Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Mijn vrouw zei gisteren nog ik ben klaar, daar bedoelde ze denk ik niet voor de vakantie mee, want ze is nu klaar… zometeen de Benz maar eens aanslingeren. Wel fijn dat Google en Apple maps beide verschillende routes aangeven, wat is wijsheid Google maps denk ik toch?
Mijn voorkeur is altijd Google Maps. Die verzamelen volgens mij veel meer verkeersinformatie.

Vrouwen en hun gebruik van het woord "klaar"
- ik ben klaar schat (vrolijk)
- is het eten bijna klaar (hongerig)
- ik ben er helemaal klaar mee! (boos)
- (luid roepend) ik ... klaar (nou ja :LOL: )

Wezenlijk verschil haha.

Ik ben ook van Roadracer zijn suggestie, maar misschien minder aangewezen met een kindje van 3 & een zwangere partner in de auto zoals bij JL86 en gezin. Snel naar daar, kleine insmeren met Factor 50 en hoppa het zwembad in, de rest kan dan wel even wachten.

Hoe hard mag je in jullie contreien?

In Texas is er een stuk snelweg waar 85 mph is toegestaan. Voor de Nederlanders onder ons, dat is 137 kmh.
Dit is echter wel een uitzondering, meestal is 80 mph wel een beetje de max. Maar tot 10 mph te hard kom je vaak weg met een waarschuwing als je staande wordt gehouden.

Meestal 60, soms 70mph.
Hier ook, overigens, hoewel ik eigenlijk nooit te hard rijd (wat me - zelfs bij 25mph - niet altijd in dank wordt afgenomen). Als Nederlander vind ik het wel opvallend hoe losjes max. snelheden worden geïnterpreteerd hier. Maar goed, er staan hier nergens flitspalen en politie zie ik echt maar heel zelden.

Vrouwen en hun gebruik van het woord "klaar"
- ik ben klaar schat (vrolijk)
- is het eten bijna klaar (hongerig)
- ik ben er helemaal klaar mee! (boos)
- (luid roepend) ik ... klaar (nou ja :LOL: )

Wezenlijk verschil haha.
Het enige wat wij mannen dan kunnen zeggen: ‘Ben je (al/eindelijk) klaar?’

Bij voorkeur draadloos, tv heeft wifi en vermoedelijk ook blauwetand

Bedoel ook vooral wat voor soort console handig kan zijn voor een 7 jarige. Dat had ik niet helemaal duidelijk geformuleerd
Wij hadden vroeger een Wii console. Met vrij onschuldige spelletjes, die je wel met 4 personen kunt doen. De poppetjes (avatars) kun je personaliseren. De Wii ligt nu ergens in een box opgeslagen op zolder.

Bedoel ook vooral wat voor soort console handig kan zijn voor een 7 jarige. Dat had ik niet helemaal duidelijk geformuleerd
Terugblikkend naar hier zou ik dan een 2DH Refurbished iPad Mini aanraden om eerlijk te zijn. Paar 100€ en klaar + veel gratis spelletjes die bij de leeftijd passen van een beginnende lezer. Consolegames zijn erg duur geworden sedert / na 2020 zeker de toptitels.
En uiteraard de mogelijkheid om op YT te gaan voor kinderfilmpjes / muiziek.

@MACHINER gewoon een 2e hands PS4 Slim (de 'facelift' zeg maar) kopen, wat 2e hands games erbij (checken op krasjes e.d.) en dan ben je met €200 wel klaar denk ik. Als ie het leuk vindt kan je op termijn een stuurtje erbij kopen, maar dan heb je iets nodig om dat op te bevestigen.

HDMI-kabeltje naar de TV, draadloze controller opgeladen (let erop dat de trigger-knoppen, L2 en R2, mogelijk een beetje lam kunnen zijn) en hij kan vanaf de bank gamen als een prins

@MACHINER gewoon een 2e hands PS4 Slim (de 'facelift' zeg maar) kopen, wat 2e hands games erbij (checken op krasjes e.d.) en dan ben je met €200 wel klaar denk ik. Als ie het leuk vindt kan je op termijn een stuurtje erbij kopen, maar dan heb je iets nodig om dat op te bevestigen.

HDMI-kabeltje naar de TV, draadloze controller opgeladen (let erop dat de trigger-knoppen, L2 en R2, mogelijk een beetje lam kunnen zijn) en hij kan vanaf de bank gamen als een prins
Dit. ;) GT Sport en GT7 heb ik erbij + 1 Controller. De Controller is een Gran Turismo Edition zelfs.

Ik ben een beetje met mijn verzekering bezig, ik zit op maximale no claim dus ga waarschijnlijk niet meer betalen per maand of hoogstens enkele Euro's. A.I. vraagt aan mij, wilt u weten hoe snel u de schadevrije jaren terug krijgt als u 5 schadevrije jaren inlevert? Ik zeg ja. Het antwoord, 5 jaar. No shit Sherlock.

Terugblikkend naar hier zou ik dan een 2DH Refurbished iPad Mini aanraden om eerlijk te zijn. Paar 100€ en klaar + veel gratis spelletjes die bij de leeftijd passen van een beginnende lezer. Consolegames zijn erg duur geworden sedert / na 2020 zeker de toptitels.
En uiteraard de mogelijkheid om op YT te gaan voor kinderfilmpjes / muiziek.
Hij heeft een samsung tablet. Beginnende lezer is het niet meer, gaat naar groep 4 maar heeft leesniveau van halfweg groep 6
:rolleyes:

Idee is juist om ipv filmpjes wat interactiever aan bijvoorbeeld een race spelletje te krijgen.

O, en de auto ging naar een schadebedrijf in Zoeterwoude en daarna op transport naar Roelofarendsveen. Ik zeg, zal ik hem daar zelf brengen? O ja, dat is wel beter... 22 minuten bij mij vandaan, 16,5 km... Dat is nu dus ook geregeld, vervangend vervoer is ook verplaatst naar Roelofarendsveen. In Zoeterwoude doen ze momenteel alleen hagelschades...

Transport ook een beetje eng, voordat je het weet kras op je velg of zo...

Golf is wel leuk. Ik krijg de bal wel in een paar slagen op de green, maar de putt lukt dan vervolgens niet.
Heb je kans op een birdie, eindig ik met een double bogey of erger...

Lekker kamperen mannen, lekker pizzaatje gehaald, klein stekkie hier maar je hebt alles wat je nodig hebt! Kan prima in eigen land :)

En ja je kunt ook die zigeunerhut achter ons huren, hebben we niet gedaan :ROFLMAO:

Geluk met het weer, zon 30 graden!

IMG-6350.jpg
IMG-6351.jpg

Lekker kamperen mannen, lekker pizzaatje gehaald, klein stekkie hier maar je hebt alles wat je nodig hebt! Kan prima in eigen land :)

En ja je kunt ook die zigeunerhut achter ons huren, hebben we niet gedaan :ROFLMAO:

Geluk met het weer, zon 30 graden!

IMG-6350.jpg
IMG-6351.jpg
Ah ja, dat is waar ook, je ging "kamperen".
Machete wel ingepakt hoop ik? Staat toch wel een flink oerwoud zo te zien!

Zigeunerhut? Dat is een enige echte originele Pipowagen ;) !!
Ziet er een paradijsje uit met een kleiner kind mits de afstanden op het domein naar sanitair, zwembad, winkeltje etc wat te doen zijn.

• Haha
Waarderingen: JL86
Ja wc douche, keuken en 2 slaapkamers, eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Het zwembad is een minuutje lopen, het meer 2 minuten en het restaurant zit er tussen. Supermarkten op 5 min lopen afstand, dus de Benz hebben we denk ik niet nodig! Alleen wellicht om Lugano zelf in te gaan…

JL86 in een tent.:LOL:
Veel kinderen van 3-4 jaar vinden dat geweldig; spelen, zwemmen, vriendjes maken, voetballen. Tukje doen onder een boom. Gewoon echt kunnen MORSEN met tijd en wat leven op het ritme van zonsopgang en zonsondergang. Tegenwoordig wordt dat onthaasten of digital detox genoemd

Ik heb zelf als kind nooit gekampeerd (“beneden onze stand” volgens mijn ouders), maar na mijn scheiding was het of dat of thuisblijven.
Is supergoed bevallen, nog jaren gedaan ook toen de financiën terug op hun positieven kwamen.
En nu gaat hij zelf hiken / kamperen met vrienden en hebben ze de grootste lol en is de volgende hike al gepland.

Veel kinderen van 3-4 jaar vinden dat geweldig; spelen, zwemmen, vriendjes maken, voetballen. Tukje doen onder een boom. Gewoon echt kunnen MORSEN met tijd en wat leven op het ritme van zonsopgang en zonsondergang. Tegenwoordig wordt dat onthaasten of digital detox genoemd

Ik heb zelf als kind nooit gekampeerd (“beneden onze stand” volgens mijn ouders), maar na mijn scheiding was het of dat of thuisblijven.
Is supergoed bevallen, nog jaren gedaan ook toen de financiën terug op hun positieven kwamen.
En nu gaat hij zelf hiken / kamperen met vrienden en hebben ze de grootste lol en is de volgende hike al gepland.
Ah, je kent de achtergrond niet waarom ik over die tent en JL86 begin...:whistle:

Terug
Bovenaan