Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Zo. En weer thuis. Een autootje gehuurd voor de terugweg, type "Elantra". Initieel bood Alamo ons een Trax aan (hmm, no thanks), na een half uur wachten zonder enige communicatie (!) mochten we opeens de auto meenemen die net voor naast het verhuurkantoor stond. Goed, vreemd, maar is goed joh. Prima wagen weer. Duidelijk een stuk meer auto dan de basis Altima die ik in mei reed, maar gut, verder is het toch vooral 'auto' hoor. Vrij stil wel, lekker ruim, prima infotainment (nou ja, we gebruiken gewoon Apple Carplay) en op zich voldeed de 2.5 (190pk ongeveer) best prima. Maar had ik echt het gevoel met iets leuks of speciaals onderweg te zijn? Nope.
IMG-1907.avif

IMG-1911.avif

IMG-1912.avif

Tegenover een ruime 40mpg voor de Rav4, trouwens. Toch wel opvallend hoeveel efficiënter die grotere, zwaardere en lompere Toyota is (mede dankzij het hybridesysteem). Wellicht is de route naar DC ook wat meer naar beneden, trouwens.

Zo. En weer thuis. Een autootje gehuurd voor de terugweg, type "Elantra". Initieel bood Alamo ons een Trax aan (hmm, no thanks), na een half uur wachten zonder enige communicatie (!) mochten we opeens de auto meenemen die net voor naast het verhuurkantoor stond. Goed, vreemd, maar is goed joh. Prima wagen weer. Duidelijk een stuk meer auto dan de basis Altima die ik in mei reed, maar gut, verder is het toch vooral 'auto' hoor. Vrij stil wel, lekker ruim, prima infotainment (nou ja, we gebruiken gewoon Apple Carplay) en op zich voldeed de 2.5 (190pk ongeveer) best prima. Maar had ik echt het gevoel met iets leuks of speciaals onderweg te zijn? Nope.
Ziet er anders best prima uit. En dan ben ik echt geen KIA-man. Moest het even opzoeken, maar het zou hier een concurrent van de Opel Insignia en Ford Mondeo zijn geweest.

Als ik heel vervelend denk…vrijgezel blijven was een stuk makkelijker geweest :)
Het heeft voor- en nadelen. In mijn huidige gezondheidssituatie ben ik blij dat ik vrijgezel ben, maar de ervaring om een relatie te hebben (en vooral gezien te worden) deed me ook goed.

Ja die logica ontgaat mij. Je hebt er buiten de camping ook geen klap aan mijns inziens. En ik vind het ook gewoon gevaarlijk hier. Zeker gezien het blijkbaar een soort ongeschreven regel is dat je je kinderen niet in de gaten hoeft te houden boven de 4 jaar. Ik heb die memo gemist.
Zo zag ik anderhalve week geleden hier in naburig dorp een jonge vader op zo'n step door een drukke winkelstraat racen. Het ergste was nog dat hij een kleuter bij zich had op ook een elektrisch fietsje naast hem!
Ik zat er op de gewone fiets achter en zij gingen zeker 20km/u door de straat zij aan zij. Zo linksaf op een kruising een parkeerplein op tussen de winkels.
Echt! Hoe gevaarlijk, om je 4 jarige op een elektrisch fietsje te laten gaan, zó onverantwoord. Totaal geen enig besef bij de vader wat er kan gebeuren; hij op de step kan zijn zoontje nooit doen stoppen zonder zelf allebei te vallen bij een noodstop.

En nu? Wat anders zoeken?
Welke tak van sport if I may ask?
Automotive. Al 6 jaar onderdeel van de Nederlandse OEM's en was eigenlijk nog niet van plan daarmee te stoppen. Ik zit nu 4 jaar in de ADAS engineering. Kortgezegd doe ik heel veel mechatronisch werk. Dus vanuit architectuur het helpen opzetten van functional requirements en dan zelf aan de slag met design tot aan de verificatie en validatie toe.

Uitzendbureau was een noodzakelijk kwaad. Dus die zijn bezig ja. Maar ik zelf ook....toch niks boven een directe verbinding.

Veel vervelende piepjes in de Kia? Of is dat hele ADAS geen ding in Amerika?
Ha ja, na 20 minuten wilde de auto me al aan de koffie hebben. Goed, vooruit dan maar. :D

Verder piept 'ie als een auto voor je wegrijdt, op zich niet gek, maar het voelt ook wel als een argument om maar lekker op je telefoon te scrollen tot je auto gaat piepen.

En verder, maar dit hadden beide auto's: je kan zo lekker kortstondig zonder handen rijden. Leuk dat het kan hoor, maar wat heb je eraan als je na 1 minuut of zo al een melding krijgt? Sterker nog, de KIA gooide meteen de CC eraf. =)

Zonder gekkigheid, bij ons is het 50/50, vooral wie er eerder thuis is. Dat betekent meestal ma/di/wo mevrouw en do/vr meneer. In het weekend wisselt het.
Ik heb er wel meer plezier van. Ik doe wel altijd afwas (pannen/messen/snijplanken, gaan niet in de vaatwasser) en de keuken netjes maken. Maar dat is meer omdat ik mij er anders tegenaan bemoei, zegt ze zelf ook :ROFLMAO:

Mijn vrouw kookt meestal binnen en ik buiten. Dus in de winter heb ik het makkelijk. Buiten koken is niet alleen maar de bbq maar ook alles eromheen met salades, groentes enzovoorts. Op vakantie kook ik dus ook meestal.

Toegegeven, ik kook/bak wat mijn vrouw aan boodschappen doet. Uitgezonderd vakanties (doen we dat samen) is dat haar ding.

Zonder gekkigheid, bij ons is het 50/50, vooral wie er eerder thuis is. Dat betekent meestal ma/di/wo mevrouw en do/vr meneer. In het weekend wisselt het.
Ik heb er wel meer plezier van. Ik doe wel altijd afwas (pannen/messen/snijplanken, gaan niet in de vaatwasser) en de keuken netjes maken. Maar dat is meer omdat ik mij er anders tegenaan bemoei, zegt ze zelf ook :ROFLMAO:

Hier kookt zij eigenlijk altijd en ruim ik de keuken op, maar ik breng de kleine eigenlijk ook altijd naar bed (en klaarmaken in de ochtend). Op zich prima verdeling zo.

En je bent ook geen schoolverlater die ze eerst moeten opleiden. Je hebt al veel ervaring opgedaan en bent veelal gewoon direct inzetbaar. Veel succes met de zoektocht naar wat we “ander en beter” noemen!

Ik ben de chef thuis, gisteravond een heerlijke verse tomatensaus gemaakt, lading ingredienten, smaak opbouwen, lekker uren laten garen. De gehaktballen erin en vandaag lekker eten! Afhalen doen we eigenlijk nooit.

Ik ook niet, gewoon eten koken. Was net in de plaatselijke Aldi, was een winkeldief. Hij was snel dus ontkomen. Volgens mij met bijna niks in zijn handen...

Ik ben de chef thuis, gisteravond een heerlijke verse tomatensaus gemaakt, lading ingredienten, smaak opbouwen, lekker uren laten garen. De gehaktballen erin en vandaag lekker eten! Afhalen doen we eigenlijk nooit.
Thuisbezorgd is makkelijker inderdaad.

• Haha
Waarderingen: JL86
Wij hebben binnen de 50m een frietkot, een zeer lekkere pizzazaak en een pitazaak.
Is goed voor 1x per maand en om van het gezaag vanaf te zijn.

Ik kook zelf ook meestal hier. Wij eten ook elke dag zelfgemaakte soep of gazpacho; buiten als het zo warm is maak ik 3x/week soep, is niet veel werk en meteen veel groenten binnen. Ik heb jarenlang kookles gevolgd in avondonderwijs en doe het wel graag…

Desserts moeten ze hier hun plan mee trekken, ik eet dat zelf niet en heb dat onderdeel dan ook geskipt in mijn opleiding.

Op woensdag heeft de plaatselijke visboer soms een leuke aanbieding en heb je voor 15 euro 2 maaltijden. Dat doen we wel regelmatig. Verder elke 3 maanden of zo een keer chinees halen of een frietje. Met kleindochter 'moeten' we nu soms ook mee naar de McD maar ik vind daar niks lekker op de cappuchino na.

En zeg 2 keer per maand uit eten. Pizza vind ik smerig maar de griek mag je me voor wakker maken.

De Griek, ben er afgelopen week toevallig geweest, de puber mocht kiezen want hij had een goed rapport - dan wordt het veel voor weinig want puber altijd honger. Best lekker zo af en toe.

Vanmorgen de fietsen gecheckt, spullen bij elkaar gezocht. Vannacht weer rijden naar Zuid Frankrijk, 10 dagen fietsen. De hitte lijkt er wat af te nemen, max 30 is wat anders dan de hittegolf van vorige week.

Terug
Bovenaan