Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Zoë bij de garage voor een beurt; Zoë mee als leenauto. Model met kleine accu. 75%, 100 km rijbereik. Oef...
Scheelt wel tanken, zon schijnt dus gratisch laden thuus :cool:
~30eu versus ~170 voor 600 km range is nu het verschil tussen de BMW en de Tesla hier =). Al betaalt mn vrouw ivm lease natuurlijk niet voor de laadkosten

Plaatje bij de pagina, in stijl deze keer op een wat kleinere schaal evenwel

Karmann-Ghia-665.jpg

Lego heeft al betere dagen gekend, maar deze set dateert uit 1964 alweer.
Volgende laat ik symbolischerwijze aan onze muziekgoeroe DD, die weet best wel een link met 'mobiliteit' en het heilige getal :sneaky:

Jullie laden ook niet thuis, wel?
Nope. Dit kan wel makkelijk, maar 1) is openbare plek en 2) onze buren zijn nogal ijverig in het vasthouden van parkeerplekjes voor de deur ;)

Best wat verschuiven steeds andere auto's om maar plekje te hebben zodat ze kunnen laden, we hebben hier gewoon geen zin in, omdat je dan gaat 'rekenen' op thuis laden en als dat dan weer niet kan heb je er gedoe over.

Mn vrouw laadt 1x per week op haar werk op en dat is voldoende en we hebben 8 openbare laadpalen in de straat waar niemand dus staat omdat ze het (met een eigen auto) te duur vinden ;) !!

Ik zag hier dat de Euro 98 maar 2 euries kost, dus zal m’n auto hier voltanken voordat we weer vertrekken!
Dat is echt bizar laag ? In Italië waar ik zat was dit 3wk terug (als je het kon vinden) 30ct duurder.

Duitsland EUR 2,30 bij autohof, 2.85 (hehe) langs de snelweg.

Plaatje bij de pagina, in stijl deze keer op een wat kleinere schaal evenwel

Karmann-Ghia-665.jpg

Lego heeft al betere dagen gekend, maar deze set dateert uit 1964 alweer.
Volgende laat ik symbolischerwijze aan onze muziekgoeroe DD, die weet best wel een link met 'mobiliteit' en het heilige getal :sneaky:
‘666’ is verre van heilig… :rolleyes:;)

Nope. Dit kan wel makkelijk, maar 1) is openbare plek en 2) onze buren zijn nogal ijverig in het vasthouden van parkeerplekjes voor de deur ;)

Best wat verschuiven steeds andere auto's om maar plekje te hebben zodat ze kunnen laden, we hebben hier gewoon geen zin in, omdat je dan gaat 'rekenen' op thuis laden en als dat dan weer niet kan heb je er gedoe over.

Mn vrouw laadt 1x per week op haar werk op en dat is voldoende en we hebben 8 openbare laadpalen in de straat waar niemand dus staat omdat ze het (met een eigen auto) te duur vinden ;) !!
Begrijp ik wel; het is dat wij een (grote) eigen oprit hebben, anders hadden we het wellicht ook niet gedaan. En als je dan toch op je werk kan laden en dat bij de lease zit, waarom moeilijk doen :)

En dat verschil in prijs... BMW of Tesla, ik weet wel welke ik mooier vind ;)

Mijn broertje nog gesproken of hij al een proefrit had gemaakt in de Explorer (EV). Nog niet, wilde nog kijken naar max trekgewicht, of dat genoeg was. Hij zei dat je dat kan laten verbeteren, wist ik niet.
Ik zei nog, BMW IX3 is ook een goede ocassion. Wel jammer wat trekgewicht betreft. Zei hij, nee BMW is niet echt ons merk :eek:
Mijn broertje en ik lijken niet echt op elkaar! Letterlijk en figuurlijk!

Laatst bewerkt:
Hebben jullie eigenlijk nog goede tips voor beginnende vaders? Of moet ik die elders zoeken.....
Wat wil je weten?

Rust en regelmaat is wel een hele goede tric int begin.

Altijd fijn als je kind een tantrum start in de rij bij de kassa van de supermarkt en je hem vervolgens naar huis moet dragen inclusief fiets en boodschappen tas. Weet je zeker dat je er klaar voor bent Nico?
Nog wat moe van een late avond dan? Dramaqueen doet dat meestal thuis. De laatste keer dat ze het buiten de deur probeerde had ik boel al in geladen om weg te gaan toen ze toch maar eieren voor dr geld koos. Dat is dr toch teveel risico
:)

Hebben jullie eigenlijk nog goede tips voor beginnende vaders? Of moet ik die elders zoeken.....
Gefeliciteerd!! Wat mooi nieuws.

Tips genoeg. Komt vooral neer op: Neem jezelf en elkaar niet te serieus in het ouderschap. Je kan het als ouder nooit goed doen en daarmee altijd wel. Het is maar hoe je het bekijkt. Vergeet elkaar niet want je doet het samen.

Qua 'opvoeding' helpt bij ons de klassieke 3 R'en heel erg (Rust, reinheid en regelmaat).

Nog wat moe van een late avond dan? Dramaqueen doet dat meestal thuis. De laatste keer dat ze het buiten de deur probeerde had ik boel al in geladen om weg te gaan toen ze toch maar eieren voor dr geld koos. Dat is dr toch teveel risico
:)
Ja combinatie van weinig slapen, teveel willen doen en warm weer. Nu bij de tent is alles weer oké, zo even lunchen en dan nog ff een buikje in het zwembad nemen denk ik!

- In de eerste maanden: als de baby slaapt, doe je zelf ook een slaapje
- Consequent zijn. Niet alleen zelf, maar ook samen met de moeder. Als zij "nee" heeft gezegd, blijf jij daarbij. Oók als jij ee anders over denk.
- Ruzie over opvoeden is vaak onzinnig. Er is niet één juiste manier, dus haar manier is ook goed.
- Leer luiers te verschonen, maar als het even kan laat je mama dat doen.

Altijd fijn als je kind een tantrum start in de rij bij de kassa van de supermarkt en je hem vervolgens naar huis moet dragen inclusief fiets en boodschappen tas. Weet je zeker dat je er klaar voor bent Nico?
dat heb ik één keer bij mn ouders geflikt en vervolgens mocht ik nooit meer mee

Retroactieve tip, zoek alvast een goede kinderopvang (hier heet dat crèche of kinderdagverblijf) het liefst minimaal 1 jaar voor je effectief zwanger bent ;)

Soigneer de toekomstige groot- en schoongrootouders een beetje, maar niet overdreven zodat ze zich niet teveel gaan bemoeien. Praktische hulp en goedbedoelde adviezen van hen zijn altijd welkom maar dat is het dan ook.

Soigneer de toekomstige groot- en schoongrootouders een beetje, maar niet overdreven zodat ze zich niet teveel gaan bemoeien. Praktische hulp en goedbedoelde adviezen van hen zijn altijd welkom maar dat is het dan ook.
Verhuizen naar Amerika is een hele effectieve methode om dit te forceren.

Ik lees al veel goede tips; de leerkracht in mij wordt ook blij van de 3R ;)

Ik vond de grootste uitdaging geduld blijven vinden als je zelf ook gesloopt bent en je kind(eren) dol zijn vanwege vermoeidheid of wat dan ook. Met een baby kan je ook nog niet communiceren. "Je hoort het wel aan het huiltje"... ja doei! Dat werkt soms... Scheelt echt als je het samen kan doen; elkaar afwisselen zodat je ook je rust kan pakken scheelt dan echt.

Onze jongste gaat, als ze moe is, erg moeilijk doen over kleding. De balans tussen "haar ding laten doen" en "je moet ook opschieten want we moeten zo naar school, rekening houden met je zus" is een lastige maar wel belangrijk.
Openbaar tantrum nog niet echt meegemaakt, ik merk dat de combi begrip tonen, rustig blijven maar ook duidelijk maken dat ze er niks mee winnen wel goed werk. Maar dat is ook wel een momentje engelengeduld soms!

Laatst bewerkt:
Heeft dat niet te maken met dat ze allemaal bodycams nu hebben en daarmee al aantonen dat als iemand wegrijdt bij een staande houding ze daar al bewijs voor hebben? Meen daar iets over gelezen te hebben vorig jaar
Dat zou best kunnen inderdaad. Zal het ze eens vragen.

- In de eerste maanden: als de baby slaapt, doe je zelf ook een slaapje
- Consequent zijn. Niet alleen zelf, maar ook samen met de moeder. Als zij "nee" heeft gezegd, blijf jij daarbij. Oók als jij ee anders over denk.
- Ruzie over opvoeden is vaak onzinnig. Er is niet één juiste manier, dus haar manier is ook goed.
- Leer luiers te verschonen, maar als het even kan laat je mama dat doen.

Ik heb meer luiers verschoond dan mama. Maakt ipc niet uit.

Terug
Bovenaan