Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Een zeer geliefd Diesel-blok onder verstokte Mercedes CDI-fans van 25+ jaar geleden - de epische (huhum) OM611 2.1 liter - al zijn er roddelaars die zeggen dat het 2.2 liter is, de C / E / Vito / Sprinter rijders zagen ze met plezier onder hun motorkap gelepeld worden
(de volgende laat is aan de grootste Ferrari fan van NL na Michel Peridon) :p

OM611Motor.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zit op kantoor vandaag. We gaan binnenkort een nieuwe werkplek in gebruik nemen en de project leidster (ook een vrouw dus) is ziek. Ik neem 50% van het project over, dus komende tijd steeds 4 uur productie en 4 uur op kantoor. Mij hoor je niet klagen.

Ik zie trouwens op de nieuwe forum layout dat we "trending content" zijn met het offtopic.

Wat voor trend gaan we zetten?:unsure:

Vroeger met nog 2 dochters thuis was op tijd zijn ook even een probleem. Even wachten tot ze mee wilden naar iets wat ze leuk vonden en dan gewoon op de afgesproken tijd wegrijden. Daarna een avondje boze meiden thuis maar het hielp geweldig.

Is toch het offtopic topic - als je netjes de forum regels respecteert moet wat fun toch kunnen?

Ik heb nog een leuke; mijn lief zit met haar jongens en de schoonouders op Tenerife en ik zorg voor haar 2 katjes in haar huis, dus eten & drinken geven + de kattenbak die ze delen:oops: in orde houden. Zogezegd. Ik ben die 2 mini's & hun voer en die bak daar gewoon gaan halen en ze zitten in mijn huis en bij mijn kat. Verloopt probleemloos!!
Allemaal goed en wel tot we aan het videobellen waren en één van die katjes de stem van haar baasje herkende en eens nieuwsgierig kwam kijken en door beeld liep. Wat volgde was de betere West-Vlaamse furie en schuttingtaal kan ik zeggen :ROFLMAO:

Ik ga regels licht overtreden door het hier toch over auto's te hebben, maar het is vakantie-gerelateerd dus ik vind het off-topic genoeg :ROFLMAO: .

Ik ben op zoek naar een 4x4 huurauto, waarbij de onderstaande auto's beschikbaar zijn bij verhuurders die worden aangeraden door zo'n reisblogding. De echte Nederlander in mij is daarbij (natuurlijk) op zoek naar de beste prijs-kwaliteitverhouding, maar ik vind het stiekem ook wel vet om in zo'n dikke Toyota met V8 te rijden. Het moet natuurlijk ook betrouwbaar zijn, maar het liefst ook wat moderne, comfortabele opties.

Die Toyota 4Runner voor $120 per dag is dan misschien een mooie middenweg, of toch een wat oudere Land Cruiser? Tips zijn erg welkom!

e7aa47573c8150993dbdffacce73b562.png

Welke vindt je zelf het leukst?
Geen idee, nog nooit in zulk soort auto's gereden. Het lijkt me wel leuk om iets 'diks' te rijden, van een Duster of Forester word ik niet echt warm :ROFLMAO: . Het zal alleen wel voor 9 dagen zijn, dus $1350 voor een Lexus LX570 (9x $150) is dan wel weer best veel geld.

Ergens in Centraal Azië, waar het schijnbaar nogal duur is om auto's te importeren en daardoor de huurprijzen erg hoog liggen.

Als ik de rest zie gaat de Renault Duster tegenvallen, denk ik. Het is niks anders dan de Dacia die wij kennen. :ROFLMAO:
Klopt haha, dezelfde auto maar dan andere logo's

Ik ga regels licht overtreden door het hier toch over auto's te hebben, maar het is vakantie-gerelateerd dus ik vind het off-topic genoeg :ROFLMAO: .

Ik ben op zoek naar een 4x4 huurauto, waarbij de onderstaande auto's beschikbaar zijn bij verhuurders die worden aangeraden door zo'n reisblogding. De echte Nederlander in mij is daarbij (natuurlijk) op zoek naar de beste prijs-kwaliteitverhouding, maar ik vind het stiekem ook wel vet om in zo'n dikke Toyota met V8 te rijden. Het moet natuurlijk ook betrouwbaar zijn, maar het liefst ook wat moderne, comfortabele opties.

Die Toyota 4Runner voor $120 per dag is dan misschien een mooie middenweg, of toch een wat oudere Land Cruiser? Tips zijn erg welkom!

e7aa47573c8150993dbdffacce73b562.png
Lekker tabelletje wel.

Je hebt het over $, ik zou voor een Ford F150 gaan :D oh wacht die staat er niet tussen

Lekker tabelletje wel.

Je hebt het over $, ik zou voor een Ford F150 gaan :D oh wacht die staat er niet tussen
De screenshot bevat niet eens alle kolommen én het is in Google Sheets dus ik heb me ingehouden met formules ;)

Is overigens ook niet in Amerika, dus een F150 zal lastig worden

Ergens in Centraal Azië, waar het schijnbaar nogal duur is om auto's te importeren en daardoor de huurprijzen erg hoog liggen.
Is dit particulier of een officieel verhuurbedrijf? Bij een particulier zou ik geen 20 jaar oude auto huren...

Ja sommige zijn wel oud inderdaad en dan is het hopen dat ze goed onderhouden zijn, anders sta je daar ergens in de rimboe met pech…

Ik zou denk ik voor de 4runner gaan, dat is een echte alles kunnen maar niet zo gigantisch groot als de Landcruiser, tevens ook nog niet zo oud (2018).

Overigens ga ik denk wel voor een F150, is op het plaatje van Hertz een single cab maar ze promoten m wel als 5 zitter, klopt dat @Twix en is dat beetje handig? Zoveel ga ik niet rijden dus ‘in en uit’ met 2 kids valt mee.

Altijd al wat langer met een echte pickup willen rijden, en het is volgens mij $70 meer t.o.v. een C segmenter

Overigens ga ik denk wel voor een F150, is op het plaatje van Hertz een single cab maar ze promoten m wel als 5 zitter, klopt dat @Twix en is dat beetje handig? Zoveel ga ik niet rijden dus ‘in en uit’ met 2 kids valt mee.
Single cab of 1.5 cab met suïcide doors?

Is dit particulier of een officieel verhuurbedrijf? Bij een particulier zou ik geen 20 jaar oude auto huren...
Mwah het zijn 'officiele' verhuurbedrijven in Kirgizië. Het zijn dus wel bedrijfjes, maar geen Sunny Cars of zoiets. Dat soort bedrijven lijken (voor 4x4's in ieder geval) niet te bestaan daar.

@Polaris, wat ga je ermee doen? Veel oud spul wel idd tegen nogal forse prijzen imo.
Een trip van 9 dagen door Kirgizië, met een mix van snelweg en onverharde paden. Niks extreems dus, maar de auto moet wel een beetje van de gebaande paden af zonder direct stil te vallen.

Mwah het zijn 'officiele' verhuurbedrijven in Kirgizië. Het zijn dus wel bedrijfjes, maar geen Sunny Cars of zoiets. Dat soort bedrijven lijken (voor 4x4's in ieder geval) niet te bestaan daar.
Ik zou dan toch voor wat nieuwers gaan. 20 jaar oud is ook voor een Toyota ouwe meuk.

IMG-3036.jpg
Goede vraag @Twix, denk standard dus single afgaande op de foto. Ik kan ook niet zo makkelijk op de Amerikaanse Ford website ivm m’n locatie instelling hier in Italië :p

Terug
Bovenaan