Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Hmm, ook een leuke.
De gemeente Veldhoven heeft in de jaren '80, toen het dorp uitbreidde door sub-urbanisatie, besloten om veel rotondes aan te leggen. Dat gaat wel goed, maar als je op een rotonde een 70 kilometerweg en een 30 kilometerweg direct met elkaar laat aansluiten, kan het nog eens chaotisch worden :rolleyes:
Ik fietste met een vlot gangetje op de rotonde af, en wilde net de rotonde oprijden (zebrapad), als achter mij een Ford Sierra aan komt stuiven en zonder te kijken de rotonde oprijdt en naar rechts afslaat. Mijn banden hebben nu een rode waas in het loopvlak, als teken dat ik ze volkomen heb versleten bij die remactie.. :rolleyes:
(En wat is het dan fijn voor jezelf dat je eigenlijk standaard slippend remt, zodat ik in een noodgeval als deze gewoon onmiddelijk kon remmen, zonder bang te zijn door te vallen doordat ik slipte... :rolleyes:

Rickenbacker4003 zei:
Ik fietste met een vlot gangetje op de rotonde af, en wilde net de rotonde oprijden (zebrapad)
Alhoewel fietsen op een zebrapad niet verboden is moet je geen voorrang verwachten natuurlijk.

Wat een zondagsrijder vandaag voor me zeg. Man en vrouw in een V40, niet extreem op leeftijd oid, maar enig tempo kon je wel vergeten. Als je heel lang rechtdoor kon ging hij wel langzaam naar de maximumsnelheid, maar bij elk slingertje in de weg moest hij weer op de rem staan, elke afslag of haakse bocht werd met niet meer dan 10 km/h genomen. Helaas volgden we een stuk dezelfde route en heeft een Acadiane niet de kracht om er even voorbij te schieten... :rolleyes:

Geelhoed zei:
Rickenbacker4003 zei:
Ik fietste met een vlot gangetje op de rotonde af, en wilde net de rotonde oprijden (zebrapad)
Alhoewel fietsen op een zebrapad niet verboden is moet je geen voorrang verwachten natuurlijk.
Scherp! (y)
Ik bedoelde:
1znuzb9.jpg

Mag ik dat eenrichtingsbord met notabene "uitgezonderd fietsers en bromfietsers" nomineren voor een idiootaward?

(Waar is het trouwens?)

Ik zat vandaag op de A28 in Zwolle even in de rats. Daar geldt een maximumsnelheid van 100 km/h. Toevallig rijdt mijn oude Skodaatje dan ook nog eens het lekkerst, dus ik rijd ook precies mooi 100 km/h. Daar haalde ik een vrachtwagen in die 90 reed. Tijdens de inhaalmaneuvre gaat de vrachtauto naar rechts, de afslagstrook op. Mooi, denk ik nog, Kan ik ook weer naar rechts. Ik stuur dus ook rustig weer naar rechts, waar opeens een luid toeterende en hevig 'nee' knikkende neuroot in een donkere Fiat Doblo met een rotgang tussen mij en de vrachtwagen door knalde. Ging dus nog maar nét goed. Ik hoop dat 'ie dit leest, WAT een gefrustreerde malloot!

Herkenbare verhalen!

Zit dagelijks op de weg dus maak eigenlijk wekelijks wel dingen mee waarvan je denkt: waarom?!

Vandaag zag ik een koerier in een bestelbus bijna een trauma oplopen door een jochie op een scooter op een haar na te missen. De jongeman verwacht blijkbaar dat automobilisten verdacht zijn op scooters die al spookrijdend, schuin oversteken vanuit een bos. Jochie wordt bijna geschept door de bestelbus, waarna hij vrijwel direct bijna bij mij op de motorkap ligt. Koerier geschrokken (kerel keek nog verdwaasd achterom of hij de scooter had geraakt), ik geschrokken en de jongeman zat breed te lachen (ik hoop van de schrik) op zijn bladblazer. Onbegrijpelijk zulke niet-stoere malloten.

In het kader van "invoegen als een professional" moest ik vandaag ook weer hard op de rem omdat een andere scootermeneer zich tussen mij en mij voorganger drukte. Helaas hebben ze vanaf hun 18e pas vaak het besef hoe irritant ze zijn (geweest) voor automobilisten.

Nu ik toch bezig ben haha, bejaarden op rotondes zijn ook altijd leuk.. vooral voor onze fietsende medemens ;)

Vandaag iets idioots gezien...Reed samen met een klasgenoot van school weg, vanuit Apeldoorn naar Amersfoort op de A1. Even later stond daar een auto op de vluchtstrook, en die man stond gewoon links van zijn auto, midden OP de vluchtstrook naar de voorbij razende auto's stond te koekeloeren.
Dan moet je wel heel erg gek zijn!

Zowel idioot als irritant:

Vanmorgen weer eens file op de A58 breda ri tilburg: automobilisten die via de parkeerplaats enkele honderden meters proberen te winnen.....
Als de politie dan toch haar bonnenquota moet halen: post daar een paar agenten en laat ze wat routinecontroles uitvoeren.

Even later begint het weer te rijden: (zonder de hele mistlampdiscussie weer op te rakelen) een of andere koekwous in een Qashqai zag het waarschijnlijk allemaal niet meer zo goed en had alle 4 zijn lampen voor nodig. Ik ga voor hem rijden en doe mijn mistlamp achter aan, hij lijkt even te schrikken, neem wat gas terug, maar laat zijn lampjes vrolijk branden. Vervolgens haalt hij mij in (ik doe meteen mistlamp uit) en hij komt precies naast mij rijden en zoekt oogcontact. Ik (in de hoop dat hij kan liplezen) zeg: "mistig he" hij kijkt nog even stoer en ik rij verder. Tja als je met 4 lampen bij mij naar binnen schijnt moet je niet gek kijken als ik ook even bij je naar binnen schijn.

S120LS zei:
Ik zat vandaag op de A28 in Zwolle even in de rats. Daar geldt een maximumsnelheid van 100 km/h. Toevallig rijdt mijn oude Skodaatje dan ook nog eens het lekkerst, dus ik rijd ook precies mooi 100 km/h. Daar haalde ik een vrachtwagen in die 90 reed. Tijdens de inhaalmaneuvre gaat de vrachtauto naar rechts, de afslagstrook op. Mooi, denk ik nog, Kan ik ook weer naar rechts. Ik stuur dus ook rustig weer naar rechts, waar opeens een luid toeterende en hevig 'nee' knikkende neuroot in een donkere Fiat Doblo met een rotgang tussen mij en de vrachtwagen door knalde. Ging dus nog maar nét goed. Ik hoop dat 'ie dit leest, WAT een gefrustreerde malloot!

Was dat een donkerblauwe Fiat Dobló, rond een uur of 18 - 18:15? Zo ja, dan ben ik die daar ook tegengekomen. Dat was inderdaad niet echt het toonbeeld van net rijgedrag. Even een korte opsomming:
- Bumperkleven
- Rechts inhalen
- Afsnijden van andere weggebruikers
- De in/uitvoegstrook gebruiken als "inhaalstrook".
Nee, netjes was anders :p

PauseBreak zei:
S120LS zei:

Was dat een donkerblauwe Fiat Dobló, rond een uur of 18 - 18:15? Zo ja, dan ben ik die daar ook tegengekomen. Dat was inderdaad niet echt het toonbeeld van net rijgedrag. Even een korte opsomming:
- Bumperkleven
- Rechts inhalen
- Afsnijden van andere weggebruikers
- De in/uitvoegstrook gebruiken als "inhaalstrook".
Nee, netjes was anders :p

Het was rond een uur of 1 smiddags, maar het was inderdaad wel een donkerblauwe Dobló. Zonder opschriften, zwaar gefrustreerd mannetje met wit overhemdje erin. Grote kans dat het wel dezelfde was, die opsomming klopt namelijk wel aardig. Wellicht iemand die daar veel in de buurt rondrijdt als koerier of zo.

Ik denk dat ik wel weet wie dat is. Is een jongen die op prestatieloon rijd in Zwolle en Apeldoorn. Heb hem eens gesproken bij het ziekenhuis in Zwolle. Hij rijd voor meerdere koeriersbedrijven voor schijtgeld. De auto is van zijn baas maar hij pakt vanalles bij. Hij zegt dat hij gemiddeld 100 stops per dag wegrijd en dat hij de kost leuk verdient. Die man rijd als een imbeciel.

Voor een paar maand geleden reed hij nog met een Seat Inca. Die heeft hij platgezet tegen een trekker op de Marshoekersteeg.

Ik wil bij dezen graag mijn ervaring van afgelopen dinsdag nomineren voor meest idiote actie van het jaar. Volgens mij heb ik nog nooit zó verbaasd zitten kijken van ongeloof :confused:

Dader: man, rijdend in een vrij nieuwe LandRover Freelander
Situatie: zie onder

Gele lijn: vrachtauto
Rode lijn: ik-zei-de-gek, met 2 auto's voor me
Blauwe lijn: de dader

idioot.png

Uitleg overbodig lijkt me? Vooruit, de enige tip: ja, de dader haalde de vrachtwagen in. En ja, die vrachtwagen reed gewoon 80 á 90...

StalenSnuitje zei:
Ik wil bij dezen graag mijn ervaring van afgelopen dinsdag nomineren voor meest idiote actie van het jaar. Volgens mij heb ik nog nooit zó verbaasd zitten kijken van ongeloof :confused:

Dader: man, rijdend in een vrij nieuwe LandRover Freelander
Situatie: zie onder

Gele lijn: vrachtauto
Rode lijn: ik-zei-de-gek, met 2 auto's voor me
Blauwe lijn: de dader

Uitleg overbodig lijkt me? Vooruit, de enige tip: ja, de dader haalde de vrachtwagen in. En ja, die vrachtwagen reed gewoon 80 á 90...

Ook dit maak ik regelmatig mee op de N259 (Steenbergen). Alleen in plaats van de bocht gebeurd het net voor een omhoog lopend viaduct :eek:

Mart1n zei:
Ook dit maak ik regelmatig mee op de N259 (Steenbergen). Alleen in plaats van de bocht gebeurd het net voor een omhoog lopend viaduct :eek:

Goh, Martin van N., jij ook al hier? ;)

Op de N689 gebeurt het ook nog weleens. Maar daar is het voornamelijk de verspringende weg-as, waardoor mensen die niet goed kijken denken dat de weg vrij is, terwijl de tegenligger 'verscholen' is achter de auto voor hen. En dan zien ze die tegenligger pas als ze op de linker weghelft zitten.

Stelletje miepneuzen, daar is een LandRover toch voor bedoeld? Lekker over onverhard doorraggen.

Zonder gekheiud: de wisselbokaal mag wat mij betreft definitief naar deze persoon.

Ik neem aan dat hij bedoeld dat de auto inhaalde waar het niet kon, met een bijna frontale botsing tot gevolg. Dus dat ze elkaar niet met drie naast elkaar zijn gepasseerd, maar de blauwe auto de gele vrachtwagen inhaalde, net voor de rode auto bij de vrachtwagen was.

In de tekening lijkt het inderdaad net of de blauwe om de andere heen rijdt.

Tripleren is in het oostblok gemeengoed, kan met 4 ook nog wel. Maar buitenom is goed voor de bokaal.

Is de Streetview nog up-to-date?

Paar dagen geleden op de provinciale weg tussen Venray & Helmond: een Toyota Corolla Verso kleeft nogal fanatiek aan m'n achterbumper, dat terwijl ik 85-90 km/u rijd. Na verloop van tijd neemt hij meer afstand maar kwam met rechterwielen in de berm terecht. Na een flinke slingerbeweging komt hij weer op koers maar rijdt dan structureel langzamer, en verdwijnt zodoende met een flinke slinger gefrustreerd blik erachter geleidelijk uit het zicht.

Geelhoed zei:
§anitarium zei:
Stelletje miepneuzen, daar is een LandRover toch voor bedoeld? Lekker over onverhard doorraggen.

Zonder gekheiud: de wisselbokaal mag wat mij betreft definitief naar deze persoon.
rzasa zei:
Ja StalenSnuitje, even een toelichting...over het fietspad, door de berm?
Mart1n zei:
Ik neem aan dat hij bedoeld dat de auto inhaalde waar het niet kon, met een bijna frontale botsing tot gevolg. Dus dat ze elkaar niet met drie naast elkaar zijn gepasseerd, maar de blauwe auto de gele vrachtwagen inhaalde, net voor de rode auto bij de vrachtwagen was.

In de tekening lijkt het inderdaad net of de blauwe om de andere heen rijdt.
Helaas Mart1n, Geelhoed en §anitarium geven samen het goede antwoord.....buitenom door de berm.....

Streetview is nog up-to-date daar, ik zal ongeveer hier hebben gereden toen ik het dak boven mijn voorliggers uit zag komen en ik even met m'n ogen knipperde omdat ik niet begreep wat ik precies zag...

Luucje zei:
Vandaag zag ik een koerier in een bestelbus bijna een trauma oplopen door een jochie op een scooter op een haar na te missen. De jongeman verwacht blijkbaar dat automobilisten verdacht zijn op scooters die al spookrijdend, schuin oversteken vanuit een bos. Jochie wordt bijna geschept door de bestelbus, waarna hij vrijwel direct bijna bij mij op de motorkap ligt. Koerier geschrokken (kerel keek nog verdwaasd achterom of hij de scooter had geraakt), ik geschrokken en de jongeman zat breed te lachen (ik hoop van de schrik) op zijn bladblazer. Onbegrijpelijk zulke niet-stoere malloten.

Vandaag iets soortgelijks meegemaakt maar in dit geval stond ik bijna stil. Situatie: vandaag wilde ik wegrijden vanuit een parkeervak. Dus ik keek eerst goed in m`n buitenspiegel en vervolgens naar links. Er was niks te zien dus draaide ik uit, dit doe ik altijd heel voorzichtig voor het geval ik toch iets over het hoofd zou hebben gezien. Net op het moment dat ik half uitgedraaid stond wierp ik nog een blik naar links en zag opeens een stel kinderen op een fiets voorbij komen. Deze slimmeriken kwamen vanaf de overkant langs een gebouw gereden, om vervolgens vanaf de stoep (nog steeds aan de overkant) direct de rijbaan op te sturen waardoor ik ze pas heel laat kon zien. Kinderen.:(

Was vanochtend vroeg weer de ochtend van de linkshangers. Het lijkt wel alsof de mensen die vroeger op de A2 (Utr -> A'dam) op de middelste baan bleven rijden, nu de 4e baan het leukst vinden. Als ik zou willen zou ik er rechts voorbij kunnen op baan 2 en soms zelfs 1. Ook op de Zuilense Ring nemen veel mensen niet de moeite om even een heel ruim gat tussen 2 andere auto's in te duiken om iemand anders te laten passeren.

Ook altijd leuk, net lekker bezig om een wit busje in te halen (met 120 op de cruise control), ben ik er bijna voorbij, besluit de chauffeur met telefoon aan het oor maar even gas bij te geven.

Kortom, was weer een ergernisochtendje. Ik weet het, ik heb alleen mezelf ermee, maar je vraagt je toch echt af waarom sommige mensen nog ruiten en zijspiegels in/op hun auto hebben.

White911SC zei:
Was vanochtend vroeg weer de ochtend van de linkshangers. Het lijkt wel alsof de mensen die vroeger op de A2 (Utr -> A'dam) op de middelste baan bleven rijden, nu de 4e baan het leukst vinden. Als ik zou willen zou ik er rechts voorbij kunnen op baan 2 en soms zelfs 1. Ook op de Zuilense Ring nemen veel mensen niet de moeite om even een heel ruim gat tussen 2 andere auto's in te duiken om iemand anders te laten passeren.
Als we het dan toch over linkshangers hebben;
Gisteren een half-linksrijder meegemaakt. Deze persoon (Vw Tiguan) reed al kilometers links terwijl er genoeg mogelijkheden waren om naar rechts te gaan. Vervolgens reden we in de Heinenoordtunnel, eindelijk ging hij naar rechts (zonder knipperlicht), maar blijft nog met een wiel net in de baan hangen. Ik twijfelde nog even maar m'n auto'tje is niet zo heel breed en met een flinke dot gas ben ik er zo langs. Maar terwijl ik ernaast reed komt ie weer terug naar links (terwijl er geen reden toe was, zijn baan was compleet vrij). En wanneer je er dan even laten langs kan, kijkt hij je nog boos aan ook! :confused:

Kan wel vertellen dat zulke dingen niet erg goed voor je hart zijn. (Had ook iets geduldiger enzo kunnen zijn, maargoed zal niet de enige zijn die zich hieraan ergert)

Vanochtend over de Kardinaal de Jongweg (Utrecht) gegaan naar het werk omdat de afslag richting de A27 vanaf de Biltse Rading erg vol stond. Op de rotonde om de Sartreweg op te rijden, eerst een Pool die op het vak voor rechtsaf stond die besluit om toch maar links te gaan. Hij had zijn knipperlicht uitstaan, en ik ben dan nog zo aardig om even ruimte te geven. Prima, alleen dit heb ik hier al zo vaak meegemaakt; is het uitkiezen van het goede vak nou zou moeilijk?

Vervolgens trek ik op, en besluit één of andere idioot (laat ik het qua krachttermen maar netjes houden) in een Hyundai IX35 zijn suf-mobiel maar tussen mij en de auto rechts naast mij (ik zat op de linkerbaan) door te wringen, als het ware of we op een driebaansweg reden... Vervolgens haalde deze kamikazepiloot een paar auto's rechts in, en ging zonder richting aangeven bij de Berekuil rechtsaf de Biltstraat op. Als hier een agent had gereden zou hij of zij hier mooi artikeltje 5 kunnen toepassen. Wat een gigantische aso...

Och, dat "verkeerd" voorsorteren maak ik eigenlijk elke dag wel mee. Vooral als de strook de ene kant helemaal vol staat en de strook de andere kant op vrij is, zijn er heel veel mensen die er pas redelijk laat achter komen dat ze die andere kant helemaal niet opmoesten, maar die ene. Het zal ongetwijfeld voorkomen dat dit mensen overkomt, maar regelmatig kun je aan de rijstijl en het gezicht van de bestuurder wel zien dat hij het vooral dom vind dat de rest dat niet doet. Ik verbaas me er al niet meer over.

Gisteravond ook even een "ja, hallo!" momentje. Miep slingert al een tijdje over de rechter rijstrook. Als ik haar in ga halen, zit ze net lekker aan de rechter kant, maar op het moment dat ik naast haar zit komt ze wel heel erg mijn kant op. Tsja, als je druk bezig bent met sms-en en dar ook nog eens beide handen voor nodig hebt, met de rest van het verkeer natuurlijk maar even rekening met jou houden. Ook al rij je 100-120 km/u.

Vandaag ook weer een "verkeerd" voorsorteren geval meegemaakt maar dan nog "iets" anders. Deze keer zat ik in de bus als passagier en we stonden bij het verkeerslicht (met pijl) om linksaf te slaan. Rechts van ons kwam er een auto over de baan voor rechtdoor die vol door rood reed, in eerste instantie vond ik dat niet zo bijzonder maar toen deze ook nog linksaf sloeg (en wij hadden dus ook nog steeds rood) en dit gebeurde terwijl er net een fietser bezig was met oversteken (die dus wél groen had) moet het wel tot een echt idiote actie bestempeld worden.

Niet het meest idiote actie, wel een idiote reactie in de zomer met het raam open. Je duim opsteken als mensen hun knipperlicht uitlaten op de rotonde als je op ze wacht. Die duim verwarren mensen soms eens met een middelvinger (vorig jaar kwam dr een terug :) met z'n stoere golf)

Je duim opsteken als mensen wel richting aangeven? Da's behoorlijk idioot ja.

Ach, knipperlichten... Gister een meneer die de prioriteiten goed voor elkaar had. Prio 1 bellen, prio 2 de auto min of meer de goede kant opsturen, prio 3 het knipperlicht gebruiken om de rest van het verkeer ook even op de hoogte te brengen van die bewegingen. Tot 2 keer toe zat ie bijna op me, omdat ie op het laatste moment alsnog ook de rijkstrook bleek te moeten hebben waar ik ook al reed. Want met twee handen kom je aan die derde prioriteit niet meer toe.

Sommige fietsers schijnen echt gigantische persoonlijke problemen te hebben of iets in die zin. Ik stond dwars op een fietspad omdat ik vanaf de stoep een weg moest opdraaien die vlak achter een drukke rotonde ligt. Natuurlijk deed ik dat pas nadat er geen fietsers in de directe omgeving waren maar helaas kwam er toch nog een fietser helemaal vanaf de overkant van de rotonde met hoge snelheid aangereden. Hij kon twee dingen doen: heel even wachten of even over het voetpad rijden. Er ligt geen extra stoep tussen het fietspad en voetpad dus er was geen enkel probleem om me te passeren en normaal hebben fietsers daar sowieso al geen enkele moeite mee (in de stad waar ik dagelijks rij is dit eerder regel dan uitzondering). Dat passeren had 'ie ook gedaan en verder was er dus niks aan de hand leek me. Toen ik even later langs hem reed keek 'ie me aan alsof hij me ieder moment dood zou kunnen schieten, zo`n vuile blik had ik nog nooit gezien.
Dus aan de fietser: het spijt me verschrikkelijk dat je wat vertraging op had gelopen omdat ik je doorgang deels blokkeerde.:cry:

Blik_op_wielen zei:
Dus aan de fietser: het spijt me verschrikkelijk dat je wat vertraging op had gelopen omdat ik je doorgang deels blokkeerde.:cry:

Terechte excuses: kruisingen dienen vrij te blijven. Lees artikel 14 van het RVV eens door.

Aan die bestuurder van die zwarte VW T4 met aanhanger, aan de andere kant van de A1 bij Baarn Gistermorgen: Bedankt voor die bananenschil op mijn voorruit. Jammer dat er geen banaan meer inzat.:confused:

Vader en zoon die terugkomen van voetbal, de uitrit van de vereniging uitkomen fietsen. Even vergeten dat de weg ervoor langs voorrang hoort te krijgen en ik die daar netjes vaart minder (voor de zekerheid), krijg een scheldpartij omdat ik hun niet voorlaat. Tis toch omgekeerde wereld soms ....
Sowieso is het altijd raak daar, omdat mensen vanaf de vereniging voorrang opeisen (omdat ze anders de anderen kwijtraken en ze wellicht niet weten waar de uitwedstrijd gespeeld moet worden.) zucht....

Zojuist in de tunnel Australieweg, ter plaatse geldt 70 km/u. Een malloot in de Volvo van zijn vader vindt dat hij alles voorbij moet en gaat daarbij harder dan 150. Vervolgens moet hij een afrit hebben en gaat vol in de ankers om voor mij tussen te voegen. Ging maar net goed. Hij zal het wel een hele prestatie vinden.
Pasen=zondagrijderstijd.

Ruzie in een rij voor het stoplicht.
Ik stond in de rij voor het stopicht achter een kruis (daar ging een weg naar rechts, moet je dus vrijhouden). Ik blijf er dus netjes achterstaan. Hoor ik geclaxonneer achter me. Aanhoudend. Met mij was er niets aan de hand dus ik lette er niet op. Weer getoeter. Ik kijk in de spiegel en ik zie die vent wild gebaren. Uit al dat oerwoud van wilde communicatie begreep ik dat hij wilde dat ik doorreed zodat hij de weg (waar dat kruis voor was) naar rechts kon nemen. Ik dacht, bekijk het maar. Het was erg druk en dan blokkeer ik de boel, en dan krijg ik ook gelazer. Komt die vent uit de auto, waarom ik daar blijf staan. Ik wijs op het kruis. Hij begreep er helemaal niets van (dit nam dus bij elkaar minuten lang in beslag, rood is ongeveer een paar minuten). Man begon erg moeilijk te doen, ik denk ok, om er van af te zijn reed ik maar naar voren, boven op het kruis. Dramatisch gillend met de banden scheurde hij naar rechts. Ik vraag me af of hij wel weet wat een kruis op de weg betekent. (Naar achteren rijden was geen optie meer, want de auto daarachter had helemaal niet door wat er aan de hand was, dus die trok maar mee op).

Was het een grijze E36 met een hagenees erin Soloman? Heb ik ook eens gehad, zonder kruis maar ik ken artikel 14 zonder ook wel.

Eerste paasdag, iets drukkigheid op de A1 vanwegen een pechgeval. Het rijdt dus kortstondig net niet lekker door. Enkele motorrijders maken gebruik van de aanwezige ruimte tussen de auto's, geen probleem, kan prima. Ineens ongeveer vlak naast mij een enorme stoot gas uit een wat potenter motortje. Meneer had blijkbaar wat meer ruimte nodig dan er tussen mij en mijn buurman aanwezig was. Nadat hij ons voorbij was, bleek waarom: deze in slechts een joggingbroek en t-shirt geklede stuntcoureur trok het voorwiel omhoog en crosste op zijn achteriwel verder tussen de auto's door. Hij had wel een helm op, maar ik vraag me af wat ie daar dan mee wilde beschermen...

Waarschijnlijk z'n gezicht om niet herkend te worden. In de auto zittend heb ik soms echt last van plaatsvervangende schaamte voor mede-motorrijders :rolleyes:

Gister had ik op de racefiets last van plaatsvervangende schaamte voor een medewielrenner. Meneer belde een paar toeristen aan de kant die niks anders deden dan iets rustiger fietsen, om vervolgens vol door rood de straat over te steken en daarna nog wat toeristische fietsers nog net niet fysiek aan de kant te duwen. Ik deed het wat rustiger aan, wachte wel op groen en reed 'm uiteindelijk toch nog voorbij.

Was dat deze?
https://www.rtvnh.nl/nieuws/56192/Fietser+overleden+bij+ongeluk+Overveen/

Nee. Overigens ligt het niet altijd aan de wielrenner. Gisteren ook tot twee keer toe op het laatste moment kunnen voorkomen dat een me tegemoetkomende fietser tegen me aan knalde. Met alles bezig, behalve met wat er voor hem gebeurde. Ze hadden me in beide gevallen echt niet gezien. En het is nou niet bepaald gemakkelijk om mij over het hoofd te zien...

bat zei:
Nee. Overigens ligt het niet altijd aan de wielrenner.
Da's waar. Maar je moet toegeven dat het imago dat ze hebben niet al te overdreven is.

Ik kreeg twee weken geleden trouwens voorrang van twee fietsers toen ik op het zebrapad overstak.

Vandaag werd ik op een stuk 80 km weg van 5 km met dubbele doorgetrokken streep 4x ingehaald. Later stonden we met z'n allen voor het stoplicht.
Nu ja, niet heel spectaculair, maar ik begrijp die mensen gewoon niet.

Twee vragen, hoe snel reed je? En waarom snap je niet dat de mensen liever voor je staan bij het stoplicht dan achter je?

Geelhoed zei:
Twee vragen, hoe snel reed je? En waarom snap je niet dat de mensen liever voor je staan bij het stoplicht dan achter je?

Duidelijke vragen. Wel, ik hield me aan de maximum snelheid (90 op de alfa-teller). Wat ik niet snap is dat deze mensen bewust een risico nemen (op een bekeuring en schade, letsel etc.) om qua tijd niets op te schieten. Vanavond staan ze in de verkeerde rij voor de kassa en zijn ze hun minuutjes van die ochtend alweer kwijt.

Terug
Bovenaan