Het grote muziektopic

@Pjotr Ik ben er nog volop mee bezig, het is een project van een paar maanden want het kost nogal wat tijd en ik doe het zo af en toe tussendoor. Ik doe het op mijn Imac waar een Superdrive aan gekoppeld is (cd/ dvd speler van Apple) met de programma's Handbrake en MakeMKV. Die programma's heb je ook voor Windows volgens mij, gewoon met een PC met een DVD speler moet het gaan. Als je geen DVD/ CD speler in je moderne Windows pc hebt (want tegenwoordig is dat oude techniek) koop je er een voor een paar tientjes.
Daarna kan je met die bestanden doen wat je wilt natuurlijk, dus ook op je ipod zetten.

Deze moest in een aparte post, want ik kan maar 5 media linken per post.

En dan is het niet gek dat je iets met auto's krijgt he!

Ik heb ook nog een iPod liggen waarvan ik de muziek op m’n pc wil zetten omdat ik alle gedownloade muziek van toen kwijt ben…

Deze moest in een aparte post, want ik kan maar 5 media linken per post.

En dan is het niet gek dat je iets met auto's krijgt he!
Om even de tijdsgeest te schetsen: :rolleyes:
Hiervan haalde ik de soundtrack op LP uit de bibliotheek (phonotheek?) om ‘m dan thuis op casetteband over te nemen. En dan natuurlijk bijbehorende “inserts” voor de doosjes te maken…..
:cool:

Ik heb ook nog een iPod liggen waarvan ik de muziek op m’n pc wil zetten omdat ik alle gedownloade muziek van toen kwijt ben…
Oh dat is echt knaak, want je kunt wel muziek op de iPod zetten maar niet muziek eraf halen.

Ik heb speciaal voor mijn oude laptop hiervoor nog in gebruik.

Ik gooi er nog een clipje in, van The Boss. Hoewel de meeste hier dan iemand anders verwachten is dit toch echt Diana Ross:
Dit is een live opname, en ik heb dit ook live gezien. Na "The Boss, Mahogany & Ain't no moutain" mijn favo nummer van The Boss, Miss Ross. Ik liet dit vandaag ook aan een collega zien, die was verbaasd dat iemand zo lang artiest kon zijn.

Aanleiding is mijn ebay veiling-aankoop, het album "An evening with Diana Ross" dit is een blijkbaar een zeldzame registratie van een concert uit 1976. Gelukkig staat ie wel op Apple Music, dus mijn kat is al op de hoogte van ons nieuwe favoriete album. En gelukkig voor een mooie prijs, en niet 140 euro.

Pareltjes in dit topic!

Gisteren schoot Greta van Fleet weer eens voorbij op de spotify, aanrader als je van een blues/rock & een Led Zeppelin achtige sound houdt:

Laatst bewerkt:
Mijn muziek project vordert gestaag. Ik ben nu met het meest tijdrovende bezig en dat zijn de videos voor Youtube.

Op dit moment is voor mij de Griekse versie mijn favoriet. De combinatie van de hoogdravende zang en de tegendraadse en steeds wisselende ritmes in de muziek, hebben van deze versie iets heel bijzonders gemaakt.

Tijdens de Dolce & Gabana Women’s Fashion Show, trad Madonna op. ZIj is nu het gezicht van de nieuwe camagne. Ze zong in vloeind Italiaans "La Bambola" . Origineel van Patty Pravo.

De reacties zijn ook lovend, niet alleen bij de fans en op Youtube. Dit jaar is het 20 jaar geleden (en een beetje) dat Confessions on the dancefloor uitkwam, het schijnt dat jaar een 2.0 versie uit komt, ik ben bnieuwd.

Na het horen van La Bambola, lijkt me een Ballad-album ook wel weer wat. Maar daarvoor moeten we terug naar 1995. Toen kwam "Something to Remember" uit, vol met (oude) ballade hits, en aangevuld met ook dit nummer:
Een eigenlijk openlijk sollicitatie voor de rol van Evita, die ze uiteindelijk kreeg.

Mijn collega's vinden mijn muziek smaak erg fascinerend. Vooral ook omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat je 35 jaar of langer naar dezelfde muziek/artiesten luistert. Madonna "ken" ik sinds ik 6 ben ofzo, het bandje van True Blue van moeder, maar ook Tina Turner (Private Dancer, zelfde periode) , Barbra Sreisand (Guilty, ook een bandje van mijn moeder) . Loïs Lane volg ik sinds ik 8 ben.

De meeste artiesten brengen wel nieuwe muziek uit, dus ik blijf niet helemaal hangen in vroeger, en ik luister ook naar andere artiesten natuurlijk. Maar ik vraag me soms wel eens af, is dat nu zo uniek? Of hebben jullie dit ook?

Mijn ouders vinden ook dezelfde muziek leuk, ABBA, Diana Ross, Streisand, de oude Motown muziek. etc.

Hm, mijn clipje komt niet, mee dan heeft het bericht ook geen zin.

Laatst bewerkt:

Zit weer lekker in mn Eagles hoekje deze week met het prachtige Take it to the limit door de vooral door zichzelf ondergewaardeerde Randy Meisner, inmiddels ook weer bijna 3j geleden overleden.

Zoals Joe Walsh zei: Randy never knew how great he was.

Wat een bereik had hij met z'n stem

De soundtrack vanmorgen was lekker, oa
Bronski Beat - Small Town Boy
Mel C - I turn to you
Robin S - Show me love
U96 - Club Bizarre

Heb afgelopen weekend een feestje gehouden en had daarvoor een playlist gemaakt, als opvulling tegen tussen de sessies van de band. Voor wie wil, hier de link;
Playlist

De soundtrack vanmorgen was lekker, oa
Bronski Beat - Small Town Boy
Mel C - I turn to you
Robin S - Show me love
U96 - Club Bizarre

Heb afgelopen weekend een feestje gehouden en had daarvoor een playlist gemaakt, als opvulling tegen tussen de sessies van de band. Voor wie wil, hier de link;
Playlist
Ik zie 50, DJ bountyhunter, vanilla ice en Mel C. Lekker lijstje hoor !

Ik ben sinds mijn tienerjaren al metalhead, daar nooit overheen gegroeid. Laatste paar jaar gefacineerd door het fenomeen Ayreon. Wereldberoemd (behalve in Nederland) en uiteindelijk gewoon een project van een Nederlander Arjen Lucassen.

Het is niet een 'band', maar een project waar steeds een hele rij aan zangers en zangeressen uit het wereldje aan meedoen. Het toert ook niet, éénmaal in ongeveer twee jaar worden concerten gegeven in Tilburg.

Voor liefhebbers van progrock:

De muziek van Lewis Capaldi is misschien niet ieders favoriet, en hoeft ook niet, maar van de week kwam ik dit tegen op Instagram als kort fragment. In de caption werd uitgelegd dat Lewis Capaldi te maken heeft met het Tourette-syndroom en tijdens zijn optreden last kreeg van meerdere tics wat het zingen lastig maakt. Het publiek neemt het zingen gelijk over… :cry: Dat zijn pas fans!

Een beetje modern country, maar wel met dat heerlijke vleugje 90s slow country. Cody Johnson één van die artiesten waar ik hoop dat die ook eens naar de NL komt. Staat in november wel in de UK

Terug
Bovenaan