMAO:

Zelf daad bij woord gevoegd en rondje gereden met en ID.Buzz GTX, tsja...je voelt dat ie mokerzwaar is maar voor de rest is het best ok. Ik zie het meer als mpv dan als bus dus ik krijg er minder error van dan jij @MACHINER.
Terecht, dan stap je met een hele andere mindset in, en daar komt het qua ‘feel’ ook meer mee overeen.

Wat zit er int vat?

Heb met mijn Aus vanaf zijn komst hier cursussen gedaan, natuurlijk de puppycursussen en de.vervolgen daarop maar ook wat losse lessen in goed leren bewegen bijv. Doen ze hier vaak in de zomermaanden en nu ik vaker met hem in de bergen ben en wat serieuzere wandelingen maak, merk ik duidelijk dat die lessen toch wat gedaan hebben. Daarnaast doe ik detectie met hem, dan is ie weer op een heel ander niveau bezig.

Die zijn ook mooi inderdaad. Dat zijn de types honden waar ik van houd. Rechte rug, mooie snout.

Ik ben zoals eerder gemeld op zoek naar een aanhangertje.

Eisen:
- Opvouwbaar en staand weg te zetten (niet te hoog)
- Motor makkelijk te laden
- Redelijk ruimte voor andere ladingen
- Goedkoop (want voor een appel en een ei huur je een aanhanger hier)

Dit vind ik mooi:

Die maken geen opvouwbare aanhangers. Ik had een 8 x 5 ft aanhanger, maar die nam me teveel ruimte in.

Deze dan? :ROFLMAO:
Ik heb getwijfeld over België...

Zelfde ontwerp als de Balhanger die ik eerder poste. Maar dan komt verscheping erbij.

Terug
Bovenaan