Het grote muziektopic

Vanmiddag weer in Zutphen m'n bestelde LP van Ten Years After met A Space In Time opgehaald/gekocht. Een dubbel LP vanwege het 50-jarig bestaan van het album. LP1 is een 2023 remix van het origineel (1971). LP2 is het origineel van 1971. Ten Years After is een Britse bluesrockband van eind jaren 1960 en begin jaren 1970. Ten Years After behoorde tot de bezetting van Woodstock, het Amerikaanse openair muziekfestival in augustus 1969.
Dit is een geweldig nummer en kan je goed vergelijken met Fortunate Son van CCR.

Ik heb een “quilty pleasure”: musical/film muziek. :oops: :p
Heb al de hele week in de auto een playlist opstaan met muziek van “Les Miserable”, “The Greatest Showman”, “Frozen”, “Wish”, “Wicked” en dat soort. Meeste is van de Disney films of verfilmde versies van de musicals (wat na LaLaLand vrij populair was).

Dan mijn post van 2 december op pagina 10 nog eens kijken. Een toen 10-jarige speelde Enter Sandman van Metallica bij een concert van de Foo Fighters. En hij kende nog meer nummers. De reactie van de Foo Fighter frontman is geweldig; die gaat zelfs door de knieën van ongeloof...

Dan mijn post van 2 december op pagina 10 nog eens kijken. Een toen 10-jarige speelde Enter Sandman van Metallica bij een concert van de Foo Fighters. En hij kende nog meer nummers. De reactie van de Foo Fighter frontman is geweldig; die gaat zelfs door de knieën van ongeloof...
Yes die heb ik ook gezien.
Vanmiddag met mijn oudste naar muziekles, eerste keer. Ik ben heel enthousiast, bij haar komt het hopelijk nog ;)
En anders net als haar vader dan maar autodidact!

Dit zijn Astrud Gilberto & Stan Getz. Dit is natuurlijk een erg bekend nummer.

Stan Getz, geboren als Stanley Gayetsky (Philadelphia, 2 februari 1927 – Malibu, 6 juni 1991), was een Amerikaans tenorsaxofonist, vooral bekend om zijn fusion van jazz en bossanova in de jaren zestig, in samenwerking met onder anderen Astrud Gilberto, João Gilberto, Antônio Carlos Jobim, Jan Johansson en Charlie Byrd. Hij werd door het grote publiek en door zijn collega's zeer bewonderd. Hij kon op zijn tenorsax zowel heel gevoelig spelen (mellow) als supersnel en zijn klank werd zo beroemd, dat deze bekendstaat als The Sound (hét geluid).

Getz werd vooral bekend met zijn uitvoering van het nummer The Girl from Ipanema, tevens zijn grootste commerciële succes.

Het leuke is, toen ik mijn Hyundai Getz reed, werd ik door mijn bevriende forummer Verlichting2 geattendeerd op Stan, wij als Getz rijders moesten dit wel draaien was zijn grappige omkering. En op ik vond het op Itunes, en eerlijk is eerlijk, het is lekkere muziek vind ik.

Dinsdag live bij radio 2 waar op verzoek een nummer van dit eerste album (World of Hurt) werd gespeeld; When we don’t talk. Draai dit album vervolgens weer de hele week grijs.

Zó’n ontzettend sterk album waar voor mij echt wel de liefde voor country music is ontstaan.

Vooral omdat het ook heel sterk jeugdsentiment is voor mij; op de achterbank naar zuid frankrijk zomer 1998. M’n vader had m nog snel gekocht weet ik nog want hij was net uit. Waarschijnlijk dat die daarom zoveel werd afgespeeld die zomer. Als ik de gitaar intro al hoor van Flying Blind - direct terug in Frankrijk.

Wat wel echt jammer is , is dat op Spotify de eerste seconde weg is gevallen. Gelukkig heb ik m op de harde schijf in de auto gezet.

En verder vind ik het zo mooi om te zien hoe gewoon, nederig en bescheiden Ilse altijd is gebleven.

Nog nooit van gekomen om live te zien, staat nu zeker op de lijst !

Ik zat wat oude muziektijdschriften door te bladeren en daarbij viel deze advertentie uit 1997 me op (hij is van het Moonfog label uit Noorwegen, dat destijds vooral bekend was van bands als Satyricon en Dødheimsgard). Ik vond het opvallend genoeg om te delen. NB dit is de integrale advertentie.

Laatst bewerkt:
Bij mij verschilt het naargelang het moment van de dag - opstaan en gaan slapen = Klara (klassieke muziek), ochtendrit = info (Radio 1), tijdens het werk veelal Studio Brussel of MNM Hits met ANC on, om me wat af te zonderen van het lawaai. Avondrit hangt af van het humeur en van wie mee aan boord is ;) One World Radio veelal

Vaak op de radio geweest, meer popliedje dan echte trance waar Armin bekend om staat. Maar ieder zijn smaak. Ik vind bijvoorbeeld Titanium van David Guetta en Sia wel goed.
En ik maar denken dat dit je favoriet was, over commercieel gesproken!

:eek:

Zoon van 16 is gisteren zelfstandig naar zijn 1ste optreden geweest (Santan Dave) met een paar vrienden, klasgenoten. Met het openbaar vervoer (bus / trein / metro en dan zo weer terug) in “hellhole Brussels” vanuit Gent.
Ze hadden de verplaatsing wel goed voorbereid en duidelijk ingeprent gekregen “samen uit samen thuis” en vooral geniet ervan!

Het heeft mij een maand gekost om de tekst perfect te krijgen. Ook het fine tunen van de muziek heeft een week geduurd.

A dark country sound driven by a haunting opening guitar riff, set against
sparse percussion and deep, resonant bass. The intimate male vocal delivers each
phrase with raw exhaustion, complemented by close, ghostly backing vocals.
Twangy slide guitar layers add to the menacing undertone
.

Laatst bewerkt:
Ach wat verdrietig nieuws. Deelde vorige week nog het nummer its not my time, maar helaas dus toch voor Brad Arnold..

Ik post graag nog een keer Here Without You maar dan de prachtige live versie

Het heeft mij een maand gekost om de tekst perfect te krijgen. Ook het fine tunen van de muziek heeft een week geduurd.

sparse percussion and deep, resonant bass. The intimate male vocal delivers each
.
Gaaf Dennis. Mooie tekst ook

.
STERK!, Heel sterk! Ik denk dat er veel inzit waarin meerdere mensen zich misschien wel herkennen. Zo ook ik. Heel mooi.

Straks Bad Bunny tijdens de Superbowl :ROFLMAO:

<edit> de kinderen spreken vanavond over niks anders, het was talk of the day op school blijkbaar en ze hossen hier vrolijk rond :love: . Onze kat heeft bij zoveel kabaal zijn biezen gepakt.

Laatst bewerkt:
Schermopname-14-2-2026-175713-www-youtube-com.jpg

327 weergaven sinds publicatie is voor mijn YT kanaal heel erg goed.

Nice! Maar de song is ook erg goed. Heb je ‘m open staan voor iedereen? Zou leuk zijn als meer mensen je kanaal dan kunnen vinden.

Ik vind ABBA erg leuk, en soms heb je erg toffe en onverwachte covers. Pas werd ik geattendeerd door Youtube op deze:

The day before you came, een prachtige cover van Pulp (Jarvis Cocker) , ook heel mooie met de klassieke insturmenten erbij.

Ik zit wat muziek DVD's te digitaliseren, leuk om ze dan weer te eens zien. Paul Simon 'You're the one in Concert' en zijn 'The African Concert', Clapton Unplugged', maar ook concerten van Sting, De Dijk. Destijds stond je te kijken van de kwaliteit, de audio is wel ok maar de beeldkwaliteit heeft sindsdien toch echt grote stappen gemaakt. DVD is niet eens HD, op mijn 5k Imac- scherm dus beter niet teveel oprekken.

Dat is inderdaad wel zo. En dan hebben kijkers/luisteraars ook iets om naar uit te kijken. En dan kun je altijd zoiets neerzetten als: ‘More languages coming up! Like, share and follow for more.’

Ach, uiteindelijk is het je eigen keuze natuurlijk en afhankelijk van wat je wil bereiken.

Dit nummer is natuurlijk vrij bekend door de versie Gladys Knight & the Pips, die er in de jaren 70 een grote hit mee hadden.

Het blijft nog altijd een gemis dat Amy Winehouse niet meer onder ons is. Ik luister haar nog graag, neit wekelijks maar wel regelmatig, vooral het concert wat ook voor de dvd en live cd "I told you I was trouble" is gebruikt is geweldig, je hoort (en ziet) wel dat ze wat glaasjes op heeft op den duur, maar vooral in haar praatjes, qua zang neit.

Dit is trouwens een erg mooi opname, van the Brits-Awards in 2007:
Amy doet maar wat qua beweging, beetje met haar armen en af en toe wat frunniken aan haar haar, en dat bij een grote award show, maar wat maakt het uit, haar zang, maar ook de getalenteerde muzikanten maken dat haar "bewingkjes" juist extra charmant zijn, haar zangtalent was zo groot, ze had geen opsmuk nodig,

Prachtig @Bimmert. Mag ik jou wat vragen? Is het gelukt met het digitaliseren van je dvd's? Waar heb je dat meegedaan, maar heb jij een beetje verstand van dit soort dingen?

Ik heb een betaalde Apple Music, en ik zou graag ook een paar albums op mijn iPod zetten, mijn eigen muziek heb ik vrijwel allemaal op de pc, maar ken jij (of iemand anders) of er een programma is op de pc, waarmee je zeg maar kunt opnemen? Dus zeg maar net als vroeger dat je iets op een cassette bandje opneemt.

Je hebt wel van die illegale spotifyrippers, maar werkt nooit. En mijn iPod Classic heeft geen mogelijk voor Apple Music, en ook mijn iPod Touch is net te oud voor Apple Music.

Ik zit nu op Ebay achter een cd aan van Diana Ross. Via Apple Music werd ik geattendeerd op "An Evening With Diana Ross." een registratie van een concert uit 1976. Grappig dat Diana vorig jaar hetzelfde grapje als toen maakte "Ik was 2 toen ik begon." Dit is dus een concert aan het begin van Diana haar Disco-periode.

Op LP nog redelijk te krijgen, maar op cd is ie vooral peperduur, over de 100 euro. Nou dat gaat me iets te ver, nu zag ik op Ebay iemand die hem ook aanbied, maar voor weinig en vanuit Mexico. Helaas is het echt (voor mij) ouderwets,d us met bieden. Morgen loopt het af, ik ben benieuwd.

Dit nummer komt ook voorbij. Ik ben erg dol op Diana, ik heb haar 3x live gezien, maar ook haar albums zijn erg goed, het is soms bijna niet te bevatten dat ze haar eerste hits ruim 60 jaar geleden scoorde.

Terug
Bovenaan