Het grote muziektopic

Zeer groot fan van Chris Stapleton en Lynyrd Skynyrd, simple man staat vaak in m’n top 2000 lijstje.

Waanzinnige live versie
Simple Man van Lynyrd Skynyrd is ook wat ik nu hedendaags veel beluister. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg...
En Ten Years After is nu ook favoriet. Luister veel 70's de laatste tijd. Mama i'm coming home van Ozzy. Changes van Led Zappelin. Heroes van David Bowie. En groot fan van CCR.

Simple Man van Lynyrd Skynyrd is ook wat ik nu hedendaags veel beluister. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg...
En Ten Years After is nu ook favoriet. Luister veel 70's de laatste tijd. Mama i'm coming home van Ozzy. Changes van Led Zappelin. Heroes van David Bowie. En groot fan van CCR.
Sorry, het is Changes van Black Sabbath met de stem van Ozzy....hoe dom van mijn

Wat komen er toch párels voorbij. Echt onwijs leuk! Ik kan steeds niet reageren omdat ik die foutmelding krijg als er teveel YT video’s staan, nu met nieuwe pagina gaat het goed.

En spam bestaat niet qua muziek hoor @Bimmert , nog even reagerende op je bericht van vd week.

Ik was gister trouwens bij Kingfish (Christone Ingram) in een stamp en stampvolle Melkweg. Was echt heel erg goed

Iemand ooit van de Gigolo Aunts gehoord? "Everything is wrong" is echt een beauty. Doet me denken aan dezelfde stijl en stemgeluid als Novastar en Keane.

Toen ik voor het eerst "Fast Car" van Luke Combs kesm het me zo bekend voor. Niet gek natuurlijk, dat is zo'n klassieker waarvan je alleen niet weet van wie het origineel is.

In een totaal ander genre, maar deze uitvoering door Alan Jackson vind ik persoonlijk geweldig:

Hah zo dit zijn weer mooie inzendingen , we zitten qua muziek smaak wel echt dicht bij elkaar @Twix .

Alan Jackson heb ik Drive and Who I Am CDs en dus in de auto ook op de HDD. Echt genieten, zet dit vaak op als ik een werkbezoek heb diep in de provincie en kilometers lang op N wegen aan het rijden ben. Heerlijk ontspannend.

Luke Combs heb ik kaartjes voor het concert in de ArenA (das wel dan echt jammer) , onwijs veel zin in. Heb m nog gezien in de Melkweg , kan je nagaan hoe hard die is gegaan…

Onze first dance was op dit nummer

Donderdag 27 november naar Pink Floyd Project in Hengelo (ov). Een Tribute-band.
Pink Floyd is ook geweldige muziek!

En volgende week maandag start de Evergreen Top 1000 op Radio 5 .
Had mijn stemlijstje al ingeleverd...

Volgens mijn dochter luister ik alleen 'ouwelullen muziek'. En dat klopt ook wel, sinds 2000 ben ik zo ongeveer wel gestopt naar nieuwe muziek te luisteren. Ik vond en vind het gewoon meestal niks en heb meer dan genoeg aan de ouwelullen muziek die daarvoor is uitgebracht.

Dus hier: REO Speedwagon (favoriet, 1x live gezien in de VS), Bad English (Time Stood Still, zeker top 3 nr. aller tijden), Bon Jovi, Golden Earring, U2, Bruce Springsteen, Guns 's Roses, Journey en Van Dik Hout in de rock hoek.

Maar net zo goed de disco uit de 70's en 80's en Michael Jackson. En pop: ABC, Duran Duran, Wet Wet Wet, Spandau Ballet (Through the barricades!), Level 42.

Luister in de zomer graag reggae: Steel Pulse, Black Uhuru, Aswad.

Ik heb een jukebox, die zit vol met 50's en 60's muziek, o.a. The Hollies, Everly Brothers, Beach Boys etc.

Nederlandstalig, geen favoriete band/artiest, wel soms mooie nummertjes zoals Het regent zonnestralen van Acda en de Munnik of Onderweg van Abel.

Spotify lijst is zeer divers. Hebben jullie ook een nummer waarvan je niet begrijpt dat het geen wereldhit is geworden? Dat heb ik met Burn van VanVelzen. Dat had toch overal moeten scoren denk ik dan..

Dat is de eerste keer dat ik die term hoor... waar staat die term voor? *Dochtertje houdt een spiegel voor*

Leeftijd: Check, gescheiden: nope, heimwee naar vroeger: als ik ga sporten, roken in de kroeg; das war einmal

En natuurlijk Marillion, athans toen Fish er nog in zat. Ik heb ze indertijd meerdere keren live mee mogen maken. Twee nummers van hun album Script for a Jester's tear. Dit debuutalbum hebben ze helaas daarna niet meer geëvenaard naar mijn mening. Naast de prachtige titelsong zijn deze twee wat mij betreft de hoogtepunten;

Muziek voor mannen van middelbare leeftijd , vaak gescheiden en heimwee naar vroeger toen alles nog beter was en je mocht roken in de kroeg
Zoals Sugar Mice van Marillion:
So if you want my address it's number one at the end of the bar
Where I sit with the broken angels clutching at straws and nursing our scars
Blame it on me, blame it on me,
Sugar mice in the rain, your daddy took a raincheck

Ik heb gelijk weer zin om Marillion te beluisteren... zo lang al niet gedaan....

919ABB49-04FC-47F6-8974-D2C7DFCE0A2A.jpg
Met dit afgrijselijke weer en bijbehorende files maar wat zonnestraaltjes in de auto laten schijnen…

Terug
Bovenaan