De Dude
Petrolhead
Elkaar hierin afwisselen vind ik ook een goede. Soms heb je het gewoon echt helemaal even gehad omdat het een opstapeling is van allerlei andere zaken door de dag heen waar je kind niks aan kan doen , maar wel de laatste ‘stap’ is voordat je even op de bank gaat ploffen en niks meer doet.Ik lees al veel goede tips; de leerkracht in mij wordt ook blij van de 3R
Ik vond de grootste uitdaging geduld blijven vinden als je zelf ook gesloopt bent en je kind(eren) dol zijn vanwege vermoeidheid of wat dan ook. Met een baby kan je ook nog niet communiceren. "Je hoort het wel aan het huiltje"... ja doei! Dat werkt soms... Scheelt echt als je het samen kan doen; elkaar afwisselen zodat je ook je rust kan pakken scheelt dan echt.
Onze jongste gaat, als ze moe is, erg moeilijk doen over kleding. De balans tussen "haar ding laten doen" en "je moet ook opschieten want we moeten zo naar school, rekening houden met je zus" is een lastige maar wel belangrijk.
Openbaar tantrum nog niet echt meegemaakt, ik merk dat de combi begrip tonen, rustig blijven maar ook duidelijk maken dat ze er niks mee winnen wel goed werk. Maar dat is ook wel een momentje engelengeduld soms!
Ik herken wel bij m’n vrouw als ze daar zit en andersom ook. Vaak is het dan ga jij maar even naar beneden ik doe het wel.