Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Het lijkt mij eerder dat laatste, er zijn grote structurele aanpassingen nodig in bepaalde industrieën die ik voorlopig nog niet zie gebeuren en of veranderen. Dus eigenlijk verschuiven we het probleem alleen maar…

Laatst bewerkt:
Tja ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee met de regeltjes omtrent uitstoot etc. Ik begrijp het volledig hoor, daar gaat het mij eigenlijk helemaal niet om, maar als die oerang oetang 1,000 bommen en granaten op het midden oosten blijft gooien zonder enige (fatsoenlijke) reden en idem voor andere oorlogsmisdadigers, wij pakketjes uit het verre oosten laten bestellen. Sinnasappels die in Spanje geteeld worden en in Thailand verpakt worden etc. waarom moet ik mij wel dan inzetten?

Voor ons wordt het aan de pomp steeds duurder, terwijl dat andere gewoon openbaar met insider trading honderden miljoenen verdienen.
Ik eigenlijk ook - wij doen ook ons best maar willen niet teveel inboeten op comfort. Ja, met 18 graden en een trui kan je ook TV kijken maar er zijn grenzen.

Hier is nu veel te doen over droogte / grondwaterniveau etc. In BE valt 900l/m² per jaar. als ik onze onbebouwde oppervlakte bekijk valt daar dus maar liefst > 10.000 m³ per jaar water op. Is grotendeels bos dus stel dat het bos en de andere vegetatie de helft opsoupeert schiet er nog 5.000 m³ over.
Wij zijn een NSG dus het aantal personen varieert van 1 tot 5 en alles tussenin. Laat ons zeggen gemiddeld 3. Welnu, wij verbruiken hier 120 m³ per jaar... Verdubbel het nog omdat we als NSG op 2 plaatsen wonen, dus 240 m³. Dan steken wij nog altijd dik 20x meer water in de bodem dan we zelf gebruiken...

• Leuk
Waarderingen: JL86
Best een stap terug, van een TBird naar een 500.:unsure:
Als je vrouw zoveel uitgeeft moet je op den duur wel. Geniet nog maar even van die Impreza. :p

Godver, ik wilde op de Fiat 500 bieden, maar m’n creditcard werd niet geaccepteerd (reservering CHF1,000, kom te kort), zie ik in de app dat m’n vrouw weer flink heeft lopen shoppen :ROFLMAO:
Kun je van de bank niet overboeken naar je Creditcard?

De interessante vraag vind ik, kunnen we hard genoeg op de rem trappen om van uitstel (van executie) afstel te maken, doordat innovatie met een oplossing komt bijvoorbeeld. Of dat het enkel doorschuiven naar een volgende generatie blijft, zoals de politiek in mijn ogen doet (even heel algemeen, gechargeerd)
Los van de vraag of technische oplossingen voldoende/acceptabel zijn om een momentum hoger dan de 3,5 miljard te creeren denk ik dat het dermate inleveren vraagt in het rijkere deel van de wereld dat geen democratie dit aan de kiezers verkocht krijgt.

De Fiat was er eigenlijk voor erbij bedoeld, omdat ik me verveel denk ik, dus misschien is het maar goed dat ik hem nu niet kan kopen :ROFLMAO:

Ik krijg dit beeld nu.
do-you-find-something-comical-about-my-appearance-when-i-am-v0-rE_I9euIScd7Tdwl-OFNP-DqUeuwpc21IGi7xDFwACU.png

Dan ben je na een ritje van 30 minuten helemaal gaar, jij liever dan ik...
Ja dat geloof ik ook wel. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik hem wilde kopen, zag er gewoon leuk uit, praktisch is het niet, plaats heb ik ook niet (nog een parkeerplaats erbij huren) en tijd heb ik eigenlijk ook niet om met 3 autos te rijden... :ROFLMAO:

Ja dat geloof ik ook wel. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik hem wilde kopen, zag er gewoon leuk uit, praktisch is het niet, plaats heb ik ook niet (nog een parkeerplaats erbij huren) en tijd heb ik eigenlijk ook niet om met 3 autos te rijden... :ROFLMAO:
Dat je niet logisch bent siert je alleen maar, helemaal prima.

Ja ik ga geen autos aan de straatkant zetten, zeker niet een klassiekertje. Parkeerplaats in de garage is dan al snel EUR 160 per maand, verzekering en wegenbelasting zal wel mee vallen, maar je gaat dan wel weer snel een paar honderd per maand extra uitgeven.

Ik denk dat Mevrouw86 niet met een schakelbak om kan gaan, denk ik, ik ga het niet vragen, want dan zeg ik weer wat verkeerd en dan gaat ze als therapie weer meer online shoppen :p

Ach ik had er laatst 4, kan allemaal

Wij gaan elke maand een keer samen door alle afschrijvingen heen. Op die manier is er snel besef dat je weer even rustig aan moet doen. En toegegeven, dat geldt niet alleen voor Jannevrouw...

Vaste lasten zijn bekend en gaan van een rekening die afgepast budget heeft.
Betaalrekening met passen heeft ook een budget per maand. Op is op. :p
En ik ben de enige met een creditcard.

En nu in de Wellness heb ik het betaalbandje om……:cool:

Terug
Bovenaan