Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Blik_op_wielen zei:Joël D. zei:
Op de volgende manier: https://www.youtube.com/watch?v=hf7q3hdpWyM
Ook leuk trouwens... Gisteren stond er een aardige file bij het verkeerslicht omdat 1 rijstrook voor rechtdoor was afgesloten. Deze rijstrook was afgesloten doormiddel van een hek op de rijstrook met daarop een pijl naar rechts. Iedereen hield zich daar netjes aan totdat een auto besloot om "gewoon" om het hek heen te rijden en dus op de tweede rijstrook te gaan staan. En ja, toen was het hek van de dam en stonden er opeens 7 auto`s achter de slimmerik.
Vandaag weer zo`n soortgelijk gevalletje. Er stond een rijtje voor het verkeerslicht voor rechtsaf welke dus op rood stond. Even later rijdt een andere auto me heel rustig links voorbij die vervolgens gewoon rechtsaf slaat door gebruik te maken van het verkeerslicht voor rechtdoor en linksaf.
Neen, je mag harder dan 50 bibeko, maar borden A1 gelden wel voor fietsers.Ton. zei:Op de fiets mag je wel harder dan 30km/h in een 30 km/h zone.
Geelhoed zei:Neen, je mag harder dan 50 bibeko, maar borden A1 gelden wel voor fietsers.Ton. zei:Op de fiets mag je wel harder dan 30km/h in een 30 km/h zone.
den Voetstuk zei:Mijn reactie mag dan laat zijn, maar de situatie is zeer herkenbaar. En met de 'dode hoek' controleren bedoel ik natuurlijk dat men even opzij kijkt, in plaats van de spiegeltjes controleert.
Ton. zei:Toch kan ik alleen in de boetebase vinden dat het 40 euro kost als je niet stapvoets rijdt in een erf. Niets anders over snelheden (op de fiets).
Geelhoed zei:Ton. zei:Toch kan ik alleen in de boetebase vinden dat het 40 euro kost als je niet stapvoets rijdt in een erf. Niets anders over snelheden (op de fiets).
In boetebase en in het feitenboekje staat het niet inderdaad. Maar dat is niet de wet he...
Maar hoe wil een fietser zijn of haar snelheid controleren, als 85% van de fietsers geen kilometerteller heeft?Geelhoed zei:Eenvoudigweg bord A1 maximumsnelheid.
Dat geldt voor iedereen.
Artikelen 20 en 21 zijn slechts voor motorvoertuigen maar het bord niet
Hoe doen ze dat op erven?Rickenbacker4003 zei:Maar hoe wil een fietser zijn of haar snelheid controleren, als 85% van de fietsers geen kilometerteller heeft?
Door daar hun snelheid aan te passen zodat eventueel gevaar ontweken kan worden.Geelhoed zei:Hoe doen ze dat op erven?Rickenbacker4003 zei:Maar hoe wil een fietser zijn of haar snelheid controleren, als 85% van de fietsers geen kilometerteller heeft?
Geelhoed zei:Eenvoudigweg bord A1 maximumsnelheid.
Dat geldt voor iedereen.
Artikelen 20 en 21 zijn slechts voor motorvoertuigen maar het bord niet
Geelhoed zei:Gisteren op de fiets, ik rijd op de rotonde en wordt bijna van mijn sokken gereden door een jonge 206 bestuurder. Die wijst naar me en lijkt boos. Daar moet ik het fijne van weten dus ik stop en ga naar zijn raam.
"Heb jij geen handjes?"
-Pardon?
"Je moet je hand uit te steken als je linksaf gaat!"
-Nee hoor, ik blijf op de rotonde.
"Jawel, kijk maar je gaat links"
Hij wijst naar de plek waar ik vandaan kom en realiseert plots dat het IQ verschil misschien toch een beetje te gortig is.
"Oh ja, nee, toch, maar..."
-Fijn, dank u wel
En ik fiets weg, hoor ik achter me nog roepen
"Ik mag toch ook wel eens een foutje maken?"
Nee, dat mag je niet als ik voor je auto rijd, en zeker niet als je me dan ook nog de les wilt lezen.
Moet je dan alleen je hand uitsteken als je de rotonde verlaat?Geelhoed zei:Gisteren op de fiets, ik rijd op de rotonde en wordt bijna van mijn sokken gereden door een jonge 206 bestuurder. Die wijst naar me en lijkt boos. Daar moet ik het fijne van weten dus ik stop en ga naar zijn raam.
"Heb jij geen handjes?"
-Pardon?
Hij wijst naar de plek waar ik vandaan kom en realiseert plots dat het IQ verschil misschien toch een beetje te gortig is.
-Fijn, dank u wel
Nee, dat mag je niet als ik voor je auto rijd, en zeker niet als je me dan ook nog de les wilt lezen.
Ja.Rickenbacker4003 zei:Moet je dan alleen je hand uitsteken als je de rotonde verlaat?
Dat is dan duidelijkGeelhoed zei:Ja.Rickenbacker4003 zei:Moet je dan alleen je hand uitsteken als je de rotonde verlaat?
Geelhoed zei:Ja.Rickenbacker4003 zei:Moet je dan alleen je hand uitsteken als je de rotonde verlaat?
Minimalist zei:Een tijdje terug stond ik op een drukke kruising te wachten. Achter mij stond een auto met een stel. Toen ik geen gebruik maakte van een krap gaatje om over te steken, zag ik in mijn binnenspiegel dat de vrouw van woede zulke epileptische bewegingen zat te maken, dat het meisje uit The Exorist zou zeggen: "cool down lady!"![]()
Laat Geelhoed dit maar niet lezenBartus G. zei:Met de auto geef ik van tevoren ook vast richting aan naar links als ik de derde afslag neem .
Is dat met de fiets anders?
Geelhoed zei:
Geelhoed zei:
Geelhoed zei:Dat was waarom ik twijfelde of het de eerste les was. Het CBR is om de hoek, dus meestal rijden er examenkandidaten of leerlingen die daar bijna aan toe zijn.
Om nog hierover door te gaan: Ik rijd vnamiddag op een rotonde af, en ik geef dat ik naar rechts ga (ik hoef de rotonde niet over, maar sla gelijk rechts weer het fietspad op.) Geef dat duidelijk aan met mijn hand, ruim van tevoren. Kan iemand mij dan uitleggen dat een Chrysler Voyager vol, vol, vol in de remmen gaat voor mij, en een volle brake-test geeft aan de achterrijdende Twingo, terwijl nieteens de rotonde overga?Rickenbacker4003 zei:Moet je dan alleen je hand uitsteken als je de rotonde verlaat?Geelhoed zei:Gisteren op de fiets, ik rijd op de rotonde en wordt bijna van mijn sokken gereden door een jonge 206 bestuurder. Die wijst naar me en lijkt boos. Daar moet ik het fijne van weten dus ik stop en ga naar zijn raam.
"Heb jij geen handjes?"
-Pardon?
-Fijn, dank u wel
Ik doe geen handen uitsteken op het moment dat ik erop ga, maar wel als ik de tweede of derde afslag moet hebben, maar dat schijnt heel erg verwarrend te zijn voor automobilisten; als ik de juiste afslag heb, geef ik aan dat ik naar "rechts/rechtdoor" ga door mijn rechterhand uit te steken, maar dan gaat het verkeer juist stilstaan. Of denken ze dat ik denk dat je met rechts aan moet geven dat je naar links gaat?