Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Als iets bij je taken hoort dan verwachten ze dat je het doet. Als je er zelf anders over denkt, omdat je bijvoorbeeld stopt, vind ik dat niet hetzelfde als een aanname.
Dat valt bij mij dus niet onder "assumption is the mother of all f-ups" ;)
Klopt, maar ik vermoed (aanname!
:) ) dat ‘the bare minimum’ is wat in de taakomschrijving valt. Dat de verwachtingen wss hoger liggen mag ook, maar persoonlijk denk ik dat het wat hopeloos optimistisch is om te denken dat een werknemen die zn laatste dagen draait zich nog bezig gaat houden met de lange termijn zaken.

:) ) dat ‘the bare minimum’ is wat in de taakomschrijving valt. Dat de verwachtingen wss hoger liggen mag ook, maar persoonlijk denk ik dat het wat hopeloos optimistisch is om te denken dat een werknemen die zn laatste dagen draait zich nog bezig gaat houden met de lange termijn zaken.

jup en het mooie is, gezien die promotie niet door is gegaan maar ik wel al het werk deed.. doe ik nu echt alleen wat ze zouden mogen verwachten :-)

jup en het mooie is, gezien die promotie niet door is gegaan maar ik wel al het werk deed.. doe ik nu echt alleen wat ze zouden mogen verwachten :-)

Dan zitten we wel op één lijn :)

Niets zo veranderlijk als het weer... of kan ik beter verraderlijk zeggen?
Ik dacht dus lekker de tuin te sproeien, want bewolkt, verzet ik de sproeier net naar het laatste stuk, ineens blauwe lucht en volle bak zon. Nou ja, later maar nieuwe poging. Rest heeft equivalent van 15mm regen gehad, kan er weer even tegenaan. Even zien wat het weer gaat doen natuurlijk.

Geen beter vermaak dan leedvermaak!

Maar, Euhm, als ik het goed begrijp staat die i7 nu niet meer te laden op een plek voor EVs? In een ander topic van dit forum werd je gisteren dan uitgemaakt voor asociale paardenl#l :giggle:
De i7 had prima zo aan de laadpaal kunnen staan, alleen was de afstand tussen de paal en laadpoort wel 4,5-5m en de kabel helemaal uitgerold. Na moeilijk keren was de afstand nog 3m zoiets. Véél moeite voor niks eigenlijk.

Dus je wil Twix vanuit Houston iets laten ophalen in BE? :p
Ik denk dat @S J 1001 iets anders bedoeld, dat hij het aanhangertje voor mij ophaalt (of zoiets).
Maar Nederland of België maakt dan niet zo uit. Het staat nog steeds aan de verkeerde kant van het water.
Maar nu zat ik ook al te denken... als dit in Amerika niet te koop is, is er een markt?

Ik denk dat @S J 1001 iets anders bedoeld, dat hij het aanhangertje voor mij ophaalt (of zoiets).
Maar Nederland of België maakt dan niet zo uit. Het staat nog steeds aan de verkeerde kant van het water.
Maar nu zat ik ook al te denken... als dit in Amerika niet te koop is, is er een markt?
Kleine aanhangers? Voor Amerikanen? Ik dacht dat het te vroeg was voor grapjes :p

Zo. Gewerkt. Nu in de trein naar ams. Mooie dag om te zuipen!

Heb teenslippers en korte broek aan, hoop dat het zo lekker warm blijft :ROFLMAO: [miss niet zo handig voor vanavond maar goed]
Op zich ben ik het over dat consumeren met je eens, maar ik ga geen rammelbak naar ams dokken met dit weer
:)

Is heel simpel, gewoon bovenaan beginnen, dan hoef je die hele e-mail chains niet te lezen en als het belangrijk is dan komen ze vandaag of morgen er wel op terug ;)
Jep en copilot vragen wat is cruciaal wat ik moet weten op basis van zwaarte onderwerp , hoe vaak mensen hebben gereageerd of bepaalde emotie geuit etc.

Is heel simpel, gewoon bovenaan beginnen, dan hoef je die hele e-mail chains niet te lezen en als het belangrijk is dan komen ze vandaag of morgen er wel op terug ;)
Zo ga ik vandaag te werk als ik op de zaak arriveer.

Jep en copilot vragen wat is cruciaal wat ik moet weten op basis van zwaarte onderwerp , hoe vaak mensen hebben gereageerd of bepaalde emotie geuit etc.
Dit werkt ook prima. Waarbij ik altijd heel vrolijk wordt van mededelingen als "Jij stond in Cc maar er wordt niets van jou gevraagd"

Hoe doe je dat in godsnaam?
Zeker dat je baas en/of ICT manager blij zijn hiermee, zeker gezien de schandalen rond AI die “op hol slaat” de laatste weken?

Zit standaard bij Microsoft 365, niet? Dat is wat anders dan alles naar een AI kopiëren bijvoorbeeld.

Zo ga ik vandaag te werk als ik op de zaak arriveer.

Dit werkt ook prima. Waarbij ik altijd heel vrolijk wordt van mededelingen als "Jij stond in Cc maar er wordt niets van jou gevraagd"
Ik heb zo'n collega die voor zichzelf reageert, doorgaans ook vrij onnozele opmerkingen, maar dan wel CC naar het hele team omdat het hele team bericht krijgt. Zo'n mail kan je heel snel lezen ;)

Duidelijk, ik dacht dat het van Open AI was, my bad.

Dat Grok van de Schrok & Gemini van die perkamentbleke IT-nerd eigendom is weet ik dan weer wel.

Heb geen Claude plug in helaas. Enkel los inlog

Hoe doe je dat in godsnaam?
Zeker dat je baas en/of ICT manager blij zijn hiermee, zeker gezien de schandalen rond AI die “op hol slaat” de laatste weken?

Zit standaard bij Microsoft 365, niet? Dat is wat anders dan alles naar een AI kopiëren bijvoorbeeld
Ja idd die in 365. Claude hebben we niet geaccepteerd helaas.

Ik gebruik die ‘privé’ , maar wel ook zakelijk. Ik noem daar alleen nooit de naam van ons bedrijf en laad daar ik geen bedrijfsdocumenten in.

Toen ik een kleine 10 jaar veleden mijn leidinggevende baan overdroeg en weer op de werkvloer terecht kwam, was dat met behoud salaris mits ik voldoende neventaken deed.

Nu richting pensioen maak je dan afspraken wanneer je welke taak overdraagt. Aan wie, dat is het probleem er is weinig animo. De planning was eind dit jaar mer alles gestopt te zijn. Ik blijf wat dingen dan maar wat langer doen en het is niet aan mij om te voorkomen dat het bij mijn pensioen een probleem wordt.

Toen ik een kleine 10 jaar veleden mijn leidinggevende baan overdroeg en weer op de werkvloer terecht kwam, was dat met behoud salaris mits ik voldoende neventaken deed.

Nu richting pensioen maak je dan afspraken wanneer je welke taak overdraagt. Aan wie, dat is het probleem er is weinig animo. De planning was eind dit jaar mer alles gestopt te zijn. Ik blijf wat dingen dan maar wat langer doen en het is niet aan mij om te voorkomen dat het bij mijn pensioen een probleem wordt.
Mijn vader had zoveel nevenfuncties, dat er meerdere mensen het werk moesten overnemen toen hij met pensioen ging dit jaar. De functie die hij had hield op te bestaan (of bestond al niet meer) en werd ook verdeeld. Hij mocht zelf bij de sollicitaties zijn (was daarvoor ook al). Hem kennende, beetje medelijden met de sollicitanten :ROFLMAO:

Pagina 627, ik moet nog wat landscaping doen, ideaal de Caterpillar 627!
Ding haalt 59,3 km/h :oops: , ik zal snel weer op mijn terras zitten
De volgende pagina geef ik door aan het AW BMW Orakel!!

627.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vraag me echt af wat 2 van mijn collega’s hebben gesnoven of gezopen toen ik weg was, afgaande van vorm van communicatie en vragen die worden gesteld. Man man man

Dus... Op mijn werk hoort vandaag anderhalf team te werken, 19 man.
Van die 19 man zijn er altijd wel een paar vrij, maximaal 5. Zijn we op 13 man uitgekomen.
Soms 1 of 2 zieken, misschien een keer 3... Zit je op 10 man.

We waren met 8 man vandaag...:poop:

Werk is dus deels blijven liggen, ploeg na ons was ook slecht bezet. Zo komen we er dus niet...

:poop: veel met buikloop thuis? Misschien sla gegeten...
Ik denk eerder te mooi weer...
Vandaag wel de Swift gewassen, ging nogal apart. Waar ik ga zijn 4 wasboxen en er stond 1 auto te wachten.
Dat is wel te doen, dus ik ging er naast staan. Komt een wasbox vrij, ik kijk, steek mijn hoofd uit het raam. Auto blijft staan. Ik rij een klein stukje naar voren, auto blijft nog steeds staan.
Dus ik ga maar de wasbox in, was mijn auto en ondertussen wordt het nog drukker.
Ik ga weg, die man die eerst niet ging neemt mijn wasbox over en gebaart boos naar de andere wachtenden dat hij aan de beurt is.

Blijkbaar was mijn auto zo vies dat hij dacht, ga jij maar eerst of zo.:unsure:

Kantoor hier ook echt uitgestorven. Ben de enige op de vleugel.

Zelf dan ook maar rijden hè. Zo hé 28 minuten reistijd, genieten!
Ik ben tijdens covid gewisseld naar kantoor, dat was ook zo’n rare gewaarwording dat er verder vrijwel niemand was op een verdieping waar normaal 200 man zit

Ik denk eerder te mooi weer...
Vandaag wel de Swift gewassen, ging nogal apart. Waar ik ga zijn 4 wasboxen en er stond 1 auto te wachten.
Dat is wel te doen, dus ik ging er naast staan. Komt een wasbox vrij, ik kijk, steek mijn hoofd uit het raam. Auto blijft staan. Ik rij een klein stukje naar voren, auto blijft nog steeds staan.
Dus ik ga maar de wasbox in, was mijn auto en ondertussen wordt het nog drukker.
Ik ga weg, die man die eerst niet ging neemt mijn wasbox over en gebaart boos naar de andere wachtenden dat hij aan de beurt is.

Blijkbaar was mijn auto zo vies dat hij dacht, ga jij maar eerst of zo.:unsure:
Of hij wilde 'jouw' wasbox niet, omdat...(vul in)
Ik ga altijd naar een tankstation met 3 wasboxen. Daarvan neem ik de linker of middelste. Niet de rechter, want daar is het wasprogramma korter en voor mijn gevoel ook de kracht van waterstraal lager.

Ik geniet nu vollop van mijn 2 aanwinsten...CCR schalt door de speakers!
Wist men dat de band CCR maar 4,5 jaar heeft bestaan? van december '67 tot juli '72. Dat wist ik nog nie, dacht dat ze wel 8 a 10 jaar bestonden.

Haha nee eigenlijk niet. Heb wel half lang haar maar niet zo lang. En ik scheer elke dag dus dat helpt ook niet.

Fun fact: ik ben wel eens uitgescholden op de front page van AW omdat ik er dus zo onverzorgd uit zie op m’n profiel foto :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Zou toch zweren dat jij dat bent op je pf :ninja:

Terug
Bovenaan