Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik geef hier ook ruiterlijk toe dat ik (mede) fout zat. StalenSnuitje heeft wat mij betreft ook gelijk. Bij het veranderen van rijbaan moet ik gewoon het overige verkeer voorrang geven. Normaliter doe ik dat ook altijd, alleen nu maakte ik dus een beoordelingsfout (en nee, ik kijk altijd meerdere keren voordat ik een actie onderneem). Overigens de max.snelheid ter plekke is 100 km/u. Uitvoegend reed ik (op de teller) dan een ruime 110-115. De BMW zal dus inderdaad te hard gereden hebben.

@ D. Elzinga: Was het een Dakarrallymotor door de berm?

Driebaanssnelwegen, het blijft moeilijk. Vorige week op de A50 bij Heteren richting het noorden, daar is de max 100, ik reed zelf al 110/115 en werd toch nog ingehaald door een E-klasse met tandemasser. Het ging blijkbaar nog niet snel genoeg voor hem, want er moest zelfs op de meest linkerstrook ingehaald worden. Die mag wat mij betreft nog een keer theorielessen volgen.

En de A12 bij Utrecht en de A2 tussen Utrecht en Amsterdam is ook leuk: driebaans of meerbaans wegen, waarom zou je dan netjes rechts rijden als het toch zo rustig is? De middelste of meest linker strook is blijkbaar mooier?

En nog een mooie, ook op de A50 bij Heteren, nu richting het zuiden. Ik rijd op de middelste strook een rijtje vrachtwagens voorbij, er wil een vrachtwagen inhalen en doet zijn knipperlicht aan op het moment dat ik net bij zijn achterlichten zit. Ik ga niet naar links, dus pas op het moment dat ik de vrachtwagen voorbij ben, gaat hij naar links. Vervolgens krijg ik lichtsignalen van de chauffeur! Lever die code 51 op je rijbewijs maar weer in, want volgens mij leer je niet dat het knipperlicht betekent dat iedereen maar op moet zouten.

Gisteren gevloekt op een W203 Combi die rustig opzij ging terwijl ik als fietser op een doorgaande weg reed. Controleer die verdomde dode hoek eens. Ik heb de man nog aangekeken, maar deze reed rustig door.

StalenSnuitje zei:
Tonio zei:
Wat mij betreft ben je te bescheiden in deze en draai je de zaken om. Ervan uitgaande dat jij de maximaal toegestane snelheid reed en de bestelwagen niet, hindert de BMW jou bij het inhalen van de bestelwagen door de wet te overtreden en boven de toegestane snelheid te rijden. In feite zijn er 2 opties in deze situatie; jij moet remmen of hij. Zelf ben ik van mening dat de hardrijder degene is die dient te remmen, zolang de situatie niet te gevaarlijk kan worden.
Oh, ben je er zoéén? :rolleyes: (n)

De snelheiddoet niet terzake, degene die opschuift doet een bijzondere verrichting en moet dus al het andere verkeer voor laten gaan, in dit geval dus de BMW, of die nou 120 of 170 reed. Tipje: kijk 2x of voor een iets langere tijd in je spiegel, dan kun je tenminste snelheid inschatten.

Goed, ik ken de wet niet beter als mijn broekzak maar gevoelsmatig ben ik geneigd te denken dat een verboden verrichting een bijzondere verrichting voor moet laten gaan. Uiteraard schat je de situatie in zodat de naderende auto niet ziekelijk hard hoeft te remmen.

Joël D. zei:
den Voetstuk zei:
(...) Controleer die verdomde dode hoek eens. (...)

Hoe? :)

Op de volgende manier: https://www.youtube.com/watch?v=hf7q3hdpWyM :)

Ook leuk trouwens... Gisteren stond er een aardige file bij het verkeerslicht omdat 1 rijstrook voor rechtdoor was afgesloten. Deze rijstrook was afgesloten doormiddel van een hek op de rijstrook met daarop een pijl naar rechts. Iedereen hield zich daar netjes aan totdat een auto besloot om "gewoon" om het hek heen te rijden en dus op de tweede rijstrook te gaan staan. En ja, toen was het hek van de dam en stonden er opeens 7 auto`s achter de slimmerik.
Vandaag weer zo`n soortgelijk gevalletje. Er stond een rijtje voor het verkeerslicht voor rechtsaf welke dus op rood stond. Even later rijdt een andere auto me heel rustig links voorbij die vervolgens gewoon rechtsaf slaat door gebruik te maken van het verkeerslicht voor rechtdoor en linksaf.

Tonio zei:
Goed, ik ken de wet niet beter als mijn broekzak maar gevoelsmatig ben ik geneigd te denken dat een verboden verrichting een bijzondere verrichting voor moet laten gaan. Uiteraard schat je de situatie in zodat de naderende auto niet ziekelijk hard hoeft te remmen.
In het geval waarnaar Geelhoed linkt wordt dat dus inderdaad zo uitgelegd, maar als ik het goed lees gaat het daar (mede) om het feit dat de hardrijder ruimte/tijd genoeg had moeten hebben om het gevaar af te wenden.

Maar goed, als ik uit een straat met eenrichtingsverkeer (tegen de richting in dus) kom rijden en jij komt op een gelijkwaardige kruising van links, dan heb ik wél voorrang, ondanks dat ik daar helemaal vandaag mag komen.

StalenSnuitje zei:
Maar goed, als ik uit een straat met eenrichtingsverkeer (tegen de richting in dus) kom rijden en jij komt op een gelijkwaardige kruising van links, dan heb ik wél voorrang, ondanks dat ik daar helemaal vandaag mag komen.

Ehhhhhh, nee.
Dan neem je niet deel aan het verkeer op reguliere wijze.

Als ik zo handig in zoeken zou zijn als jij linkte ik in deze post naar het verhaal van een verzekeraar die er anders over dacht.

Hoewel....verzekeraars doen wel vaker dingen anders :confused:

Tja verzekeraars, ik ga maar af op deze expert:
https://www.flitsservice.nl/phpBB/post2195327.html#p2195327

Gelukkig heeft hij (hopelijk) meer verstand van verzekeren dan van verkeersrecht.
Al diverse malen heeft een rechtscollege bepaald dat de (voorrangs)regels in het verkeer alleen zien op het reguliere gebruik van de weg.
B.v. een bestuurder die achteruit rijdt op een voorrangsweg heeft geen voorrang op het verkeer dat de voorrangsweg nadert. Een bestuurder die van rechts, tegen de richting uit een eenrichtingsweg komt, die heeft geen voorrangsrecht.
Een bromfietser die van rechts van de stoep af komt rijden, die heeft geen voorrangsrecht.
Belangrijke stelregel in het verkeer is dat je er in redelijkheid vanuit mag gaan dat een ander zich aan de verkeersregels houdt.

Ik kom aan rijden bij stoplichten, waarbij het voor het stoplicht van 1 naar 2 banen gaat en na de stop lichten van 2 banen weer naar 1 baan gaat. Kruising Sint Annastraat -Grootstalselaan in Nijmegen, Malden richting Nijmegen. Om een onduidelijke reden gingen de meeste op de linker baan staan, dus ik ging maar de rechter baan waar ik bijna helemaal voor aan stond. Bij het op trekken liet ik ruimte voor een ritsende auto van de linker baan. Op de linker baan trok een nissan erg traag op, waardoor de audi TT erachter waarschijnlijk geirriteerd raakte. Nissan ritst netjes voor mij in. Zover voor mij nog geen problemen. Dan zie ik in eens dat de TT naast me komt en gewoon naar rechts probeerd te gaan. Zal maar zeggen een wtf moment. Op een gegeven moment reed de TT al op het verdrijvings vlak en begon te toeteren. Maar niks van aangetrokken en de TT ritste achter mij.

Bumperklevers en automobilisten die op rotondes geen richtingaanwijzer gebruiken zie ik regelmatig, toch heb ik deze werkweek tot dusver twee opvallende incidenten gezien:

1: Op maandagmiddag reed ik met circa 85 km/u over de provinciale weg tussen Venray en Helmond. In de verte zie ik in de grasberm een vrouw met fiets aan de hand naar links & rechts kijken om zodoende veilig over de steken. Wanneer ik tot circa 30-40 meter genaderd ben steekt ze ineens over met een rustige looppas. Ik moest nogal wat vaart minderen en bij het passeren keek ze me glazig aan. Ik gok op een gevalletje zeer slechte afstandinschatting.

2: Vanmiddag reed ik achter een vrachtwagen een rotonde op. Plotseling kwam een Peugeot 206 op de rotonde vanaf de tegenovergestelde richting aanvlammen en stoof op hooguit een meter voor de vrachtwagen weer de rotonde af. Ik zag de 206 nog hevig slingerend zijn weg vervolgen.

MissionPhailed zei:
1: Op maandagmiddag reed ik met circa 85 km/u over de provinciale weg tussen Venray en Helmond. In de verte zie ik in de grasberm een vrouw met fiets aan de hand naar links & rechts kijken om zodoende veilig over de steken. Wanneer ik tot circa 30-40 meter genaderd ben steekt ze ineens over met een rustige looppas. Ik moest nogal wat vaart minderen en bij het passeren keek ze me glazig aan. Ik gok op een gevalletje zeer slechte afstandinschatting.
Leuk zijn die dingen hè...

Maak regelmatig mee dat ik al van verre zie dat er een auto de doorgaande weg op wil draaien, maar blijkbaar twijfelt en dus blijft staan terwijl de weg helemaal vrij is, behalve dan dat ik er (voor hem/haar nog in de verte) aan kom. En dan natuurlijk uiteindelijk pas de weg opdraait op het moment dat ik inmiddels al zo dichtbij ben dat ik behoorlijk moet remmen...

Vanmorgen op de A1: Iemand die met een BMW achteruit over de vluchtstrook rijd om de afrit te halen!

Gisteravond op de A16 in het donker, zie ik in mijn binnenspiegel een auto met alleen stadslicht aan. Die viel dus nauwelijks op. Dus sein ik met mijn mistachterlicht, geen reactie. Hij wilde mij inhalen (naar strook 1 van 3), dus ik ging mee naar links om voor hem te blijven om hem er nogmaals op te wijzen. Nog steeds geen reactie. Uiteindelijk heb ik hem maar laten passeren en na een toeter en een grootlichtsignaal ging ein-de-lijk het licht aan. Toch onvoorstelbaar dat hij zelf helemaal niets in de gaten had... o_O

Gistermiddag bij een supermarkt op het vrij lege parkeerterrein waar normaal gesproken betaald parkeren geldt, maar op zondag niet: rijdt een vrouw in een Xsara Picasso met de telefoon aan het oor, parkeert de auto op de invalideparkeerplaats, maar stapt vrolijk bellend uit om de supermarkt vitaal in te lopen. Wel legde ze een invalideparkeerkaart achter de voorruit, maar ik kan me niet voorstellen dat die van haar was. Vreemd dat je toch per se op de invalideparkeerplaats wil staan, ondanks dat er echt genoeg plek op het hele terrein was, dus ook dicht bij de ingang van de supermarkt. Sommige mensen kennen gewoon geen schaamte lijkt het wel.

Vandaag 3 situaties meegemaakt waar de ander zijn voorrang gewoon 'neemt'....

1. Ik rij op de voorrangsweg en wil links een straat inrijden. Uit diezelfde straat die ik in wil komt een Merc. E-klasse aanzetten en zet hem zo (schuin) neer naar de richting die hij op moet dat ik niet eens de straat kan inrijden en hem wel voorrang 'moet' verlenen. grrrrr....

2. Ik rij op de voorrangsweg en aan de linkerkant staan auto's geparkeerd dus ik heb voorrang op het tegemoet komend verkeer. De weg is ook te smal om naast elkaar te rijden dus het tegemoet komend verkeer moet wel stoppen. Komt er dus een muts in een Polo aan die denkt dat het wel gaat. Vol in de rem, heb mijn spiegel moeten inklappen en een stuk stoep moet oprijden voor dat wicht. Maar ze durfde me nauwelijks aan te kijken dus ik denk dat ze het al begreep.. grrrr....

3. Ik rij dit keer langs de geparkeerde auto's en heb dus geen voorrang, de rij geparkeerde auto's was vrij lang zonder makkelijk uit te wijken om het verkeer langs te kunnen laten. Ben de rij auto's bijna voorbij gaat er net een muts uitparkeren en de weg op, terwijl ze me zag aankomen! Handjes omhoog.... Ja en nu?? Achterlijke situaties! Ik had effe geen zin meer in die onnozelheid en ben een oprit opgedoken zodat mevrouw langs kon. Had het helemaal gehad..

En dit allemaal in 1 rit vandaag...

Owja, iets eerder in dit topic over asociaal parkeren buiten de parkeervakken; file parkeren is ook een hele kunst. Ik zie het vaak in de straat. Mensen komen aanrijden en zetten de auto lukraak neer waardoor er net geen auto meer tussen past. Of van die mensen die zelf een prachtige oprit hebben maar uit gemakzucht de auto maar even voor 'jouw' deur zetten (ik heb geen oprit) en soms laten ze de auto wel eens dagenlang staan. grrrr

Zo, en dat wilde ik nu ff kwijt :)

Ah, het is weer woensdag, dus maar weer eens eentje over een motor. Blijkbaar mogen die in de stad namelijk ook gewoon het fietspad gebruiken om een rij wachtende auto's voor een rood verkeerslicht te passeren en mogen ze dan ook gewoon terwijl het verkeerslicht nog steeds rood is, toch in de betreffende richting afslaan, over het daar vrijliggende fietspad. Ik zie het dezelfde motor namelijk al voor de derde week op rij op woensdagochtend doen.

Geen idiote actie, maar het past wel hier, beetje onnodig om hiervoor een topic te openen.

Elders op de interwebs kwam ik deze situatie tegen. D
Poster is de rode pijl (op de fiets), auto paarse pijl. Wie heeft voorrang?
https://img17.imageshack.us/i/voorrang.jpg/

M.i. de auto sowieso niet, maar de fietser wel?

Ton. zei:

voorrang.jpg

Ja want haaientanden voor de auto. Haaientanden voor de fietser hebben geen invloed omdat de auto zich niet op de kruisende weg bevindt.

Volgens mij heb ik van die locatie wel eens een filmpje gezien ;)

Geelhoed zei:
Ton. zei:

voorrang.jpg

Ja want haaientanden voor de auto. Haaientanden voor de fietser hebben geen invloed omdat de auto zich niet op de kruisende weg bevindt.

Volgens mij heb ik van die locatie wel eens een filmpje gezien ;)

Daarbij stel je dat de fietser zich op de kruisende weg bevindt, en dat er geen sprake is van "recht doorgaand verkeer op zelfde weg"? (daar gaat het over in die discussie namelijk, en daar twijfel ik al sterk aan)

Filmpje is trouwens van een andere locatie: https://maps.google.nl/?ie=UTF8&layer=c&cbll=51.840016,4.992682&panoid=TP3iVjiZKHXUNq9xlKhMcQ&cbp=12,34.49,,0,13.9&ll=51.840007,4.993039&spn=0,0.008615&z=17

Rechtdoorgaand verkeer niet lijkt me. Ze zitten op andere wegen. Als ze op dezelfde weg zouden zitten had de fietser ook voorrang.
De haaientanden voor de fietser staan er louter voor wanneer zowel de fietser en automobilist op dezelfde weg (Kayersdijk komende uit het zuiden) zitten en beide rechtsafslaan. Dan kruisen ze elkaar maar is er zonder de haaientanden geen voorrang geregeld.

Dat vermoeden had ik al. Mede vanuit het oogpunt: 'het gaat niet om waar je heen gaat, maar waar je vandaan komt'.

Oke, een nieuwe:

https://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=zuidplein&aq=&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.132458,10.777588&ie=UTF8&hq=&hnear=Zuidplein,+Charlois,+Rotterdam,+Zuid-Holland&layer=c&cbll=51.888529,4.492595&panoid=1OroWyP6JBcsv-EqT4SLuQ&cbp=12,87,,0,13.54&ll=51.888538,4.492593&spn=0.00349,0.011019&t=h&z=17
De Mondeo krijgt groen en wil keren (dat mag daar). Tegelijk krijgt verkeer van de overkant groen (iets naar rechts 'scrollen', zie o.a. de tankwagen).
Heeft de Mondeo voorrang op dit verkeer bij de haaientanden (zie de link)? U zegt: "natuurlijk niet!" Ik zeg: "Dat zeg ik!".
Maar hoe krijg ik de tegenpartij (meerdere met die mening zelfs...helaas) duidelijk dat keren een speciale verrichting is (dat snapt men wel) en dat het keren nog niet "voltooid" is wanneer de Mondeo bij de haaientanden is.?

RVV54 uitprinten en ermee rond de oren slaan?

Hier is er een voor jou: haaientanden zijn verkeerstekens, en die gaan volgens RVV63 boven verkeersregels als RVV54. Leg dat eens uit. ;)

Geelhoed zei:
RVV54 uitprinten en ermee rond de oren slaan?
Tja, maar de manoeuvre is al afgerond. Tenminste, dat is hun logica.

Hier is er een voor jou: haaientanden zijn verkeerstekens, en die gaan volgens RVV63 boven verkeersregels als RVV54. Leg dat eens uit. ;)
:D

Volgens mij worden de haaientanden weer overtroefd door het verkeerslicht.
Heb ik ook al getracht duidelijk te maken, die haaientanden "werken niet" op het moment dat verkeerslichten wel gewoon werken.

Ik snap dat afronden niet, waar is de mondeo op dat moment dan?

De haaientanden werken trouwens sowieso niet want het tegemoetkomend verkeer bevindt zich dus niet op de kruisende weg.

Geelhoed zei:
Ik snap dat afronden niet, waar is de mondeo op dat moment dan?

De haaientanden werken trouwens sowieso niet want het tegemoetkomend verkeer bevindt zich dus niet op de kruisende weg.

Oh, dat laatste was nog niet in mij opgekomen.

Heb het over deze haaientanden: https://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=zuidplein&aq=&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.132458,10.777588&ie=UTF8&hq=&hnear=Zuidplein,+Charlois,+Rotterdam,+Zuid-Holland&layer=c&cbll=51.888529,4.492595&panoid=1OroWyP6JBcsv-EqT4SLuQ&cbp=12,91.1,,1,11.85&t=h&ll=51.888531,4.492722&spn=0.00349,0.011019&z=17
Als de Mondeo dáár is, dan is het "keren" ondertussen wel gelukt (en dus manoeuvre afgerond).

hmmmmm, ik zie twee B5-en. Ik zou zeggen dat het keren is afgerond, en je een nieuwe kruising nadert. En dus voorrang hebt op bestuurders die op de strevelsweg blijven.

27603

Op verkeer wat van de strevelsweg richting zuidplein gaat heb je geen voorrang.

Dan staat er geen B5 meer. Als de peug 5 meter achteruitrijdt staat hij niet meer op een kruisingsvlak.

Vanmorgen richting werk op de provinciale weg een bestelbusje dat fanatiek bumperkleefde achter een vrachtwagen. Lijkt me niet echt prettig rijden zo op 5 meter afstand met opspattend water :confused:

Vandaag moest ik voorrang verlenen aan verkeer van links en rechts. In de stad betekent dat voetgangers van beide kanten, af en toe een fietser en een tram die van rechts kwam. Links van me stond ook een tram welke net zijn deuren gesloten had wat 9 van de 10 keer betekent dat de tram ieder moment kan wegrijden van de halte. Ik stond dus even stil en opeens hoor ik een lange toeter van de auto achter me. Kennelijk vond hij dat ik maar meteen mijn wagen voor de tram moest gooien, maar dat bepaal ik toch echt lekker zelf wel. Zo irritant is dat als mensen voor jou willen bepalen wanneer je maar moet gaan. Overigens bleef de tram inderdaad staan dus ben ik er alsnog voorzichtig voorlangs gereden, maar als een tram z`n deuren gesloten heeft dan is het voor mij automatisch een stopteken want ik heb geen zin in een aanvaring met een tram, vooral als je weet dat een tram beschermd is door de wet en jij dus automatisch (hoewel er toch wel uitzonderingen zijn lijkt me) schuldig bent.

Blik_op_wielen zei:
Vandaag moest ik voorrang verlenen aan verkeer van links en rechts. In de stad betekent dat voetgangers van beide kanten, af en toe een fietser en een tram die van rechts kwam.
Reed je een uitrit uit of bedoel je bestuurders?

vooral als je weet dat een tram beschermd is door de wet
Ja daar komt WVW185 weer om de hoek. Een tram is geen motorrijtuig en valt derhalve niet onder de verplichting schade veroorzaakt door de tram te vergoeden.
Eenvoudig gesteld, een tram is net als fietsers en voetgangers een zwakke verkeersdeelnemer.

Nog steeds mistig vanochtend, hoewel de tomtom inderdaad vond dat het al "licht was". Blijkbaar reden genoeg voor dat lichtgrijze bestelbusje om geen verlichting te voeren. Ging, zei het bij één rotonde maar net, uiteindelijk goed. Ding was echt nauwelijks te zien van meer dan 100 meter.

Geelhoed zei:
Blik_op_wielen zei:
Vandaag moest ik voorrang verlenen aan verkeer van links en rechts. In de stad betekent dat voetgangers van beide kanten, af en toe een fietser en een tram die van rechts kwam.

Ja daar komt WVW185 weer om de hoek. Een tram is geen motorrijtuig en valt derhalve niet onder de verplichting schade veroorzaakt door de tram te vergoeden.
Eenvoudig gesteld, een tram is net als fietsers en voetgangers een zwakke verkeersdeelnemer.

Het was inderdaad een uitrit. En dan mogen ze van mij toch wel de wet veranderen met betrekking tot die tram. Laatst stond in de krant dat een taxichauffeur op zoek was naar getuigen omdat hij van achteren was aangereden door een tram, terwijl de taxi stil stond bij een verkeerslicht. Ik mag hopen dat het dan toch de volledige schuld is van de trambestuurder en dat de taxichauffeur alle schade vergoed krijgt, mits hij natuurlijk de waarheid spreekt.

Blik_op_wielen zei:
Geelhoed zei:
Blik_op_wielen zei:

Het was inderdaad een uitrit. En dan mogen ze van mij toch wel de wet veranderen met betrekking tot die tram. Laatst stond in de krant dat een taxichauffeur op zoek was naar getuigen omdat hij van achteren was aangereden door een tram, terwijl de taxi stil stond bij een verkeerslicht. Ik mag hopen dat het dan toch de volledige schuld is van de trambestuurder en dat de taxichauffeur alle schade vergoed krijgt, mits hij natuurlijk de waarheid spreekt.

Als het verhaal van de taxichauffeur klopt, dan maakt hij weinig kans als de tram idd als zwakke verkeerdeelnemer gezien wordt. Zo las ik een tijdje terug nog een brief in een autoblad van iemand die stilstond met de auto en een fietser tegen die auto viel. Bestuurder was de Sjaak, want de fietser is de zwakke deelnemer, automobilist niet. Die automobilist kon de schade aan eigen voertuig en fietser vergoeden met als gevolg ook nog terugval no-claim. Vreemde regel wat dat betreft.

Vanmorgen op de A1 bij muiden. Ik zat met 100 km/h op de meest linker baan achter een volkswagen T4 pickup. De pickup ging vol in de ankers remde af tot 40 km/h, zette vervolgens zijn alarmlichten en zwaailampen aan, om daarna zonder richting aan te geven linksaf de wegwerkzaamheden in te rijden. Ik trapte echt vol in de ABS om die idioot te ontwijken. Een Vw polo die achter mij reed kon het net niet meer afremmen en tikte mijn achterbumper aan. Gelukkig geen schade.

Als hij nou op tijd zijn zwaailampen aan zet en zijn alarmlichten niet gebruikt zodat hij ook nog richting aan kan geven. Maar nee, zo slim is meneer niet!

Onderweg terug van mijn werk rij ik langs de AH in het dorp waar ik werk. Dat is vrij aan de rand van het dorp (je kan het bord einde bebouwde kom nog geen 100m verder op al zien staan). Ondanks de verkeersremmende maatregelen wordt daar toch behoorlijk hard gereden, veel rijden er eerder 70 dan de toegestane 50.

Bij de inrit naar de AH is een officieuze oversteekplaats vanaf de basisschool die tegenover de AH staat en midden op de rijbaan stond daar een kind te wachten tot ze kon oversteken. Omdat ik dat een belachelijk gevaarlijke plek vind voor een kind om over te steken, laat staan op het stuk tussen de 2 rijstroken in te staan wachten, stop ik om dat kind over te laten steken.

Ik heb nog amper kunnen gebaren naar dat kind dat ze gauw moet doorlopen of achter mij begint een of ander opgefokt figuur al te toeteren. Vervolgens neemt dat figuur de rotonde aan het eind van het dorp met de klok mee en perst zich voor een streekbus langs nog even de dijk op. Dus over de N322 heb ik constant achter meneertje ongeduld gereden, die uiteindelijk op de A73 gewoon ijskoud met 100 op de linker baan blijft hangen.
Nog even geprobeerd het goede voorbeeld te geven, maar dat mocht niet baten, uiteindelijk ben ik er rechts maar voorbij gereden.

Eerst zo veel haast hebben dat je onmogelijk 10 seconden kunt wachten op iemand die even een kind laat oversteken en vervolgens zelf voor rijdende opstopping gaan spelen op de autosnelweg. Misschien komt het door mijn autisme, maar ik begrijp dat soort lui niet.

Afgelopen nacht rijd ik op de snelweg, bezig met het inhalen van een andere auto. Komt er achter mij een Mitsubishi Galant hard aan gereden. Vermoeden werd al bevestigd; Bumperklevend en met groot licht seinend en al rijdt ie achter mij. Nou dan ben je bij mij toch aan het verkeerde adres, dan ga ik ook echt niet sneller aan de kant voor je.. Idioot!

Hmm, idiote actie.
4 opgeschoten jongeren, ieder op de fiets, die het presteren om een weg van 6 meter breed volledig in gebruik ne nemen door heftig te slingeren.
Ik druk op de bel,. geen reactie.
Ik bel nog een keer, nu wel reactie; ze gaan nog meer slingeren...
Vervolgens mijn fiets ertussen gepropt, waarbij ik nog even lekker vrolijk vol in de remmen moet omdat die twee ***** naar elkaar toe gaan rijden om mij klem te zetten. Hard geremd, vervolgens in het ontstane gat dat zij door het harmonica-en hadden gemaakt, vlug sprintje getrokken naar 30+ in een 30km-zone (ja, verstandig is dat niet, sorry), en vervolgens mijn weg vervolgd.

Ook nog iemand die door rood rijdt, de eerste afslag naar rechts neemt, dan eerste links en daarbij mij vol afsnijdt en ik hem nog net niet torpedeer.
Voor de duidleijkheid, de route die hij nam, is niet logisch en niet toegestaan.
2epoz6u.jpg

Hier een tekening om het wat duidleijker te maken.

Terug
Bovenaan