Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

images

Mijn vrouw: ik heb voor de gein teruggescrold naar onze berichtjes naar elkaar in 2016.

Ik heb echt medelijden met je dat je met mij bent qua wat ik nog steeds naar je stuur.

Is dit een soort van verkapt compliment ?

Snap er niks van :ROFLMAO:
Ze is gewoon blij met je. Niet te veel achter zoeken. En als ze er wat anders mee bedoeld... lekker belangrijk!

Heb een eigen server thuis daarvoor
Dat is inderdaad een betere optie.

@Rembrandt , ik zou als ik jou was ook zoiets doen (of heel simpel een externe harde schijf).
Al je foto's aan de cloud toevertrouwen lijkt me niet verstandig. Voor je het weet vragen ze opeens een vermogen om de foto's te bewaren voor je.

Spreek voor jezelf. :D
Hoe hard mag je in jullie contreien?

In Texas is er een stuk snelweg waar 85 mph is toegestaan. Voor de Nederlanders onder ons, dat is 137 kmh.
Dit is echter wel een uitzondering, meestal is 80 mph wel een beetje de max. Maar tot 10 mph te hard kom je vaak weg met een waarschuwing als je staande wordt gehouden.

https://www.txdot.gov/safety/driving-laws/speed-limits/limits.html zei:
Texas law requires that speed limits on state roadways be set at the state maximum unless traffic and engineering studies show a need to alter a speed limit for safety reasons.

Maximum speed limit
The law sets the maximum at 70 mph, but allows the Texas Transportation Commission to establish a maximum speed limit of 75 mph, or 80 mph or 85 mph if the highway is designed to accommodate that speed on the highway system if that speed is determined to be safe and reasonable after a traffic or engineering study. A maximum speed limit of 80 mph within 10 counties on Interstate 10 and Interstate 20 is also permitted.

BD20Inc20SH2013020852000202012-1.jpg

Laatst bewerkt:
Heb na mn rijlessen vrijwel nooit meer met twee handen aant stuur gezeten. Nu ik erover nadenk alleen met flinke gladheid omdat die automaten schakelpaddles hebben.
Daarom heb ik ook een hekel aan schakelflippers.
Bovendien, ik koop een automaat, dan moet dat ding het maar zelf uitzoeken ook.

Ik zet op vrijdag vaak Alan Jackson op en dan is de modus wel dak open, linker raam open en beetje hand tegen de wind in cruisend op de rechterbaan
Toen we voor het eerst aankwamen in Texas stond er in de leen-Tahoe een countryzender aan. Ik voelde me meteen thuis. Dat gevoel vergeet ik nooit meer en is eigenlijk altijd gebleven.

Wij rijden automaat omdat mijn vrouw dat fijner vind. Als ik de shots callde was het enkel handbak, dus die flippers is een compromis, ik wil de bak handmatig kunnen bedienen bij gladheid.
:)

Toen we voor het eerst aankwamen in Texas stond er in de leen-Tahoe een countryzender aan. Ik voelde me meteen thuis. Dat gevoel vergeet ik nooit meer en is eigenlijk altijd gebleven.
Klinkt idd gelijk goed!

Wij rijden automaat omdat mijn vrouw dat fijner vind. Als ik de shots callde was het enkel handbak, dus die flippers is een compromis, ik wil de bak handmatig kunnen bedienen bij gladheid.
Normaliter geloof ik niet in compromissen, maar een automaat met flippers vind ik de beste uitvinding. Je moet wel een goede automaat hebben en de ZF is de allerbeste ;).

Ik heb nooit een daily gehad met handbak en wil dat graag zo houden. Gister in korte file schakelen, was er alweer klaar mee.

Meeste file heb ik met de bus gereden, diesel met een paar lang verzetten onderin vond ik nooit zo’n probleem qua schakelen.
Nu met de privékoets is een automaat dan idd wel lekker.

Voilà. Begin allemaal maar al te lachen met mij, maar ik zou zonder te gaan kijken niet eens weten of opschakelen nu links of rechts van het stuur zit en of je aan die flippers moet trekken dan wel duwen voor op- of terugschakelen.

En dan heeft Carwow nog een trucje om de soft limiter te omzeilen bij het “revven” in Neutral door beide gelijktijdig in te trekken of zoiets?

@Rembrandt , ik zou als ik jou was ook zoiets doen (of heel simpel een externe harde schijf).
Al je foto's aan de cloud toevertrouwen lijkt me niet verstandig. Voor je het weet vragen ze opeens een vermogen om de foto's te bewaren voor je.

Ik deel je mening - las vanochtend toevallig een artikel over Aion. In 2024 was Microsoft van plan Windows11 te vervangen door een soort van CopilotOS waarbij een Windows365 in de cloud -nou ja - “draait”.
Het is niet duidelijk of en wat ze daarmee nog willen aanvangen.

Meeste file heb ik met de bus gereden, diesel met een paar lang verzetten onderin vond ik nooit zo’n probleem qua schakelen.
Nu met de privékoets is een automaat dan idd wel lekker.

Jup vroeger veel diesel busjes gereden voor m’n bedrijf, met handbak helemaal prima

Met het verkeer van nu… moet het vooral zuinig, met acc en comfortabel zijn. (Cq Camry)

Voilà. Begin allemaal maar al te lachen met mij, maar ik zou zonder te gaan kijken niet eens weten of opschakelen nu links of rechts van het stuur zit en of je aan die flippers moet trekken dan wel duwen voor op- of terugschakelen.

En dan heeft Carwow nog een trucje om de soft limiter te omzeilen bij het “revven” in Neutral door beide gelijktijdig in te trekken of zoiets?

De clk en de Infiniti hadden flippers

Met de clk 1x gebruikt om te proberen… traag, geen fijne flippers (waren eerder knoppen), past niet bij de auto.

De Infiniti.. reed ik zo vaak met flippers. Of interventies met flippers. Goeie grote flippers, snelle automaatbak, zelfs soort van tussengas en dat geluid.. Echt leuk!

Schakelflippers ,de C180 heeft ze ook. Op zich wel geinig als je de auto op Sport+ zet, maar met 156pk en 250Nm koppel wordt het nooit echt een race auto. Dan rijdt de CLK toch een stuk vlotter met een regulier automaat.

Ooit met een F430 op het circuit mogen rijden, dan zijn schakelflippers natuurlijk wel echt fantastisch!

Goed dat je de keuze hebt en er iets aan hebt - ik ben van de Twix-doctrine, ding in Drive zetten en hoppa karren maar.

Heb ooit vanaf de passagiersstoel bij een 458 mogen flipperen op aanwijzing van de eigenaar. :ROFLMAO: Onze 2019 Peugeot 508 SW had wel flippers, maar weet niet of de 5008 ze ook heeft. Komende dagen maar eens op letten.

Ik heb op het circuit ook geflipperd in een F430, maar het schakelen in een Porsche GT3 Cup car was toch echt veel leuker. Dat gaat gepaard met een hoop geweld, super gaaf :love:

Ik heb op het circuit ook geflipperd in een F430, maar het schakelen in een Porsche GT3 Cup car was toch echt veel leuker. Dat gaat gepaard met een hoop geweld, super gaaf :love:

oeeehh heb wel een GT3 RS op het circuit gereden maar zo een cup car is next level :love:

Ik heb ooit 3 rondjes met dit apparaat mogen sturen; Met zo'n sequentiële bak waaraan je aan de pook moet trekken en duwen. Dat is eigenlijk nog vetter dan flippers!

Wat was dat ding stijf en wat ging het hard. Deze was geprepareerd voor de 24 uurs race op de Nürburgring in de tijd dat Opel nog eens iets leuks deed.

52688

Ik heb ooit 3 rondjes met dit apparaat mogen sturen; Met zo'n sequentiële bak waaraan je aan de pook moet trekken en duwen. Dat is eigenlijk nog vetter dan flippers!

Wat was dat ding stijf en wat ging het hard. Deze was geprepareerd voor de 24 uurs race op de Nürburgring in de tijd dat Opel nog eens iets leuks deed.
Dat zie ik onder S********* niet meer gebeuren. :confused:

Je merkt bij dat soort auto’s pas het verschil in grip tov straat auto’s, niet normaal hoe strak je door een bocht kunt.

Wij hadden een experience, begonnen in een Bmw M3 om te “leren” rijden op het circuit, daarna de Audi R8 en de Ferrari F430 om vervolgens in de GT3 Cup af te sluiten.

Idd ook met sequentiële versnellingsbak, lijkt echt alsof je hem in de versnelling moet rammen hehe.

Als kers op de taart nog meegereden met een Ariël Atom, daar mocht je helaas niet zelf in sturen, lijp ding zeg, echt een raket op wielen :ROFLMAO:

Vrouw is de hele ochtend al aan het inpakken voor de vakantie, het is een lang weekend, wat wil je in godsnaam meenemen… Zoonlief en ik zijn de hele ochtend al op de bank aan het chillen… gelukkig is het maar een uurtje of 3 rijden naar Lugano dus het maakt niet zoveel uit!

Nee helaas niet, ik had altijd wel een soft spot voor Opel, maar die is na de overname van Stellantis wel helemaal wel weg. Ben ook bang dat het merk uiteindelijk een stille dood gaat sterven daar...
Dat heb ik met Alfa en Lancia eigenlijk ook. In die hoek zit ik meer qua liefhebberij. Bij Opel word ik wel blij van een Ascona 400, Manta of Calibra. Een groot portfolio is leuk, maar of het verstandig is?? :unsure:

Vrouw is de hele ochtend al aan het inpakken voor de vakantie, het is een lang weekend, wat wil je in godsnaam meenemen… Zoonlief en ik zijn de hele ochtend al op de bank aan het chillen… gelukkig is het maar een uurtje of 3 rijden naar Lugano dus het maakt niet zoveel uit!
Mijn moeder ook al de hele week, en daarnaast nog dingen in huis. Wij gaan morgen richting de Harz, met een overnachting in Walsrode omdat ik de hele rit in één keer niet aankan op dit moment.

Hopelijk heeft ze naar intussen goede gewoonte weer een nieuw horloge aangeschaft special voor de reis zodat haar Richard Mille thuis kan blijven en die ze dan vervolgens (a) vergeet mee te nemen of (b) niet aandoet tijdens de reis en (c) bij thuiskomst compleet vergeet.

3h, dat valt goed mee. Weer iets geleerd, altijd gedacht dat Lugano in Italië lag :oops:

Nee zo erg behelpen is het niet :) heeft haar eigen auto.
Ja, het is geen drama - meestal is het ook prima weer dan om gewoon de moto te nemen.

Ik heb recent wel een truc ontdekt - de onderhoudsinterval indicator brandt momenteel en die zal "toevallig" tot het einde van de zomer blijven branden, want dan is ze minder happig uit vrees dat de boel compleet in de soep gaat draaien :whistle:

Wat is wijsheid voor een spelcomputer/console linken aan een tv van een jaar of 6 oud? We willen gaan kijken om wat aan te schaffen dan zoonlief vanaf de bank wat spelletjes (race of rally oid) kan gaan doen op het tv scherm, maar echt 0,0 verstand/ervaring met alles wat er op dat gebied te koop is

Bij voorkeur draadloos, tv heeft wifi en vermoedelijk ook blauwetand

Bedoel ook vooral wat voor soort console handig kan zijn voor een 7 jarige. Dat had ik niet helemaal duidelijk geformuleerd

Wat is wijsheid voor een spelcomputer/console linken aan een tv van een jaar of 6 oud? We willen gaan kijken om wat aan te schaffen dan zoonlief vanaf de bank wat spelletjes (race of rally oid) kan gaan doen op het tv scherm, maar echt 0,0 verstand/ervaring met alles wat er op dat gebied te koop is
Tsja. Je hebt team X-BOX en team PlayStation, ik ben van dat laatste. Ik zeg PS4 of PS5. De PS4 heb ik nog eventueel over, al weet ik niet hoelang de updates nog doorgaan. Daar ben ik wel eerlijk in. En er moet sowieso wel een kabel tussen TV en console. De controllers werken wel draadloos.

Hier hangt het docking station van de Nintendo Switch aan de TV (HDMI) en maakt de console / controllers vervolgens draadloos connectie met dat station / de TV.
Het leuke aan de Switch is dat je die ook kan meenemen onderweg op reis en gewoon als handheld spelen. Je mist wel wat topgames maar de Legend of Zelda en Mario Kart freaks hier maakt dat niet veel uit.

Console kan idd bij de tv bedraad staan. Dat is geen probleem. Maar dat ik niet uit de kop weet welke al dan niet draadloos is zegt genoeg over mijn kennis van dit gebeuren

Mijn vrouw zei gisteren nog ik ben klaar, daar bedoelde ze denk ik niet voor de vakantie mee, want ze is nu klaar… zometeen de Benz maar eens aanslingeren. Wel fijn dat Google en Apple maps beide verschillende routes aangeven, wat is wijsheid Google maps denk ik toch?

Mijn vrouw zei gisteren nog ik ben klaar, daar bedoelde ze denk ik niet voor de vakantie mee, want ze is nu klaar… zometeen de Benz maar eens aanslingeren. Wel fijn dat Google en Apple maps beide verschillende routes aangeven, wat is wijsheid Google maps denk ik toch?
Ik heb meestal een voorkeur voor Apple maar je kunt ook kijken welke route je het leukste/mooiste/verrassendste vindt. TomTom Go Expert (betalend) en dan 'Kronkelweggetjes' of 'Economisch/Ecologisch'? Die laatste vermijdt ook nogal eens de snelweg (wat ik vaak probeer te vermijden).

Terug
Bovenaan