Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Artikel 52

Bestuurders die een stilstaande tram of autobus willen voorbijrijden aan de zijde waar passagiers in- en uitstappen, moeten aan hen daartoe gelegenheid geven.

Auw, daar ben ik dan ernstig tekort geschoten
icon_redface.gif

Ik hoop dat je de begeleiders niet voor al te ernstige dingen uitgemaakt hebt. ;)

Blik_op_wielen zei:
Als automobilist moet je rekening met dat soort idioten houden maar ik vind dat fietsers ook rekening met idioten in een auto moeten houden.

Zeker weten! Vooral ook omdat je op een fiets vele malen onbeschermder bent dan in een auto. Ik wil er geen auto versus fiets rel van maken, maar toch, ik zie veelal meer gevaarlijke (of irritante) acties van automobilisten ten aanzien van fietsers dan andersom. Ongeacht of dit klopt (het is tenslotte mijn persoonlijke waarneming), als automobilist moet je je er goed van bewust zijn dat je met een auto ernstiger letsel kan veroorzaken aan een fietser dan andersom. Afsnijden op rotondes, zijwegen inslaan zonder in de dode hoek gekeken te hebben, doorrijden omdat je achter in de rij staat en het ondertussen al rood is maar je niet meer wil wachten, dat soort acties zie ik ook dagelijks. En verder bijna dagelijks het blokkeren van fietspaden door auto's, omdat twee meter verder in de parkeerhaven parkeren te ver lopen is. Overigens zie ik vooral de pizzakoeriers hier die dwars over kruispunten crossen door rood, die gedragen zich dus nog erger dan fietsers en automobilisten.

Nee hoor. Of heb ik geen voorrang van rechts als ik handheld zit te bellen?

Nee zo bedoel ik het niet, maar zij maken een fout en daarna maak ik een fout. Dat maakt de fouten an sich niet goed, maar je kan ze wel tegen elkaar wegstrepen. Maar dan trek ik alsnog aan het kortste eind :( Ik had gewoon mijn ochtend niet.

Sanitarium, inderdaad ben je als fietser een hele kwetsbare partij in het verkeer. Toch moet me wel van het hart dat ook fietsers vooral in de steden compleet de spreekwoordelijke fecaliën aan de verkeersregels hebben. Zullen we het er dan maar op houden dat er van allebei de kanten fouten worden gemaakt?

Daarbij, zoals hiervoor ook m.i. al terecht opgemerkt, voorrang is een recht, en dat moet je wel krijgen. M.i. heb je veel lef en fiets je veel, waardoor je blijkbaar niet terugdeinst voor een confrontatie of aanvaring met een auto. Ik zou persoonlijk liever even afremmen op de fiets als ik in de gaten heb dat iemand mij niet ziet of wil zien. Een auto is doorgaans toch wat harder en steviger dan een fietser.

Idd is voorrang geen geen recht, en fietsers kunnen zich zeker asociaal gedragen in het verkeer, dat is helemaal waar.

Ik hoef maar vijf minuutjes te fietsen naar mijn werk, maar elke dag weer word ik wel bijna van mijn fiets gereden. En het begint al in de eerste tien meter op de fiets. Ik kom vanuit een weg van rechts, maar krijg nooit, echt NOOIT voorrang van auto's die van links komen. Dat irriteert me en ik probeer dan toch duidelijk aan te geven dat ik van rechts kom en over wil steken met de fiets. Maar goed, onder een auto wil ik ook niet komen te liggen, dus ik blijf voorzichtig.

Dat irriteert me en ik probeer dan toch duidelijk aan te geven dat ik van rechts kom en over wil steken met de fiets. Maar goed, onder een auto wil ik ook niet komen te liggen, dus ik blijf voorzichtig.

Precies, zo ervaar ik het ook. Alleen is het dan weer zo zuur als je zelf een fout maakt :(

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor zebrapaden en voetgangers. Op de één of andere manier heb ik het idee dat we in NL het zebrapad niet respeceteren. En in dit geval vooral fietsers niet. Maar aan de andere kant, als iemand verschrikkelijk staat te dralen en ook niet duidelijk maakt dat hij over wil steken, dan kun je ook niet verwachten dat iedereen stil gaat staan. Maar wat gebeurt er ondertussen, ook als je het wèl duidelijk aangeeft dat je over wil steken, rijdt 80% van de andere weggebruikers gewoon door.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor zebrapaden en voetgangers. Op de één of andere manier heb ik het idee dat we in NL het zebrapad niet respeceteren.
Heb je gelijk in:

Fietsers schromen trouwens niet om zebra's te gebruiken als oversteekplaats en daaraan ook voorrang te ontlenen.

Als het druk is, wil ik wel eens afstappen en mij als voetganger op het zebrapad begeven. Natuurlijk niet op het laatste moment, ik zorg er dan wel voor dat ik al een aantal meters aan het lopen ben met de fiets aan mijn hand. Anders is het niet eerlijk.

@ Geelhoed: Mooie voorbeelden van horkerig gedrag. Op zo'n drukke weg loop ik altijd even netjes naar het zebrapad toe, dan maar wat meer voetstappen achterlaten.

Geelhoed zei:
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor zebrapaden en voetgangers. Op de één of andere manier heb ik het idee dat we in NL het zebrapad niet respeceteren.
Heb je gelijk in:

Fietsers schromen trouwens niet om zebra's te gebruiken als oversteekplaats en daaraan ook voorrang te ontlenen.

Dat is dan jammer, een fietser heeft ook op het zebrapad voorrang. Alles op een zebrapad heeft voorrang. Een paardrijder heeft voorrang op een zebrapad, een koe en ook een hond, dus jouw actie daar is helemaal fout.

49.2: bestuurders moeten de volgende personen die op een voetgangersoversteekplaats (zebra) oversteken of kennelijk willen gaan oversteken, altijd voor laten gaan:
a. voetgangers
b. bestuurders van een gehandicaptenvoertuig.

Tenzij je de fiets, het paard of de koe aan je hand meevoert (of ben je bij dieren dan nog steeds bestuurder?).

@ bobo3: Sinds wanneer is een fietser een voetganger of bestuurder van een gehandicaptenvoertuig?

RVV zei:
Hoofdstuk II.
Verkeersregels
§ 19. Voetgangers
Artikel 49
1.Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.
2.Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.
3.Het tweede lid geldt niet voor bestuurders van een motorvoertuig dat behoort tot een militaire kolonne of een uitvaartstoet van motorvoertuigen.
4.Het tweede lid geldt evenmin, indien voor de voetgangers en de bestuurders van een gehandicaptenvoertuig een rood voetgangerslicht of een geel knipperlicht als bedoeld in artikel 74, tweede lid, van toepassing is.

bobo3 zei:
Dat is dan jammer, een fietser heeft ook op het zebrapad voorrang. Alles op een zebrapad heeft voorrang. Een paardrijder heeft voorrang op een zebrapad, een koe en ook een hond, dus jouw actie daar is helemaal fout.

Jij hebt je forumnaam goed gekozen, clown.

bobo3 zei:
Geelhoed zei:
Heb je gelijk in:

Haha...je hebt helemaal gelijk.....zo heb ik eens een Leopard 2 tank voorrang moeten verlenen omdat hij over een zebra kwam. Ondanks mijn betoog dat hij te breed was, verloor ik dit voor de rechter.

Geelhoed zei:
bobo3 zei:

Jij helaas niet, betweter. Ik daag je uit. Rijdt een fietser op een zebrapad overhoop en zie wie gelijk krijgt voor de rechter.
Je krijgt gewoon een bon als je fietser op een zebrapad geen voorrang geeft.
Gewoon jurisprudentie daarover. Een zebrapad is een oversteekplaats die dien je voorzichtig te benaderen en je dient gewoon alles inclusief een leopard tank voorrang te verlenen. Ik zou zeggen probeer het uit en zie of je gelijk krijgt bij de rechter NOT.

m R 613 oversteken bij geel knipperlicht en overig verkeer ter plaatse niet voor
laten gaan

Eeen zebrapad met een geel knipperlicht heeft dezelfde geldingskracht als een zebrapad zonder stoplicht.

VB:
Vanmorgen ben ik aangehouden omdat ik blijkbaar fietsers had moeten laten oversteken bij een zebrapad. Ik had ze wel gezien maar een zebrapad is toch voor voetgangers en fietsers die op hun fiets zitten vallen bij mijn weten daar niet onder. Wanneer ze hun fiets aan de hand hadden gehad en er dus naast hadden gestaan dan was ik zeker gestopt.
Nu gaat me dat grapje 130 euro kosten. Wat zijn mijn kansen als ik bezwaar aanteken? (er zijn al meerdere mensen die me dat geadviseerd hebben)
Op de bon staat categorie 1 nummer R482

bobo3 zei:
Wat zijn mijn kansen als ik bezwaar aanteken? (er zijn al meerdere mensen die me dat geadviseerd hebben)

In de verbalisant zijn feitenboekje staat
Code:
m R 482 voetganger (voornemens) op voetgangersoversteekplaats (over te steken)

Kansberekening is niet mijn vak.

Dat dacht ik ook..alleen voetgangers hebben voorrang op een zebrapad, ander verkeer heeft daar niets te zoeken...ik zou het advies van anderen overnemen en bezwaar indienen.

Jullie hoeven bobo geen advies te geven hoor, zijn tekstje over de aanhouding staat onder 'VB.', oftewel hij geeft een voorbeeld van een vergelijkbare zaak die hij heeft opgezocht. Hier te vinden.

Zo, ook weer heel thuis.

Vanavond op de A2 tussen Weert en Eindhoven een paar die ruzie hadden (of althans, minimaal in 1 richting). Een Duitser met een ML komt aanrijden in forse gang, ik zie in de achteruitkijkspiegel achter me iemand snel naar rechts duiken de vluchtstrook op - alsof ie de berm op zoekt - maar dat bleek bedoeld te zijn voor een inhaalactie over de vluchtstrook. Een ADHD Hollander in een Audi A4 avant (hoe kan het ook anders) komt voorbij stuiven, steekt hard schuin over voor me langs, om de ML op de linkerbaan fors te snijden. In de remmen. ML naar rechts, Audi naar rechts, en blijft zigzaggen rond de middenlijn.

Als het even stabiel is trap ik op het gas en ga er snel rechts voorbij. In de achteruitkijk spiegel zie ik dat de ML weer tegen wordt gehouden door de Audi en dat ze nog langzamer gaan rijden - met als gevolg stremmende auto's erachter.

Paar minuten later gaat de Audi eraf en komt de ML voorbij galloperen.

Vage actie, en wat een mongolen (en dan bedoel ik vooral de Audi rijders... de Duitser heb ik niets raars zien doen, maar die zal de ollander wel geirriteerd hebben ofzo)

Leuk inderdaad als je opeens tussen zulke halvegaren komt te zitten.

Vandaag was het ook weer feest wat betreft idiote acties in het verkeer.

-Ik reed een eenrichtingsstraat in toen er opeens vanaf de stoep een Fiat 500 frontaal op me af kwam rijden met een behoorlijke vaart. Ik had dat wagentje dus pas in de gaten toen 'ie zo`n beetje recht voor mijn neus stond, aangezien ik niet verwachtte dat 'ie opeens in beweging zou komen. Op zich helemaal niet zo`n gekke actie want de bestuurder wilde natuurlijk zo snel mogelijk de straat uit zonder iemand te hinderen en dacht dat nog net even te kunnen doen voor ik de straat inreed.
-Een scooterrijder die kennelijk een beetje aan het dagdromen was wist niet wat hem overkwam. Ik zag dat hij afreed op een auto die doodleuk aan het spookrijden was op een klein maar druk bruggetje. Pas toen de spookrijder al ver voorbij was draaide het hoofd van de scooterrijder een aantal maal in de richting van de auto omdat hij zich toen kennelijk pas realiseerde dat daar helemaal geen auto op hem af zou mogen kunnen rijden.:p
-Voor mijn werk moet ik over een kruispunt rijden waar je alleen links of rechtsaf mag slaan. Aangezien ik de auto bij een klant voor de deur moet parkeren rij ik daar rechtdoor over het fietspad om aan de overkant op de stoep te parkeren. Tot mijn verbazing zie ik in mijn achterspiegel een Audi aan mijn kont hangen die dus doodleuk achter me aan rijdt over het fietspad. Ze was of de weg kwijt (ik ben ook een keer klakkeloos achter een bus aangereden zo de busbaan opo_O) of ze dacht "wat hij mag mag ik ook!:cool:".

bobo3 zei:
Geelhoed zei:
bobo3 zei:

Jij helaas niet, betweter. Ik daag je uit. Rijdt een fietser op een zebrapad overhoop en zie wie gelijk krijgt voor de rechter.

De rechter zal in het voordeel van de automobilist beslissen. Die heeft voorrang, je kan geen prent krijgen voor het geen voorrang verlenen waar je dat hebt.
Ik vermoed dat je in de war bent met artikel 185 van de wegenverkeerswet. Dat gaat echter niet over voorrang maar over civiele aansprakelijkheid van schade bij botsingen met zwakke verkeersdeelnemers.

Gewoon jurisprudentie daarover. Een zebrapad is een oversteekplaats die dien je voorzichtig te benaderen en je dient gewoon alles inclusief een leopard tank voorrang te verlenen. Ik zou zeggen probeer het uit en zie of je gelijk krijgt bij de rechter NOT.
Kom maar door met de jurisprudentie! Een prent op flitsservice is dat natuurlijk niet, als je daar zoekt kom je ook prenten tegen voor bellen terwijl je stilstaat.
Je had het zelf al over rechters, doe daar eens een uitspraak van.

bobo3 zei:

m R 613 oversteken bij geel knipperlicht en overig verkeer ter plaatse niet voor
laten gaan

Eeen zebrapad met een geel knipperlicht heeft dezelfde geldingskracht als een zebrapad zonder stoplicht.

VB:
Vanmorgen ben ik aangehouden omdat ik blijkbaar fietsers had moeten laten oversteken bij een zebrapad. Ik had ze wel gezien maar een zebrapad is toch voor voetgangers en fietsers die op hun fiets zitten vallen bij mijn weten daar niet onder. Wanneer ze hun fiets aan de hand hadden gehad en er dus naast hadden gestaan dan was ik zeker gestopt.
Nu gaat me dat grapje 130 euro kosten. Wat zijn mijn kansen als ik bezwaar aanteken? (er zijn al meerdere mensen die me dat geadviseerd hebben)

Volgens mij is de wet best duidelijk over een zebrapad:
"Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan".

Tenzij een leopard tank tegenwoordig als een voetganger of een gehandicaptenvoertuig door het leven gaat hoef je die dus geen voorrang te verlenen (ik zou het overigens wel doen, maar dat is een ander verhaal).

Oftewel: als jij bezwaar maakt tegen je bekeuring wordt ie geseponeerd. Hoef je alleen de € 6,- administratiekosten nog maar te betalen.

Mijn ergernis over dit feit is tot zulke proporties gegroeid dat ik het met jullie moet 'delen'.

Ik zie steeds vaker auto's rondrijden die op klaarlichte dag hun mistlampen of 'bermverlichting' voeren. Volgens de wet van de sterke verkeersarm is dit verboden, maar eigenlijk heeft niemand er last van. Behalve ik dan. Oké, ik wordt niet door verblindt, maar het stoort me gewoon. Ik let heel erg op auto's om me heen, omdat ik een hart voor auto's heb. Waarom stoor ik me er aan? Omdat het cool wordt gevonden. Ik zie ze van ver af al komen, uit de hoogte, zeggend: "pas op, hier kom ik aan". Ze willen nog meer aandacht trekken in auto's die meestal al cool genoeg zijn. 's Avonds als het donker is wordt het ook niet beter. Dan zie ik steeds vaker dat de dimverlichting niet gebruikt wordt, alleen stadslichten in combinatie met mistlampjes welke soms de afmeting hebben van een pingpongballetje. Je ziet er niet meer door op de weg, alleen maar minder. Ja, ik heb het zelf ook geprobeerd en het rijdt voor geen meter en in mijn optiek is het ronduit gevaarlijk.

Eigenlijk zou iedereen nu tegen mij moeten zeggen "gast, waar maak je je druk om?", maar ik blijf me er steeds meer aan ergeren. Het voegt helemaal niets toe en aan de bestuurders kun je soms echt zien hoe cool ze zichzelf vinden. Bah...

Ik vraag me door dit topic op te starten af of ik nu een aansteller ben of dat er meer mensen zijn die mijn mening delen. Brand los!

Geen aansteller.
En hoezo niet verblind?

PS waarom "overdag" in de titel? 's nachts is net zo vervelend bij niet ernstig belemmerd zicht.

Ook achter is stoer:

Gast, waar maak je je druk om? ;)

Nee, maar ik vind het ook behoorlijk irritant. Ondanks dat de helft tegenwoordig rijdt met DRL en niet met mistlampen, vind ik ook dat discutabel. Maar laten we dat buiten beschouwing laten. Veelal zijn het de wat oudere modellen ('95-'05) die ermee rondrijden. In de jaren '90 werd er in AutoWeek veel over geschreven. Bij 'Opgevoerd' stond dan bijvoorbeeld: "Bij dit pakket zitten extra verstralers, maar laat het ons niet merken dat u die gebruikt overdag!". Tegenwoordig wordt het meer getolereerd lijkt het wel.

Dus je bent zeker niet de enige, alhoewel ik mij er zeker niet druk om maak. Vechten tegen de bierkaai namelijk.

Het is heel irritant. Gisteren een beetje mist in de polder. Zich een meter of 250. En hup massaal de mistlampen aan. Je gaat er echt niet meer door zien hoor. Het is alleen vervelend voor de tegenliggers en degene die voor je rijdt.

Met mijn oude astra F reed ik 's avonds ook altijd met mistlampen voor aan, dat gaf me veel meer licht. Tevens gaf het de auto inderdaad een sportievere aanblik.

Met mijn huidige Vectra heb ik ze niet meer veel aan. Het heeft weinig toegevoegde waarde, en de GTS is van zichzelf al sportief.
Enkel bij nacht in buitengebieden wil ik ze nog wel eens aan doen, of bij slecht weer (mist/sneeuw)

Maar als je het als autoliefhebben over mistlampen hebt...ik erger me dan meer aan alle VAG/Fiat modellen waar telkens één mistlamp gaat branden in de bocht. Dat ziet er echt knullig uit!

Ik rijd op de binnenwegen hier ook altijd met mistlicht-voor en grootlicht aan. Door het mistlicht zie je net wat beter de rand van de weg. Als er een auto aankomt doe ik ze gewoon tegelijk uit met grootlicht. Niks mis mee toch?

BouwvakkerRobin zei:
Eigenlijk zou iedereen nu tegen mij moeten zeggen "gast, waar maak je je druk om?

Ik stoor me er niet zo aan: Gast, waar maak je je druk om? :)

Begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar als ik zo'n Sjon-met-altijd-mistlampen-aan achter z'n stuur zie hangen, krijg ik meer een soort gevoel van medelijden of plaatsvervangende schaamte. Hetzelfde als iemand die z'n auto vreselijk fout gempimped heeft, of anderszins sokken-in-onderbroek-stop tactieken. Ik vind het nog wel wat humoristisch hebben.

Verblinden ofzo doet het me niet, dan stoor ik me meer aan verkeerd afgestelde dimlichten in m'n achteruitkijkspiegel.

Ik heb de 'Mistlicht overdag'-discussie maar even aangemerkt als 'Idiote actie' en de topics dientengevolge samengevoegd. Het werd hier tenslotte ook al eerder genoemd.

Yellow Cab
Autoweek-moderator

Hmmz, vandaag zelf een momentje gehad waar ik beter op had moeten letten. Ik reed op een kruispunt af waar een oude Mercedes stond te wachten die linksaf wilde slaan. Ik sla daar altijd rechtsaf en aangezien er een fietspad vlak voor ligt keek ik naar links en naar rechts en ondertussen rolde ik rustig naar voren. De bedoeling was dus om rustig naast de Mercedes te rollen wat ik daar altijd doe maar kennelijk stond deze toch meer in de weg dan ik dacht waardoor ik zijn achterbumper wel erg dichtbij zag komen toen ik weer naar voren keek. Er was nog wel genoeg tijd om te remmen en ik kon door snel het stuur te draaien alsnog net langs de Mercedes komen maar de volgende keer zal ik beter kijken of ik er makkelijk langs kan, want voor je het weet tik je de voorligger aan.

Bij ons in de "stad" heb je rondom het centrum een "ring" die min of meer als doorgaande weg fungeert, maar waar je maar 30 mag en wat ook geen voorrangsweg is. Oftewel: voorrang verlenen aan alle verkeer van rechts. Geen probleem, alleen valt mij op dat veel bestuurders van rechts er vaak ook vanuit gaan dat ze voorrang krijgen. Dat wil zeggen: zonder snelheid aan te passen (en soms zelfs met gas bijgeven om er maar zeker van te zijn dat ze eerder bij de kruising zijn) de doorgaande weg op rijden. Nu let ik daar wel op, zeker omdat niet alle zijwegen even goed te overzien zijn, maar ik verbaas me er wel over en vind het stiekem eigenlijk knap idioot. Dan kun je wel voorrang hebben, maar van een vrachtwagen die even niet op zit te letten win je het dus echt niet.

Vorige week heb ik zelf nog een stomme actie gemaakt bij verkeersknooppunt Rijnsweerd (A27/A28) richting Hilversum. Ik wilde een bestelwagen voor mij inhalen, spiegelde wel netjes en keek verder goed om me heen of er niks op de linkerbaan reed. Ik zag wel in de spiegels dat er een BMW 3 aankwam, maar die was nog een eind weg. Op het moment dat ik uitvoegde, bleek de BMW mij toch sneller te benaderen dan ik dacht, en onbewust veroorzaakte ik dus dat hij af moest remmen.

Zo'n doorgaande weg is hier ook in de buurt, 30km zone, en allerlei onoverzichtelijke zijstraatjes waar je pas zicht op hebt als je in de kreukelzone zit. En verkeer van rechts heeft gewoon voorrang.
Vrijdag kwam er toch een Golfje op de doorgaande weg aansjezen met een gangetje die nog dik boven de 50 lag. Een auto van rechts schatte de afstand tot de Golf in als voldoende en reed de weg op, met als gevolg dat de Golf zwaar in de ankers moest. Heeft het Golfje daarvan geleerd? Welnee. Zodra de weg vrij was ging het gas er weer op en sjeesde de Golf met onverantwoordelijke snelheid langs de volgende 3 onoverzichtelijke zijstraten...

Olds zei:
Vorige week heb ik zelf nog een stomme actie gemaakt bij verkeersknooppunt Rijnsweerd (A27/A28) richting Hilversum. Ik wilde een bestelwagen voor mij inhalen, spiegelde wel netjes en keek verder goed om me heen of er niks op de linkerbaan reed. Ik zag wel in de spiegels dat er een BMW 3 aankwam, maar die was nog een eind weg. Op het moment dat ik uitvoegde, bleek de BMW mij toch sneller te benaderen dan ik dacht, en onbewust veroorzaakte ik dus dat hij af moest remmen.

Wat mij betreft ben je te bescheiden in deze en draai je de zaken om. Ervan uitgaande dat jij de maximaal toegestane snelheid reed en de bestelwagen niet, hindert de BMW jou bij het inhalen van de bestelwagen door de wet te overtreden en boven de toegestane snelheid te rijden. In feite zijn er 2 opties in deze situatie; jij moet remmen of hij. Zelf ben ik van mening dat de hardrijder degene is die dient te remmen, zolang de situatie niet te gevaarlijk kan worden.

Tonio zei:
Wat mij betreft ben je te bescheiden in deze en draai je de zaken om. Ervan uitgaande dat jij de maximaal toegestane snelheid reed en de bestelwagen niet, hindert de BMW jou bij het inhalen van de bestelwagen door de wet te overtreden en boven de toegestane snelheid te rijden. In feite zijn er 2 opties in deze situatie; jij moet remmen of hij. Zelf ben ik van mening dat de hardrijder degene is die dient te remmen, zolang de situatie niet te gevaarlijk kan worden.
Oh, ben je er zoéén? :rolleyes: (n)

De snelheiddoet niet terzake, degene die opschuift doet een bijzondere verrichting en moet dus al het andere verkeer voor laten gaan, in dit geval dus de BMW, of die nou 120 of 170 reed. Tipje: kijk 2x of voor een iets langere tijd in je spiegel, dan kun je tenminste snelheid inschatten.

Vanochtend twee keer de regels overtreden: na enige tijd wachten, laten zien hoe het moet en iets minder geduldige mensen al hetzelfde zien doen, twee keer een linksplakker rechts ingehaald. Blijkbaar waren deze mensen zo overrompeld door het relatieve rust vanochtend op mijn vaste traject, dat ze echt niet wisten hoe ze er mee om moesten gaan en bleven rijden op de rijstrook waar ze ook altijd in de file staan. Of zo.

StalenSnuitje zei:
Oh, ben je er zoéén? :rolleyes: (n)

De snelheiddoet niet terzake, degene die opschuift doet een bijzondere verrichting en moet dus al het andere verkeer voor laten gaan, in dit geval dus de BMW, of die nou 120 of 170 reed.

*kuch*

Terug
Bovenaan