Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik lees al veel goede tips; de leerkracht in mij wordt ook blij van de 3R ;)

Ik vond de grootste uitdaging geduld blijven vinden als je zelf ook gesloopt bent en je kind(eren) dol zijn vanwege vermoeidheid of wat dan ook. Met een baby kan je ook nog niet communiceren. "Je hoort het wel aan het huiltje"... ja doei! Dat werkt soms... Scheelt echt als je het samen kan doen; elkaar afwisselen zodat je ook je rust kan pakken scheelt dan echt.

Onze jongste gaat, als ze moe is, erg moeilijk doen over kleding. De balans tussen "haar ding laten doen" en "je moet ook opschieten want we moeten zo naar school, rekening houden met je zus" is een lastige maar wel belangrijk.
Openbaar tantrum nog niet echt meegemaakt, ik merk dat de combi begrip tonen, rustig blijven maar ook duidelijk maken dat ze er niks mee winnen wel goed werk. Maar dat is ook wel een momentje engelengeduld soms!
Elkaar hierin afwisselen vind ik ook een goede. Soms heb je het gewoon echt helemaal even gehad omdat het een opstapeling is van allerlei andere zaken door de dag heen waar je kind niks aan kan doen , maar wel de laatste ‘stap’ is voordat je even op de bank gaat ploffen en niks meer doet.

Ik herken wel bij m’n vrouw als ze daar zit en andersom ook. Vaak is het dan ga jij maar even naar beneden ik doe het wel.

Zo, gekookt, kind gevoed, nu maar klaarmaken voor bed. Mama is hopelijk rond 2030 thuis want ben wel moe na zo een dag :LOL:

Vanmorgen boodschappen gedaan en rondje gereden met de z4+kind

Kinderboerderij geweest met vriendinnetjes

keuken en huis nog opgeruimd..

Pff. Dinsdag weer vol aan het werk, veel relaxter :LOL:

Hier ligt ‘t spul op 1 oor en gaan we maar eens wat eten samen.

Voorgelezen uit mijn favoriete boek: Guess how much I love you.

M’n stem ben ik sinds gister kwijt en klink alsof ik 2 pakjes peuken heb weggetikt, dus ging soepel.

Vanmiddag ook 2u mogen oreren , m’n vrouw moet maar even met een stille Willy op de bank dealen vanavond :cool:

Hier ligt ‘t spul op 1 oor en gaan we maar eens wat eten samen.

Voorgelezen uit mijn favoriete boek: Guess how much I love you.

M’n stem ben ik sinds gister kwijt en klink alsof ik 2 pakjes peuken heb weggetikt, dus ging soepel.

Vanmiddag ook 2u mogen oreren , m’n vrouw moet maar even met een stille Willy op de bank dealen vanavond :cool:
Nu tijd om te leren ballon dieren te maken.

Ik was een maand geleden op een kinderverjaardag, ze hadden een clown ingehuurd.
Ik zei nog, hadden jullie net zo goed mij kunnen vragen...

Hahahah heb voor haar 4e verjaardag ook een zaaltje met catering en springkussens enzo en een clown geregeld. Ben benieuwd! Vorig jaar hetzelfde maar zonder clown.

Ik was een maand geleden op een kinderverjaardag, ze hadden een clown ingehuurd.
Ik zei nog, hadden jullie net zo goed mij kunnen vragen...
Dan ben je volgend jaar de Sjaak!
Of nog eerder bij de verjaardag van een ander kind.

Men zoekt nog een nieuwe clown, nu Tim Curry er ook niet meer is :cry:

Ze vallen weer bij bosjes, de beroemdheden.
Ja ik dacht al hetzelfde met kort geleden Sam Niel, nu Dolly en Tim Curry. Eerder gingen dit jaar ook al 2 actrices van Home Alone (de moeder en ook de duiven-vrouw)
En begin dit jaar ook die amerikaanse acteur met indianen-roots (niet slecht bedoeld) die de opperhoofd speelde in Dances with Wolves.

En in NL natuurlijk Rob de Nijs en Jerney Kaagman

Hayden vind ik zelf ook wel jammer, helaas weer een voorbeeld waarom een kind ster die door de ouders gepushed wordt weer fout afloopt.

Paar dagen door de Eifel aan het rijden.
Wat me nu (pas) opvalt: er is hier geen enkele drempel
:)

Wel mooie afwisseling in wegen en landschap, erg uitnodigend om een midweek te rijden.

Een waar motor- en roadsterparadijs!!
Spijtig dat ik geen BMW GS én een Z4 heb :whistle:
Alleen is het eten er gemiddeld genomen tussen slecht en niet te eten. Je kan niet alles hebben...

Hoe is dat bij jullie @Janneman: als jij en vrouw op bezoek komen, rent de kleine dan ook oma (knielend met armen open) voorbij en eerst naar jou? Op Insta kom ik vaak van die leuke filmpjes voorbij, dat de dreumes met grote boog om oma lopen en éérst naar opa gaan/rennen...oma beetje verbaasd/teleurgesteld/lachend.
Nee, ik weet mjn plaats ;) Oma is alles en krijgt een dikke knuffel, ik krijg een boks.

Omdat Oma vervolgens druk zit te kletsen mag ik mee kleuren of spelletjes doen. Daarom krijg ik bij vertrek wel de dikste knuffel. Mooi verdeeld toch?

Zo goeiemorgen saam. Ben niet de snelste vandaag. Gisteravond verjaardag van maatje gehad, ouderwets de koelkast leeg gekregen met de laatste vier man, alleen die wekker van 7u is wel wat minder als je er 2:30 in ligt

Zo goeiemorgen saam. Ben niet de snelste vandaag. Gisteravond verjaardag van maatje gehad, ouderwets de koelkast leeg gekregen met de laatste vier man, alleen die wekker van 7u is wel wat minder als je er 2:30 in ligt
Je kan het! Doorzetten. En in de (na)middag één biertje om 's avonds vroeg naar je nest te gaan. Beste remedie.

Hier slow start na rest van de week lekker laat door voor werk (etentjes, lang doorwerken). Afspraken eruit gefietst in de ochtend omdat ik mn stem kwijt ben dus kunnen mooi wat werk verzetten.

Dr zit vier koffie en de nodige nicotine in. Ben weer op toeren.
Boodschappen gedaan, nu op pad omdat 7yo nieuwe gymschoenen moet voor volgende week. Straks nog even bij de kapper langs en dan ist wel klaar voor vandaag.

Morgen naar museum Soesterberg, za en zo presenteren de nl’se quadrons zich daar of zoiets.

Als we toch in de dagboek modus zitten hier:

Vanochtend eerst de Zoë ingeruild voor de Zoë. Even lolletje met de garagehouder toen ik belde;
"Hoe is het met de Zoë?"
"Die mag weer naar huis. Hoe is het met mijn Zoë?
"Die mag ook weer naar huis!"

Daarna nog nog het falend beleid van chef inkoop opgelost, tandpasta was op. En nog even langs de sportzaak; nieuwe tas, bidon en sokken voor komend seizoen (volleybal), kan ik er weer even tegenaan!
Nu tostitime!

Voor de helft van het forum zoekt op wat “bidon” nu precies is, het is het Franse woord voor “drinkbeker die je kan afsluiten. Vaak dubbelwandig uitgevoerd als isolatie voor koude of warme dranken”.

Fransen zijn efficiënt : “bidón” is kort en krachtig. De fonetische uitspraak is “biedon”. In het West-Vlaanderen is het “biedong”, synoniem “u pulle”. Ook een populaire wielrennersterm. :giggle:

Laatste dagje in de K** tent en dan weer lekker naar huis, zondag komen vrienden uit London over, vrouw heeft de poetsvrouw al geregeld voor zondag… Ik hoop dat ze wel het normale tarief in rekening brengt, zeer waarschijnlijk wishful thinking, heb m’n vrouw maar niks gezegd, discussie niet waard :ROFLMAO:

Ik heb zelf niet zoveel met écht kamperen (tent opzetten etc.) maar zo'n tent waar jij in zat lijkt me prima. Toegegeven; heb het nog nooit gedaan.

Ik heb zelf niet zoveel met écht kamperen (tent opzetten etc.) maar zo'n tent waar jij in zat lijkt me prima. Toegegeven; heb het nog nooit gedaan.
Het is wat je gewend bent en wat je aankan lijkt mij. Ik heb meerdere keren in zo'n tent gezeten. Geen probleem mee.
Maar goed, ik ben van jongs af aan kamperen in een tent gewend en dan een echte hè, niet zo'n glamping unit. De Waard Albatros, beetje kampeerder kent dat begrip!

Zo dachten wij er een week geleden ook nog over, maar nu niet meer :ROFLMAO: . Heb toch iets meer rust en comfort nodig! En nou bepaald goedkoop was het ook niet dus prima voor een paar dagen zo hoor, maar we gaan het niet nog een keer doen.

Terug
Bovenaan