Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik snap je punt hoor, daar niet van, ik vind inhalen bij doorgetrokken strepen ook noemenswaardig, maar
rzasa zei:
Wat ik niet snap is dat deze mensen bewust een risico nemen (op een bekeuring en schade, letsel etc.) om qua tijd niets op te schieten.
Dat is dus de misvatting. Bij het eerste stoplicht stonden ze dus nog voor je, maar daarna?

rzasa zei:
Vandaag werd ik op een stuk 80 km weg van 5 km met dubbele doorgetrokken streep 4x ingehaald. Later stonden we met z'n allen voor het stoplicht.
Nu ja, niet heel spectaculair, maar ik begrijp die mensen gewoon niet.

En mocht je daar ook echt 80??

Ik ken ook zo'n weg waar je dus 100 mag, maar waar zooo veel mensen gewoon 80 aanhouden.. Super irritant!! Vooral omdat ook daar een dubbele doorgetrokken streep ligt. Alleen respecteer ik die dubbele streep over het algemeen wel.

Geelhoed zei:
Da's waar. Maar je moet toegeven dat het imago dat ze hebben niet al te overdreven is.
Mijn ervaring is dat het imago vooral het gevolg is van een minderheid die het voor de rest verpest. Zoals dat overigens voor het overgrote deel van de groepen geldt waar mensen last van hebben, of het nou mountainbikers, wandelaars, ruiters, brommers, fietsers, automobilisten, motorrijders of wat dan ook zijn.

Vorige week iets bizars gezien op de A58 tussen Eindhoven en Tilburg.

Een vrouw met haar nieuwe Polo die hoogstwaarschijnlijk geen gaatje heeft kunnen vinden in het voorbijkomende verkeer.

Ze stond namelijk aan het einde van een uitvoegstrook van een P-plaats met een knipperlicht aan.
Wachtende op ruimte dus....

BredaYaris zei:

Een vrouw met haar nieuwe Polo die hoogstwaarschijnlijk geen gaatje heeft kunnen vinden in het voorbijkomende verkeer.

Ze stond namelijk aan het einde van een uitvoegstrook van een P-plaats met een knipperlicht aan.

Erg dom, maar je leert het met je autotheorie wel zo. Dat is nog dommer. Het is natuurlijk 20 x veiliger om een stukkie vluchtstrook mee te pakken en hem er gewoon tussen te knallen.

Het valt me ook op dat sommige mensen geen snelheid durven te maken op de invoegstrook. Als je zorgt dat je 100 rijd gebeurt het je nooit dat je er niet tussen komt.

Gisteren bij de Mc in Arnhem, kwam terug van een feestje en had daar de auto staan. Petje in Golf GTI stond op de parkeerplaats, komt vriend-petje in (hoe raad je het) Golf aangereden. Rijd langs de andere Golf en remt keihard. Een meid die ook van het feest afkwam knalt daardoor bijna achterop hem. Rijdt die Golf ineens achteruit, en schampt zo vol die auto achter hem. Hoor ik hem daarna nog zeggen; Kan gebeuren he!

Ongelofelijk, dat soort mensen zijn een schande op de weg. En het is ook gewoon erg lullig voor die meid!

Dit weekend iemand die het idee van invoegen wat lastig vond. Ik zag hem al aankomen (de Audi in kwestie), maar achter mij was een zee van ruimte dus ik bleef keurig rechts rijden met 120km/u op de teller. Vervolgens gooide de man het gas vol open om opeens naast me te rijden en me aan de kant te duwen (lees: vrijwel letterlijk, hij stuurde echt naar links). Na een simpele stuurbeweging en het indrukken van het rempedaal was de beste man weg, mijn 6 passagiers wat verbaasd achter latend.

Weet niet precies wat er gebeurd is ( er is vast 1 idioot verantwoordelijk voor hetgene wat is ontstaan), maar je mag Grote God op je knieen bedanken dat je levend uit deze Ford Cmax mag komen.

foto001_841574i.jpg
:eek:

Wrangler zei:
Weet niet precies wat er gebeurd is ( er is vast 1 idioot verantwoordelijk voor hetgene wat is ontstaan), maar je mag Grote God op je knieen bedanken dat je levend uit deze Ford Cmax mag komen.

Wat ik begrepen heb kwam de auto van de linker naar de rechterbaan, tussen de twee vrachtauto's. De voorste ging op dat moment remmen, en de auto werd gesandwiched tussen de voorste, remmende vrachtauto en die erachter.

Bij deze reacties staat wat meer, voor wat het waard is. Als je met relatief lichte verwondingen uit zo'n wrak stapt heb je enorm veel geluk gehad.

Bennie 940 zei:
BredaYaris zei:

Erg dom, maar je leert het met je autotheorie wel zo. Dat is nog dommer. Het is natuurlijk 20 x veiliger om een stukkie vluchtstrook mee te pakken en hem er gewoon tussen te knallen.

Het valt me ook op dat sommige mensen geen snelheid durven te maken op de invoegstrook. Als je zorgt dat je 100 rijd gebeurt het je nooit dat je er niet tussen komt.

Maar als dat niet kán... Kijk naar deze situatie; de oprit is vrij kort (de foto vertekent, lijkt langer dan het is) en aan het eind is er geen vluchtstrook. Ik heb vaak genoeg mensen aan het eind van de invoegstrook zien staan omdat ze geen gelegenheid hadden (genomen!) om in te voegen, en soms stonden ze zelfs tegen de vangrail aan. Je komt daar moeilijk weer weg dan, zeker omdat het verkeer daar vaak erg druk is en kop-staart rijdt. Ik ben daar jarenlang de snelweg opgegaan, en heb daar eigenlijk nooit problemen gehad, maar iemand die niet assertief genoeg is of de situatie moeilijk kan inschatten kan het erg moeilijk hebben.

Zo'n situatie was er ook tot een aantal jaren geleden in de A20 vlak voor de Giessenbrug, maar daar is de oprit verlengd.

Vandaag een rijlesauto die rustig voor me invoegde. Geen probleem, ik verbaasde me er alleen over dat dit tafereel gebeurde met een paar centimeter speling (ik overdrijf niet) tussen mijn voorkant en de achterkant van de rijlesauto. Direct daarop stak de instructeur die er naast zat een verontschuldigend handje op, gevolgd door een tweede handje. Ik weet dat een rijlesauto ten alle tijde in de gaten gehouden dient te worden maar ik had niet verwacht dat 'ie nog in wilde voegen aangezien de auto reed op een rijstrook met een pijl voor rechtsaf en die auto voegde net een paar meter voor die pijl nog in, terwijl dat veel eerder had kunnen gebeuren.

Ik vraag me af wat de leerling van de instructeur te horen had gekregen, als ik dat had gedaan tijdens mijn rijlessen maakte de instructeur me meteen met de grond gelijk (wel met woorden uiteraard:p).

Afgelopen week een motorlesser die 75 reed waar je 80 mocht. Instructeur in de auto (sowieso al een dikke (n) wat mij betreft) tufte er achteraan. Heb ik op de tweewieler nooit geleerd, te langzaam rijden :p

StalenSnuitje zei:
Heb ik op de tweewieler nooit geleerd, te langzaam rijden :p
Daar begint het dus al...
facepalm.gif

Over idiote acties, is het voldoende als ik zeg dat ik de algelopen dagen 5 uur in Albanië heb gereden?

Niet op film. Ik zal het volgende maand eens proberen. Maar vrees niet, zo bont als jouw LaRo hebben ze het niet gemaakt.
Smiley of niet, ik ben bekend met hoe (snel) men wordt geleerd op twee wielen te rijden.

Nou, de vraag is natuurlijk of het zo geleerd wordt, of dat het zo makkelijk is om het (na het behalen van het rijbewijs) te doen.

Maar ik geef gelijk toe: mijn instructeur had als credo "je zit niet voor niets op de motor". Maar dat betekent uiteraard niet dat je als een idioot moet rijden, maar wel dat je de voordelen van het motorrijden (o.a. vlot inhalen, vlot accelereren) "moet" gebruiken.

Hierbij een oproepje aan een grijze audi a4 sedan die vanmiddag op de snelweg bij Hengelo (Overijssel) 2 emmers verloor uit zijn aanhangwagen. De emmers en het schadeformulier kunnen bij mij worden opgehaald.

Vanmiddag was er een oude man, die zo vanaf de vluchtstrook de snelweg opreed, zonder echt goed snelheid te maken. Met zijn knipperlicht wat al jaren aan stond, kon ik daardoor in de remmen. Bedankt!

Shady zei:
Vanmiddag was er een oude man, die zo vanaf de vluchtstrook de snelweg opreed, zonder echt goed snelheid te maken. Met zijn knipperlicht wat al jaren aan stond, kon ik daardoor in de remmen. Bedankt!
wees blij dat je dat nog kon.

StalenSnuitje zei:
Afgelopen week een motorlesser die 75 reed waar je 80 mocht. Instructeur in de auto (sowieso al een dikke (n) wat mij betreft) tufte er achteraan. Heb ik op de tweewieler nooit geleerd, te langzaam rijden :p

Misschien was het de examenrit, of de rit voor het examen.

Shady zei:
Vanmiddag was er een oude man, die zo vanaf de vluchtstrook de snelweg opreed, zonder echt goed snelheid te maken.
Afgelopen week precies hetzelfde zien gebeuren voor me bij in het invoegen.
Dametje in Deawoo rijdt 65 op de invoegstrook en gooit hem voor een vrachtwagen met oplegger, zonder richting aan te geven:eek:.
Levensmoe?
Ik ging er op rechts langs, sowieso omdat het op bord staat dat je invoegstrook helemaal moet uitrijden.

En daarbij dat ik geen zin had om tussen vrachtwagen en wegpiraat in te zitten. :T

Zojuist iemand die bij de Molenpoortpassage de verkeerde baan naar het parkeerdak had genomen. Ik kon niet achteruit vanwege het gesloten poortje achter mij (ik had net het parkeerdak verlaten) en hij durfde niet achteruit terug naar beneden, maar kon ook niet draaien bovenaan.

Toegegeven het is niet zo logisch dat je op die helling aan de linker kant moet rijden, maar het is onderaan toch echt goed aangegeven en je moet moeilijk om een stuk stoep heen rijden om aan de verkeerde kant naar boven te gaan.

@Mergelsberg
Ik neem aan dit de molenpoortpassage in Nijmegen is.
Dan moet ie bijna een inrichtingsweg zijn in gereden. Hoe hebben jullie het opgelost?

Vanochtend een wakkere bouwvakker die zijn lege redbull blikje op de weg gooide. De motorrijder die voor mij reed kon 'm net ontwijken.

Afgelopen week reed ik op de motor om één uur 's nachts op een bijna lege snelweg. De enige auto in het zicht gooide net zijn peuk uit het raam op het moment dat ik 'm inhaalde.:(

nappa zei:
@Mergelsberg
Ik neem aan dit de molenpoortpassage in Nijmegen is.
Dan moet ie bijna een inrichtingsweg zijn in gereden. Hoe hebben jullie het opgelost?

Inderdaad in Nijmegen. Uiteindelijk heb ik hem samen met wat omstanders naar beneden gepraat.

Vandaag A10 Amsterdam. Oververhitte Merc-bus bestuurder probeert mij van de weg te drukken. Zit me nog af te vragen waarom. Ik rijd toch over het algemeen redelijk rustig, ook met het idee dat iedereen net zoals ik graag weer heel thuis komt.
Anyway, ik rijd 110 op de cruisecontrol en zie hem komen naast me. Denk: barst, ik laat hem staan. Wijk geen millimeter. Hij verwachtte ws. dat ik uit angst de vluchtstrook op zou schieten. Maar dat verrek ik toch echt. Schrok ie van, laf schijthuis. Hij deinsde terug. Toen kwam ie weer. Ik laat hem natuurlijk weer gewoon staan. Blijf gewoon exact op het midden van mijn strook. Met de ultieme bereidheid om me door die gek te laten toucheren. Hij begreep dat dit dispuut niet opgelost kon worden zonder zelf ook flink schade op te lopen. Dus toen is hij overgestapt van fysieke intimidatie naar lawaai-intimidatie. Tja, bang ben ik nog nooit geweest in het verkeer.

Kan me niet schelen hoor, ik ben me van geen kwaad bewust, en dan wijk ik echt voor niemand. Never...
Gevaarlijk? Ja tuurlijk is dit levensgevaarlijk, anyway, maar als je je laat intimideren is het einde zoek.
Je staat soms versteld van de idioterie in het verkeer.

Kilometervreter zei:
StalenSnuitje zei:

Misschien was het de examenrit, of de rit voor het examen.
Dat eerste in elk geval niet (1 persoon in de auto en in Dronten kun je geen examen doen) en als het dat tweede was snap ik nog niet waarom je "langzaam" zou gaan rijden.

WoodyBourbon zei:
Gevaarlijk? Ja tuurlijk is dit levensgevaarlijk, anyway, maar als je je laat intimideren is het einde zoek.
Je staat soms versteld van de idioterie in het verkeer.
Inderdaad... :confused:

Vandaag weer een strakke actie gezien. Toen ik naar de bushalte liep moest ik een drukke weg oversteken. Een oude Volkswagen Jetta met turbo motor stond in de rijstrook voor linksaf maar wilde toch rechtdoor. Met een dot gas probeerde deze ertussen te kruipen maar het verkeer begon net te rijden dus reed 'ie bijna in de flank van een andere auto. Eerste poging mislukt dus door naar de tweede poging, met piepende banden schoot de auto vooruit om vervolgens voor een taxi te kruipen. Helaas trok de taxi net op waardoor het een haar na scheelde (althans zo leek het op dit moment) of de twee hadden elkaar geraakt. Vervolgens gingen beide bestuurders met elkaar in discussie via de open raampjes om daarna achter elkaar het eerste straatje in te draaien. Daar stapten ze allemaal uit en volgde weer een discussie, kennelijk had de Volkswagen Jetta de taxi toch geraakt want de bestuurder inspecteerde de voorkant. Op dat moment wilde ik me eigenlijk melden als getuige maar het ging hier om twee Surinamers en een Marokkaan die een verhitte discussie aan het voeren waren, om daar dan als Hollander nog eens tussen te springen leek me niet zo`n geweldig plan.

Blik_op_wielen zei:
Op dat moment wilde ik me eigenlijk melden als getuige maar het ging hier om twee Surinamers en een Marokkaan die een verhitte discussie aan het voeren waren, om daar dan als Hollander nog eens tussen te springen leek me niet zo`n geweldig plan.

o_O :rolleyes:

Wat voor mij idioot is...motorrijders die bewust groot licht voeren..overdag...of in het schemer...of hun koplampen te hoog afstellen..je krijgt bijna de neiging om ze bewust over het "hoofd" te zien. Filkker op met je paranoia. Voer gewoon de verlichting zoals het hoort.

Boppie zei:
Wat voor mij idioot is...motorrijders die bewust groot licht voeren..overdag...of in het schemer...of hun koplampen te hoog afstellen..je krijgt bijna de neiging om ze bewust over het "hoofd" te zien. Filkker op met je paranoia. Voer gewoon de verlichting zoals het hoort.

Hoe weet je dat het bewust is dan?
Kan me voorstellen dat je je hieraan irriteert, maar om te zeggen dat je bijna de neiging hebt om ze bewust over het hoofd te zien lijkt me een beetje ongepast...

Drugsrunners die in hun snelle, zwarte BMW's (M3 E92 en 7-serie E65) met absurd hoge snelheden door de wijken in Roermond rijden. (n)

Boppie zei:
Dat ze erin zakken ja.

motormistlicht.jpg

Mart1n zei:
Boppie zei:

Hoe weet je dat het bewust is dan?
Kan me voorstellen dat je je hieraan irriteert, maar om te zeggen dat je bijna de neiging hebt om ze bewust over het hoofd te zien lijkt me een beetje ongepast...

Neiging he? Dus niet daad bij woord voegen...ik hoop dat je die nuance kan begrijpen.

En hoe ik weet dat het bewust is? Omdat er wel erg veel zijn die dit doen. Onder het mom van zichtbaarheid.

Het is inderdaad mode momenteel, als reactie op het feit dat steeds meer automobilisten overdag verlichting voeren. Motorrijders deden dat al om wat extra op te vallen (deels terecht, ze worden nogal eens over het hoofd gezien) en sommigen van hen schakelen blijkbaar een tandje bij nu om toch weer op te vallen.

Het voeren van licht door automobilisten vermindert de zichtbaarheid van motoren niet. Dat is een hardnekkige fabel onder de onderbewielden.

Soloman zei:
Ik doe niet mee aan stress, zoals vanmorgen om 5 uur in onze dorpsstraat waar plotseling een klein l*llig autootje achter me bumper zat te kleven. Ik dacht nog wat moet je nou? Je mag hier toch niet harder (50). Op een rotonde zag ik in de spiegel zelfs het motorkapje niet meer. Ik ben toen even gestopt om dat jakkertje te laten passeren. Ik heb hem daarna nog wel even een koekje van eigen deeg gegeven. Mijn auto was denk ik twee keer zo breed met een imposante lampen voor. Ik heb hem bijna letterlijk de snelweg opgeduwd met zijn boodschappendriepittertje. Ik zag aan zijn rijstijl dat hij in zijn broek scheet met hoofdletters.
Leuk is dat als je meer pk's hebt dan zo'n ettertje.

De wereld is klein, dit bericht is van drie maanden geleden. Gisteren, zowaar, een terugzien en het was geen leuke.
Ik reed lekker ontspannen, weer door diezelfde dorpsstraat (voorrangsweg, 50), schiet er plotseling direct voor mijn neus een kleine fiesta voor me. Ik moest vol in de remmen en ik was behoorlijk pissed-off. Ik heb toen niet geseint, maar na het remmen zat ik vlak achter hem, want meneer was nog niet op snelheid met zijn 10 pk. Ik zat zo te kijken en ik dacht he die ken ik, en ja hoor het was dezelfde. Ben toen bumper aan bumper gegaan, leuk, hij moet in zijn linkerbuitenspiegel mijn linkerkoplamp hebben gezien en in de rechterbuitenspiegel mijn rechterkoplamp. En weer dat zenuwachtige geslinger. En heel druk doen in de auto. Ik zat lekker onderuit en hield heel kort afstand. Dat heeft 2 kilometer geduurd en toen sloeg die af.

Je hebt het in ieder geval in het juiste topic gepost.

leuk, hij moet in zijn linkerbuitenspiegel mijn linkerkoplamp hebben gezien en in de rechterbuitenspiegel mijn rechterkoplamp.
Doen ze het al dan?

Nee ik wilde gewoon dat hij voelt wat ik voel. Het op de weg draaien van hem, kon echt niet. Als ik een fractie te laat had gereageerd had ik er boven op gezeten. Dit soort mensen rijden zonder te kijken, ze denken, ze stoppen wel.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik wel dacht: ik zal je krijgen met je kleine k..autootje.
Maar een derde keer zal ik het niet meer doen, want dan zul je vast zien dat het fout gaat.
De kans is groot dat ik hem weer tegenkom, blijkbaar woont hij in de buurt.

Wanneer een agent je gezien zou hebben zou je 798 euro hebben kunnen aftikken voor een EMG.
Je hebt namelijk meerdere gedragingen vertoond die daar goed voor zijn.
Een derde keer proberen lijkt me niet verstandig nee, hoe rijm je dit trouwens met de "geen stress"?

Net op de A10 een man in een Suzuki Alto die zijn broekspaling door het vuistje haalde. Wat gaat er dan in je hoofd om?

AmsterdamRs2.2i zei:
Net op de A10 een man in een Suzuki Alto die zijn broekspaling door het vuistje haalde. Wat gaat er dan in je hoofd om?

Inderdaad onveilig..paling is al zo vet als modder..als je daarna nog wil sturen...het stuur glijdt zo uit je klauwen.

Zeker als de huid al weg is en je op het vlees zit. Dan is het helemaal vet als bagger. Geek die kerel een zakdoek..een fles water en wat zeep..

Wat mankeert zulken toch..je kan toch gewoon even stoppen bij de vishandel en daar aan je paling zitten kluiven?

Ik dacht dat men in Nederland niet kon rijden, maar afgelopen dagen in Frankrijk op zitten letten, en daar kunnen ze er ook wat van. Links rijden(op een 3-baans weg, terwijl rechts kilometers lang vrij is), op een 130 km weg hard aankomen rijden op de linkerbaan, en als jij dan aan het inhalen bent, bumperklevend groot licht seinen omdat zij vinden dat je net 1 sec. te laat naar rechts gaat. Echt hoor...(n)

BredaYaris zei:

Dat heb ik ook een keer gezien! Op de A28 was dat, afslag 6 geloof ik, Leusden. Het betreft daar een korte invoegstrook.

Heb er net twee achter elkaar gehad! Eerst op de Haakswold (tussen Meppel en Ruinerwold) op een 60 km/u weg (waar ik toch bijna 80 rijd) waar ik en een bestuurder van een oude Golf op een gegeven moment achter een trekker terecht komen. Verderop is een onoverzichtelijke bocht, dus ik haal niet eerder in dan dat ik weer kan zien wat er aan de andere kant aankomt. Op het moment dat het zicht vrij is wil ik naar links, waar ik er tot mijn schrik net op tijd achterkom dat de lompe Golfbestuurder al naast me zit! Wat gaat er in het hoofd van zo iemand om? Kun je nou niet even op je beurt wachten? T is nou niet dat het allemaal zo traag ging ofzo!

Verderop in de rit komt er me, achter het ziekenhuis van Meppel, opeens een Astra met caravan aan de verkeerde kant van de weg tegemoetzeilen. Had zich waarschijnlijk verkeken op de S-bocht die daar ligt.

Soms moet je echt ogen in je achterhoofd hebben.:rolleyes:

AmsterdamRs2.2i zei:

Gebeurt vaker.
Stop maar eens een keer voor de gein op een snelwegparkeerplaats 's avonds als je nodig moet. Gelukkig heb ik een sterke blaas, maar soms denk ik, hoeveel homo's zijn er eigenlijk wel niet in Nederland?

Terug
Bovenaan