Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Alpina schijnt wel gaaf te zijn inderdaad, al vind ik een E63 S AMG van voor het OPF-tijdperk ook wel lekker klinken. En anders een RS6 C7, maar dan wel met Milltek. :cool:(y)

Nu ik er verder over denk, de bloemenrijders uit het westland trekken ook heel europa in.
Klopt Aalsmeer is al jaar en dag de bloemen / planten draaischijf van Europa en daarbuiten - is ook allesbehalve eenvoudige logistiek. De uitdrukking een teer kasplantje komt daar vandaan, moet echt met grote zorg worden vervoerd.

Qua melkpoeder weet ik het zo niet, maar voor een “gelijkaardig” gekleurd poeder is onze haven in Antwerpen dan weer een Europese draaischijf. En er zijn veel gebruikers, dat kunnen ze blijkbaar afleiden uit het rioolwater :oops:

Ja! Elke keer die lijst met minpunten als iedereen kleine funwagentjes als suggestie aan draagt…je wilt gewoon alles uitsluiten zodat je mevr SJ kunt zeggen dat je het goed onderzocht hebt, maar er niet aan een dik blok te ontkomen is :)

Hahah het zal haar een worst wezen, ze reed zelf in die zuiplap (met een tankpas gekoppeld aan mijn rekening).

[disclaimer: halve ton aan een Maserati zal zeker wel worst wezen]

En zij mocht dan wel in die 3.7 V6, en claimt nu de iX3 ook al. Mooie boel! :ROFLMAO:

Zoals jullie zeggen in NL 'de broek dragen' en wij in VL 'onder de sloef liggen'.
M.a.w. de vrouw is de baas en S J 1001 mag braafjes de rekeningen betalen ;)

haha ja denk dat dat overal wel zo is, auto’s maakt haar ipc niet zoveel uit alleen

destijds vroeg ik welke auto’s vind je mooi als gezinsauto (ter vv de Civic die ze niet weg wilde doen) en toen kwam ze met de RX, FX en GLE. GLE was out of budget dus de RX en FX gereden - de FX reed veel leuker. Ook nog even de Stelvio geprobeerd (die reed net zo fijn) maar was te klein en de CRV die qua ruimte echt nr1 was maar ‘reed als een bus’ volgens mevr.

ze wist eind vorig jaar dat ik een andere EV zocht maar ze wist niet eens van de daadwerkelijke aanschaf :’) (‘je bent altijd auto’s aan het kijken’)

Inslaan nu het nog kan heren

Ik drink de laatste dagen vooral deze… :p
zMEQzOTk5RDBBNTQ5NUNEN0RFM0Q3QTM4QTUzNzVFRDk4RjQ3NEZFLmpwZw.jpg

Inslaan nu het nog kan heren

Wat een vreselijk artikel. 6 glazen alcohol per week maakt je een zware drinker.
Wat voor alcohol, biertje van 5% of biertje van 10%? Dat maakt nogal verschil. En hoe groot is het glas...

En als je elke dag een glaasje drinkt is dat ook heel wat anders dan 6 glazen op 1 dag en de rest van de week niks.

Wat een vreselijk artikel. 6 glazen alcohol per week maakt je een zware drinker.
Wat voor alcohol, biertje van 5% of biertje van 10%? Dat maakt nogal verschil. En hoe groot is het glas...

En als je elke dag een glaasje drinkt is dat ook heel wat anders dan 6 glazen op 1 dag en de rest van de week niks.
Zou 't?
Kijk, dat alcohol slecht voor je is, lijkt me duidelijk. Ik vind dan "Drink met mate" wel een goeie. Verder moet je het vooral zelf weten.

Dat het nu steeds meer gerelateerd wordt aan kanker is wel zorgwekkend. En ook drinken tijdens de zwangerschap mag wel wat meer ontmoedigd zoniet verboden worden. Kan zeggen dat ik daar ongeveer dagelijks de gevolgen van zie.......:cautious:

In Italië en Frankrijk zijn 2 glazen per dag ‘laag risico’

Dat het nu steeds meer gerelateerd wordt aan kanker is wel zorgwekkend
Het lastige met zo’n ziekte als kanker is dat je zo veel vormen hebt en dat bijna alles in overvloed een vorm van kanker dus veroorzaakt.. en we weten steeds meer, kunnen steeds meer dus is het telkens weer schrikken.

Het sociale van alcohol en effect er van vergeten we. Ik heb vrijdag echt een heerlijke avond gehad met m’n twee beste vrienden van vroeger omdat het een klein beetje uit de hand liep. Lachen gieren brullen wat 100% niet was ontstaan als we water hadden gedronken.

Dat je het niet elke dag moet doen eens. Dat het niet vrijbrief moet zijn eens. Maar dat het ook een positief effect kan hebben op geluk, samenleving en verbinding dat vergeten we wel eens.

Maar nogmaals.. alles met mate. Of met je maten ;)

Het sociale van alcohol en effect er van vergeten we. Ik heb vrijdag echt een heerlijke avond gehad met m’n twee beste vrienden van vroeger omdat het een klein beetje uit de hand liep. Lachen gieren brullen wat 100% niet was ontstaan als we water hadden gedronken.
Dan ligt het misschien toch aan welke vrienden je kiest, en daar is iedereen vrij in natuurlijk. ;) Ik heb vrienden waar ik ook zonder alcohol een topavond mee kan hebben. En dan is het ook lachen, gieren, brullen. :p

Lage productiekosten is wel de basis waarmee het staat of valt, eerder bizar dat het ondanks de transporten nog steeds loont
Dat tomatensap komt in hoge concentraat hierheen. Dat is té puur (en duur) om zo te drinken. Hier (ergens in de Benelux) zal ergens een fabriek staan, die het concentraat verdund met water en dan bottled in een fles of pak. Hetzelfde voor sinasappelsap, ook hoge concentraat hier heen uit Spanje.

Zou 't?
Kijk, dat alcohol slecht voor je is, lijkt me duidelijk. Ik vind dan "Drink met mate" wel een goeie. Verder moet je het vooral zelf weten.

Dat het nu steeds meer gerelateerd wordt aan kanker is wel zorgwekkend. En ook drinken tijdens de zwangerschap mag wel wat meer ontmoedigd zoniet verboden worden. Kan zeggen dat ik daar ongeveer dagelijks de gevolgen van zie.......:cautious:
Bij drinken en zwanger denk ik dan wel, waar gaat het mis, want dat werd ons bij bio op de middelbaar al ingeprent

Dat tomatensap komt in hoge concentraat hierheen. Dat is té puur (en duur) om zo te drinken. Hier (ergens in de Benelux) zal ergens een fabriek staan, die het concentraat verdund met water en dan bottled in een fles of pak. Hetzelfde voor sinasappelsap, ook hoge concentraat hier heen uit Spanje.
Nope… Alvalle wordt daar echt wel - nou ja - gebotteld of hoe je het wil noemen. Ik ben er al geweest op vakantie, ze willen niks het minste risico lopen qua contaminatie en alles qua kwaliteit zelf in handen houden. Het is een schitterend Familiebedrijf met hoge kwaliteitsstandaarden, dus dat product kost wat meer.

Bij Tropicana (Zeebrugge) is dat wat je beschrijft wel zo, fruitsap in bulk komt per schip toe, gekoeld en met een zuurtegraad die niet goed is voor je maag. Dat wordt vervolgens aangelengd.

Nope… Alvalle wordt daar echt wel - nou ja - gebotteld of hoe je het wil noemen. Ik ben er al geweest op vakantie, ze willen niks het minste risico lopen qua contaminatie en alles qua kwaliteit zelf in handen houden. Het is een schitterend Familiebedrijf met hoge kwaliteitsstandaarden, dus dat product kost wat meer.

Bij Tropicana (Zeebrugge) is dat wat je beschrijft wel zo, fruitsap in bulk komt per schip toe, gekoeld en met een zuurtegraad die niet goed is voor je maag. Dat wordt vervolgens aangelengd.
Nu moet ik even ingrijpen, de zuurtegraad is gelijk of hij nu verdund of onverdund is. Dat het te geconcentreerd is om te drinken is zeker waar, maar de pH is niet het probleem.;) Water heeft geen pH. Iemand had het over nerds hier, nu ben ik er ook eentje...:unsure:

Mwah, vanaf 1 glas gaat er al van alles (negatief) in werking: lever, hersenen, hart, huid.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind (of vond?) een glaasje ook wel leuk, maar het is gewoon wel echt toxisch. Dat is roken ook. Dus je kunt het doen, een beetje zoals De Dude zegt: je kan die afweging maken en dat is natuurlijk prima, maar we (maatschappelijk gezien dan) verkleinen de gevolgen van alcohol nogal.

Sure, er is (lucht-) vervuiling, we zitten te veel, we weten niet wat sommige ingrediënten doen, etc., etc., dus we komen sowieso wel in de problemen op hogere leeftijd, maar het staat m.i. wel buiten kijf dat alcohol slecht is.

Cheers. :D

Mwah, vanaf 1 glas gaat er al van alles (negatief) in werking: lever, hersenen, hart, huid.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind (of vond?) een glaasje ook wel leuk, maar het is gewoon wel echt toxisch. Dat is roken ook. Dus je kunt het doen, een beetje zoals De Dude zegt: je kan die afweging maken en dat is natuurlijk prima, maar we (maatschappelijk gezien dan) verkleinen de gevolgen van alcohol nogal.

Sure, er is (lucht-) vervuiling, we zitten te veel, we weten niet wat sommige ingrediënten doen, etc., etc., dus we komen sowieso wel in de problemen op hogere leeftijd, maar het staat m.i. wel buiten kijf dat alcohol slecht is.

Cheers. :D
Je weet dat het menselijk lichaam zelf ook alcohol aanmaakt? Het is echt de hoeveelheid, met 1 glas af en toe wordt je gewoon 100.

Alle interessante praat over alcohol ten spijt, zolang ik in de super 6m2 energiedrank zie staan en drie gangpaden met niets anders dan koek, snoep en chips denk ik dat daar op dit moment toch een grotere gezondheidswinst te halen valt

Je weet dat het menselijk lichaam zelf ook alcohol aanmaakt? Het is echt de hoeveelheid, met 1 glas af en toe wordt je gewoon 100.

Wellicht, net als dat mijn grootmoeders overlijden niets met haar geschiedenis van 70 jaar roken te maken had, maar dat betekent natuurlijk niets.

Alcohol verhoogt de kans op tal van complicaties en ziektes. Maar vooruit, de nuance is dat de meeste schade binnen een paar jaar niet-drinken weer hersteld is.

Edit: Maar goed, don't shoot te messenger, ik was laatst bij een bierfestival en ik heb echt een fantastische dag gehad.

Heb t gevoel dat 90% van de spullen in de supermarkt niet gezond zijn

En dan is dat nog in Nederland. :D
Als ik hier de lokale folders zie, lieve help zeg: chips, frisdrank, ijs, sauzen, koekjes, zoete yoghurt, snacks, snoep, slechte chocola, energiedrank, ... En een klein beetje fruit en groenten, maar de echte 'korting' krijg je op al die andere troep.

En dan is dat nog in Nederland. :D
Als ik hier de lokale folders zie, lieve help zeg: chips, frisdrank, ijs, sauzen, koekjes, zoete yoghurt, snacks, snoep, slechte chocola, energiedrank, ... En een klein beetje fruit en groenten, maar de echte 'korting' krijg je op al die andere troep.
En dan kunnen ze daar porties van verorberen waarvan ik denk ‘met een kwart zit ik al nokkievol’

Wat @De Dude meen ik al zei, alles met mate en voldoende beweging. Niet ff een uurtje sportschool beulen maar een middagje in de tuin.

Net nog ff ‘duik’ genomen in ons zwembadje van 2 bij 1 meter. Dat is toch wel erg lekker.

Oudste kan niet slapen dus zit gezellig bij ons onder de pergola buiten

Terug
Bovenaan