Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Dat moest je toch welhaast geweten hebben? https://goo.gl/maps/rIZb

Toch niet, ik ben dusdanig gewend om gewoon het url-adres te kopieren als ik wil linken dat het icoontje me echt nooit is opgevalleno_O

fijn! Wou ik net weg rijden naar de loods om met de volvo 66 van een kammeraad verder te gaan. Heeft een loonbedrijf een komplete drijnage-instalatie voor mijn beide auto's gebouwd! En de loonwerkers zijn al naar huis. Je houd het toch niet voor mogelijk!

DSC01291.jpg

Makkelijker gezegd dan gedaan. Die drijnagepomp liep nog gewoon en die staat achter het hek. Die gele bak is enkel een filter en overloopbak. Als je die pijp afkoppelt ben je meteen zeiknat. Ik heb de buurman zijn fiat weg laten zetten, Ik heb de bus achteruit de stoep op gereden. En met 5 keer heen en weer steken kon ik er met de volvo net uit komen. Als ze morgen komen zal ik ze er eens van zeggen. Ik heb mijn volvo en de golf van mijn ouders langs de straat gezet precies voor de ingang van de bouwplaats. Er geld daar geen parkeerverbod. Ik oponthoud, zij ook.;)

Bennie 940 zei:
Ik oponthoud, zij ook.;)

En voor je het weet heb je al weer 50 jaar "oorlog", de Palestijnen en de Israeli weten ook vast niet meer met welke onbenulligheid het allemaal begon. (afgezien van het feit dan dat de Amerikanen gewoon een stad, die niet van hen is, weggeven...)

Nee, serieus. Oog om oog? Morgen dus kans op een kras of deuk omdat zij het weer aso vinden wat jij doet. Dan is al snel het eind zoek. Ja, het is lullig dat ze je vastzetten, maar laat dan op zijn minst zien wie de intelligentere is en begrijp dat zij waarschijnlijk niet eens erover nagedacht hebben...

Bennie 940 zei:
Ik heb mijn volvo en de golf van mijn ouders langs de straat gezet precies voor de ingang van de bouwplaats. Er geld daar geen parkeerverbod.

Niet?
facepalm.gif

RVV 24 zei:
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
b. voor een inrit of een uitrit;

@lovemyjeep: het ging me er niet om om ze er niet in te laten. We wonen hier in een klein dorp, niet in de stad. Op deze mannier kreeg ik ze mooi even te spreken. Ik heb geen hekel aan die mensen, ik heb alleen een hekel aan deze mannier van werken. Ze konden ook gewoon even aan de deur komen en mij de gelegenheid geven die auto weg te zetten.
@ geelhoed: Je kunt die inrit niet herkennen als zijnde inrit. Er staan rondom de bouwplaats hekken en je kunt alleen zien aan de sporen in het zand waar ze de bouwplaats oprijden. Dus in donker zie je dat niet. Dus zo heel erg strafbaar kan het niet zijn. Bovendien als we hier op het dorp een politieauto zien rijden wordt er 2 dagen later nog over gepraat.

Ik zal ook even vertellen hoe het afgelopen is: vanmorgen om 7;00 ging bij de buren de deurbel af. Daar was niemand dus vervolgens kwamen ze hier aan de deur. Ze vroegen van wie die 2 auto's waren. Ik heb ze meteen daarop gevraagd van wie die drijnage-instalatie was. Toen ging meneer een lampje branden. Hij bood zijn excuses aan en zei dat hij het een knap staaltje stuurwerk vond dat ik er toch uitgekomen was. Ik heb de auto's toen ook meteen weg gezet.

Strafbaar weet ik niet. Het is immers geen voertuig dat je dubbel parkeert.
Kinderachtig niet nee, zoals bleek berustte het op een vergissing danwel een beperkt inzicht. Voor kinderachtig gedrag is opzet nodig.

Geelhoed zei:
Bennie 940 zei:
Dus in donker zie je dat niet. Dus zo heel erg strafbaar kan het niet zijn.
Jaja... Kinderachtig gedoe.
Het loket openbare ruimte van de gemeente kan duidelijkheid verschaffen over de status van de in-/uitrit van de bouwplaats. Het zou mij niets verbazen als blijkt dat het geen officiele in-/uitrit is. Dus Bennie hoeft daar niet per-se een overtreding van RVV art.24 te begaan.

@Bennie
Je mag blij zijn dat er geen politie of stadswacht bij gekomen is. Die houden er in de regel totaal niet van als je eigen rechter speelt. Zo had ik laatst nog een aanvaring met parkeerbeheer (lees: stadswachten die alleen naheffingen voor parkeerbelasting uitdelen), die waren er totaal niet van gediend dat ik twee foutparkeerders (parkeren zonder vergunning in een vergunninghouderszone) had klem gezet.
Ik had het geluk dat een van de heren van parkeerbeheer bekend is met de parkeerproblematiek in deze wijk, want anders had het mij gewoon 70 euro gekost. Dat ik in heel gebied L mijn auto niet kon parkeren maakte de heren niets uit, ik had maar gewoon voorbij gebied K verderop in de wijk moeten parkeren.

Mergelsberg zei:
Het loket openbare ruimte van de gemeente kan duidelijkheid verschaffen over de status van de in-/uitrit van de bouwplaats. Het zou mij niets verbazen als blijkt dat het geen officiele in-/uitrit is. Dus Bennie hoeft daar niet per-se een overtreding van RVV art.24 te begaan.
Right... Dacht je dat de gemeente bijhield dat voor elke garage een uitrit was?
Daar is geen officiële status van hoor, volgens de jurisprudentie is het een uitrit als het er uitziet als een uitrit.

Parkeerbeheer en politie kennen we in dit dorp niet. En het gaat ook prima zonder. Ik heb het met de loonwerkers opgelost en daarmee is de kous af.

Ik geloof nooit dat dit op papier een uitrit of oprit is. Normaal gezien is het daar gewoon parkeerterrein.

Ik vind de oplossing van Bennie 940 wel aardig. Zie het als een vorm om de loonwerkers op een efficiënte manier iets bij te brengen.
Of ik het zelf had gedaan? Ik denk dat ik te bang zou zijn voor mijn lak.

Een inrit kan een inrit zijn door wegontwerp of door bestemming. Als je een parkeerterrein oprijdt is dat een inrit.

Jij zit professioneel op de weg toch?

@ geelhoed: Ik snap er hier in het dorp niet zo heel veel van hoe het wettelijk zit. Ik vind het niet zo heel interessant om dat niemand de wet hier heel secuur naleeft wat betreft parkeren. Er zijn hier ook nooit parkeerproblemen, er is hier ruimte zat.

Hier een google afbeelding v/d straat, waarschijnlijk klopt de hele straatindeling niet. Er zijn geen parkeervakken en het staat nergens als parkeerterrein aangegeven. Mijn T3 staat daar op dezelfdeplek als bij die foto met die drainagepomp. Waar die focus staan nu hekken. Ze zijn daar een bibliotheek aan het bouwen.
https://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=G.W.+Spiegelstraat,+Dalfsen,+Nederland&aq=0&sll=38.089645,-101.947402&sspn=26.749751,78.662109&ie=UTF8&hq=&hnear=G.W.+Spiegelstraat,+Dalfsen,+Overijssel,+The+Netherlands&ll=52.532723,6.311002&spn=0,0.038409&z=15&layer=c&cbll=52.532701,6.311225&panoid=xkvlgNuaj1nxJNIr-g0jRQ&cbp=12,268.27,,0,12.42

Als daar een bouwterrein is en er hekken staan met zandsporen dan is dat duidelijk een uitrit.

Ton. zei:
Ik vind de oplossing van Bennie 940 wel aardig. Zie het als een vorm om de loonwerkers op een efficiënte manier iets bij te brengen.
Ik probeer het bij Bennie ;)

Ik zou daar zelf ook niet kwaad om worden als iemand mij zoiets flikt. Je hebt een foutje gemaakt, en de benadeelde confronteerd je daarmee, niks mis mee toch? Ik heb niks tegen die loonwerkers, als ze straks om drie uur koffie willen, kunnen ze dat hier krijgen.

Geelhoed zei:
Mergelsberg zei:
Right... Dacht je dat de gemeente bijhield dat voor elke garage een uitrit was?
Daar is geen officiële status van hoor, volgens de jurisprudentie is het een uitrit als het er uitziet als een uitrit.
Van de gemeente Nijmegen weet ik zeker dat het wordt bijgehouden, het valt net als de rest van het verkeersplan van de gemeente onder openbare ruimte. Maar goed dat kan blijkbaar per APV verschillen.

Gisteravond in Alkmaar bij een rotonde met 2 banen, de linkse voor rechtdoor/linksaf, de rechtse baan - ook rechtdoor en rechtsaf.
Ik stond rechts als 2e auto en moest rechtdoor. Links vooraan staat een BMW. Groen licht, iedereen trekt op, de auto voor me slaat rechtsaf en dat doet de BMW ook, zonder richting aan te geven en zonder te kijken. Ik voelde al aan mijn water dat hij naar rechts zou komen, maar ik dacht dat hij dan wel rechtdoor zou rijden, blijkt hij gewoon helemaal rechtsaf te slaan.

https://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=alkmaar&sll=52.469397,5.509644&sspn=2.924711,7.602539&ie=UTF8&hq=&hnear=Alkmaar,+Noord-Holland&ll=52.615504,4.741287&spn=0,0.038023&t=h&z=15&layer=c&cbll=52.615629,4.741474&panoid=sqr_vopks5ZxQpWB2AA5Hw&cbp=12,207.25,,0,21.77

Geelhoed zei:
En hoe kom je doorgaans op een parkeerterrein?
facepalm.gif

Via een inrit, maar ik ga ervanuit dat Bennie bedoelt dat ergens op het parkeerterrein gewoon wat hekken zijn neergegooid.

Eigen rechter spelen is niet goed, maar in dit geval zeer begrijpelijk en het klinkt als iets wat ik ook gedaan zou hebben (of ik had direct de politie gebeld om melding te maken van hinderlijk achtergelaten voorwerpen).

Ik had de aannnemer gebeld als ik er niet uit kon. Eigenlijk wat de annemer deed toen hij een asociaal geparkeerde Volvo en golf voor zijn inrit vond. In plaats van voor eigen rechter te gaan spelen of de politie te bellen om die twee auto's van een prentje te voorzien en af te laten slepen.

Bennie 940 zei:
Parkeerbeheer en politie kennen we in dit dorp niet.

Haha, dat is toevallig. ;)
Ik werd van de week niet door de politie, niet door parkeerbeheer, maar door een paar schoffelaars aan gesproken op mijn manier van parkeren voor ons huis.
Geelhoed heeft er ook weleens een opmerking over geplaatst. :)

Weet nu ook hoe een stadsbus het mistachterlicht voert terwijl het niet nodig was...

Vanochtend, snelweg, twee rijstroken splitsen in 1 rechtdoor en 2 rechtsaf. Duitser rijdt rechts en schuift na de splitsing naar de voor hem linker rijstrook. Alleen reed daar dus al iemand. Duitster drukt gewoon door. En door. En door. Het was net niet deurklink tegen deurklink, de weggedrukte automobilist koos eieren voor zijn geld, maar het scheelde weinig.

Pfff, ik heb nu wel iets behoorlijk idioots meegemaakt:confused:

Een Fiat Marea viel mij al op door een zeer wispelturige rijstijl: zeer wisselende snelheid, remmen om niets, slingeren. Ik hield daardoor bewust overdreven veel afstand.

Vervolgens belandde de auto hier met twee wielen in de berm. In een schrikreactie corrigeerde de bestuurster te veel, waardoor de auto de andere weghelft op schoot. De auto raakte in een slip waar de bestuurster wonderwel wist uit te komen (de auto kwam iig niet achterstevoren te staan), waarna ze de berm in stuurde en stopte. Als er op het moment van gebeuren een tegenligger was geweest was het waarschijnlijk rampzalig afgelopen...

Achter het stuur zat een oud dametje. Achteraf had ik misschien beter even kunnen stoppen om te kijken of ze onwel was geworden oid, maar daar dacht ik toen niet aan. Ze zat niet te bellen.

(y) @ streetviewlink!

In zulke situaties zijn ook zilverknoopjes geïnteresseerd in verband met de rijbewijswaardigheid van de rimpelsauriers.

Vanochtend de eerste vlucht van GVA naar MUC en dus behoorlijk vroeg in de auto. Haal ik een BX in die met grootlicht rijdt. Okay whatever ik ben er over een paar honderd meter vanaf. Niet dus want blijft nu met gelijke snelheid en grootlicht achter me rijden... Moest ff een sprintje trekken naar 160 om van zijn grootlicht af te komen...

Gisteravond een idiote actie: een Belg die denkt dat het veilig is om bij windkracht 9 met een bestelbus plus enorme caravan de snelweg op te gaan. Ik wilde 'm inhalen op de A12 bij Stabroek (België), maar toen ik schuin achter 'm zat kreeg z'n caravan een zwieper zodat de hele combinatie op de linkerweghelft belandde. Ik moest flink in de ankers om geen caravan op de motorkap te krijgen.

Ik zag ook veel vrachtverkeer op de weg op dat tijdstip, maar dat had ogenschijnlijk geen moeite om de juiste rijstrook aan te houden. Grappig trouwens, als ik een vrachtwagen inhaalde was het net alsof de auto langs de vrachtauto naar voren geduwd werd (bij zijdelingse wind).

Vaak klaag ik niet over andere personen op de weg maar deze achterlijke idioot veroorzaakte 10x bijna een ongeluk sneed mensen links en rechts, om daarna de rem erop te gooien.

Mocht iemand deze randdebiel in dienst hebben die in een witte Peugeot Boxer met kenteken 37-VDD-5 de A4 en de A10 onveilig maakte met zijn links, rechts iedereen afsnijden en dan remmen acties.

Ik wil graag een leuk gesprek met deze heer waarbij hem graag wat respect voor andermans eigendom en leven wil aanleren.

Ontslag is te goed in elk geval voor deze malloot die rond 17.00 uur op vandaag 07-02-2011 rond reed.

Afgelopen week stond ik vlak naast een lesauto, waarvan de instructeur achter het stuur doodleuk 'niet-handsfree' zat te bellen...

Shady zei:
Afgelopen week stond ik vlak naast een lesauto, waarvan de instructeur achter het stuur doodleuk 'niet-handsfree' zat te bellen...
Dat is nog niets, te vaak merk ik dat als lesauto's bestuurd worden door de instructeur zelf, hij maar wat graag het rijgedrag van de leerlingen wil compenseren. Ze voelen zich heer en meester wanneer de leerling er niet (bij) in zit. 80 km-u rijden waar 50 is toegestaan, door oranje en rood rijden waar dat levensgevaarlijk is, bumperkleven, rechts inhalen enz enz zie ik regelmatig gebeuren. Triest volk, als dat ook de toekomst van 'rijbewijshalend' nederland moet opleiden.

Shady zei:

Zo te lezen stonden jullie beiden stil, dus wat is het probleem?

Bellen achter stuur mag ook niet als je stilstaat. ;) Je mag de telefoon niet eens vasthouden als je achter het stuur zit.

Ton. zei:
Wrangler zei:
Bellen achter stuur mag ook niet als je stilstaat. ;) Je mag de telefoon niet eens vasthouden als je achter het stuur zit.

Onzin.

Sinds 2002 is het wettelijk verboden voor degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt, een mobiele telefoon vast te houden. Niet alleen bellen en rijden is verboden, ook rijdend sms-en of iets in de telefoon opzoeken is niet toegestaan. De wetgever heeft de term 'vasthouden' dus bewust gekozen. Ook is bepaald dat het klemmen van de telefoon tussen oor en schouder niet mag.

bron: www.om.nl

Onzin of niet, ik bespaar me liever de moeite om 150 euries te doneren richting Leeuwarden.

Handheld bellen is een strafbaar feit, waarop een boete van € 180 staat.
alweer verhoogd? :eek:

Wrangler zei:
Ton. zei:
Wrangler zei:

Onzin.

Sinds 2002 is het wettelijk verboden voor degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt, een mobiele telefoon vast te houden. Niet alleen bellen en rijden is verboden, ook rijdend sms-en of iets in de telefoon opzoeken is niet toegestaan. De wetgever heeft de term 'vasthouden' dus bewust gekozen. Ook is bepaald dat het klemmen van de telefoon tussen oor en schouder niet mag.

bron: www.om.nl

https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/geldigheidsdatum_08-02-2011#HoofdstukII_30

Wat snap je niet aan: "tijdens het rijden" ?

Wat snap je niet aan tijdens deelnemen aan verkeer, wordt ook gezien als rijden. Niet daadwerkelijk rollen van de wielen.

Terug
Bovenaan