Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Je kunt in Ticino nog lekker doorrijden, weinig flitsers kun je prima 140 km/u, in het noorden is het wat beter opletten maar je kunt ook nog prima 130-135 km/u. Voordeel voor ons mbt de San Bernardino route is dat we dan via Chur rijden, die snelweg is vaak rustiger, nadeel is dat bijna de helft van de reis we wel van de snelweg af rijden. Maar liever dat dan in de file staan. Veel tijd winst heb je natuurlijk niet maar het is gewoon fijner als je een beetje kunt doorrijden.

Oost - West, thuis best! ;)
Klopt, al was dat stukje vooral voor @JL86 bedoeld. :p

Pagina 670…
03-e-3-10jpg,id=c11482cb,b=autozeitung,w=750,rm=sk.webp

@Niseko Ik zag dat in Maassluis (De Lier) een Tekno-museum zit. Tekno van de modelvrachtwagens weet je wel?
Boven de Botlek, links van Rotterdam. Is zaterdags geopend. Misschien wat voor jou en je zoon(s)?
Volgens mij worden de modellen daar ook gemaakt. En ze hebben daar ook evenementen.

Dat is nog eens een marathon waarvan ik als ouder denk :oops:

Al zouden ze me geld toegeven dan nog niet, mag er niet aan denken. Rara wie er wel zit met een aantal vrienden? Nu ja, hij heeft deze vakantie een kleine 2.000€ netto verdiend met een lastig baantje dus dat kan er wel vanaf.
Wow! 8 films? Man, man, waar je zin in hebt en kunt opbrengen...pff!
Zag wel eens een aankondiging voor 2 films, als nummer 3 na middernacht in premiere gaat, maar 8 films? Doet hij een luier om? Of na elke film een pauze voor plas, eten, drinken, peuk?

Ik heb echt bonje gehad in Italië omdat ik 2 auto’s tegelijk in haalde vlak voor een haarspeldbocht. Ik kon er doorheen kijken dus wist dat er niks aan kwam, maar dat kreeg ik er niet in.

Eindstand was dat ik ben uitgestapt en heb gezegd rijd dan maar zelf
Was ze geschrokken? Ik probeer als bestuurder met passagiers geen gekke, onverwachte acties uit te halen.

Edit: wel zonde dat je gestopt bent. Zo kwamen die twee auto's weer voorbij en was het allemaal voor niets.

Was ze geschrokken? Ik probeer als bestuurder met passagiers geen gekke, onverwachte acties uit te halen.
Nee zeker niet want ik zei ik haal in, maar ze vond het gewoon niet verstandig omdat ze het idee had dat ik dit blind deed met gezin in de auto. Dat zou ik overigens ook nooit doen.

En hoe het meestal dan gaat , is dat er vervolgens op alles wordt gelet en dat is wel beetje trigger punt voor mij :p. Dus dan kies ik eieren voor m’n geld en mag zij rijden.

Ik heb echt bonje gehad in Italië omdat ik 2 auto’s tegelijk in haalde vlak voor een haarspeldbocht. Ik kon er doorheen kijken dus wist dat er niks aan kwam, maar dat kreeg ik er niet in.

Eindstand was dat ik ben uitgestapt en heb gezegd rijd dan maar zelf

Heb ik ook wel eens gehad :LOL: :ROFLMAO:

Omdat Dolly Parton zelf ook om deze grap zou lachen. Wereldvrouw, ik ga haar missen.

aYDMYolK_700w_0.jpg
Eens! Zij was een wereldvrouw! Ondanks alle roem toch haarzelf gebleven en geen kapsones.
Net als bijvoorbeeld prinses Diana was; in de tijd beginperiode van aids, was zij die de patienten opzocht en zelfs handen schudde. Zag de beelden vorige week weer eens terug op tv bij een docu over Freddy Mercury.

Vanochtend rustig rijdend, Engine Light gaat aan op mijn CX-30 SKY-X blok (@Frits79). Startte nadien goed, rijdt normaal, maar ja, het hoort niet.
Tussen de buien door even de OBDII eraan en tadaa -> fout code P2205 "NOx sensor heater control circuit open bank 1). Kan relatief onschuldig zijn zoals spanningsval na 4-5 weken stilstaan (beste geval) of een dure sensor van 1.200€ is komen te gaan (slechtste geval). En alles tussenin, een hongerige marter, slechte massa, corrosie in een stekker etc. Bon, code gereset.

Ik ga het bekijken de komende dagen; komt morgen of maandag het lampje weer aan dan moet ie naar de garage want met mijn scantool kan ik geen diepere oorzaak meten, daarvoor is Mazda specifieke apparatuur nodig. Vervelend detail : huidige wachttijd voor een afspraak is 2,5-3 weken.

De Robot hebben wij ook, vangt echter meer stof stilstaand dan bewegend, volgens mij heb ik de app niet eens meer :ROFLMAO:

:LOL: Moet zeggen dat ik hem zeker wel 1x per 2 dagen aanzet, soms dagelijks! Ideaal na het ontbijt of dinner als er een paar kruimels op de grond liggen, of als er iemand weer met zand sokken binnenkomt..

@S J 1001: Waarom zo boos? Mijn moeder van ruim 60 doet dat meerdere keren per week met een slechte heup. Dan kunnen 30/40-plussers dat toch ook? :p

Het is geen kwestie van kunnen. Maar het hele idee is dat je er minder werk aan hebt, als ik dat kreng naar boven moet sjouwen kan ik net zo goed zelf de stofzuiger aanslingeren :’)

Daarom hebben wij ook een poetsvrouw, wij zijn ultra lui maar met een robotstofzuiger moet je nog steeds zelf poetsen en dat is al teveel gevraagd ;)
Je schept gewoon werkgelegenheid, door een poetsvrouw in dienst te nemen!
Of is het een Filipijnse nanny?

Ik heb het winterbanden topic maar weer eens geopend. Wat ik niet zo goed begrijp is kan ik voor mijn auto een set nemen die voor en achter gelijk is (zoals de meeste auto’s)?

Mijn huidige set-up is staggered 22 inch voor 285 en achter 325 breed. Ik zie veel sets van 20 inch maar die zijn 255 breed, sommige met verschillende ET waardes…

Ik snap niet zo goed waar ik op moet letten!

Terug
Bovenaan