Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Oooh de knoop doorgehakt? Heel goed, je zat al lang te twijfelen natuurlijk. Heb je al iets anders op het oog of rustig kijken?

Ikzelf zie nog genoeg kansen voor ontwikkeling en er is nog genoeg te doen, maar er is geen ruimte meer voor echt grote stappen die ik wil maken en heb te maken met een aantal dynamieken die mij demotiveren / energie kosten en niet snel veranderen.

Zit op een driespoor: 1) Dit blijven doen, 2) Hetzelfde wat ik nu doe maar ander bedrijf waar groeikansen beter zijn (lees groter bedrijf) of 3) al de ‘volgende stap’ elders.

Het liefst #3 , maar als ik eerlijk ben heb ik op bepaalde vlakken nog net te weinig vlieguren.

Heb in juni en juli een aantal gesprekken gehad, paar aanbiedingen uit gevloeid. Goed nagedacht voor wat ik nu en voor de korte termijn (1-3 jaar) belangrijk vind.

1) komende jaren genieten van het feit dat m’n dochter nog graag tijd met mij spendeert
2) meer ‘purpose’ -> grote kans dat het niet meer commercieel zal zijn
3) niet een te grote stap achteruit ivm levensstijl en een vrouw waar ik van hoop dat ze minder gaat werken

En ik ga een business unit van een onderwijsinstelling leiden. Nog steeds een redelijk team, met inhoudelijke uitdaging alleen dan met veel flexibiliteit en verlof, dichtbij en weinig tot geen geen reizen meer. Alleen geen eigen parkeerplaats meer.. sterker nog, helemaal geen parkeerplaats meer, maar het is slechts 1 bus naar kantoor.

Hoe zou jouw driespoor matchen met jouw korte en middellange termijn ambities? Heb de lange termijn even wat minder prio gegeven, om meer in het nu te leven.

Pittig. Ontslag nemen, dan een BMW moto kopen - lijkt wel een midlife crisis :oops:
Straks biecht je nog op dat je je vrouw hebt ingeruild voor een veel te jonge blonde bimbo met een grote “longinhoud” :giggle:

Als ik dat laatste doe dan kan ik de rest weer verkopen om de alimentatie te gaan betalen :ROFLMAO:

Succes met de nieuwe stap in je loopbaan!!!

Psst, hoe zou het nog bij “Kenny’s” zijn intussen? Hun Matterhorn Smash, Kenny’s Raclette Roll en vooral de Appenzeller Double Kenny scoren bijzonder goed in de online reviews :ROFLMAO:

Ik ben al lang weer weg, helaas niet met deze burgundy rode SL… :(

IMG-6105.jpg

Heb in juni en juli een aantal gesprekken gehad, paar aanbiedingen uit gevloeid. Goed nagedacht voor wat ik nu en voor de korte termijn (1-3 jaar) belangrijk vind.

1) komende jaren genieten van het feit dat m’n dochter nog graag tijd met mij spendeert
3) niet een te grote stap achteruit ivm levensstijl en een vrouw waar ik van hoop dat ze minder gaat werken

En ik ga een business unit van een onderwijsinstelling leiden. Nog steeds een redelijk team, met inhoudelijke uitdaging alleen dan met veel flexibiliteit en verlof, dichtbij en weinig tot geen geen reizen meer. Alleen geen eigen parkeerplaats meer.. sterker nog, helemaal geen parkeerplaats meer, maar het is slechts 1 bus naar kantoor.

Hoe zou jouw driespoor matchen met jouw korte en middellange termijn ambities? Heb de lange termijn even wat minder prio gegeven, om meer in het nu te leven.
Moedige stap, al zou achteruitgang in levensstijl me persoonlijk weinig uitmaken als ik daarvoor meer rust en tijd met mijn gezin zou terugkrijgen.

Bijzonder mooie auto JL86 met één groot manco : een 4 cylinder in een SL, hoe krachtig ook, kan en mag niet al was het maar om historische redenen. Minstens 6, nog liever 8 potten onder de kap bij zo een range topper.

Het zal wel ijdele hoop zijn, maar hopelijk komt er nog een SLK onder de CLE.

Ik volg veel videos van dit youtube-kanaal. In deze aflevering dus met een 20 jaar oude SL van een oudere generatie. Naast dat ik wel snap dat je zoiets als een SL koopt blijft het schrikken voor hoe weinig geld je in de UK dit soort auto's kunt kopen en rijdend kunt houden. De eigenaar van dit kanaal heeft zelf ook nog ook nog een SL55 AMG van dezelfde generatie.

Schitterende auto's!

Ik heb momenteel hetzelfde, voor het eerst het gevoel in mijn loopbaan bij mijn eerste werkgever na inmiddels bijna 10 jaar: wat doe ik hier eigenlijk nog? Eerste gesprekken zijn inmiddels gevoerd maar nog erg divers en vooral gericht op: ga ik in hetzelfde werkveld elders aan de slag of neem ik een andere afslag?

De eerste gesprekken leverde stof tot nadenken of, dus kan dat sowieso aanraden.
Heel goed, is ook hartstikke gezond. Neem een dag of 1-2 voor jezelf om het helemaal uit te schrijven. Langer over filosoferen is imo nooit nodig.

Is het de cultuur waar je klaar mee bent ? Is het de functie zelf, is het het team, je leidinggevende. Waar wil je naar toe groeien en kan dit hier nog.

Een goede leidinggevende zal ook eerlijk zeggen als het er niet is: ik zal je helpen die kant op te groeien ook als het buiten bedrijf is.

Klinkt heel goed en doordacht ! Nice.

Ik wil nu wel voortbewegen naar ‘een grote stap’ voor 5-10j en erna terugtrekkende beweging. Uiteindelijke doel blijft een eigen hotel

Pagina 614 dus een bijpassend plaatje
614-ABS-Pomp-polo-112-25.webp

(voor wie deze link kan leggen roep ik een bijhorende Award in het leven en misschien laat ik zelfs een gepersonaliseerde polo printen)

Daar is in 2012 dus onderzoek naar gedaan door de fabrikant (Mars dus).

Er zijn twee theses :
(1) de leesrichting hypothese, in het Westen lezen we van Li naar Re. Meeste mensen neigen naar Links als eerste om te savoureren;
(2) of je links dan wel rechtshandig bent en met welke hand je de verpakking openscheurt.

Jaja, in het AW off topic topic kom je naast een heleboel flauwekul ook al eens academisch geverifieerde feiten te weten :giggle:

Geef mij trouwens maar een Bounty, de rode, niet de blauwe.

@De Dude

Excuses zijn gemaakt. We kunnen verder.

Goed om te zien dat de KNVB eindelijk eens een ruggengraat heeft:

Hopelijk volgen andere (toonaangevende) bonden dit voorbeeld en komt Infantino hier niet mee weg.

Heel goed, is ook hartstikke gezond. Neem een dag of 1-2 voor jezelf om het helemaal uit te schrijven. Langer over filosoferen is imo nooit nodig.

Is het de cultuur waar je klaar mee bent ? Is het de functie zelf, is het het team, je leidinggevende. Waar wil je naar toe groeien en kan dit hier nog.

Een goede leidinggevende zal ook eerlijk zeggen als het er niet is: ik zal je helpen die kant op te groeien ook als het buiten bedrijf is.
Prioriteiten veranderen over tijd. Ik heb mij de afgelopen tien jaar prima kunnen ontwikkelen bij mijn huidige werkgever, heb fijne collega's en werk voor leuke klanten. Ik ben van starter op de arbeidsmarkt gegroeid naar zelfstandig werkend- en verantwoordelijk professional. In dit hele traject heb ik kansen gekregen en opleidingen gevolgd naast mijn baan (tot 4 jaar terug) en naar mijn idee heb ik die kansen gepakt en de opleidingen afgerond.

Ik werk in het MKB en het kantoor waar ik nu werk is wordt geleid door twee DGA's. Die zijn 57 en 58. In de tien jaar dat ik er werk is ons kantoor in omvang x 2,5-3 gegaan. Het staat voor mij wel vast dat de DGA's er binnen circa 5/7 jaar zullen willen verkopen. Zoals dat gaat in onze branche word je dan voorgespiegeld dat jij + collega's hier een rol in gaan spelen. Maar ik kijk liever naar wat zij doen dan naar wat zij zeggen en het is mij al een tijd duidelijk dat zij dat eigenlijk helemaal niet willen. Aangezien ik in deze sector werk weet ik uit ervaring weet dat extern verkopen aan een PE-partij voor het zittende bestuur financieel interessanter zal zijn en zowel in keiharde opbrengst als in financiering tegen gunstigere voorwaarden zal gebeuren. Daar kan ik allemaal wel in komen, jammer voor personeel dat het wel zou zien zitten waaronder ik, maar zakelijk gezien logisch. Overigens is dit nooit uitgesproken, ook niet na meermaals een opening te geven hier een open gesprek over te voeren. Het management geeft er de voorkeur aan de kaarten tegen de borst te houden.

Met deze kennis heb ik voor mijzelf in beeld gebracht om welke redenen ik hier werk en onder welke voorwaarden ik de komende jaren met deze ploeg wil blijven werken. Hoog staan hierbij de verantwoordelijkheid en vrijheid mijn werk zo in te richten zoals ik dat wil. Voor ik dit goed en wel op een rijtje had werd dit ondermijnd doordat wij begin dit jaar een kans kregen op verdere groei en uitbreiding, waar ik dan een belangrijke rol in zou spelen. Het probleem is dat ik het niet zag zitten omdat wij momenteel al overlopen qua werk en qua personele bezetting wisselingen kregen (maar geen uitbreiding). Dus ik ging op de rem, werd niet gewaardeerd. Naar mijn idee leek het management het aanvankelijk met mij eens maar na een week begonnen ze te draaien. Dit had ik vaker zien gebeuren, dus vroeg ik dit keer op de man af: wat maakt dat we het vorige week eens waren dat wij deze klus nu niet kunnen aannemen wegens gebrek aan capaciteit en nu menen jullie van wel? Een zeer onaangenaam gesprek volgde, waarin bij zeker een van de leden van het management de emotie zodanig de overhand nam, dat er uitspraken zijn gedaan waar hij achteraf nooit met een goed gevoel op terug kan kijken. Maar ook hier wordt dan niet op teruggekomen (mijn ervaring is dat het ego van persoon in kwestie daar te groot voor is).

Management wil verder groeien, wil dat met name ik + een paar anderen zich daar voor inspannen. Het management wil hier niet vooraf met mij over in overleg, omdat zij niet op mijn bijdehante vragen zitten te wachten. Reden: zie verderop. Ik ben teleurgesteld dat ik na tien jaar werken klaarblijkelijk niet de positie heb mijn grenzen aan te geven. Ik heb altijd 40 uur per week gewerkt, maak circa 120-160 overuren per jaar, neem meestal alleen het wettelijke verlof op en de laatste drie jaar ben ik tijdens dat verlof vooral op huizenjacht geweest en na succes op dit gebied aan het klussen geweest. Mijn laatste zomervakantie is uit september 2024 en ook dit jaar gaat het er niet van komen. De combinatie teveel werk + weinig vakantie houdt niemand eindeloos vol en daarom koos ik ervoor op de rem te trappen bij deze vraag.

Conclusie de uitkomst van hoe het nu uitpakt is dat ik tegen verwachting in niet mijn grens kan aangeven, extra werk moet gaan doen waarbij de risico's bij mij liggen (overbelasting, uitloop planning en communicatie daarover naar andere klanten) en de upside bij ons kantoor (in het bijzonder het management) aangezien er voor mij ook geen financiële upside zit voor dit extra werk is er helemaal 0 reden over dit te doen. Het laatste is m.i. de reden dat dit onderwerp wordt gemeden als de pest, komt hun wel goed uit zo. Maar op deze manier wordt het mij wel erg moeilijk gemaakt om te blijven. Van deze situatie wordt alleen het management beter. Ik snap dat er voor hun veel aan gelegen is dit zo te houden, maar dan moeten ze maar een ander zoeken.

Prioriteiten veranderen over tijd. Ik heb mij de afgelopen tien jaar prima kunnen ontwikkelen bij mijn huidige werkgever, heb fijne collega's en werk voor leuke klanten. Ik ben van starter op de arbeidsmarkt gegroeid naar zelfstandig werkend- en verantwoordelijk professional. In dit hele traject heb ik kansen gekregen en opleidingen gevolgd naast mijn baan (tot 4 jaar terug) en naar mijn idee heb ik die kansen gepakt en de opleidingen afgerond.

Ik werk in het MKB en het kantoor waar ik nu werk is wordt geleid door twee DGA's. Die zijn 57 en 58. In de tien jaar dat ik er werk is ons kantoor in omvang x 2,5-3 gegaan. Het staat voor mij wel vast dat de DGA's er binnen circa 5/7 jaar zullen willen verkopen. Zoals dat gaat in onze branche word je dan voorgespiegeld dat jij + collega's hier een rol in gaan spelen. Maar ik kijk liever naar wat zij doen dan naar wat zij zeggen en het is mij al een tijd duidelijk dat zij dat eigenlijk helemaal niet willen. Aangezien ik in deze sector werk weet ik uit ervaring weet dat extern verkopen aan een PE-partij voor het zittende bestuur financieel interessanter zal zijn en zowel in keiharde opbrengst als in financiering tegen gunstigere voorwaarden zal gebeuren. Daar kan ik allemaal wel in komen, jammer voor personeel dat het wel zou zien zitten waaronder ik, maar zakelijk gezien logisch. Overigens is dit nooit uitgesproken, ook niet na meermaals een opening te geven hier een open gesprek over te voeren. Het management geeft er de voorkeur aan de kaarten tegen de borst te houden.

Met deze kennis heb ik voor mijzelf in beeld gebracht om welke redenen ik hier werk en onder welke voorwaarden ik de komende jaren met deze ploeg wil blijven werken. Hoog staan hierbij de verantwoordelijkheid en vrijheid mijn werk zo in te richten zoals ik dat wil. Voor ik dit goed en wel op een rijtje had werd dit ondermijnd doordat wij begin dit jaar een kans kregen op verdere groei en uitbreiding, waar ik dan een belangrijke rol in zou spelen. Het probleem is dat ik het niet zag zitten omdat wij momenteel al overlopen qua werk en qua personele bezetting wisselingen kregen (maar geen uitbreiding). Dus ik ging op de rem, werd niet gewaardeerd. Naar mijn idee leek het management het aanvankelijk met mij eens maar na een week begonnen ze te draaien. Dit had ik vaker zien gebeuren, dus vroeg ik dit keer op de man af: wat maakt dat we het vorige week eens waren dat wij deze klus nu niet kunnen aannemen wegens gebrek aan capaciteit en nu menen jullie van wel? Een zeer onaangenaam gesprek volgde, waarin bij zeker een van de leden van het management de emotie zodanig de overhand nam, dat er uitspraken zijn gedaan waar hij achteraf nooit met een goed gevoel op terug kan kijken. Maar ook hier wordt dan niet op teruggekomen (mijn ervaring is dat het ego van persoon in kwestie daar te groot voor is).

Management wil verder groeien, wil dat met name ik + een paar anderen zich daar voor inspannen. Het management wil hier niet vooraf met mij over in overleg, omdat zij niet op mijn bijdehante vragen zitten te wachten. Reden: zie verderop. Ik ben teleurgesteld dat ik na tien jaar werken klaarblijkelijk niet de positie heb mijn grenzen aan te geven. Ik heb altijd 40 uur per week gewerkt, maak circa 120-160 overuren per jaar, neem meestal alleen het wettelijke verlof op en de laatste drie jaar ben ik tijdens dat verlof vooral op huizenjacht geweest en na succes op dit gebied aan het klussen geweest. Mijn laatste zomervakantie is uit september 2024 en ook dit jaar gaat het er niet van komen. De combinatie teveel werk + weinig vakantie houdt niemand eindeloos vol en daarom koos ik ervoor op de rem te trappen bij deze vraag.

Conclusie de uitkomst van hoe het nu uitpakt is dat ik tegen verwachting in niet mijn grens kan aangeven, extra werk moet gaan doen waarbij de risico's bij mij liggen (overbelasting, uitloop planning en communicatie daarover naar andere klanten) en de upside bij ons kantoor (in het bijzonder het management) aangezien er voor mij ook geen financiële upside zit voor dit extra werk is er helemaal 0 reden over dit te doen. Het laatste is m.i. de reden dat dit onderwerp wordt gemeden als de pest, komt hun wel goed uit zo. Maar op deze manier wordt het mij wel erg moeilijk gemaakt om te blijven. Van deze situatie wordt alleen het management beter. Ik snap dat er voor hun veel aan gelegen is dit zo te houden, maar dan moeten ze maar een ander zoeken.
Ik herken je afwegingen en drive (denk ik). We hebben (volgens mij) ook beetje zelfde pad gevolgd al had ik andere expertise. Je kan me altijd PB-en om in meer detail over te hebben of bellen als je daar behoefte aan hebt.

Zo te lezen voel je heel goed aan wat je wilt en de tekortkomingen en kansen van de organisatie. PE en buy-in is erg aantrekkelijk maar moet niet tegen elke prijs zijn. Of dat is je horizon en erna ga je iets compleet anders doen met de €€ die je ophaalt na ronde 1 / 2.

Dat is een pittige post hier tussen alle zomervakantie lol in ClioRF…
Lastig om daar iets over te zeggen zonder iet of wat van achtergrond te kennen, die je hier niet moet delen vanzelfsprekend.

Paar (en puur) vanuit mijn eigen ervaringen:
(1) werken tegen je zin, maar in een gouden kooi zitten qua loon en royale extralegale voordelen, wreekt zich vroeg of laat op je gezondheid, motivatie, mentaal welzijn, gezin. Enkeltje richting bore- of burn-out.
(2) aandelen(opties) / warrants etc van je bedrijf krijgen / kopen en die op tijd verzilveren kan zeer lonend zijn - heb dat zelf meegemaakt vlak voor de dot.com bubbel barstte begin deze eeuw. Zeer zeer veel geluk mee gehad. Ik schat dat ik toen zowat jouw leeftijd anno nu had. Was destijds voor mij een bedrag waarvan ik echt dacht :oops:
(3) duaal werken als werknemer (sociaal beter beschermd) en op zelfstandige basis (risico) van zodra de financiële draagkracht het toelaat. Lukt niet altijd en overal qua sector. En zodra dat goed gaat gewoon voor jezelf werken met een management vennootschap structuur achtig iets. Beslis je zelf welke opdrachten je wel / niet doet en grotendeels wanneer, waar en hoe je werkt. Zolang de opdrachtgever maar tevreden is en de factuur betaalt.
(4) ik zie ook dat LI niet meer is wat het was maar ik vind het nog steeds nuttig om daar dagelijks 15-20’ van mijn tijd in te steken.

Over die iPads, wij hebben er 4 waaronder de latest and greatest Pro met de M5 chip. De evolutie tussen die toestellen (tss 10 jaar oud en nieuw) is echt enorm. Voor de M5 chip was eerst een “vapor chamber” aangekondigd, een soort passieve koeling maar dat is geschrapt. Echter met de volgende M6 en M7 chip kunnen ze er allicht niet meer van onder. Dus nu doen ze beroep op een software ingreep, het toestel vertraagt als het te warm wordt uit zelfbehoud (thermal throttling). Maar die chamber neemt plaats in en de klant verwacht van een tablet steeds smaller, lichter, krachtiger, nog een beter scherm, excellente batterijduur etc. Combineer het allemaal maar eens als fabrikant…
Er zijn nu al toestellen die op de technische limiet qua dikte zijn door de USB-C aansluiting :oops:

Bij dure auto’s zie je ook meer en meer dat die de inductieladers voor telefoons ook gaan koelen, dingen worden anders veel te warm bij snelladen.
Ja warmte afvoer is gewoon drama met het oog op de prestaties die we verwachten. Is dit met de pro wel OK? Want daarom zou ik wel een pro nemen misschien.

De iPhone 17 blijft wel redelijk koel, al wordt die nu ook sneller warm maar heb het idee dat dit komt omdat ik m heb laten vallen :p

Ik werk 5+ jaar met iPad Pro’s zowel privé (vooral de kinderen dan) als zakelijk, nooit een probleem qua warmte gehad. En die gasten gamen (racen / shooters) met dat spul like no tomorrow :LOL:

Raad ik ze daarom aan? Ja, enkel mits je het zakelijk kan declareren aan je werkgever of op je BV en je al in het ecosysteem (aka de Applefuik) zit. Nee, als je het privé moet betalen dan zijn ze simpelweg te duur en zijn er mindere goden die goedkoper zijn maar niet veel onderdoen en qua prijs / prestaties verhouding beter zijn.
Hopelijk komt er nog een iPad Mini Pro met een 120Hz display. Wordt al jaren over gespeculeerd, maar nee…

Hopelijk komt er nog een iPad Mini Pro met een 120Hz display. Wordt al jaren over gespeculeerd, maar nee…
Ik heb de eerste mini gehad, wat was dat een fijn ding. Perfecte maat.

De huidige mini heeft opzich wel hele goede hardware toch? Alleen Hz is zoals de normale iPad

@ClioRougeflamme
Zo, dat is zwaardere kost dan Infantielo. Ik lees een verhaal van een volwassen professional die met inzicht en zelfreflectie 'opstaat' tegenover een werkgever die nog in de vorige, of negentiende eeuw lijkt te willen opereren. Ik vermoed een werkomgeving in de (financiële of ict) zakelijke dienstverlening.
Hoewel ik 4 overuren per werkweek marginaal vind en van jouw verlofopname / -invulling ook allerminst zou schrikken, klinkt er veel fundamenteler een ongezonde mentaliteit van werkgeverschap door in jouw stuk. Als die indruk enigszins terecht lijkt, zie ik maar één reden c.q. periode waarin je als werknemer dat zou kunnen accepteren. Dat is enkel en alleen wanneer, en voor zolang, je er dusdanig veel van leert dat je daarmee je eigen springplank bouwt om er ver van weg te komen. Met jouw jaren werkervaring zou het moment dus wel eens al nu (of gisteren...) kunnen zijn om naar een betere omgeving te gaan.
Een werkgever, zeker DGA, verdient aan iedere medewerker. In ruil daarvoor moet de DGA dus het respect en de waardering verdienen, waarmee zijn medewerkers hun DGA dat rendement ook gunnen. Iedere positie heeft eigen lusten en lasten en die moeten voor iedere situatie en keuze in een aanvaardbare balans staan.
Helaas ken ik ook de voorbeelden waarbij bedrijfscijfers werden 'opgepompt' door uitbuiting van de mensen, in aanloop naar een PE-verkoop. Vervolgens zien de PE-investeerders cijfers dalen (oftewel, teruggaan naar een gezond niveau), waarmee ze niet tevreden zijn en zelf nog weer harder ingrijpen. Vicieuze cirkel naar beneden is dan begonnen.
Ik kan je openbaar alleen maar de wijsheid meegeven, dat de beste mensen rotte situaties als eerste aanvoelen en als eerste dan ook weggaan. Laat jezelf dus in dit opzicht "de eerste de beste" zijn ;)

En mocht er wel een opening naar interne management buy-out zijn, pm me dan. Ik heb daar veel mee te maken gehad. Ik merk wel al jaren lang dat het animo onder jongere generaties om daarin te steken wat ervoor nodig is, erg afneemt. Maar als je op zoek bent naar inzicht daarin, maak ik graag tijd voor je.

Beetje met de berging bezig, kleine in de tuin aan het spelen ..

Kan ik mijn startdatum nog van 1/9 naar 1/10 verplaatsen denken jullie? :whistle:

Heb hier ook een wortel voorgehouden gekregen voor een mooie SAR regeling maar gezien dat blijft uitstellen en het bedrijf intussen (mede dankzij moi) 3x de omzet draait tov het moment van de eerste gesprekken hierover voor mij denk ik ook.. zoek het uit :-)

@ketelapper hoe is het nu met jou wbt het zakelijke? Kennen elkaar niet echt, maar heb toen wel meegekregen dat je jouw deel heb verkocht en bent gaan reizen met mevrouw. Nu wel weer klussen aan het doen oid?

Chat schrijft over Bounty “de genieter zonder FOMO want niemand anders lust die troep. Je bent efficiënt en zelfverzekerd” hahaha. Manmanman, die Ai algos gaan compleet van het padje af.

On a more serious note : erg goede post en advies van ketelapper. Gebruik van zijn aanbod maken zou ik zeggen.
Als je aan de selling side zit is een PE haai een zegen; als je er echter voor moet werken nadien meer een gesel.
<edit> voor S J de rode variant is met meer pure chocolade.

Ik heb een Smart #1 mee, vrij nieuw nog, elektrisch, ligt goed op de weg, net ff 150 km mee gereden, alleen wel heel veel hard plastic van binnen en alles via het scherm en dat is wel gewoon irritant.

IMG-6107.jpg

In de showroom nog even naar de GLC EV gekeken, zit toch wel mooi in elkaar! Kwaliteitsbeleving best wel goed, was wel een afgeladen versie (bijna 100.000 euries)

Ik betaal liever wat voor de leenauto dan voor het onderhoud (die is 10 jaar gratis) :p .

Zou mij overigens niks verbazen als je ook een G klasse mee kunt krijgen, die hebben ze daar ook meerdere staan, maar die zal niet in hetzelfde budget liggen als de Smart.

Onderhoud en wat garantie gedoe aan je AMG, laat ons zeggen 3 uurtjes werk.
De factuur uitschrijven daarentegen...

Als ik "Herr Dr. Ir. Der Kenny" was had ik je een meer representatieve auto meegegeven omdat jij toch frequent van auto wisselt en nooit downgrade.

Dank @ketelapper @De Dude @S J 1001 @Niseko !

Klopt in principe allemaal wat jullie zeggen! Ik denk dat ik iemand ben die in zijn werk altijd bewust heeft willen zien waar voor mij de meerwaarde zit als ik een bepaalde klus aanpakte , een nieuwe, extra klant ging bedienen of intern een taak erbij kreeg. En ik richt mij ook bewust op de positieve kanten van mijn werk, waarbij ik negatieve eigenlijk accepteer als ''die krijg je er in elke functie, bij elk bedrijf bij en dus ook hier en nu''. Vanuit deze houding, en het bewustzijn dat prioriteiten en voorkeuren van zowel mij als mijn werkgever zijn veranderd over tijd, heb ik dus bewust onderzocht hoe ik als medewerker (omdat mij wel duidelijk is dat mijn werkgever mij alleen in die rol ziet) verder kan. Ik zie mogelijkheden maar dan moet ook de andere kant zich willen inspannen die met mij te onderzoeken, zoiets doe je niet in je eentje.

En wat @ketelapper zegt, omdat ik zoveel voor/met ondernemers werk (inderdaad zakelijke dienstverlening ;)) weet ik wat erbij komt kijken. De vraag of ik die effort erin wil steken valt of staat met het vertrouwen of ook ík met die effort daadwerkelijk ook de kans zal krijgen mijn doelen te verwezenlijken. De moeizaamheid en resultaat van deze gesprekken geven mij het gevoel dat de kans groot is dat ik (extra) zal investeren, loyaal blijf en blijf meebouwen aan onze organisatie om als puntje bij paaltje komt een teleurstellende mededeling te ontvangen. In dat laatste geval hecht ik aan openheid, eerlijkheid (ook als ik te licht bevonden ben) en stel ik als voorwaarde dat ik dan een gewone medewerker ben, die niet dát extra stapje harder gaat zetten als hij daar zelf niets mee opschiet. Want dan blijven lusten en lasten inderdaad niet meer in aanvaardbare balans.

Geen unieke situatie volgens mij ook als ik anderen hier lees, maar voor mij wel nieuw ;)

Welke je als eerste eet?
Uit zo’n zak met mini’s eet ik altijd eerst de “bounty’s” (tussen haakjes, want vaak de Lidl- versie) en daarna de “Snickers”.

Zo, weer een existentiële vraag beantwoord! :p

Onderhoud en wat garantie gedoe aan je AMG, laat ons zeggen 3 uurtjes werk.
De factuur uitschrijven daarentegen...

Als ik "Herr Dr. Ir. Der Kenny" was had ik je een meer representatieve auto meegegeven omdat jij toch frequent van auto wisselt en nooit downgrade.
Precies mijn gedachte. Een leenauto is ook een stukje klantenbinding. Je klanten een nieuw model laten ervaren met de hoop dat ze er ooit zo eentje zullen aanschaffen. Voor een AMG-rijder lijkt me een Smart dan niet echt een logische stap.

Ik heb een Smart #1 mee, vrij nieuw nog, elektrisch, ligt goed op de weg, net ff 150 km mee gereden, alleen wel heel veel hard plastic van binnen en alles via het scherm en dat is wel gewoon irritant.

IMG-6107.jpg

In de showroom nog even naar de GLC EV gekeken, zit toch wel mooi in elkaar! Kwaliteitsbeleving best wel goed, was wel een afgeladen versie (bijna 100.000 euries)

Die Glc heb ik mij positief over verbaasd bij het voelen/zitten

Van buiten is t mwah maar het gevoel in de auto.. ix3 heeft dat niet!

• Leuk
Waarderingen: JL86
Terug
Bovenaan