Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Wij hadden gisternamiddag een grote onweersbui over ons appartement heen. De auto's staan geparkeerd op een bodem van steentjes, gruis en zand. Alle auto's waren na de onweersbui aan onderzijde wit/grijs van al het opspattende stof/zand :confused:

Haha, leuk idee wel, ik vrees dat ze daar niet aan gaan beginnen! :(
Hoe willen ze de dader pakken dan? ;)

1182x1200.jpg

Weet je zeker dat je niet zelf je fiets hebt kwijtgeraakt dan? Omdat de fietstas zo dichtbij lag. Te diep in het glaasje gekeken misschien na de 5-1 op Sweden. Ik ben ook wel eens een moment 'kwijt', dat ik niet meer weet hoe ik afstand X heb afgelegd of in bed ben beland...
(grapje natuurlijk)

Haha, de 'gloriedagen' van zulke alcoholconsumpties liggen (gelukkig, eigenlijk) al best even achter me!

@JW, ha, ik moest echt even zoeken wat de link met de Honda-maaier en de fiets was, maar ik heb'm.
Enne, tsja, ik denk niet dat 'dader pakken' écht een prioriteit is, helaas. Ik mag het vooral zelf doen. Gelukkig woon ik om de hoek en werk ik deze zomer van thuis, dus wie weet kom ik de zak hooi nog wel tegen?
En verder refresh ik alle online verkoopkanalen bijna elk uur. Ik houd me lekker bezig. :D

ik ga op de warmste middag

Een aanhanger huren

En dan de tuin opruimen en alle zooi naar de stort brengen xd

De elektr trekhaak op de ix3 werkt wel top

#zweet

Maar goed de jungle is gekapt

Hier ook vooral water uit het buitenland, Vittel en Perrier met een citrussmaakje. En met dit weer vliegen ook de bussen Alvalle (gazpacho) er gigantisch door. Als logistieker denk ik soms, waarom iets banaals als bronwater uit de Vogezen of nog erger gekoeld "tomatensap" uit Murcia (2.000 km) zover transporteren?
Maar ja, transport is te goedkoop zeker...

Hier ook vooral water uit het buitenland, Vittel en Perrier met een citrussmaakje. En met dit weer vliegen ook de bussen Alvalle (gazpacho) er gigantisch door. Als logistieker denk ik soms, waarom iets banaals als bronwater uit de Vogezen of nog erger gekoeld "tomatensap" uit Murcia (2.000 km) zover transporteren?
Lage productiekosten is wel de basis waarmee het staat of valt, eerder bizar dat het ondanks de transporten nog steeds loont

Ik ben gek op bruiswater.. altijd San Pellegrino of Acqua Panna. Zijn wat zachter.

Verder zweer ik bij water uit de kraan. Lekkerste wat er is

Lage productiekosten is wel de basis waarmee het staat of valt, eerder bizar dat het ondanks de transporten nog steeds loont
Dat weet ik nog zo niet, ik denk voor die gazpacho uit Murcia eerder zwartwerk-illegalen / seizoensarbeid en veel automatisatie bij de productie.
Wat veel mensen niet weten of onderschatten is dat chauffeurs internationaal transport echt zeer goed geld verdienen, een heel stuk meer dan "modaal". Dat zijn echt heel andere lonen dan de PostNL pakjesbezorgers zonder die mensen te willen schofferen.

Maar je moet het wel willen doen. Op mijn vorig werk was er een chauffeur die elke week pendelde tussen onze plant in N-Portugal en het Europees DC in België H/T. Zondagavond-nacht op, zaterdagVM weer thuis.

Dat weet ik nog zo niet, ik denk voor die gazpacho uit Murcia eerder zwartwerk-illegalen / seizoensarbeid en veel automatisatie bij de productie.
Wat veel mensen niet weten of onderschatten is dat chauffeurs internationaal transport echt zeer goed geld verdienen, een heel stuk meer dan "modaal". Dat zijn echt heel andere lonen dan de PostNL pakjesbezorgers zonder die mensen te willen schofferen.

Maar je moet het wel willen doen. Op mijn vorig werk was er een chauffeur die elke week pendelde tussen onze plant in N-Portugal en het Europees DC in België H/T. Zondagavond-nacht op, zaterdagVM weer thuis.
Internationaal is er geen Nederlander (of Belg?) meer te vinden. Want je bent echt lang van huis.

Is inderdaad echt een goed salaris

Internationaal is er geen Nederlander (of Belg?) meer te vinden. Want je bent echt lang van huis.

Is inderdaad echt een goed salaris
Heb dr twee in de familie rijden, maar de nederlanders zitten meer in de takken als zwaar transport, bulk (veevoer/melkpoeder) danwel allerhande losgestort. Andere sporten wellicht ook, maar dat zijn takken waar ik bekend mee ben.

Het ‘gewone’ stukgoed is idd behoorlijk overgenomen.

Heb dr twee in de familie rijden, maar de nederlanders zitten meer in de takken als zwaar transport, bulk (veevoer/melkpoeder) danwel allerhande losgestort. Andere sporten wellicht ook, maar dat zijn takken waar ik bekend mee ben.

Het ‘gewone’ stukgoed is idd behoorlijk overgenomen.
Veevoer en melkpoeder , weet ik wel voor wie :p.

Vind het wel mooi beroep. Als ik ver in het buitenland ben sein ik ook altijd ff als ik een trekker zie met NL kenteken.

Toen ik vanmiddag in de Capri stapte meende hij nog 432 km te kunnen rijden op 66%. Dat werd al snel 360 km. Nu 60% en 350 km. Vanochtend veel koeler, dus zo'n 12 kWh/100. Vanmiddag 14, airco flink aan het werk. Verbruik toen ik thuis stond geparkeerd, was nog 2 kWh/100. Normaliter is dat 0,7 meen ik. Tenminste, geloof dat het in kWh, wellicht ook kW

Toen ik vanmiddag in de Capri stapte meende hij nog 432 km te kunnen rijden op 66%. Dat werd al snel 360 km. Nu 60% en 350 km. Vanochtend veel koeler, dus zo'n 12 kWh/100. Vanmiddag 14, airco flink aan het werk. Verbruik toen ik thuis stond geparkeerd, was nog 2 kWh/100. Normaliter is dat 0,7 meen ik. Tenminste, geloof dat het in kWh, wellicht ook kW

imgbb nederland

Ik ben aan het laden :p

Maar 600km range klinkt bizar goed?? WLTP is minder toch?

WLTP is meer dan 600, 627. Maar dat is een verbruik van 13,8 dat ga je jaarrond niet redden. Zit de laatste 400 km op 12,5 volgens de boordcomputer, dat is erg netjes. ODO is bijna 8k km en 16,5

Ah, dat is een hele nette WLTP. Niet gedacht eigenlijk. Zie nog steeds veel nieuwe auto rond de 500 zitten.
Zeker netjes. Maar ik heb destijds niet goed genoeg gekeken naar het verbruik. Daar heb ik mijn wel op verkeken. Nogmaals, 13,8 kWh jaarrond is niet realistisch. Bij een auto met een WLTP van 500 is het verbruik wellicht realistischer.
Maar goed, we redden ons meer dan prima. Grote test zal de vakantie zijn, maar dat is meer je instelling lijkt mij.

Mwah dat weet ik eigenlijk niet, denk dat ze allemaal wel zo een 20% afwijken.

De bmw moet 16.1 WLTP doen en zit tot nu toe wel rond de 18/19 gemiddeld. Heb ook wel eens 14/15 gehaald

Zeker netjes. Maar ik heb destijds niet goed genoeg gekeken naar het verbruik. Daar heb ik mijn wel op verkeken. Nogmaals, 13,8 kWh jaarrond is niet realistisch. Bij een auto met een WLTP van 500 is het verbruik wellicht realistischer.
Maar goed, we redden ons meer dan prima. Grote test zal de vakantie zijn, maar dat is meer je instelling lijkt mij.
Vakantie zal ongetwijfeld ook prima gaan. Afgelopen winter haalde ik met een verbruik van 20 á 23 kWh alsnog een bereik van ~350km, wat betekent dat je bijna 3 uur lang onafgebroken 120 km/u kan rijden. Zeker met jonge kinderen lijkt het me dat om de 3 uur stoppen gewoon lekker is?

Mwah dat weet ik eigenlijk niet, denk dat ze allemaal wel zo een 20% afwijken.

De bmw moet 16.1 WLTP doen en zit tot nu toe wel rond de 18/19 gemiddeld. Heb ook wel eens 14/15 gehaald
14/15 valt me stiekem toch wel een beetje tegen.

Vandaag zat ik na 200km rijden tussen de 14,5 en 15, maar dan wel alles waar mogelijk 130 km/u en gewoon lekker de airco blazend op 17°

Ik zou onze grote vriend De Dude eigenlijk een andere auto aanraden. Kan hij bij toch zijn merk blijven, ook een Touring maar met een 'iets' kleinere motor -> maar aan het gemiddelde - voor het overgrote deel binnenwegen in FRA - te zien kan je er ook stevig mee doorvlammen.
De kleur van die auto was het prachtige BMW A89 Imperialblau Brillanteffekt en hij had een panoramisch dak. Geen leer, leasebudget was na dat dak, lichtpakket, Xenon, winterpack, audio etc.op.

(ja ik pauzeer amper op dgl roadtrips dan ben ik uit de flow en rij ik niet meer geconcentreerd bij het hervatten)

Vakantie zal ongetwijfeld ook prima gaan. Afgelopen winter haalde ik met een verbruik van 20 á 23 kWh alsnog een bereik van ~350km, wat betekent dat je bijna 3 uur lang onafgebroken 120 km/u kan rijden. Zeker met jonge kinderen lijkt het me dat om de 3 uur stoppen gewoon lekker is?
Zeker, denk dat we elke 2u wel stoppen. Eerder reden er 's nachts weg en dan reed ik weleens 4-5u achter elkaar, maar dat is ook niet heel verantwoord. Hoeft nu ook niet, langste rit is zo'n 800 km.
Dus met zo'n 250 km tussen de stops vind ik dat prima. Vlak voor de grens met Tsjechië nog even laden, dan kunnen we lokaal alles redden op één lading. Verwacht dat 20 kWh wel haalbaar is, dan is 250 km omgerekend 50 kWh, wat 65% lading zou moeten zijn. Prima streven!

Veevoer en melkpoeder , weet ik wel voor wie :p.

Vind het wel mooi beroep. Als ik ver in het buitenland ben sein ik ook altijd ff als ik een trekker zie met NL kenteken.
Dr zijn er wel wat meer die brok heen en weer sleuren, maar melkpoeder internationaal doelde ik op de blauw witte auto’s uit Uddel :)

Nu ik er verder over denk, de bloemenrijders uit het westland trekken ook heel europa in.

Het zou mij als beroep ook niet vervelen. Op een basisschool reünie vier jaar geleden begreep ik dat het indertijd juist één van mijn beroepskeuzes was toendertijd. De andere was dominee. Over verschil gesproken :)

Terug
Bovenaan