Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ik heb er gisteren ook met veel plezier naar gekeken.
Echt een ontzéttend leuk interview. Kan altijd erg genieten van de nerd in Bart en hoe hij die nummers echt uit elkaar trekt en analyseert
Ik heb met je te doen kerel!Stom ding. Zwaar leven.
Tegenwoordig moet alles geremixt of een beat erbij hebben willen jongeren het leuk vinden. Daarin ben ik ‘gelukkig’ van ‘de oude stempel’.Heel toevallig is Silver Springs van Fleetwood Mac sinds deze week ook trending onder allerlei quasi zielige filmpjes op TikTok , Snapchat en insta. 9 van de 10x dekt het de setting totaal niet waar het nummer over gaat.
Ergens vind ik het mooi dat zo’n prachtig nummer weer een opleving krijgt, maar anderzijds laat het ook heel pijnlijk zien dat muziek niet meer echt naar wordt geluisterd zoals weleer.
Papa deze solo duurt echt lang…Papa, welk liedje is nu?
Zelfde als vijf minuten geleden...
Papa, heb jij twee keer een liedje gekozen?
Nee, dit is nog steeds hetzelfde liedje...
Mama, kiest papa expres lange liedjes?
Haha, heerlijk! Nights in White Satin, zeker een mooi nr om weer eens te draaien. Ook een mooie om de geluidsinstallatie in de nieuwe auto te testen.@Magnifieke malloot: Misschien om aan de lijst toe te voegen?
Kippenvel…
En nog een paar lange songs…
Ach, door al die remixes en gebruik in tiktok-filmpjes etc. leert een nieuwe generatie weer deze artiesten kennen. Mensen gaan het gehele nummer opzoeken en ook waarderen. Mooie muziek wordt altijd al gebruikt op 'ondankbare' wijze, in de supermarkt of als reclamedeuntje.Heel toevallig is Silver Springs van Fleetwood Mac sinds deze week ook trending onder allerlei quasi zielige filmpjes op TikTok , Snapchat en insta. 9 van de 10x dekt het de setting totaal niet waar het nummer over gaat.
Ergens vind ik het mooi dat zo’n prachtig nummer weer een opleving krijgt, maar anderzijds laat het ook heel pijnlijk zien dat muziek niet meer echt naar wordt geluisterd zoals weleer.
Zo moet ik bij het nummer Tears in Heaven van Eric Clapton altijd aan de ramp met de Stint in Oss (sept '18) denken en aan de 4 overleden kinderen (4, 4, 6 en 8 jaar). Op de terugweg in de auto luisterde ik toen Somertijd op Radio 10....door dit nummer niet eens naar een nummer van Frank luisteren, zonder aan Kerwin herinnerd worden...
Nog een paar lange nummers:Papa, welk liedje is nu?
Zelfde als vijf minuten geleden...
Papa, heb jij twee keer een liedje gekozen?
Nee, dit is nog steeds hetzelfde liedje...
Mama, kiest papa expres lange liedjes?
Zo was voor mij op dat vlak de dood van Meindert Tjoelker in 1997 iets wat ik bewust voor het eerst meekreeg. Het is me altijd bijgebleven, ook al kende ik de jongen niet. Vooral het feit dat het in ons ‘rustige’ Friesland gebeurde.Zo moet ik bij het nummer Tears in Heaven van Eric Clapton altijd aan de ramp met de Stint in Oss (sept '18) denken en aan de 4 overleden kinderen (4, 4, 6 en 8 jaar). Op de terugweg in de auto luisterde ik toen Somertijd op Radio 10.
Normaal zijn ze bij Somertijd altijd van de grappen en grollen, maar deze uitzending was al 'anders' zogezegd, bedroefder. Na een korte intro (voor dit liedje) met slotzin "En in de hemel huilen de engelen...." toen brak ik in tranen uit en moest ik de auto even langs de kant parkeren.om weer tot rust te komen. Ook nu houd ik het niet droog tijdens het typen, zal wel de leeftijd zijn.
En ja, ook bij Zwart-Wit van Frank Boeijen denk ik ook even aan Kerwin.
Nog een paar lange nummers:
- Telegraph Road (14:18) Dire Straits
- Rhym Of The Ancient Mariner (13:36) Iron Maiden
- Shine On You Crazy Daimond (13:32) Pink Floyd
Mooi! Er vliegt bij m’n werk nog wel eens een chinook over. Zodra ik dat geluid hoor moet ik direct aan goodnight Saigon denkenOneindig mooie vertolking van de ellende van Vietnam.
Ik niet, maar dat werd ik wel op de saxofoon.George Michael, mijn echtgenote was er flieft op...![]()
Ook met Youssou N'Dour!Apple Music attendeerde me vandaag op Neneh Cherry, en toen ik daar op klikte zag ik dat Neneh ooit samen iets gedaan heeft met Robyn, ook een Zweedse artiest.
Mijn moeder heeft zowel bij mij als bij mijn broers muzikale herinneringen uit onze kindertijd als bij de zwangerschappen. 7 Seconds was in de tijd dat ik klein was.Ook met Youssou N'Dour!
Prachtig nummer maar wel gecoverd van Stevie Wonder.En een nummer van hem dat ik zelf mooi vind vanwege zijn krachtige heldere stem, de opbouw van het nummer, de melancholie, het koor... :
Persoonlijk heb ik niet zo veel met Wham/George Michael op, ook al is hij zeker een goed artiest/performer. De enige geweldige videoclip (op MTV, ja voordat het bagger werd...) vond ik Freedom; met die knappe modellen en de ontploffende gitaar. Verder vind ik het liedje wat George samen met Sir Elton John zingt wel leuk/goed. Vooral na de intro van George en dat hij dan "Ladies and Gentlemen here is Sir Elton John...."roept en het publiek helemaal WHHAAAAA!!! gaatDe artiest waar ik zelf ooit mijn allereerste album van kocht was George Michael,
Ja echt eindbaas, wat een power nog op die leeftijd. Heerlijk!Op 6 december 2015 gaf Aretha Franklin in bijzijn van president Barak Obama nog een memorabele uitvoering van (You Make Me Feel Like) A Natural Woman in het Kennedy Center ter ere van Carole King die die avond werd gelauwerd als een van de winnaars van de Kennedy Center Honors. Carole zie heel verbaasd en enthousiast doen, en later pas bleek waarom, ze was weer ziek door kanker, maar voor haar vriendin Carole komt ze.
Aretha, hier dus ruim 73, laat nog maar weer eens zien waarom zij in de top 100 beste zangers (m/v) aller tijden van het Amerikaanse muziektijdschrift Rolling Stone op de eerste plaats staat.
En ja, het is echte bontjas, denk maar niet dat Aretha in een kunstjas loopt.