Gistermorgen had ik een lekkere driftkikker achter me rijden in een New Beetle. Het was erg mistig en ik reed op de Wylerbaan tussen het Duitse Wyler en het Nederlandse (discutabel) Groesbeek. Dat is
hier. Deze weg is vrij smal en heuvelachtig, zonder belijning aan de kant van de bermen. Velen gebruiken deze weg een beetje als rallyparcours. Zoals ik al schreef, het was gisterochtend erg mistig en ik reed achter een paar andere auto's met een gangetje van zo'n 60/70 km/h. Ja, je mag hier 80 km/h, maar dat is meestal, maar vooral in de mist, totaal onverantwoord. Toch doemde er plotseling een New Beetle in mijn achteruitkijkspiegel op. Deze meneer reed al half op de andere weghelft, ik had het idee dat hij aan het kijken was of hij kon gaan inhalen. Dat was dus als idiote actie nummer 1.
Vervolgens kom ik op de kruising met de Molenweg, dit is een erg onoverzichtelijke kruising. Van rechts komt verkeer net van over een heuvel aan, je ziet ze dus echt pas op het laatste moment. Van links komt het verkeer de heuvel op en dit is wel goed te zien, maar hier komen ook veel fietsers vandaan. Het was gisterochtend op dat punt erg druk, vooral van links. Ik sta op een gegeven moment te wachten om naar links te gaan. Het duurde even voordat ik een gaatje zag: van rechts kwam niks, van links kwam een auto die af wilde slaan. Ik zag zijn knipperlicht ietsje laat, waardoor ik dus ietjes laat ging optrekken om linksaf te slaan, goed in de gaten houdend of er toch niet iets van rechts over de heuvel aan kwam. Gaat meneer New Beetle meteen toeteren! Idiote actie nummer 2! Ik tik even mijn rempedaal aan om te laten weten dat hij niet zo opgefokt moet doen, misschien nutteloos, dom, idioot. Maar goed, ik wist even niets anders om meneer mijn mening te laten weten.
Vervolgens rijden we over de Molenweg door Groesbeek en meneer New Beetle zit opeens op mijn achterbank lijkt het wel, zo dicht zit hij achter mij! Idiote actie nummer 3! Nu voer ik ook een idiote actie uit en ik trap een paar keer flink op mijn rempedaal. Ja, stom, ik weet het. Ik had me er eigenlijk niets van moeten aantrekken, hooguit even de alarmlichten moeten aandoen. Remmen om bumperklevers af te schrikken vind ik eigenlijk een verkeerde actie, daar hebben we hier op het forum al vaker discussies over gehad. Mijn vriendin zat naast me en zei ook al dat ik hypocriet bezig was, ik spreek haar er ook altijd op aan dat ze vervelende achterliggers moet negeren. Daar heeft ze gelijk in. Maar goed, na mijn idiote actie wilde de meneer mij gaan inhalen, idiote actie nummer 4, want dit stukje Molenweg is echt heel erg kort. Er volgt vrij snel een kruising met verhoogde middenberm etc. Wat een klo[size=small]o[/size]tzak!
Eindstand idiote actie §ani versus Beetle 1 : 4.
Zo, ik ben mij ei weer even kwijt.