Het grote muziektopic

Wat ik altijd een geweldig duet heb gevonden is onderstaande. Origineel met Kate Bush maar deze versie is ook mooi:

Peter Gabriel echt zo’n prachtige stem en inderdaad helemaal in harmonie met Kate Bush.

Vind zijn nummers altijd heel mooi, breekbaar en zo vol van muzikale kwaliteit. Sledgehammer wat minder ‘breekbaar’ (haha leuke woordgrap) maar ook muzikaal echt hoogstandje

Laugh and walk away! Kon het jarenlang niet vinden op Spotify, ging nav jouw vermelding toch nog eens kijken en nu staat het erop! Thanks.

Lost in music van Sister Sledge, ook een geweldig nummer : )
Volgens mij zijn the Shirts ook pas ergens dit jaar op streamingdiensten verschenen. Zonde dat het zo lang heeft geduurd, maar het nummer op Youtube opzoeken geeft wel weer gelegenheid om de leuke videoclip erbij te kijken.

Nu een voor mij moeilijk te definiëren artiest. Lana del Rey. Ik ben er na al die jaren nog niet uit of ze nu wel of niet kan zingen. Ik sluit zelfs niet uit dat ze helemaal niet kan zingen, maar ik weet het gewoon maar niet. In ieder geval raakt haar muziek me wel, melancholisch, romantisch, nostalgie naar een tijd waar je niet bij was.

En dat gezicht... een klassieke schoonheid waar ik naar kan blijven kijken (ook al denk ik dat er een plastisch chirurg een paar uur in heeft zitten).

Leuke nummers en artiesten komen voorbij!

Lana Del Ray vind ik zozo, ik vind haar wel goed, maar na haar eerste album ben ik wel afgehaakt... het pakt me net niet. Video Games vond ik een leuk nummer, maar ik weet niet.

Harry Stiles vind ik ook leuk , beetje een moderne Robbie Williams, de enige echt leuke artiest van de oude boyband. Ik moet wel zeggen dat ik zijn nummers zo vaak op de radio hoorde (Radio 10) dat ik ze op den duur wel zat was om eerlijk te zijn. maar talent heeft ie wel.

Deze week is het alweer 6 jaar gelden dat Marie van Roxette haar dappere strijd tegen de ziekte kanker verloren heeft.

Ik heb ook deze tour gezien, en Marie was toen, 2 jaar voor haar overlijden al een schim van de stoere vrouw die ze was. Maar niemand had na haar tumor verwacht dat ze weer kon lopen, praten, laat staan zingen, en nieuwe muziek opnemen en touren. Dat de tour zwaar was, was wel duidelijk, ze zat meerdere nummers, maar goed de reden was bekend natuurlijk.

Toen misschien het bekendste nummer werd gedaan, en het publiek alles overnam was zo mooi, dat was wel kippenvel. Sindsdien kan ik niet meer luistern naar "it must have been love" zonder daar aan te denken. Helaas was het succes half jaren 90 in Nederland wat voorbij, maar die albums zijn ook zeer zeker de moeite waard om te luisteren.

Per, tourt nu met een nieuwe mevrouw, die goddank weet dat zij nooit Marie wordt, maar toch vind ik het moeilijk. Zij is goed, maar toch denk ik dan wel, het was misschien beter geweest van niet.

Leuke nummers en artiesten komen voorbij!

Lana Del Ray vind ik zozo, ik vind haar wel goed, maar na haar eerste album ben ik wel afgehaakt... het pakt me net niet. Video Games vond ik een leuk nummer, maar ik weet niet.

Harry Stiles vind ik ook leuk , beetje een moderne Robbie Williams, de enige echt leuke artiest van de oude boyband. Ik moet wel zeggen dat ik zijn nummers zo vaak op de radio hoorde (Radio 10) dat ik ze op den duur wel zat was om eerlijk te zijn. maar talent heeft ie wel.

Deze week is het alweer 6 jaar gelden dat Marie van Roxette haar dappere strijd tegen de ziekte kanker verloren heeft.

Ik heb ook deze tour gezien, en Marie was toen, 2 jaar voor haar overlijden al een schim van de stoere vrouw die ze was. Maar niemand had na haar tumor verwacht dat ze weer kon lopen, praten, laat staan zingen, en nieuwe muziek opnemen en touren. Dat de tour zwaar was, was wel duidelijk, ze zat meerdere nummers, maar goed de reden was bekend natuurlijk.

Toen misschien het bekendste nummer werd gedaan, en het publiek alles overnam was zo mooi, dat was wel kippenvel. Sindsdien kan ik niet meer luistern naar "it must have been love" zonder daar aan te denken. Helaas was het succes half jaren 90 in Nederland wat voorbij, maar die albums zijn ook zeer zeker de moeite waard om te luisteren.

Per, tourt nu met een nieuwe mevrouw, die goddank weet dat zij nooit Marie wordt, maar toch vind ik het moeilijk. Zij is goed, maar toch denk ik dan wel, het was misschien beter geweest van niet.
Kan me goed voorstellen, ‘Never change a winning team!’, zeggen ze wel eens. Ik vind het nu met Kensington eigenlijk ook. De vorige zanger had zo’n kenmerkende stem, dat krijg je gewoon niet weer. Dat liedje van Roxette is trouwens ook mijn break-up song, nu twee jaar geleden dat mijn relatie strandde, maar dat terzijde. :p

Om terug te komen op de covers, pas geleden kwam ik onderstaande tegen.
Misschien heb ik ‘m al eens gedeeld, maar heb steeds weer kippenvel vanuit mijn nek tot in mijn tenen… :ROFLMAO:

Kan me goed voorstellen, ‘Never change a winning team!’, zeggen ze wel eens. Ik vind het nu met Kensington eigenlijk ook. De vorige zanger had zo’n kenmerkende stem, dat krijg je gewoon niet weer. Dat liedje van Roxette is trouwens ook mijn break-up song, nu twee jaar geleden dat mijn relatie strandde, maar dat terzijde. :p

Om terug te komen op de covers, pas geleden kwam ik onderstaande tegen.
Misschien heb ik ‘m al eens gedeeld, maar heb steeds weer kippenvel vanuit mijn nek tot in mijn tenen… :ROFLMAO:
Ja eens, soms is het treurig als een deel van de band ofzo doorgaat. Ligt vaak ook aan waarom. Marie is overleden, dan denk ik "het is goed zo, en ander kan dit niet zo." Maar als iemand de band verlaat vind ik het wel iets anders, maar ik deel je mening, soms werkt het niet.

Hoewel ik vind dat je dit nummer misschien niet moet coveren, vind ik dit wel een mooie uitvoering. Zeker als je dan weet dat het is opgenomen voor de 75e verjaardag van Liesbeth, en niet als een liedje voor een cd.

Kan vandaag door blijven gaan, Everlast, grijs gedraaid destijds.

Mooie akoestische versie van zijn grootste hit:

Deze blijft ook goed:

Ja zo zonde dat Jeff heen is gegaan! Ik vind Lilac Wine van hem ook heel erg mooi

Ik heb Jeff leren kennen, nouja zijn muziek, door bevriende collega. Dan gingen we biertjes drinken, muziek luisteren, hij pakte zijn gitaar er dan ook bij. Echt heerlijk de begin dagen van Youtube, achter de computer op de klapstoeltjes. En dan stiekem naar buiten om een rokertje te doen, hij mocht niet roken van zijn vriendin en ik rookte niet, maar bij het 3e biertje wilde ik ook wel een shagje

Bedankt dat je dit deelt, @Bimmert , alle leuke herinneringen komen weer boven.

Net dankzij een komiek die ik volg op Instagram dit nummer ontdekt…

Daarna kwam YouTube met deze, fijne muziek ook, maar die kende ik al…

Ik ken verder niets van haar (denk ik), maar dit kwam ik ooit tegen. Vond het lekker om naar te luisteren en ook een grappig verhaal >

Forever autumn van Justin Hayward van het prachtige hoorspel War of the Worlds.

Ja GAAF deze!! Ik heb deze LP War of the Worlds! Al vanaf mijn jeugd ( '80 van m'n pa geweest). Ik draai 'm soms nog wel eens. Er zit ook een mooi booklet in met mooie tekeningen, die het verhaal vertellen en de songteksten.
Op de afbeelding krijgt HMS Thunderchild de volle laag en gaat onder. Maar de Steamer (links) met de laatste overlevenden weet daardoor te ontkomen....Ik ga 'm straks gelijk weer afspelen :D

Begin van de middag wezen hardlopen met de Top 4000 van Radio10 in m'n oortjes. Daar kwam Moby Why Does My Heart Hurt So Bad voorbij. Krijg gelijk wat herinneringen
Er zit een mooie beat, melody in en de stem van zangeres is ook wel lekker.
Kreeg er gelijk energie van en liep een stukje harder

Er is dit jaar een docu over hem verschenen, 'it's never over', die moet ik nog gaan zien.
Dank voor de tip, ga ik ook doen.

Ik was een jaar of 15 toen ik Jeff Buckley's muziek leerde kennen. Een jongen bij mij op school speelde zijn versie van Hallelujah. Weer zo'n gevalletje "de cover die beter is dan het origineel", maar ik vind wat ik van Leonard Cohen ken dan ook überhaupt niet om aan te horen. Maar toch. Enigmatische zanger met een belachelijk bereik, debuutalbum legendarisch goed, mysterieuze dood. Alhoewel, naar verluidt was het gewoon een heel impulsieve (dronken?) actie om in de rivier te springen. Ik heb thuis ook nog zo'n postume album Sketches for my sweetheart the drunk liggen. Daar staat een aantal pareltjes tussen (en een hoop troep als je het mij vraagt). De wetenschap dat die nummers qua productie eigenlijk nog helemaal niet klaar waren, maakt het helemaal bijzonder.

Jeff net als papa Tim verdronken.
Laat Tim het toepasselijke Song of Siren te hebben geschreven.

Dit vindt je in geen Top 1 t/m 5000.Te goed:
Joe Bonemassa, Royal Albert Hall, beste versie van Mountain Time

Vanaf 7.30 stijgt de RAH langzaam op

Laatst bewerkt:
Joe Bonemassa, Royal Albert Hall, beste versie van Mountain Time
Joe is echt een waanzinnige artiest, maar zijn ticketprijzen zijn al heel lang een reden om niet te gaan voor mij. Inmiddels liggen andere artiesten ook op dit niveau, maar ik vond 3-4j terug EUR 200 echt heel veel geld.

Ik heb hem nog live gezien in 2011 in Carré, daar denk ik wel echt gehoorschade opgelopen zo ongelooflijk hard stond het maar wel echt heel gaaf.

Just got paid vind ik echt erg gaaf, ook best lastig te spelen op gitaar omdat het tempo behoorlijk hoog ligt en je veel grepen doet.

Joe is echt een waanzinnige artiest, maar zijn ticketprijzen zijn al heel lang een reden om niet te gaan voor mij. Inmiddels liggen andere artiesten ook op dit niveau, maar ik vond 3-4j terug EUR 200 echt heel veel geld.

Ik heb hem nog live gezien in 2011 in Carré, daar denk ik wel echt gehoorschade opgelopen zo ongelooflijk hard stond het maar wel echt heel gaaf.

Just got paid vind ik echt erg gaaf, ook best lastig te spelen op gitaar omdat het tempo behoorlijk hoog ligt en je veel grepen doet.

Ja, JGP is ook een dijk van een nummer. Er speelt wel iets bijzonders rond dit Royal AH concert. Joe zag het eigenlijk niet meer zitten. Management organiseerde het Royal AH gebeuren zonder uitzicht op succes. Maar dat werd het. Dit optreden, en zeker Mountain Time, vind ik een hoogtepunt, qua sound, ambiance en hoe de videocrew (die van AW? ;) ) het vastlegde. Wist niet dat Bonemassa tickets zo bizar duur zijn. Bedoel, die gast is geen Beyoncé :cool:

Laatst bewerkt:
Ik hoorde net in de Top400 ergens in de 260 nu: Queensryche met Silent Lucidity. Mooi nummer! Jeugd sentiment
Ik heb nog lp en CD's van Queensryche, o.a. hun verzamel-cd, waar deze ook op staat natuurlijk. Band viel uiteen toen de zanger weg ging begin '90.

Terug
Bovenaan