Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Het is wat je gewend bent en wat je aankan lijkt mij. Ik heb meerdere keren in zo'n tent gezeten. Geen probleem mee.
Maar goed, ik ben van jongs af aan kamperen in een tent gewend en dan een echte hè, niet zo'n glamping unit. De Waard Albatros, beetje kampeerder kent dat begrip!
Maar ja, misschien in een tijd dat de ouders kun kroost nog een opvoeding gaven, terwijl ze nu de vouw uit je broek rijden mer hun fatbike en je geen ouder ziet. Waarom sta je als ouder al toe dat je puber een fatbike of elektrische step meeneemt naar een camping?

Gelukkig hoor ik bij de generatie late baby boomers die op de camping komt als die gastjes naar school gaan.

Maar ja, misschien in een tijd dat de ouders kun kroost nog een opvoeding gaven, terwijl ze nu de vouw uit je broek rijden mer hun fatbike en je geen ouder ziet. Waarom sta je als ouder al toe dat je puber een fatbike of elektrische step meeneemt naar een camping?
De huidige generatie kinderen krijgt gewoon sneller hun zin omdat ze weten hoe ze hun ouders moeten bespelen, en de ouders hebben vaak geen zin in gezeur omdat ze al zo druk zijn met van alles. Het zal heus niet overal zo gaan, maar dat is wel het beeld wat ik heb van de huidige maatschappij.

Het is wat je gewend bent en wat je aankan lijkt mij. Ik heb meerdere keren in zo'n tent gezeten. Geen probleem mee.
Maar goed, ik ben van jongs af aan kamperen in een tent gewend en dan een echte hè, niet zo'n glamping unit. De Waard Albatros, beetje kampeerder kent dat begrip!
Tussen aankunnen en gewoon geen zin in hebben zit ook nog verschil he.

Op een festival tentje neermikken gaat heel prima, met het gezin heb ik daar gewoon geen zin in. Dan heb ik ontspanning -> comfort wat hoger op de prio lijst staan. Zou ik een hike trip gaan doen is een tent me best.

Lief dagboek. Ik heb geen zin meer. nog 2 calls te gaan en 2 bijlagen afschrijven voor een langjarig contract. Misschien is juridisch geneuzel op de vrijdagmiddag ook niet de beste keuze..

No offense naar de eventuele advocaten hier...

Zo zwemles, dan 20:00 nog afspraak kapper. Misschien dat ik daar nog even een klein biertje doe. Heb een vermoeden dat als ik thuiskom de vrouw des huizes toch al op één oor ligt; drukke dag en morgen even heen en weer naar Groningen.

Via de A28 dus ik ga toeteren bij HM 79 (dacht ik?) @MACHINER

Volgende keer misschien een stapje hoger op de ladder en een caravan huren. Telkens kijken hoe ver je toe kan. En anders gewoon naar Van der Valk.

Lief dagboek. Ik heb geen zin meer. nog 2 calls te gaan en 2 bijlagen afschrijven voor een langjarig contract. Misschien is juridisch geneuzel op de vrijdagmiddag ook niet de beste keuze..

Zo zwemles, dan 20:00 nog afspraak kapper. Misschien dat ik daar nog even een klein biertje doe. Heb een vermoeden dat als ik thuiskom de vrouw des huizes toch al op één oor ligt; drukke dag en morgen even heen en weer naar Groningen.

75 en iets volgens hmpaal.nl

Toeter je dan ook in Groningen, zal een raam openzetten...

Beetje stoken hè ;)
Op een festival tentje neermikken gaat heel prima, met het gezin heb ik daar gewoon geen zin in. Dan heb ik ontspanning -> comfort wat hoger op de prio lijst staan. Zou ik een hike trip gaan doen is een tent me best.
Ik kan juist genieten van back to basic in de tent. Ik heb geen luxe nodig om te ontspannen. Of een bepaalt comfort; de slaapplek in de tent en beetje goede stoelen is genoeg. Maar iedereen z'n/ haar ding!

Wij zijn 7-8 jaar gaan camperen met een NL organisatie; was wel glamping voor dat woord bestond, dus uitpakken van de auto’s en klaar. Beetje vergelijkbaar qua publiek zoals hier op het forum, 90% Nederlanders en 10% “aangespoelden” :giggle: .

Keken vooral naar leuke animatie en activiteiten voor de kinderen, een mooie omgeving en wat zaken in de buurt om te doen als het qua weer tegenzit, dus wel wat voorbereiding maar dat vonden ze ook leuk. Zo 3x op vakantie naar het Eiland van Maurik geweest, echt een superfijn park voor ons toen met de leeftijd(sverschill)en. En het Ouwehands dierenpark op een halfuurtje rijden, ideaal.

Nee glamping is niet goedkoop, er waren op dat moment all ins naar god weet waar met het vliegtuig die per persoon goedkoper waren als je alles rekende. Leuke vonden wij ook dat kampeerders een pak socialer waren/zijn dan de caravanners en laat staan de mobilhome pensionados.

F1F5E05A-A908-42E2-94F8-7476F34CD600.jpg

Ugh. Opeens doet de transmissie niets meer. Dat kan nog wel eens een duur geintje worden. Ffs.

Ja precies heb ook op het Sziget festival in Hongarije een week in een tentje geslapen maar toen was een week lang helemaal naar de klote en had ik geen gezin bij :ROFLMAO:

Oeps der Magistrat, hopelijk valt het mee…
Ik herken het model niet direct is dat een US Honda CRV of een US Honda Civic variant?
HRV.

Tsja, ik vrees er wel echt voor. De letters van de transmissie verschijnen wel op m’n scherm. De motor klinkt ook gewoon prima, maar D/R/S en L doen helemaal niets. Ik kon de auto zelfs gewoon duwen toen die in D stond. :(
Ik zag net een mogelijke prijs van $10k!

Pff. Lekker weekendje weg zo.

Aha. Blijkt dat de CVT van de HRV 2016-2020 gevoelig is aan onderhoud om de 30K Miles (dat is extreem weinig in een land als de US…) en in zijn geheel niet echt betrouwbaar is. 2021-2022 blijkt wat beter maar nog niet denderend. 2023 onwards prima, maar ja die zijn ook jonger en minder Miles.

Ik keek vroeger wel vaak naar Scotty de brulboei Kilmer zijn video’s maar die was niet echt een grote fan van “remanufactured transmissions”. Maar goed, nu is het de hopelijk eerlijke diagnose afwachten.

HRV.

Tsja, ik vrees er wel echt voor. De letters van de transmissie verschijnen wel op m’n scherm. De motor klinkt ook gewoon prima, maar D/R/S en L doen helemaal niets. Ik kon de auto zelfs gewoon duwen toen die in D stond. :(

Vervelend zeg ! Hoop voor je dat het toch te fixen is

HRV.

Maar $10k? Kan dat er uit?

Ik heb zelf niet zoveel met écht kamperen (tent opzetten etc.) maar zo'n tent waar jij in zat lijkt me prima. Toegegeven; heb het nog nooit gedaan.
Is ook niet ons ding hoor is gebleken.
Als je nog geen (boeken)kast of schappen hebt om wat proviand in op te slaan of een simpel droogrekje hebt wordt het wel minder. Alles in kratten op de grond en je natte (zwem)kleding+handdoeken maar ovee stoelleuningen of ballustrade te drogen moet leggen, terwijl de buurman in een bungalow wel een droogrekje heeft....

Wij waren ook zo'n bungalow of een appartement gewend, dan is een glampingtent toch echt meer behelpen. Al heb je wel meer de sfeer/dynamiek van een camping.

Zo dachten wij er een week geleden ook nog over, maar nu niet meer :ROFLMAO: . Heb toch iets meer rust en comfort nodig! En nou bepaald goedkoop was het ook niet dus prima voor een paar dagen zo hoor, maar we gaan het niet nog een keer doen.

Nou dat, het is een stuk minder comfort (warm/ koud, veel geluiden, snel klam na regen) dan een huis en het is ook niet goedkoop. Niets voor mij, als scout en festivalganger genoeg tenten gezien.

Voor mij op z’n minst een goed toegankelijke chalet op een camping om toch het campinggevoel te hebben, maar een Landal-huisje op een bungalowpark is ook wel erg fijn. Afgelopen nacht een tophotel als tussenstop, maar deden we normaal in principe niet met eindbestemming Duitsland. Wordt de vakantie toch weer duurder van.

Eindelijk. Weekend. Het zwembad heeft een bar dus ja ;-)
Ik krijg spontaan zin om een paar baantjes te trekken :love:

Als we toch tegen in ons dagboek schrijven: ik lag net al bijna te slapen op de bank. Laatste week voor vakantie, dus een hoop geregel privé, allerlei deadlines op werk wegwerken én ik had vandaag examen voor een van de moeilijkste en meest toonaangevende examens in mijn vakgebied. Niet echt lekker gepland dus :ROFLMAO:

Ja normaliter is het zaterdagochtend maar wat inhaallesjes. Moet zeggen, dit bevalt me wel. Met de jongste misschien gewoon wel doen op vrijdag
Bovendien is zaterdagochtend voetbal/ hockey. Dan moet je eerst om 7.30-8.00 uur naar zwemles, aansluitend op een koud veld gaan staan, en heb je om 10.00 uur het gevoel dat je er al een dag op hebt zitten. Wat dat betreft is pubers hebben wel prettig, die hoor je niet voor de middag.

Nou, dat was me het avondje weer.
Gezin van de camping gehaald…caravan laten staan, want had geen zin om de zooi in te pakken in de regen.
Dus belangrijkste spul mee in de auto en naar huis.
Thuis wil ik het krat met proviand opruimen in de kelder…..zak ik door de traptree.

Dus met krat en al naar beneden gestort. Nose-dive. Broek achter een kraantje blijven hangen….dus water in de kelder, broek kapot….bloedneus….meeste dingen in het krat nog heel.

Nu even rustig in de stoel….kopje thee.
Morgen halen we de caravan wel
:alien: .

Als dat echt het geval is, ik zou zeggen: nope!
Sowieso, met 115k miles op de teller wordt het financieel een wat lastig verhaal.
Mja, iets tweedehands kopen is ook altijd een risico. Het is weer zo’n typisch dilemma zoals we zo vaak zien op dit forum.

Och, hopelijk krijgen we snel de offerte.
Nou, onze vrije dag gaat lekker. =)

$6300 voor tweedehandstransmissie of $9700 voor een nieuwe. Nog een geluk dat we in Delaware zitten, een staat zonder BTW (hoera...).

Enne, pff, sterkte, Rembrandt!

Vervelend van de HRV, @der Magistrat.
Kan reparatie dan nog wel uit?

Ik leef nog. :cool:
Beetje last van duim en scheenbeen, maar verder niet echt gehavend.
(Jumbo)kratje heeft het niet overleefd. Morgen maar even naar die tree kijken. Voorlopig is de kelder off-limits voor de kids.

Terug
Bovenaan