Ton
Net ingestapt
Wrangler zei:Wat snap je niet aan tijdens deelnemen aan verkeer, wordt ook gezien als rijden. Niet daadwerkelijk rollen van de wielen.
Geef eens aan waar dat wettelijk geregeld is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wrangler zei:Wat snap je niet aan tijdens deelnemen aan verkeer, wordt ook gezien als rijden. Niet daadwerkelijk rollen van de wielen.
Wrangler zei:Ook als je stilstaat bestuur je toch de auto?
Wrangler zei:Ook als je stilstaat bestuur je toch de auto?
§anitarium zei:Shady zei:Afgelopen week stond ik vlak naast een lesauto, waarvan de instructeur achter het stuur doodleuk 'niet-handsfree' zat te bellen...
Zo te lezen stonden jullie beiden stil, dus wat is het probleem?
Wrangler zei:Sinds 2002 is het wettelijk verboden voor degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt, een mobiele telefoon vast te houden.
Dit is toch duidelijk of niet ?
Shady zei:§anitarium zei:Shady zei:Afgelopen week stond ik vlak naast een lesauto, waarvan de instructeur achter het stuur doodleuk 'niet-handsfree' zat te bellen...
Het mag gewoon niet, klaar. Want daarna reed de beste man gewoon door.
Shady zei:En daarbij vind ik dat een rij-instucteur het goede voorbeeld moet geven.
Ik zet het er neer zodat anderen het 'kunnen' snappen, blijkbaar lukt dat niet.Nou, voor jou blijkbaar niet
Wrangler zei:Ik zet het er neer zodat anderen het 'kunnen' snappen, blijkbaar lukt dat niet.Nou, voor jou blijkbaar niet![]()
§anitarium zei:Shady zei:§anitarium zei:Shady zei:Afgelopen week stond ik vlak naast een lesauto, waarvan de instructeur achter het stuur doodleuk 'niet-handsfree' zat te bellen...
Het mag gewoon niet, klaar. Want daarna reed de beste man gewoon door.
Bellend?
Shady zei:En daarbij vind ik dat een rij-instucteur het goede voorbeeld moet geven.
Dat is zeker waar, maar zolang hij stilstaat doet hij niets verkeerd en geeft hij dus ook geen slecht voorbeeld.
Artikel 61a
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets,
snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust
met een motor bestuurt, verboden tijdens het rijden
een mobiele telefoon vast te houden.
§anitarium zei:Geelhoed, kom er maar in voor de uitleg.
Wat kunnen die "anderen' dan niet snappen aan het volgende: "Het is bestuurder niet toegestaan een mobiele telefoon vast te houden tijdens het rijden van een motorvoertuig" ?
Strak vertel je nog dat het niet is toegestaan al fietsend te bellen. Of stilstaand op een fiets een smsje te tikken...
Strak vertel je nog dat het niet is toegestaan al fietsend te bellen. Of stilstaand op een fiets een smsje te tikken..
Artikel 61a van het RVV 1990 richt zich tot degene die een motorvoertuig, invalidenvoertuig of bromfiets bestuurt. Het verbod strekt zich niet mede uit tot fietsen omdat deze, gelet op hun geringe gewicht en de beperkte snelheid die ermee kan worden bereikt, aanzienlijk minder gevaar op de weg opleveren.
Geelhoed zei:Dan lees je ook dat die bezwaren gelijk worden ingewilligd. Waarom hier dan zo recalcittrant halsstarrig dwars blijven doen?
Wrangler zei:Wat kunnen die "anderen' dan niet snappen aan het volgende: "Het is bestuurder niet toegestaan een mobiele telefoon vast te houden tijdens het rijden van een motorvoertuig" ?
Strak vertel je nog dat het niet is toegestaan al fietsend te bellen. Of stilstaand op een fiets een smsje te tikken...
Wat is je punt?
Ik meld een citaat over dat je niet je mobiel mag vasthouden tijdens het besturen (en houdt me daar aan), wat dus tijdens het stoplichtwachten klaarblijkelijk niet perse hoeft. Echter door wetsdienaren niet altijd zo wordt ervaren, gezien het feit er toch voor bekeurd wordt. En je vervolgens dit dmv bezwaar moet aanvechten, ik ken de verhalen en lees het op internet.
Zie je in jouw posts ook de spel/tikfouten? Je erop wijzen doe ik niet, daar gaat het nu niet om.Wrangler zei:Geelhoed zei:Dan lees je ook dat die bezwaren gelijk worden ingewilligd. Waarom hier dan zo recalcittrant halsstarrig dwars blijven doen?
Recalcitrant bedoel je?![]()
Omdat de wetsdienaren geen opleiding tot superman hebben gehad en ook wel eens de fout ingaan.
Zie je in jouw posts ook de spel/tikfouten? Je erop wijzen doe ik niet, daar gaat het nu niet om.
Wrangler zei:Omdat de wetsdienaren geen opleiding tot superman hebben gehad en ook wel eens de fout ingaan.
Onzin, elke diender zou dit moeten weten en er is geen excuus om het niet te weten.
Als het dan zo helder is waarom weten zij het dan niet?
Wie zegt dat ze het niet weten? Een enkele agent zal er allicht een fout in maken.
Nog steeds een algemeen bekende regel.
Wrangler zei:Ik ken GH als iemand die capabel is zichzelf hierin te antwoorden, lijkt me niet dat jij je daarvoor geroepen hoeft te voelen.
Vond het vooral ironisch dat juist dat woord opvalt in zijn reactie en toevallig een spelfout heeft je, mag ik?
Sterker nog, elke motorvoertuigrijbewijsbezitter zou dat moeten weten. Die opmerking in combinatie met je eerdere gezever is pas ironisch!Onzin, elke diender zou dit moeten weten en er is geen excuus om het niet te weten.
Shady zei:Bellend ja. En toch vind IK dit een slecht voorbeeld. Want hij stond gewoon voor een verkeerslicht.
Die opmerking in combinatie met je eerdere gezever is pas ironisch!
Waarom hier dan zo recalcittrant halsstarrig dwars blijven doen?
Wrangler zei:Geelhoed die dit over een ander schrijft, als een pot die de ketel verwijt zwart te zien.
Ik ben een fotoarchiefje aan het aanleggen van dergelijk parkeergedrag.Olds zei:Ik had vanochtend ook weer een lekkere ochtend... Kom ik vanochtend bij mijn auto, heeft een medeflatbewoner haar Skoda Fabia pal langs mijn auto geparkeerd, zodat ik amper mijn auto in kon. De Skoda had verdorie twee parkeervakken, dus ruimte zat...
dan heb je altijd nog de mogelijkheid hem zo te zetten als op de bovense foto.Zafi18 zei:Ook bij foto 2 weet je niet wie er als eerste en tweede stonden. Als de Peugeot als 3de aan kwam rijden heb je niet al teveel mogelijkheden meer. De 2 buitenste auto's zijn ernorm kansloos.
Moderator
Kan je die even verduidelijken?* rotonde, fietsers in de voorrang. Auto van links gaat rechtdoor en kruist mij, ik rijd van rechts de rotonde op en heb dus voorrang op hem.
Wouter82 zei:De automobilisten hadden vanavond weer de nodige moeite met het fenomeen 'fiets' zeg
* druk VRI-kruispunt, geblokkeerd door file. Fietslicht wordt groen en oversteek is vrij, alleen denkt een achtergebleven vrachtwagenchauffeur nog dat hij nog wel door kon. Dat dacht ik niet, wacht maar.
* zelfde kruispunt, andere rijbaan (brede middenberm). Autolicht wordt rood, fietsers groen maar een Golf dacht "ik ga nog lekker". Mooi niet, die kon ik blokken.
* uitrit van een kantoorgarage. Galaxy heeft vrij uitzicht op het fietspad waar ik aan kom rijden, ik met licht aan en knalgele regenbroek aan. Hij rolt vrolijk door richting het fietspad. Bellen - geen reactie. Schreeuwen - geen reactie. Uiteindelijk een noodstop van mijn kan en ik schuif zo tegen z'n deur aan. Meneer stopt dan eindelijk ook.
* rotonde, fietsers in de voorrang. Auto van links gaat rechtdoor en kruist mij, ik rijd van rechts de rotonde op en heb dus voorrang op hem. Hij stuift zo de rotonde af vlak voor m'n neus. Ik had geen seconde eerder moeten zijn want dan had ik nog een noodgreep moeten uitvoeren.
Moderator
Sorry, is inderdaad beetje vaag. Wij gingen allebei rechtdoor over de rotonde, en kruisten elkaar. Dus hij ging oost-west, ik noord-zuid.Geelhoed zei:Kan je die even verduidelijken?* rotonde, fietsers in de voorrang. Auto van links gaat rechtdoor en kruist mij, ik rijd van rechts de rotonde op en heb dus voorrang op hem.
Daar houd ik absoluut rekening mee, anders zat ik hier niet. Ik anticipeer heel goed op ander verkeer en ga bijna standaard uit van het worst-casescenario, maar ik ga niet al op voorhand toegeven aan andermans aankomende fout.Blik_op_wielen zei:maar ik vind dat fietsers ook rekening met idioten in een auto moeten houden
Moderator
Moderator
Moderator
Geelhoed zei:De voorrang die fietsers behoren te verlenden aan uitstappers schiet er nogwel eens bij in.