Het grote muziektopic

Van de week zin een vrolijke zomerbeats, en kwam via DJ Jazzy Jeff Summertime via via uit bij Tone Loc - Wild Thing.

Wat een heerlijk pareltje... ietwat vulgaire, maar slimme tekst.

Workin' all week 9 to 5 for my money
So when the weekend comes I go get live with the honey
Rollin' down the street I saw this girl and she was pumpin'
I winked my eye she got into the ride, went to a club, was jumpin'
Introduce myself as Loc she said "You're a liar"
I said "I got it goin' on baby doll and I'm on fire"
Took her to the hotel she said "You're the king?"
I said "Be my queen if you know what I mean and let us do the wild thing"

Met op pak m beet 3.09 een R129 - man o man, als je dat zo ziet rijden met die tune, dan wil je zelf toch ook een R129? Nutteloos weetje, in 1991 was ik 15, en kon heb op de een of andere manier de hand kunnen leggen op hetzelfde 'Go Speedracer Go' t-shirt. Vond mezelf een hele peer daarmee ;)

gfYnox9.jpeg

Laatst bewerkt:

Klopt ik had dat gevoel ook, vooral als je de akoestische versie pakt. Strumming pattern is wel anders. Zit halverwege een vertraging in alsof ze een maat overslaat. Everlong versnelt juist 1 maat

Klopt ik had dat gevoel ook, vooral als je de akoestische versie pakt. Strumming pattern is wel anders. Zit halverwege een vertraging in alsof ze een maat overslaat. Everlong versnelt juist 1 maat
Klopt, het is niet één op één, maar toch wel sterk lijkend. En ik vind Everlong erg fijn, dus die dame is af :p

Wij hebben een dorpsfeest VRIJ/ZAT waarbij verschillende straten en pleinen tegen elkaar uitkomen in een ludieke competitie met maffe sportieve proeven.
Onze ploeg zocht nog een leuk liedje passend bij het thema en ik heb "Cowboys en Indianen" van De Dikdakkers in de groep gezet, die reacties, niet te doen :LOL:

Wij hebben een dorpsfeest VRIJ/ZAT waarbij verschillende straten en pleinen tegen elkaar uitkomen in een ludieke competitie met maffe sportieve proeven.
Onze ploeg zocht nog een leuk liedje passend bij het thema en ik heb "Cowboys en Indianen" van De Dikdakkers in de groep gezet, die reacties, niet te doen :LOL:

Met Safri Duo drum in het intro... ook al gejat :ROFLMAO:

Leuk om hier eens te reageren, net nadat we toch een flink stuk gereden hebben tijdens deze zomervakantie. Tot soms groot ongenoegen van vrouw en kids (;)) heeft een aanzienlijk deel van onze reis mijn Youtube Music playlist aangestaan. Misschien kent Spotify of andere aanbieder deze functie ook maar ik luister eigenlijk altijd mijn "Muziek die ik leuk vind" oftewel, alle muziekvideos die je danwel via Youtube Music zelf of gewoon Youtube hebt geliked.

Die lijst gaat wel echt van hot naar her een greep uit de eerste 30 nummers:

Goodbye - Feder (ft. Lyse)
Magnum - LXST CXNTURY & Onyx
Bad Girls - M.I.A
So Many Sacrifices - Ophidian & DJ Ruffneck
Somewhere I belong - Linkin Park
Dear Jessie - Rollergirl

Maar verderop in de lijst staat ook Pink Floyd, heul veul Rammstein. Vooral de oudere nummers van albums Mutter en Reise, Reise maar als favoriet "Deutschland". Daarmee hebben ze zichzelf echt overtroffen wat mij betreft. De videoclip is ook echt bizar en bizar gaaf.

Maar ook Placebo (Song to Say Goodbye), Daft Punk een enkel nummer van André Hazes. Ik denk dat ik vooral een paar artiesten niet fijn vind om te luisteren. Doe Maar krijg ik echt de kriebels van en Anastacia bijvoorbeeld. Verschrikkelijk.

Lekker lijstje hoor! Zitten heerlijke artiesten tussen. Linkin Park luister ik op moment echt heel veel, beetje passend bij de mood op dit moment.

Ik denk dat ik vooral een paar artiesten niet fijn vind om te luisteren. Doe Maar krijg ik echt de kriebels van en Anastacia bijvoorbeeld. Verschrikkelijk.

Herkenbaar. Ik heb dat met Simply Red, Skunk Anansie en vooral.. Madness...

AedM mood sinds de post van @Twix.

Oei wat staat de autotune hoog van Paul
"Wat we samen vroeger droomden
Weet de helft van ons niet meer
[...]
Houdt 'ie je vast soms, als je bang bent?
Kent hij je angst en je verdriet?
Alleen maar schudden met je hoofd, lief
Logisch dat je me verliet"

Poëtische manier iemand dingen te verwijten.

Een van de allerleukste ontdekkingen van de afgelopen jaren : Pinguini Tattici Nucleari.

Vrij populaire band in Italië, grijsgedraaid op de radio en sinds een aantal jaar ook in mijn Spotify.

De Italo Disco invloeden zijn duidelijk te horen ;)

Net passeerde Todd Terje met Inspector Norse als liedje in de auto. Net als het geluidsniveau werd de rijstijl ineens vrij asociaal :cool:

Million Pieces

De tekst heeft mij, af en aan, pakweg 2 maanden gekost. Het lukte me niet om de het goed te laten klinken. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de tekst te ingewikkeld was en heb ik een heleboel aangepast. Nu loopt het veel beter. Maar nog steeds zijn er wat moeilijk geformuleerde zinnen te vinden in deze tekst.

Maar er zit ook een stukje in die ik echt goed gevonden vind en waarvan Google zegt dat het nog nooit op deze manier in een songtekst is gebruikt:

You don't get to be my shelter
When you were the one who brought the rain

Ik had ook best lang nodig voor de muziek. Suno maakte dit nummer heel erg donker. Het was pas na de toevoeging van een akoestische gitaar dat het nummer de juiste zwaarte kreeg. Het maakte het nummer veel lichter en dat zocht ik.

Laatst bewerkt:
Even stapje terug naar de jaren 90.. met The KLF.
Ze hadden wellicht destijds groot gelijk.. Best bizar.

KLF - America: What time is love

Een van de allerleukste ontdekkingen van de afgelopen jaren : Pinguini Tattici Nucleari.

Vrij populaire band in Italië, grijsgedraaid op de radio en sinds een aantal jaar ook in mijn Spotify.

De Italo Disco invloeden zijn duidelijk te horen ;)
Deze band horende ben ik direct weer terug op m'n vakantieadres, grazie! ;)

Ik heb me ingeschreven voor Knebworth, Manchester en Glasgow.

Met dit in het achterhoofd:
Nice! Ik Amsterdam, Rome en Parijs met in achterhoofd dat we rond Rome wss in Italie zitten.

Ik vind de live opname op Knebworth zo goed. Slide away is zoooo lekker met die enorm lange uithaal. Cigs & alcohol ook lekker grof. Acquiesce met die heerlijke nóg bijterige intonatie

Ben wel echt fan van Oasis geworden door de laatste jaren heen.

Nice! Ik Amsterdam, Rome en Parijs met in achterhoofd dat we rond Rome wss in Italie zitten.

Ik vind de live opname op Knebworth zo goed. Slide away is zoooo lekker met die enorm lange uithaal. Cigs & alcohol ook lekker grof. Acquiesce met die heerlijke nóg bijterige intonatie

Ben wel echt fan van Oasis geworden door de laatste jaren heen.
We hebben ze een zestal keer live gezien en daarna Liam Gallagher en Beady Eye een vijftal keer. Van de Ancienne Belgique tot Rock Werchter en vorig jaar in Wales. Onvergetelijke ervaring. 70k man die luidkeels meebrullen van begin tot einde, Bengaals vuur en daarna huilend in elkaars armen.

Live forever hebben we op de begrafenis van mijn pa gespeeld. Verder fan van Supersonic en ook C&A.

Terug
Bovenaan