Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Vervelend van de HRV, @der Magistrat.
Kan reparatie dan nog wel uit?

Ik leef nog. :cool:
Beetje last van duim en scheenbeen, maar verder niet echt gehavend.
(Jumbo)kratje heeft het niet overleefd. Morgen maar even naar die tree kijken. Voorlopig is de kelder off-limits voor de kids.
Thx!
Ja, weetikveel, haha.
Vrouw neigt naar ja; nieuwe auto uitzoeken, kopen en evt. onderhoud kost ook weer een hoop geld en gedoe.

We hebben een online bod gekregen van $3k, daar koop je echt helemaal niets mee.

En goed dat dat verdomde krat z’n les heeft geleerd. Blij dat het al bij al meevalt.

Nou, dat was me het avondje weer.
Gezin van de camping gehaald…caravan laten staan, want had geen zin om de zooi in te pakken in de regen.
Dus belangrijkste spul mee in de auto en naar huis.
Thuis wil ik het krat met proviand opruimen in de kelder…..zak ik door de traptree.

Dus met krat en al naar beneden gestort. Nose-dive. Broek achter een kraantje blijven hangen….dus water in de kelder, broek kapot….bloedneus….meeste dingen in het krat nog heel.

Nu even rustig in de stoel….kopje thee.
Morgen halen we de caravan wel
:alien: .
Ik ben blij dat het goed met je gaat. Ik heb dit wel twee keer moeten lezen.

Laatst bewerkt:
Hahahahaha oeps.

Haar - check
Schoenen - check
Broek - check
Hemd - check (maar nooit zakelijk)
Zonnebril - doorgaans niet zon bril
Bodywarmer - nope heb ik niet volgens mij jij wel hehe

Overigens zou ik deze kleurencombinatie nooit doen, dit is hoe een Amerikaan denkt dat hij zich netjes moet kleden.

Mogelijk heb ik wel een finance bro barbour body warmer

En de rest ook behalve de zonnebril idd

Goedemorgen. Mijn 2 koters besloten om om 5:30 al elkaar in de haren te vliegen. Na 2x waarschuwen uit elkaar gehaald met het nodige kabaal dus maar beneden gaan zitten zzzz.

Koffie 3 gaat er as we speak in.
Das mooi op tijd. De oudst liep hier gisterav en vannacht wat te spoken. Dat koppie maalt gedurig teveel
:rolleyes:

Mogelijk heb ik wel een finance bro barbour body warmer

En de rest ook behalve de zonnebril idd
Fostex M89 urban camo. Hoef ik niet zuinig op te zijn
:)

Goedemorgen lief dagboek,
Vanochtend een telefoontje van zoonlief gehad: hij heeft de relatie na 2,5 jaar uit!
OK!...dat zagen we niet aankomen :cry:.
Zijn verhaal aangehoord en een hart onder de riem gestoken. Ze woonden net sinds december samen, maar moeten nu ieder eigen woonruimte zoeken. Hij zal nu wel vaker hier komen logeren, dat hebben we hem ook gezegd, dat die op ons terug kan vallen, hij is tenslotte onze zoon.
Zal wel even een (flinke) aanpassing wezen voor vrouwlief en mij, omdat we ons leven net opnieuw hadden ingericht met een kleiner huis en meer op ons tweeën zijn/waren.
Maar ook daar komen we wel uit.
Vind het vooral k*t voor hem en haar.

Nu gaan we maar wat in de achtertuin rommelen. Door de regen zijn veel hoge bloemen/plantjes gaan hangen; die moeten even met wat bamboe stokjes ondersteund worden.

Zo wij zijn weer thuis, vanochtend op tijd vertrokken want op tijd wakker.

Via de San Bernardino, net voor de voet aansluiten in een colonne naar boven, langzame vrachtwagen voorop 40-50 km/u waar je toch wel 80 km/u mag, irritant want het is een lange weg… even geteld, nog zeker 10 auto’s tussen, oké challenge accepted!

Al slingerend de pas naar boven, iedereen ingehaald, tot ik achter de vrachtwagen zit, even goed kijken is natuurlijk wat tricky, ja een gaatje en gaan! Yes Mission Succesful!

Gas erop lekker rijden, geen verkeer, die vrachtwagen was zo langzaam dat ik echt lang gewoon door kon rijden :)

Boven aangekomen zegt m’n vrouw ik moet nu toch echt wel even naar de wc hoor, zwanger, dus ik kan niet zeggen wacht maar ff maar dat was even een momentje dat ik wilde schelden :ROFLMAO:

Waarom, omdat we nog niet zo ver van die colonne verwijderd waren en vrouwen pissen niet in 20 seconde!

Dus wij stoppen, vrouw naar de wc, ik met de kleine wachten en ja hoor na enkele minuten rijdt die colonne ons weer voorbij… dus weer achteraan sluiten, maar nu op het noordelijke gedeelte waar inhalen onmogelijk is :(

Maar goed ongeveer 3 uur gereden dus mogen niet klagen! Nu lekker thuis, wasje doen, boodschappen etc. Morgen komen vrienden op bezoek voor een paar dagen.

Vanochtend een telefoontje van zoonlief gehad: hij heeft de relatie na 2,5 jaar uit!
Zijn verhaal aangehoord en een hart onder de riem gestoken. Ze woonden net sinds december samen, maar moeten nu ieder eigen woonruimte zoeken. Hij zal nu wel vaker hier komen logeren, dat hebben we hem ook gezegd, dat die op ons terug kan vallen, hij is tenslotte onze zoon.
Zal wel even een (flinke) aanpassing wezen voor vrouwlief en mij, omdat we ons leven net opnieuw hadden ingericht met een kleiner huis en meer op ons tweeën zijn/waren.

Nu gaan we maar wat in de achtertuin rommelen. Door de regen zijn veel hoge bloemen/plantjes gaan hangen; die moeten even met wat bamboe stokjes ondersteund worden.
Ach. Ondanks dat je je gedachten over de relatie wel eens deelde, toch jammer voor ze. :(

Via de San Bernardino, net voor de voet aansluiten in een colonne naar boven, langzame vrachtwagen voorop 40-50 km/u waar je toch wel 80 km/u mag, irritant want het is een lange weg… even geteld, nog zeker 10 auto’s tussen, oké challenge accepted!

Al slingerend de pas naar boven, iedereen ingehaald, tot ik achter de vrachtwagen zit, even goed kijken is natuurlijk wat tricky, ja een gaatje en gaan! Yes Mission Succesful!

Gas erop lekker rijden, geen verkeer, die vrachtwagen was zo langzaam dat ik echt lang gewoon door kon rijden :)

Boven aangekomen zegt m’n vrouw ik moet nu toch echt wel even naar de wc hoor, zwanger, dus ik kan niet zeggen wacht maar ff maar dat was even een momentje dat ik wilde schelden :ROFLMAO:

Waarom, omdat we nog niet zo ver van die colonne verwijderd waren en vrouwen pissen niet in 20 seconde!

Dus wij stoppen, vrouw naar de wc, ik met de kleine wachten en ja hoor na enkele minuten rijdt die colonne ons weer voorbij… dus weer achteraan sluiten, maar nu op het noordelijke gedeelte waar inhalen onmogelijk is :(

Maar goed ongeveer 3 uur gereden dus mogen niet klagen! Nu lekker thuis, wasje doen, boodschappen etc. Morgen komen vrienden op bezoek voor een paar dagen.
Best kans dat de vrachtwagen zwaar beladen was. Maar fijn om dan weer thuis te zijn, lijkt me. Hopelijk ben je wel een beetje uitgerust. ;)

Krijg je dan de ruimte voor het inhalen? Ik stel mij zo voor dat zo'n colonne je er tussen moet laten, zeker wanneer de rest achter de vrachtwagen blijft plakken... of prop je de auto er gewoon tussen ;)

Ik was net boodschappen aan het doen, heenweg stond er een trekker (vrachtwagen, geen tractor) geparkeerd op parkeervakken parallel aan de weg. Bijzonder, vast geen keus. Toen ik terugging, stond er een ander naast op de weg. Vast een praatje maken, maar blokkeerde de boel aardig. Om vervolgens weg te rijden toen iemand hem net voorbij zou gaan. Interessant schouwspel.

Ja mensen laten je er wel tussen als je inhaalt, je moet goed opletten uiteraard maar vooral de Zwitsers doen het, de buitenlanders zijn wat afwachtend maar volgen soms ook wel. Er zit een flinke afgrond naast dus je moet het gecontroleerd doen, maar er zijn wel echt stukken waar het ook gewoon mag en goed kan.

De vrachtwagen zag het en maakt ook gewoon wat extra ruimte.

Het is een lang stuk, zo’n 75km, dus die wil je het liefst niet achter een vrachtwagen door brengen, maar soms heb je geen keuze.

Voor ons is het 50-50 de Gotthard of Bernardino kwa tijd, alleen zodra er een file bij de Gotthard ontstaat dan verliezen we teveel tijd dus ga bijna altijd van de Bernardino.

Ik ben met de jaren en ervaring wat voorzichtiger geworden met zulke inhaalacties. Met de moto is dat qua power een fluitje van een cent, maar je zal er maar 1 hebben in de colonne die gewoon zit te kijken of er tegenliggers komen, wachtend op een gaatje en niet denkt aan inhalend verkeer dat 100km/h harder gaat dan de colonne.

Gelukkig heeft hij een fijn thuis waar hij op terug kan vallen :-)

Ik ben met de jaren en ervaring wat voorzichtiger geworden met zulke inhaalacties. Met de moto is dat qua power een fluitje van een cent, maar je zal er maar 1 hebben in de colonne die gewoon zit te kijken of er tegenliggers komen, wachtend op een gaatje en niet denkt aan inhalend verkeer dat 100km/h harder gaat dan de colonne.
De tegenliggers kan je goed spotten omdat je eerst naar boven kijkt dus al verder kijkt dan de bocht voor uit. Met de Mercedes is inhalen een appeltje en een eitje en als er 40-50 km/u gereden wordt waar 80 toegestaan is heb je niet eens zoveel overspeed nodig om in te halen. Eigenlijk niks gevaarlijks aan. Als er al de toegestane snelheid gereden wordt moet je niet gaan inhalen natuurlijk want dat is dan wel levensgevaarlijk.

Tja, je kunt niet meer doen dan wat helpen en, als hij dat wil, veel praten. Sterkte.

De tegenliggers kan je goed spotten omdat je eerst naar boven kijkt dus al verder kijkt dan de bocht voor uit. Met de Mercedes is inhalen een appeltje en een eitje en als er 40-50 km/u gereden wordt waar 80 toegestaan is heb je niet eens zoveel overspeed nodig om in te halen. Eigenlijk niks gevaarlijks aan. Als er al de toegestane snelheid gereden wordt moet je niet gaan inhalen natuurlijk want dat is dan wel levensgevaarlijk.
Haal je dan per één auto tegelijk in? Of ook een serie van 2 of 3? Wat als nummer 3 vooraan ook wil of gaat inhalen en niet eerst in de spiegel achteruit kijkt of die niet toevallig ingehaald wordt en er voor gaat?

Mijn zoon had net zijn rijbewijs (mid 2020) en studeerde in Enschede. Ik was gedetacheerd in Hengelo naast het station. Ik had toen de V40 D2, niet de snelste van 40 naar 80.
Hij mocht vaak (provinciaal) rijden naar Hengelo (60km enkele rit) en daar nam hij de trein naar Enschede. Zo deed hij toch al gauw 400km per week rijervaring op.
Maar zo kwamen we in een colonne achter een tractor op een lang recht stuk. Hij wilde inhalen, maar werd ingehaald door een achteropkomende snellere Range Rover. Door een roep "pas op!" en een ruk aan het stuur terug een ongeluk kunnen voorkomen.
Zoonlief had dus niet gezien dat hij al werd ingehaald...
Vandaar mijn vraag.

Mallotina is het weekend weg (motor, cursus in Zeeland) dus met de kinderen lijstje gemaakt wat we allemaal dan doen. Hut maken, check:
20260829-122445.jpg

@Robert69
Vroeger : zoveel mogelijk in 1 keer inhalen.
Nu : verstandiger & het snelheidsverschil wat binnen het redelijke houden en goed kijken waar ik veilig weer kan invoegen in de colonne als nodig.
Op een bergpas zijn er natuurlijk geen echte zijwegen dus daar moet je al geen rekening mee houden.

Op 5 min fietsen is er hier een foodtruck festival, allemaal speelgoed ook voor kids en entertainment (verhalenverteller en theater).

Dus ik zit op een stoeltje in de zon te chillen met een drankje en de kleine is aan het ravotten :-)

Heerlijk weer!

Op 5 min fietsen is er hier een foodtruck festival, allemaal speelgoed ook voor kids en entertainment (verhalenverteller en theater).

Dus ik zit op een stoeltje in de zon te chillen met een drankje en de kleine is aan het ravotten :-)

Heerlijk weer!
Beter, hier is het 4 seizoenen op een dag. Ok, vooruit, geen winter. Maar de rest wel.

En daar da
Mallotina is het weekend weg (motor, cursus in Zeeland) dus met de kinderen lijstje gemaakt wat we allemaal dan doen. Hut maken, check:
20260829-122445.jpg
En daar vanavond ook allemaal slapen op een matrasje! Vroeger ook vaak genoeg gedaan toen de boys nog klein waren. Alle knuffels (wel 30+) mee en dan was het een ziekenhuis en gingen we de knuffels verplegen met verband, pleisters of mitella. Veel ranja en wat popcorn :love:

Haal je dan per één auto tegelijk in? Of ook een serie van 2 of 3? Wat als nummer 3 vooraan ook wil of gaat inhalen en niet eerst in de spiegel achteruit kijkt of die niet toevallig ingehaald wordt en er voor gaat?
1 a 2 auto’s en het is daar opzich vrij breed en zo hard gaat het niet dus je kunt anders nog prima remmen en erachter duiken. Het is geen smal bergweggetje en er zijn zelfs stukken die gemaakt zijn om 2 auto’s naast elkaar te zetten.

@Robert69
Vroeger : zoveel mogelijk in 1 keer inhalen.
Nu : verstandiger & het snelheidsverschil wat binnen het redelijke houden en goed kijken waar ik veilig weer kan invoegen in de colonne als nodig.
Op een bergpas zijn er natuurlijk geen echte zijwegen dus daar moet je al geen rekening mee houden.
Ik doe het ook lekker rustig aan, in een ontspannende modus zoveel mogelijk. Of ik nu in 45 minuten op werk of thuis ben of het wordt 50+ minuten zal me echt jeuken. Blijf al vaak op de rechterbaan in een meer constante tempo, dan op linker baan met een jo-jo-snelheid 110-60-85-70-110-85 etc. Als de linkerbaan echt vrij is, dan haal ik wel wat in totdat er weer een bus achterop komt.
Op de A1 wordt nu geasfalteerd en heb je 2 smalle rijstroken en 70. De linkerbaan is 2m.
Hoe ik dan zie dat een RAM 1500 tóch een oplegger voorbij moet...pfff! Of je rijdt de linker velgen kapot of je wil zo nodig van je rechter spiegel af.

Terug
Bovenaan